Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wimpey schreef:Beker, who cares?

Gaat om vandaag. Win je deze, dan win je de titel.

Maar ik ben er niet gerust op. Ajax heeft het niveau van voor de winterstop niet.
Ik had vorige week na de 3-3 gelijkmaker van Heerenveen juist het gevoel: win je deze, dan win je de titel. Dan sta je bovenaan, goeie vibe, PSV juist in mineur. Nu staan we 5 punten achter en moeten we maar zien wat we klaarspelen vanmiddag.
Kijkend naar het programma moet Ajax na vandaag nog uit naar het rechterrijtje. Edsv naar het linkerrijtje.

Vandaag winnen dus. Kan me niet voorstellen dat de kakkies volle bak druk gaan zetten. Dat is niks voor hun as, die niet overloopt van snelheid en inhoud. Zwakte van Ajax ligt tussen de linies, bij het omschakelen. Dus ga er maar vanuit dat die lepe Van Persie speelt... Ik hoop op Tadic in de spits bij ons.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 27, 2019 12:08 pm

Tegen PSV lukte dat de kakkies in de eerste helft wel, waarmee ze PSV op een onoverbrugbare achterstand zetten. We moeten gewoon vanaf de eerste seconde scherp zijn; als we dan het combinatiespel van voor de winterstop op de mat leggen, lopen de kakkies achter de bal en de feiten aan.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 27, 2019 12:11 pm

Spanning zit er alweer goed in hier. Van mij mag het al beginnen. :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 12:16 pm

Toppie schreef:

Maar ik ben er niet gerust op. Ajax heeft het niveau van voor de winterstop niet.
Omdat een aantal spelers met seizoen 2020 bezig zijn :excited.gif:
Ik vrees die tol ook. De Jong al weg, De Ligt ook nadrukkelijk kijkend naar de uitgang. Spelers bezig met al dan niet aankomende transfers. Dat zal toch iets doen in de 'hechtheid' van het team. Er is geen gezamenlijke toekomst. Persoonlijke belangen worden belangrijker dan het team. Wat ook egoïsme in de hand kan werken (profileren voor scouts op de tribune). Een jongen als Ziyech, die afgelopen zomer niet weg kwam, zal toch met enige jaloezie kijken naar De Jong en De Ligt met hun high profile transfers/belangstelling. Die zal per se ook een mooie move willen maken komende zomer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 27, 2019 12:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Tegen PSV lukte dat de kakkies in de eerste helft wel, waarmee ze PSV op een onoverbrugbare achterstand zetten. We moeten gewoon vanaf de eerste seconde scherp zijn; als we dan het combinatiespel van voor de winterstop op de mat leggen, lopen de kakkies achter de bal en de feiten aan.
Inderdaad. Die powerplay van de kakkies kwam PSV niet meer te boven. Slecht weer, opgefokt legioen, opgefokt Feyenoord.... :blackcat.gif:

Het is een open deur intrappen, maar de kansen die we (hopelijk) krijgen moeten erin. Te vaak zie ik Ziyech een actie tot in lengte van jaren doorvoeren zonder resultaat. Of een schot vanaf 25-30 meter terwijl iedereen voor de bal loopt waardoor de omschakeling dodelijk kan zijn. Mag niet vandaag. Vandaag is aan- of afhaken. Als je vorige week had gewonnen, dan stond er niet zoveel druk op deze wedstrijd. :1evil.gif:
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 12:33 pm

zeux schreef:
Toppie schreef:

Omdat een aantal spelers met seizoen 2020 bezig zijn :excited.gif:
Ik vrees die tol ook. De Jong al weg, De Ligt ook nadrukkelijk kijkend naar de uitgang. Spelers bezig met al dan niet aankomende transfers. Dat zal toch iets doen in de 'hechtheid' van het team. Er is geen gezamenlijke toekomst. Persoonlijke belangen worden belangrijker dan het team. Wat ook egoïsme in de hand kan werken (profileren voor scouts op de tribune). Een jongen als Ziyech, die afgelopen zomer niet weg kwam, zal toch met enige jaloezie kijken naar De Jong en De Ligt met hun high profile transfers/belangstelling. Die zal per se ook een mooie move willen maken komende zomer.
Het is nooit anders, niet 1 jaar dus.Geloof daar niet zo in ...
Blij met de punten ...

Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 27, 2019 1:09 pm

Nu is het wel wat anders, vind ik. Frenkie die al in de winterstop weet dat hij naar Barca gaat; voor een voor Ajax-begrippen astronomisch bedrag, zo’n situatie kan ik mij niet herinneren. Nu zit de pers achter De Ligt en Ziyech aan met vragen waar ze naar toe gaan. Het lijkt in interviews wel of het alleen maar gaat over de toekomstige clubs, in plaats van over het huidige seizoen. Aangezien niets menselijks onze jongens vreemd is (hoe vaak hebben we ze bijvoorbeeld niet horen zeggen: “we hadden scherper moet zijn” of teksten van gelijke strekking) kan dat zijn weerslag hebben op de komende seizoenshelft.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 27, 2019 1:13 pm

Misschien tegen beter weten in, maar ik hoop echt op de voorhoede Neres- Tadic - Ziyech.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2019 1:15 pm

En de spelers doen er aan mee. Zo'n Onana die van de daken schreeuwt dat hij de Jong en de Ligt heeft gezegd dat ze naar Barcelona moeten ipv zeggen dat hij hoopt dat ze blijven.
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2019 1:16 pm

Neres in de basis? Misschien als Donny, Zyech én Tadic geblesseerd zijn
I think I lost my fucking headache

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 27, 2019 1:20 pm

Niet dus; Dolberg in de spits.

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 1:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nu is het wel wat anders, vind ik. Frenkie die al in de winterstop weet dat hij naar Barca gaat; voor een voor Ajax-begrippen astronomisch bedrag, zo’n situatie kan ik mij niet herinneren. Nu zit de pers achter De Ligt en Ziyech aan met vragen waar ze naar toe gaan. Het lijkt in interviews wel of het alleen maar gaat over de toekomstige clubs, in plaats van over het huidige seizoen. Aangezien niets menselijks onze jongens vreemd is (hoe vaak hebben we ze bijvoorbeeld niet horen zeggen: “we hadden scherper moet zijn” of teksten van gelijke strekking) kan dat zijn weerslag hebben op de komende seizoenshelft.
Maar kan dat ook gewoon zijn dat het soms te gemakkelijk gaat , neem tegen Heerenveen .Met 1 vinger in de neus sta je 3 - 1 voor .Dan gaat er de scherpte vanaf.Lijkt me ook logisch.Is er ooit aantoonbaar bewijs geweest dat transfer perikelen er voor zorgden dat AJAX bewust of onbewust prijzen liet liggen, of betrekkend op deze wedstrijd dat spelers gaan denken het zal wel wat deze wedstrijd betreft ?.

Overigens bij de 4 - 4 tegen Heerenveen kon je verliezen, niet omdat spelers dachten het zal wel maar eerder van omdat ze perse de volle winst wilden pakken ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 1:36 pm

999 schreef:
Overigens bij de 4 - 4 tegen Heerenveen kon je verliezen, niet omdat spelers dachten het zal wel maar eerder van omdat ze perse de volle winst wilden pakken ..
Die hadden ze toch bij 4-3? Als ze zo graag de winst hadden willen pakken, hadden ze die laatste tien minuten gedisciplineerder verdedigd, minder risico genomen en effectiever gecontroleerd gespeeld. Blijkbaar was er niemand die toen effe de regie nam. (begrijp me goed, ik zie dat niet als een exponent van het transfer-verhaal, meer als een op zichzelf staand probleem)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 27, 2019 1:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Tegen PSV lukte dat de kakkies in de eerste helft wel, waarmee ze PSV op een onoverbrugbare achterstand zetten. We moeten gewoon vanaf de eerste seconde scherp zijn; als we dan het combinatiespel van voor de winterstop op de mat leggen, lopen de kakkies achter de bal en de feiten aan.
Denk ook dat ze volle bak zullen gaan. Jammer dat niet voor Tadic in de spits is gekozen en Neres op links. Je mist nu toch wat diepgang om onder de druk uit te voetballen. Dolberg heeft ook wel diepgang maar dan moet hij wel actiever zijn dan de laatste weken.

