Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 25, 2019 4:12 pm

Trab schreef:
De Bayern-variant is ook een optie. Tadic als valse spits en Neres op links met z’n snelheid. Als het centrum van Feyenoord dan niet doordekt heb je meteen een man meer op het middenveld. Helemaal met een v.persie achter de spits die het niet van meeverdedigen moet hebben. Gezien de defensieve kwetsbaarheid van Ajax de laatste weken in de omschakeling zou ik hiervoor kiezen.
Daar zat ik ook aan te denken. Ik vind alleen niet dat de defensieve kwetsbaarheid per se met Huntelaar/Dolberg/Tadic te maken heeft, maar goed.

Echt heel klote dat Nico niet meedoet. We moeten het in dit soort wedstrijden juist vaak van zijn drive en vechtlust hebben. Ik hoop dan inderdaad op Magallan naast De Ligt en Blind op links. Nous gewoon rechtsback en Kristensen het liefst op P2.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 25, 2019 4:18 pm

Historicus schreef:Hoe gaat het eigenlijk met Mitchell Dijks ? :biggrin.gif:
https://www.bolognafc.it/player/mitchell-dijks/

:hypocrite.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 25, 2019 4:25 pm

Mr. Ajax schreef:
Trab schreef:
De Bayern-variant is ook een optie. Tadic als valse spits en Neres op links met z’n snelheid. Als het centrum van Feyenoord dan niet doordekt heb je meteen een man meer op het middenveld. Helemaal met een v.persie achter de spits die het niet van meeverdedigen moet hebben. Gezien de defensieve kwetsbaarheid van Ajax de laatste weken in de omschakeling zou ik hiervoor kiezen.
Daar zat ik ook aan te denken. Ik vind alleen niet dat de defensieve kwetsbaarheid per se met Huntelaar/Dolberg/Tadic te maken heeft, maar goed.

Echt heel klote dat Nico niet meedoet. We moeten het in dit soort wedstrijden juist vaak van zijn drive en vechtlust hebben. Ik hoop dan inderdaad op Magallan naast De Ligt en Blind op links. Nous gewoon rechtsback en Kristensen het liefst op P2.
Extra man op het middenveld kan geen kwaad. Zag gisteren in de omschakeling weer af en toe gaten vallen. Het is dat Heerenveen het een paar keer heel slecht uitspeelde. Wat me ook opvalt is dat bij iedere corner Frenkie steeds naast cornernemer Zyiech staat en dat er ook nog 5 of 6 man in het strafschopgebied staan. Iedere afvallende bal is kassa voor de tegenstander die zo een vrije doortocht hebben naar de Ajax goal. Als je dan toch Frenkie naast Zyiech zet bij de corner neem hem dan kort en speel op balbezit. Nu wordt hij steeds voorgeslingerd en staat Frenkie ervoor spek en bonen naast en ook niet in positie voor als er een counter komt.
Laatst gewijzigd door Trab op vr jan 25, 2019 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2019 4:52 pm

De oorzaak van de kwetsbaarheid van Ajax in de omschakeling lag volgens mij vooral op het middenveld. Ik heb het dan met name over de competitiewedstrijd.

Maar de variant met Tadic in het centrum is zeker een goed alternatief. Al maak ik me wel wat zorgen om Neres. Het gaat op het moment bergafwaarts met hem. Misschien dat een wedstrijd uit bij Feyenoord 'm weer van wat inspiratie kan voorzien. Dit zijn toch de wedstrijden waar je voor speelt.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 25, 2019 5:03 pm

raymon schreef:
Historicus schreef:Hoe gaat het eigenlijk met Mitchell Dijks ? :biggrin.gif:
https://www.bolognafc.it/player/mitchell-dijks/

:hypocrite.gif:
Hmmm verrassend, hij doet het heel goed in Italie... had ik niet verwacht, was man van de wedstrijd tegen Juve...
Schijnt tegenwoordig op het middenveld te spelen???

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jan 25, 2019 5:06 pm

Gewoon zonder Schone starten.. is op en kan het niet meer belopen...

FdJ moet niet de vedette uithangen maar voetballen.. Met deze 2 in de omschakeling is dodelijk..
Laat het centrale duo maar staan en Blind op links..
Weer op zoek naar een Interim coach..

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 25, 2019 5:17 pm

Ik vind Ajax te veel aan het freewheelen op het moment. Een 3-0 voorsprong tegen Heerenveen wordt nog bijna spannend omdat er veel te gemakzuchtig wordt gevoetbald. Ik hoop maar dat alles en iedereen scherp is zondag.
Whitey on the moon.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 25, 2019 6:26 pm

Marillion schreef:De oorzaak van de kwetsbaarheid van Ajax in de omschakeling lag volgens mij vooral op het middenveld. Ik heb het dan met name over de competitiewedstrijd.

Maar de variant met Tadic in het centrum is zeker een goed alternatief. Al maak ik me wel wat zorgen om Neres. Het gaat op het moment bergafwaarts met hem. Misschien dat een wedstrijd uit bij Feyenoord 'm weer van wat inspiratie kan voorzien. Dit zijn toch de wedstrijden waar je voor speelt.
Het probleem van Ajax tegen Heerenveen was dat zij in de counter steeds hun buitenspelers naar binnen lieten komen en de centrumspits (lammers) lieten inzakken. Hierdoor moest Blind steeds kiezen of hij door moest dekken op Lammers of dat Schone hem op moest vangen. Als Blind doordekte stond het achterin 1 tegen 1 door de naar binnenkomende Zeneli en Bergen die ook nog eens snel zijn. Als je je als Blind en Schone dan ook nog zo makkelijk laat uitkappen door Lanmers (1e en 2e goal) dan roep je de problemen over je af.
Ajax heeft wel vaker problemen tegen tegenstanders die zo spelen. Het wordt dan ook interessant wat v Bronckhorst gaat doen. Speelt hij zoals de afgelopen 2 wedstrijden met Jorgensen in de spits en v.persie erachter dan zie ik ons makkelijk winnen. Maar in Amsterdam koos hij voor v.persie als valse spits en Berghuis en Jorgensen die vanaf de zijkant naar binnenkomen en Toornstra als extra middenvelder. Een beetje zoals Heerenveen. Dan gaan we het een stuk zwaarder krijgen vrees ik. In Amsterdam hadden we de mazzel van een snelle rode kaart.
Het is ook om die reden dat ik opteer voor de Bayern variant met Tadic als valse spits en de snelheid van Neres op de flanken. Daar heb je meer aan dan een statische spits en Tadic als linksbuiten zonder snelheid. Ben ook benieuwd of Ten Hag wederom kiest voor Mazraoui op het middenveld. Iets zegt me van wel. Hij had immers niet voor niks schone geslachtofferd gisteren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2019 6:48 pm

In Amsterdam is het nooit een wedstrijd geworden. Ik vraag me eerlijk gezegd af of het zonder die rode kaart anders was gelopen want dat verhaal van "de eerste 5 minuten stond het goed" vond ik toen wat overdreven.

Maar die formatie is wel hoe zij het zouden moeten aanpakken. Een wat meer gesloten formatie en een versterkt middenveld. En dan fel duelleren zoals ze tegen PSV hebben gedaan. Aan ons de taak om daar onderuit te spelen. Als De Ligt en Magallan in het centrum spelen is het overigens de vraag hoe effectief het dan is. Doordekken zou dan geen probleem moeten zijn voor Ajax.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 25, 2019 7:45 pm

Als ze maar niet weer met Sinkgraven op de proppen komen.

999

Bericht door 999 » vr jan 25, 2019 7:46 pm

Zonder Tagliafico dus, slok op een borrel..
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 25, 2019 9:07 pm

Als Nico er niet is en je kiest voor de Bayern uit variant, wie zet je dan op het middenveld, als je normaal gesproken met Mazraoui en Blind op de backposities speelt (en Magallan op de plek van Wöber): Ziyech, De Jong en Schöne? Bovendien denk ik dat Neres momenteel minder lekker in zijn vel zit dan in München. Toen speelde hij op links de pannen van het dak maar heeft eigenlijk sindsdien nauwelijks meer in de basis, en al helemaal niet meer op die positie gespeeld.

Ik vermoed dat met KJH in de spits wordt gestart; zou ik niet eens erg vinden, die scoort vaak tegen de kakkies. Laten we dan alsjeblieft normaal doen en Kristensen en/of Sinkgraven niet als back opstellen. Recepy for disaster.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 25, 2019 9:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als Nico er niet is en je kiest voor de Bayern uit variant, wie zet je dan op het middenveld, als je normaal gesproken met Mazraoui en Blind op de backposities speelt (en Magallan op de plek van Wöber): Ziyech, De Jong en Schöne? Bovendien denk ik dat Neres momenteel minder lekker in zijn vel zit dan in München. Toen speelde hij op links de pannen van het dak maar heeft eigenlijk sindsdien nauwelijks meer in de basis, en al helemaal niet meer op die positie gespeeld.
Gewoon Frenkie, Schone en Donny, toch? Wat dat betreft verandert er niks. Ik vind het overigens meer een 4-2-3-1. Zoiets:

--------------------------Onana---------------------------------
--Mazraoui--------De Ligt---Magallan-----------Blind-------
----------------Schone--------------Frenkie--------------------
---------Ziyech----------Donny----------------Neres----------
----------------------------Tadic---------------------------------

En anders 'gewoon' Huntelaar/Dolberg in de spits, Tadic op links en Neres op de bank.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 26, 2019 8:47 am

Mr. Ajax schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als Nico er niet is en je kiest voor de Bayern uit variant, wie zet je dan op het middenveld, als je normaal gesproken met Mazraoui en Blind op de backposities speelt (en Magallan op de plek van Wöber): Ziyech, De Jong en Schöne? Bovendien denk ik dat Neres momenteel minder lekker in zijn vel zit dan in München. Toen speelde hij op links de pannen van het dak maar heeft eigenlijk sindsdien nauwelijks meer in de basis, en al helemaal niet meer op die positie gespeeld.
Gewoon Frenkie, Schone en Donny, toch? Wat dat betreft verandert er niks. Ik vind het overigens meer een 4-2-3-1. Zoiets:

--------------------------Onana---------------------------------
--Mazraoui--------De Ligt---Magallan-----------Blind-------
----------------Schone--------------Frenkie--------------------
---------Ziyech----------Donny----------------Neres----------
----------------------------Tadic---------------------------------

En anders 'gewoon' Huntelaar/Dolberg in de spits, Tadic op links en Neres op de bank.
Dit zou mijn opstelling zijn ja.

elliquido

Bericht door elliquido » za jan 26, 2019 8:59 am

Onana

Mazz de ligt maggeljan blind

Fdj

Donny zyjech

Neres dolberg tadic

Diepte, steekballen en de tandem zyjech/tadic weer in ere herstellen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 26, 2019 9:10 am

elliquido schreef:Onana

Mazz de ligt maggeljan blind

Fdj

Donny zyjech

Neres dolberg tadic

Diepte, steekballen en de tandem zyjech/tadic weer in ere herstellen
Zyiech speelt het hele seizoen rechtsbuiten

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 26, 2019 9:56 am

Ten koste van Neres. Ik ben er nog steeds niet over uit dat dat echt beter is voor het totaal
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » za jan 26, 2019 10:12 am

Asjeblieft geen Dollyberg dan speel je met 10 man gewoon met Huntelaar in de spits scoort altijd tegen de Kakkies of idd de Tadic variant. Ik zie graag weer zo'n ouderwetsie :smallgrin.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » za jan 26, 2019 11:10 am

U kent de samenvattingen van afgelopen jaren in de Kuip in relatie met Dolberg ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 26, 2019 2:42 pm

Als Dolberg speelt maakt hij er gewoon weer een doelpunt. Daarna lost Huntelaar 'm af en die maakt er dan ook nog één. Aangezien we weer met een keeper spelen zijn we dan normaal gesproken een heel eind in de goede richting.

Ik ben zondag weer een dagje undercover. Hopelijk kan ik een vrolijk sfeerverslag brengen over de manier waarop het thuispubliek de volgende nederlaag tegen Ajax ondergaat. :666.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 26, 2019 3:05 pm

Ben niet overtuigd dat we morgen gaan winnen, vind het bovendien heel droevig dat Nico niet mee kan doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 26, 2019 3:16 pm

Ik heb ook altijd wel last van enige wedstrijdspanning. Maar een nuchtere analyse laat toch zien dat Ajax een veel beter elftal heeft. Als wij op de top van ons kunnen spelen is het in principe niet mogelijk dat we verliezen. De vraag is alleen, doen we dat ook?

Ik hoop dat die 4-4 de zaak voldoende op scherp heeft gezet en dat ze beseffen dat we ons geen misstappen kunnen veroorloven.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za jan 26, 2019 5:49 pm

Marillion schreef:Ik heb ook altijd wel last van enige wedstrijdspanning. Maar een nuchtere analyse laat toch zien dat Ajax een veel beter elftal heeft. Als wij op de top van ons kunnen spelen is het in principe niet mogelijk dat we verliezen. De vraag is alleen, doen we dat ook?

Ik hoop dat die 4-4 de zaak voldoende op scherp heeft gezet en dat ze beseffen dat we ons geen misstappen kunnen veroorloven.
op diverse forums is te lezen dat men vooral met volgend jaar bezig is.. Dus dit jaar nog 1x knallen en wel tegen Madrid..
Al met al voor de winterstop had ik met volle 1000% ingezet op een flinke afstraffing door Ajax daar maar morgen moet ik het nog maar eens zien.. Teveel ego's die alleen met eigen BV bezig zijn..
Onze coach is ook geen bikkel in het keihard ingrijpen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Nihad

Bericht door Nihad » za jan 26, 2019 7:19 pm

Blaa. Ik snap dat men de pee heeft in die 4-4 en dat heb ik ook, maar we moeten nou niet opeens doorschieten in het doemdenken. We spelen morgen gewoon weer de beste keeper van Nederland. Daarbij is Feyenoord nog altijd een heel matige ploeg die de laatste 3 competitieduels niet heeft gewonnen en vorige week kansloos onderuit ging tegen Zwolle. Als Ajax morgen haar normale
Niveau haalt dan mag het probleem zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » za jan 26, 2019 8:07 pm

Huh... dus toch een probleem.. ?

Plaats reactie