Feyenoord - Ajax 27-1-2019
Moderator: mods
Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019
ja want hij zit echt te wachten op feedback van jou en nog 100.000 mongolen 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Monkey Tonk
Ajax verloor inderdaad van zichzelf.Alexander schreef: Is het overigens in de historie van Ajax wel eens eerder gebeurd dat Ajax in 3 opeenvolgende uitwedstrijden tegen de traditionele top 3 heeft verloren?
Kan gebeuren. Kun je van leren en beter van worden. Maar ja... een 'proces' is hier veelal een vies woord.
Verdomme man. Leer dat proces ergens anders. Niet tegen die kakkerlakken. 
Ik ben er nog steeds ziek van. Ik heb al 2 nachten slecht geslapen ervan. Hoe konden ze dit ons aandoen.

Ik ben er nog steeds ziek van. Ik heb al 2 nachten slecht geslapen ervan. Hoe konden ze dit ons aandoen.

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Mano schreef:ja want hij zit echt te wachten op feedback van jou en nog 100.000 mongolen

Blij met de punten ...
Ik zit nog altijd te wachten op de excuses van de spelers.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Excuses? Die arrogante klootzakken zijn vooral met hun transfers bezig.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Daar lijkt het inderdaad op. Om misselijk van te worden.Boabdil schreef:Excuses? Die arrogante klootzakken zijn vooral met hun transfers bezig.
-
Feyenoord - Ajax 27-1-2019
Opsodemieteren met “leerproces”, “van je zelf verliezen kan gebeuren”, “vergeten en we moeten door” en dat soort teksten die meer door verstand en open deuren worden ingegeven dan door emotie en gevoel. En dat is het hen nou net: Die bloedhonden hebben verloren in de klassieker, de enige wedstrijd waarin dat gewoonweg niet mag. En als het dan eens gebeurt, zo eens in de 6 jaar, dan zéker niet door met de beentjes wijd te gaan liggen en vrije doorgang te verlenen aan alles en iedereen. Dit is emotie en gevoel in optima forma. Compleet en diep gefaald; het leek welhaast wel opzettelijk. Dit is zo’n grove schande, dat ze met het schaamrood op de kaken moeten rondlopen, voor mínstens de komende twee weken.
Leerproces is natuurlijk onzin. Deze spelers leren binnenkort elders door.
Een betoog als dat van Ko gaat er bij mij niet in. Hij is supporter, dus ik kan me niet voorstellen dat hij diep van binnen niet verontwaardigd is over die 2-6. Het zal dus wel een commercieel praatje zijn van hem. Anders dan de rest, zoiets. Zo gaat het tegenwoordig bij columnisten, ze willen opvallen.
Vertel een supporter van Barcelona na 2-6 tegen RM dat het volgende week vast beter gaat in de uitwedstrijd tegen Getafe, en je kunt een beuk voor je kop krijgen. Klassiekers zijn klassiekers. Die geef je niet weg, die laat je niet lopen. Niet als je ook maar een beetje respect hebt voor de supporters. Verliezen kan, maar niet zo als dat afgelopen zondag gebeurde.
Natuurlijk krabbelt Ajax weer op. Daar hoef je niet helderziend voor te zijn. Het idee dat de spelers een waarschuwing nodig hadden en dat de nederlaag daarom ergens goed voor was, is in een woord flauwekul. Vorige week werd Ajax simpelweg uitgecounterd door Heerenveen. Was dat geen waarschuwing?
Ajax wint heus van Excelsior. En tegen RM doen de heren sowieso hun best, want dan staat hun tranfer op het spel.
Een betoog als dat van Ko gaat er bij mij niet in. Hij is supporter, dus ik kan me niet voorstellen dat hij diep van binnen niet verontwaardigd is over die 2-6. Het zal dus wel een commercieel praatje zijn van hem. Anders dan de rest, zoiets. Zo gaat het tegenwoordig bij columnisten, ze willen opvallen.
Vertel een supporter van Barcelona na 2-6 tegen RM dat het volgende week vast beter gaat in de uitwedstrijd tegen Getafe, en je kunt een beuk voor je kop krijgen. Klassiekers zijn klassiekers. Die geef je niet weg, die laat je niet lopen. Niet als je ook maar een beetje respect hebt voor de supporters. Verliezen kan, maar niet zo als dat afgelopen zondag gebeurde.