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 27, 2019 1:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Aangezien niets menselijks onze jongens vreemd is (hoe vaak hebben we ze bijvoorbeeld niet horen zeggen: “we hadden scherper moet zijn” of teksten van gelijke strekking) kan dat zijn weerslag hebben op de komende seizoenshelft.
Zoals destijds met Bergkamp en Jonk... :blush.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 1:44 pm

Trab schreef:
Denk ook dat ze volle bak zullen gaan. Jammer dat niet voor Tadic in de spits is gekozen en Neres op links. Je mist nu toch wat diepgang om onder de druk uit te voetballen. Dolberg heeft ook wel diepgang maar dan moet hij wel actiever zijn dan de laatste weken.
Ik hoop niet dat we na deze wedstrijd zeggen: had Ten Hag maar...

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 1:44 pm

zeux schreef:
999 schreef:
Die hadden ze toch bij 4-3? Als ze zo graag de winst hadden willen pakken, hadden ze die laatste tien minuten gedisciplineerder verdedigd, minder risico genomen en effectiever gecontroleerd gespeeld. Blijkbaar was er niemand die toen effe de regie nam. (begrijp me goed, ik zie dat niet als een exponent van het transfer-verhaal, meer als een op zichzelf staand probleem)

Ja dus ?.Dat heeft met discipline en met ervaring te maken.Vergeet niet dat veel spelers nog zeer jong zijn hé .. voetbal technisch zit het wel snor , maar voetbal tactisch ( de dingen die jij opnoemt ) daar zouden veel nog best wat kunnen leren ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 27, 2019 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 1:56 pm

zeux schreef:
Trab schreef:
Ik hoop niet dat we na deze wedstrijd zeggen: had Ten Hag maar...
Tja, als het niet goed gaat zegt men dat sowieso :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 27, 2019 2:03 pm

Ajax lijkt me kwetsbaar op aan de zijkanten. Het moet dus van het middenveld komen.

Zou liever Tadic in de spits zien in plaats van het Spook, en Neres erbij.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jan 27, 2019 2:03 pm

Mijn god Clasie-bottegin
-Beek daar valt het nodige te halen...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2019 2:06 pm

Dolberg :excited.gif: :1evil.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2019 2:08 pm

Met Tadic in de spits heb je iets meer zekerheid, maar minder aanvalskracht. Tegen F. Zou je deze afweging niet nodig moeten hebben.

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 27, 2019 2:16 pm

Arthur schreef:Met Tadic in de spits heb je iets meer zekerheid, maar minder aanvalskracht. Tegen F. Zou je deze afweging niet nodig moeten hebben.
Tegen Heerenveen ook niet.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 2:20 pm

Ik heb meer angst voor het Ajax van momenteel dan voor de kakkies of edsv. Er stond geen collectief vorige week, er was geen discipline. Dat was nou juist de key voor de winterstop.

Als je zgn. meer dan 11 basisspelers hebt, waarom laat je Wöber dan gaan? Dat brak Ajax tegen Heerenveen al op. Ik las dat hij gisteren prima had gedebuteerd. Die jongen was loyaal, lag blijkbaar goed in de groep. Niet dat hij een wonderspeler is, maar je moet je vibe van het eerste halve seizoen vasthouden. Dat doe je niet door een key player makkelijk te laten gaan.

Vanmiddag Magallán tegen de lepe Persie. Dat wordt lastig voor onze gaucho, vrees ik.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 2:21 pm

Yopii schreef:
Arthur schreef:Met Tadic in de spits heb je iets meer zekerheid, maar minder aanvalskracht. Tegen F. Zou je deze afweging niet nodig moeten hebben.
Tegen Heerenveen ook niet.
Wanneer je as voor geen meter doordekt... Vul maar aan. Komt nog bij dat Ajax zonder keeper en LB speelde.
Laatst gewijzigd door wimpey op zo jan 27, 2019 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie