Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door InnerHarbour » wo jan 30, 2019 11:14 pm

Die Jong is voor 75 miljoen verkocht, niet in jullie eigen zak liegen heren.
YNWA

Mano

Bericht door Mano » do jan 31, 2019 8:20 am

Monkey Tonk schreef:
wimpey schreef:Ik d€nk dat €r €€n and€r€ r€d€n is, MT.
$ou $omaar So kenne Sijn

Daar kun je een creatieve constructie voor bedenken. Je moet wat Ajax betreft drie jaar overbruggen. Voor FdJ staan de clubs over drie jaar nog steeds in de rij. Als hij, en anderen, wat langer blijven schroef je daarmee het niveau van het eredivisie-produkt (met het oog op internionale tv-gelden) aardig omhoog. Als je daarnaast ieder jaar in de CL speelt (en daar wat plekken voor terugwint of aanwint) staan de jonge spelers ook niet stil in hun ontwikkeling als ze langer blijven.

Jet moet ergens beginnen. Je hebt nu al een internationale reputatie die bijvoorbeeld Tadic naar Ajax lokt. Bouw daarop verder. Denk je dat Tadic de enige is die Ajax zo ziet zitten?

Je kunt FdJ niet zoveel betalen als Barca, maak je kan wel een constructie bedenken die voor iedereen werkt. De bedragen voor topspelers gaan alleen maar omhoog. Nu verkoop je hem voor 86, over drie jaar is dat misschien 150. Dan geef je hem het verschil. Daarnaast kun je een fonds creeeren voor spelers die langer blijven, zodat ze niet de dupe worden als er minder interesse is. Je hebt nu wat financiele mogelijkheden voor dat soort constructies.

Het doel moet zijn om van Ajax de beste club in de wereld te maken. Dat 'kon' in 1968 ook niet hoor. Geen redelijk denkend mens had kunnen voorzien wat er in het verschiet lag. Maar het gebeurde wel. Het leuke van Ajax is dat het een zeldzaam NL's bolwerk is waar het wel kan. Dat moet je natuurlijk nooit verliezen.

Waarom is de Eredivisie zo slecht geworden? Nederland heeft op zich een hele goede infrastructuur voor voetbal. Overal velden, alles dicht bij elkaar, veel voetballertjes. Als IJsland met drie inwoners een elftal kan opstellen dat van Oranje won...
in jouw theorie ga je er vanuit dat FdJ slaagt. Dat staat nog helemaal niet vast.
Als je hem 3 jaar langer houdt en hij ontwikkelt zijn zwakke punten niet, dan is hij geen 150mio waard maar minder dan 75mio. Eerder 50mio. Laat jij hem dan het verschil betalen? :smallgrin.gif:

jouw droom barst van de gaten.
als 75 mio nu, 150 over 3 jaar is en jij geeft hem het verschil, dan heb je geen geld voor nieuwe spelers/talenten want die kosten dan geen 17mio maar 30mio. En bij talenten weten wij: je moet er 5 kopen om er 1 te laten slagen.

dus terug naar de tekentafel :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 31, 2019 8:50 am

Mano schreef:in jouw theorie ga je er vanuit dat FdJ slaagt. Dat staat nog helemaal niet vast.
Als je hem 3 jaar langer houdt en hij ontwikkelt zijn zwakke punten niet, dan is hij geen 150mio waard maar minder dan 75mio. Eerder 50mio. Laat jij hem dan het verschil betalen? :smallgrin.gif:

als 75 mio nu, 150 over 3 jaar is en jij geeft hem het verschil, dan heb je geen geld voor nieuwe spelers/talenten want die kosten dan geen 17mio maar 30mio. En bij talenten weten wij: je moet er 5 kopen om er 1 te laten slagen.

Daarom noem ik het ook: MT's leest voor uit zijn grote sprookjesboek. Erg vermakelijk. :biggthumpup.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 31, 2019 10:42 am

Ik voel me nog steeds bedrogen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 31, 2019 10:44 am

Get over it.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jan 31, 2019 12:37 pm

Lionel schreef:Ik voel me nog steeds bedrogen.
Ik ook. M'n hele week is naar de kloten. Met afstand een van mijn aller-moeilijkste ervaringen als Ajacied.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2019 12:46 pm

Ik heb er weinig moeite mee.Maar misschien ( onbewust ) het gevoel dat dit er weer een keer zat aan te komen.Niet een 6 - 2 .Maar had nu ook weer niet het idee dat Feyenoord in hun thuishaven zichzelf als een stelletje schapen op het slachtblok zouden leggen ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 31, 2019 1:25 pm

We waren anders aardig op weg met de 0-1 en Ajax dat veel beter was in de openingsfase. Ik zag om me heen op de tribune de moed alweer in de schoenen zakken. Totdat ze eigenlijk uit het niets op 1-1 kwamen en Ajax besloot te stoppen met voetballen. De woede zit 'm ook niet in het feit dat we daar weer een keer verloren hebben maar in de manier waarop Ajax het heeft laten lopen.