Natuurlijk krabbelt Ajax weer op. Daar hoef je niet helderziend voor te zijn. Het idee dat de spelers een waarschuwing nodig hadden en dat de nederlaag daarom ergens goed voor was, is in een woord flauwekul. Vorige week werd Ajax simpelweg uitgecounterd door Heerenveen. Was dat geen waarschuwing?
Ajax wint heus van Excelsior. En tegen RM doen de heren sowieso hun best, want dan staat hun tranfer op het spel.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Geen enkele kaart he. 6-2 verliezen en geen enkel kaart pakken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Klopt, daar word je ook gek van. Maar als je de gelatenheid zag bij werkelijk alle spelers dan is dat niet eens zo verassend.raymon schreef:Geen enkele kaart he. 6-2 verliezen en geen enkel kaart pakken.
Ik wil echt zo graag gewoon weer de knop omzetten en uitkijken naar de volgende wedstrijd, maar het lukt me totaal niet. Ik heb echt even geen zin in deze kutploeg.
Sterker nog, enkelen trokken letterlijk hun benen terug in duels
I think I lost my fucking headache
- Monkey Tonk
Je geeft zelf al aan hoe blind die emotie is. "eens in de 6 jaar", en geen enkele relativering.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Opsodemieteren met “leerproces”, “van je zelf verliezen kan gebeuren”, “vergeten en we moeten door” en dat soort teksten die meer door verstand en open deuren worden ingegeven dan door emotie en gevoel. En dat is het hen nou net: Die bloedhonden hebben verloren in de klassieker, de enige wedstrijd waarin dat gewoonweg niet mag. En als het dan eens gebeurt, zo eens in de 6 jaar....
In de Amerikaanse sporten (weliswaar met playoffs aan het eind) ligt er grote nadruk op het belang van een 'kort geheugen'. Ajax deed dat bijvoorbeeld al verkeerd in deze wedstrijd, omdat ze de tweede helft gewoon hadden kunnen winnen, als ze de eerste helft (met veel pech overigens) van zich af hadden kunnen zetten. Dat is een les die ze ter plekke hadden kunnen leren. Zet een wedstrijd gewoon weer naar je hand. Maar waarom ging dat niet? Te emtioneel de rust in? Die emotie toch... Gewoon koel blijven, onder de druk, en F'noord van de mat tikken.
Hoe is het mogelijk dat mensen denken dat er geen leerproces is. Onbegrijpelijk, maar ze zeggen het zonder met de ogen te knipperen. Een context voor een mindere prestatie. Nee, dat kan niet. Alleen de laatste wedstrijd telt.
1 ding is stukken beter in R'dam. De kwaliteit van de supporters.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik weet nog hoe razend ik was dat de spelers na die 1-1 tegen De Graafschap enkele weken later alweer lachend bij die trip in Indonesië op de kiekjes stonden. Als je een echte winnaar bent ros je VVV zaterdag met 9-0 tegen de touwen, en speel je die hele Kuip stil over een paar weken.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Opsodemieteren met “leerproces”, “van je zelf verliezen kan gebeuren”, “vergeten en we moeten door” en dat soort teksten die meer door verstand en open deuren worden ingegeven dan door emotie en gevoel. En dat is het hen nou net: Die bloedhonden hebben verloren in de klassieker, de enige wedstrijd waarin dat gewoonweg niet mag. En als het dan eens gebeurt, zo eens in de 6 jaar, dan zéker niet door met de beentjes wijd te gaan liggen en vrije doorgang te verlenen aan alles en iedereen. Dit is emotie en gevoel in optima forma. Compleet en diep gefaald; het leek welhaast wel opzettelijk. Dit is zo’n grove schande, dat ze met het schaamrood op de kaken moeten rondlopen, voor mínstens de komende twee weken.
Dat je eens in de 7 jaar daar verlies, soit, maar nóóit op deze manier. En als je dit (zoals Ko) wegzet als 'kan gebeuren' en 'leerproces', dan snap je dus niet wat het betekent om Ajacied te zijn. Dan accepteer je wanvertoningen. Wij accepteren zelfs dat de spelers gaan lopen klootviolen in een tweede helft als het 2-0 of 3-0 staat (je zou toch maar 90 minuten per week je best doen zeg) maar in de fokking Klassieker dit?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Moet je nagaan en dan is het volgende week ook nog 6-2 als datumraymon schreef:Geen enkele kaart he. 6-2 verliezen en geen enkel kaart pakken.

Laatst gewijzigd door Toppie op di jan 29, 2019 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Huh? WIj zijn niet de faalhazen. De faalhazen speelden zondag tegen F.Monkey Tonk schreef:1 ding is stukken beter in R'dam. De kwaliteit van de supporters.
De supporters zijn kwaad omdat de spelers geen betrokkenheid bij de club tonen, omdat ze niet het gevoel hebben dat die spelers voor ons shirt en onze eer spelen. Wat begrijp je daar niet aan?

Wij hebben geen behoefte aan mooie praatjes en logoklopperij. Wij willen zien dat de spelers op het veld aantonen hart voor de club te hebben.
Cruijff zou zeggen: slecht spelen mag, maar je moet wel je taak doen.
Eh, zoals het eerste kwartier misschien?Alexander schreef:Ik ben wel benieuwd hoe onze trainer de spelers tactisch de wei in stuurt. Zou fijn zijn als hij ons daar nou eens wat meer over ging vertellen. Dat de spelers de 'afspraken niet nakomen' weet ik nou wel.

Dat de een na de ander het daarna niet kan opbrengen druk te zetten, lopende tegenstanders te volgen, alert te zijn lijkt me 'afspraken niet nakomen'. Als jij dat op je werk doet, krijg je toch ook op je flikker?
Dit dus. Jammer van Ko. Beetje goedkoop scoren maar ieder zijn vak. Als je niet goed ziek bent van deze nederlaag klopt er iets niet bij je.Yopii schreef:Leerproces is natuurlijk onzin. Deze spelers leren binnenkort elders door.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Het is allemaal makkelijk om pispaaltjes aan te wijzen. Feit is als dit team zijn werk doet, dus volle bak inzet en de juiste mentaliteit (dus geen transferperikelen et cet), een sterk elftal is. Door het drukzetten, wordt het verdedigen ook een stuk makkelijker. Passes vd tegenstander worden onnauwkeuriger en je kunt ze sturen naar de gewenste situatie.
Als dat niet lukt, krijgt de tegenstander ruimte en komt de bal sneller en preciezer bij de aanvallers (als voorbeeld). Dan moeten de verdedigende kwaliteiten in de meest moeilijke situatie aangewend worden. Het is dan ook niet raar, dat dan bijvoorbeeld Blind het moeilijk heeft. Blind kan excelleren als hij kan anticiperen en opbouwen. Dat is zijn kracht. Door het niet functioneren gaan we dan wijzen naar bijvoorbeeld Blind, maar ik had net zo goed De Ligt kunnen noemen, want die ziet er nu ook veel slechter uit. Een Nico zou daar beter mee om kunnen gaan, omdat die wel kan verdedigen.
Essentie van het verhaal is, dat het teamproces weer terug moet komen. Of het nu de transferperikelen zijn (individuele belangen of iets anders kan ik niet beoordelen. De eerste seizoenhelft heb ik genoten van ons cluppie, omdat we het toen wel konden opbrengen, waardoor onze spelers in der kracht kwamen.
Als dat niet lukt, krijgt de tegenstander ruimte en komt de bal sneller en preciezer bij de aanvallers (als voorbeeld). Dan moeten de verdedigende kwaliteiten in de meest moeilijke situatie aangewend worden. Het is dan ook niet raar, dat dan bijvoorbeeld Blind het moeilijk heeft. Blind kan excelleren als hij kan anticiperen en opbouwen. Dat is zijn kracht. Door het niet functioneren gaan we dan wijzen naar bijvoorbeeld Blind, maar ik had net zo goed De Ligt kunnen noemen, want die ziet er nu ook veel slechter uit. Een Nico zou daar beter mee om kunnen gaan, omdat die wel kan verdedigen.
Essentie van het verhaal is, dat het teamproces weer terug moet komen. Of het nu de transferperikelen zijn (individuele belangen of iets anders kan ik niet beoordelen. De eerste seizoenhelft heb ik genoten van ons cluppie, omdat we het toen wel konden opbrengen, waardoor onze spelers in der kracht kwamen.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jan 29, 2019 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Monkey Tonk
\Yopii schreef:Huh? WIj zijn niet de faalhazen. De faalhazen speelden zondag tegen F.Monkey Tonk schreef:1 ding is stukken beter in R'dam. De kwaliteit van de supporters.
De supporters zijn kwaad omdat de spelers geen betrokkenheid bij de club tonen, omdat ze niet het gevoel hebben dat die spelers voor ons shirt en onze eer spelen. Wat begrijp je daar niet aan?![]()
Wij hebben geen behoefte aan mooie praatjes en logoklopperij. Wij willen zien dat de spelers op het veld aantonen hart voor de club te hebben.
Cruijff zou zeggen: slecht spelen mag, maar je moet wel je taak doen.
Ik verwar jou dus niet met een supporter. Je komt alleen je gram halen als het niet loopt. Als Ajax uitblinkt zoals tegen Bayern komt het door de zwakte van de tegenstander. En je dekt je nu al in tegen een goede prestatie tegen Real Madrid. haha
ik vlieg er liever kansloos uit tegen Real die ons 2 keer afdroogd met 4-0 dan verliezen met 6-2 in Rotterdam.
- Monkey Tonk
Dat moet jij weten.Boabdil schreef:ik vlieg er liever kansloos uit tegen Real die ons 2 keer afdroogd met 4-0 dan verliezen met 6-2 in Rotterdam.
De wedstrijd tegen F'noord is voor mij allang geen 'klassieker' meer. Dat gaat over vergane glorie. Velen hier hebben die glorietijd - van beide clubs- nooit meegemaakt De wedstrijd stelt doorgaans niet veel meer voor, als je naar de kwaliteit kijkt, en meestal wint Ajax vrij makkelijk. Je mag het best een 'klassieker' blijven noemen, maar er staat niet veel spanning meer op deze wedstrijd. Voor een vergelijkbare spanning met de originele klassieker moet je bij de twee wedstrijden tussen Ajax en Bayern zijn.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Boabdil schreef:ik vlieg er liever kansloos uit tegen Real die ons 2 keer afdroogd met 4-0 dan verliezen met 6-2 in Rotterdam.
Dan mag deze kut ploeg nog blij mee zijn..Neem van mij aan Madrid wint 2* met een clean sheet op 70% van hun kunnen...
Maar daarvoor staat Ajax op 8 punten , want punt verlies daarvoor is heel realistisch
Weer op zoek naar een Interim coach..
Hmm, ik heb tenminste de pest in als Ajax in de pan gehakt wordt door F.Monkey Tonk schreef: Ik verwar jou dus niet met een supporter. Je komt alleen je gram halen als het niet loopt.
Haha wat?Als Ajax uitblinkt zoals tegen Bayern komt het door de zwakte van de tegenstander. En je dekt je nu al in tegen een goede prestatie tegen Real Madrid. haha
Ajax liet tegen Bayern goed veldspel zien, maar won twee keer niet en gaf een hoop kansen weg. Dát is de realiteit. Bovendien moeten we niet uit het oog verliezen dat Bayern een zwakke periode doormaakte, met veel nederlagen. Ik heb een of twee competitiewedstrijden van Bayern gezien, daarin speelde het bar en boos.
Bayern heeft veel meer geld en kan zich spelers permitteren die nooit voor Ajax zouden kiezen. Dus moet je geluk hebben dat niet alles loopt bij zo'n club. Dan kun je wellicht punten pakken en doorgaan naar de volgende ronde.
PSV had dat geluk een tijdje terug, toen het stuitte op een falend MU. Ajax had dat geluk nu. Op het moment dat Nederlandse clubs als nummer 3 in de pot twee Europese topclubs op volle toeren loten, is de kans op succes gering.
Natuurlijk is het hartstikke leuk als Ajax het goed doet in de CL. Dat zet de club op de kaart, daar zijn we trots op. Tegelijk moet je realistisch zijn: nu komen de grote teams. RM is niet in vorm, maar heeft wel op elke positie een topspeler. Van Persie op leeftijd of Berghuis hoeven ze daar niet. Stel dat Ajax het onmogelijke waar zou maken en niet alleen leuk zou meevoetballen maar zelfs RM zou uitschakelen, dan wacht de volgende topclub. Tja...
Van de CL moeten we het natuurlijk niet hebben. Ajax moet presteren in Nederland, in de Eredivisie. Ajax is de grootste en rijkste club van Nederland. Adel verplicht.