Maar goed, of we het nu leuk vinden of niet. We zullen ons er overheen moeten zetten. Ik mag van m'n psychiater in principe zaterdag wel weer naar de Arena, alleen niet nuchter. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 31, 2019 1:43 pm

Een platvinkje Lagavulin mee? :hypocrite.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jan 31, 2019 5:46 pm

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:in jouw theorie ga je er vanuit dat FdJ slaagt. Dat staat nog helemaal niet vast.

Daarom noem ik het ook: MT's leest voor uit zijn grote sprookjesboek. Erg vermakelijk. :biggthumpup.gif:
Laten we het maar houden op een cultuurverschil. Waar komt de computer vandaan? Wie zet een man op de maan? Dat begint natuurlijk niet met een plan, maar met een droom. Een plan in elkaar zetten zal een tijd duren. De een zegt dat het niet kan, en doet niks, en de ander denkt dat het wel kan en lost het uiteindelijk op. Ik kan me goed herinneren toen ik net in Amerika was. Er werd van mij verwacht die ik iets zou repareren waarvan ik geen enkel verstand had. Dus ik een beetje lacherig 'dat kan toch helemaal niet? Ik weet daar niets van.' Het enige wat ik daarop terugkreeg was een glimlach en een schouderophalend 'figure it out...' Inmiddels weet ik dat er geen betere training is dan 'find a way'.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 31, 2019 6:47 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Ik voel me nog steeds bedrogen.
Ik ook. M'n hele week is naar de kloten. Met afstand een van mijn aller-moeilijkste ervaringen als Ajacied.
Herkenbaar. Werden gewoon vernederd. Schandalig.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » vr feb 01, 2019 9:03 am

Monkey Tonk schreef:
InnerHarbour schreef:

Laten we het maar houden op een cultuurverschil. Waar komt de computer vandaan? Wie zet een man op de maan? Dat begint natuurlijk niet met een plan, maar met een droom. Een plan in elkaar zetten zal een tijd duren. De een zegt dat het niet kan, en doet niks, en de ander denkt dat het wel kan en lost het uiteindelijk op. Ik kan me goed herinneren toen ik net in Amerika was. Er werd van mij verwacht die ik iets zou repareren waarvan ik geen enkel verstand had. Dus ik een beetje lacherig 'dat kan toch helemaal niet? Ik weet daar niets van.' Het enige wat ik daarop terugkreeg was een glimlach en een schouderophalend 'figure it out...' Inmiddels weet ik dat er geen betere training is dan 'find a way'.
Ik roem je ambitie en dat je die wilt bereiken maar je kan geen trial en error uitoefenen met een bedrijf/club.
Daarnaast is dit allemaal tekentafel-gedoe en van ver af. Jij denkt dat spelers te porren zijn voor lang lopende contracten in de eredivisie tegen veel geld maar ik betwijfel dat ten zeerste. Uitvoeren is uitvinden maar dat gaat niet gebeuren.

dus find a way, maar niet deze :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 01, 2019 10:54 am

Mano schreef: dus find a way, maar niet deze :biggrin.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Historicus

Bericht door Historicus » zo feb 03, 2019 2:20 pm

En een week later verliezen bij Excelsior ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 03, 2019 2:24 pm

Historicus schreef:En een week later verliezen bij Excelsior ...

Yep dus kans op herstel is er nog steeds niet.. Het feit dat Ajax het zo maar dan ook zo liet afweten en dan vandaag verliest van Excelsior... Ongelooflijk dit
Weer op zoek naar een Interim coach..

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 03, 2019 4:54 pm

Mano schreef:
Monkey Tonk schreef:
InnerHarbour schreef:
Ik roem je ambitie en dat je die wilt bereiken maar je kan geen trial en error uitoefenen met een bedrijf/club.
Daarnaast is dit allemaal tekentafel-gedoe en van ver af. Jij denkt dat spelers te porren zijn voor lang lopende contracten in de eredivisie tegen veel geld maar ik betwijfel dat ten zeerste. Uitvoeren is uitvinden maar dat gaat niet gebeuren.

dus find a way, maar niet deze :biggrin.gif:
Dat is een standaard houding in NL. Heeft niets met Ajax te maken. Ajax kan JUIST de uitzondering zijn, waardoor mensen weer wel gaan geloven dat iets onmogelijks toch mogelijk is. Het vermogen om te inspireren lijkt me een belangrijk element in sport.

Nederland, zoals het is geworden, doet me pijn aan het hart. De balletje-breed-maatschapiij. Een geleide mars van wieg naar graf. Zo snel mogelijk een reden vinden om iets niet te doen, dwz 'de bal niet aanvallend te spelen', zonder begrip van wat die houding op de lange termijn betekent. Wie doet er nog iets nieuws of grondverleggends? Wie heeft er nog een steekpass in huis? Bijna niemand. Afgeleerd door de trainer... NL - de grote rondo.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 03, 2019 4:58 pm

Monkey Tonk schreef:
Dat is een standaard houding in NL. Heeft niets met Ajax te maken. Ajax kan JUIST de uitzondering zijn, waardoor mensen weer wel gaan geloven dat iets onmogelijks toch mogelijk is. Het vermogen om te inspireren lijkt me een belangrijk element in sport.

Nederland, zoals het is geworden, doet me pijn aan het hart. De balletje-breed-maatschapiij. Een geleide mars van wieg naar graf. Zo snel mogelijk een reden vinden om iets niet te doen, dwz 'de bal niet aanvallend te spelen', zonder begrip van wat die houding op de lange termijn betekent. Wie doet er nog iets nieuws of grondverleggends? Wie heeft er nog een steekpass in huis? Bijna niemand. Afgeleerd door de trainer...
Dat betekent niet meteen dat elke manier van 'anders denken' succesvol zal zijn. En dan ben ik het met Mano eens dat wat jij voorstelt niet de juiste 'way' is.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 03, 2019 5:16 pm

Ik stel voor dat Ajax weer een Europese topclub wordt. Maar men verwart dit er in NL mee dat degene die zoiets zegt meteen met een pasklaar plan voor de dag komt. Dit laat alleen zien dat men geen flauw benul heeft van hoe zo'n ... process .. werkt.

'Ajax' is een idee. Zonder Ajax is er geen totaalvoetbal. Zonder Ajax (Cruijff) speelt Barcelona niet zo, of Bayern, of Dortmund of Manchester City. Het licht wordt verder gedragen en er wordt op verder gebouwd...

Ajax liet eerder dit seizoen de (mogelijk) volgende stap zien - in de ontwikkeling van het voetbal - met een steekpassenvariant zoals ik nog nooit gezien heb. Schitterend. Grensverleggend. Super dynamisch. Daarmee kun je, in principe, de CL winnen. Alleen is het alweer een beetje verwaterd...

Het maakt me verder niet zoveel uit. In NL geloof ik zowiezo niet. Maar in Ajax nog wel. Omdat het voor veel meer staat dan alleen voetbal.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo feb 03, 2019 5:28 pm

Wellicht laat het zien dat jezelf geen idee hebt hoe zo n proces werkt.
Ajax is Ajax geworden door stomweg te roepen dat we beste moeten zijn, maar door een idee te hebben iets anders te doen en naar vol voor te gaan. De beste zijn is het resultaat daarvan.

Toppie

Bericht door Toppie » di feb 19, 2019 2:51 pm

Bekerwedstrijd tegen Feyenoord gefloten door Kevin Blom
19 februari 2019 12:09
De halve finale voor de TOTO KNVB Beker tegen Feyenoord staat onder leiding van Kevin Blom. Dat heeft de KNVB bekend gemaakt. Het zal dit seizoen de derde keer worden dat Blom een bekerwedstrijd van Ajax fluit. Hij was ook scheidsrechter tijdens de wedstrijden tegen Go Ahead Eagles (3-0) en sc Heerenveen (3-1). Ook floot hij de competitiewedstrijden tegen VVV Venlo (uit, 0-1) en De Graafschap (thuis, 8-0).

Blom zal hulp krijgen van Siemen Mulder. Hij is door de KNVB aangesteld als de VAR
:biggthumpup.gif:

Onder Blom winnen we wel vaak :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 28, 2019 8:23 am

Toppie schreef:
Bekerwedstrijd tegen Feyenoord gefloten door Kevin Blom
19 februari 2019 12:09
De halve finale voor de TOTO KNVB Beker tegen Feyenoord staat onder leiding van Kevin Blom. Dat heeft de KNVB bekend gemaakt. Het zal dit seizoen de derde keer worden dat Blom een bekerwedstrijd van Ajax fluit. Hij was ook scheidsrechter tijdens de wedstrijden tegen Go Ahead Eagles (3-0) en sc Heerenveen (3-1). Ook floot hij de competitiewedstrijden tegen VVV Venlo (uit, 0-1) en De Graafschap (thuis, 8-0).

Blom zal hulp krijgen van Siemen Mulder. Hij is door de KNVB aangesteld als de VAR

Onder Blom winnen we wel vaak :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 28, 2019 10:10 am

Met de ploeg van gisteren had je daar een maand eerder ook gewonnen. Het linker verdedigingsblok en de instelling van toen werden Ajax toen fataal.

Gisteren konden wél strategisch belangrijke kaarten gepakt worden en vloog men wel in de duels (FdJ m.n. op vrij briljante wijze). :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 28, 2019 11:24 am

Vooral de instelling, Wimpey.

Waarom werd Neres weer gewisseld? Had gewoon Tadic of Ziyech gewisseld...
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » do feb 28, 2019 11:29 am

Ik ben fan van Neres, maar gisteren was hij gewoon rijp voor een wissel. Speelde matig tot slecht.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 28, 2019 1:34 pm

Maar laat hem dan juist staan bij 3-0!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie