Oh, dus dat vind je toch wel?Yopii schreef:Mee eens dat het sportief gezien beter zou zijn om Neres te houden.
Via deze redenatie kun je bij een tweestrijd tegen Real Madrid al meteen de handdoek gaan werpen...Yopii schreef:Natuurlijk, wij zijn supporters en zien het liever anders, maar Ajax is gewoon een handelshuis. En laten we wel zijn, de kans dat Ajax verder komt in de CL is gering, dus daar hoef je het niet voor te doen. Rest de vraag: is Neres van doorslaggevende betekenis in de titelstrijd? Dat lijkt mij niet, want op dat niveau kun je best een winnend team samenstellen.
...Je spreekt uiteindelijk nog over "wij zijn supporters en zien het liever anders" maar ondertussen ga je een beetje vanuit de stoel van de directie beredeneren Ajax 'slechts een handelshuis' is.
Ik heb nieuws voor je: zo ziet de directie het zelf niet.
Ja, er wordt krankzinnig gehandeld in de voetballerij, maar Ajax heeft nu zelf door dat Europese clubs regelmatig 40 miljoen of meer stukslaan op spelers die minder doeltreffend en goed blijken dan wat Ajax koopt voor onder de 5-8 miljoen of zelfs zelf opleidt...
...De noodzaak om de beste spelers van onze selectie in de uitverkoop te doen is er dus niet (meer) en om jezelf te minachten in een strijd met een dubbele confrontatie tegen Real is al helemaal oliedom. Kansloos in een tweestrijd ben je immers nooit.
Ook quatsch.Yopii schreef: De situatie rond deze twee spelers is compleet anders. Neres is een broodvoetballer uit de stal van Bertolucci. Zulke voetballers worden ergens gestald voor hun marktwaarde. Behalve Bertolucci zijn er nog meer belanghebbenden: Neres' vorige club Sao Paulo bijvoorbeeld.
Donny kun je veel gemakkelijker aan zijn contract houden: een jongen uit de eigen jeugd met een contract zonder ingewikkelde constructies. Zelfde geldt overigens voor De Ligt, De Jong, enz.
Een jongen uit een exotisch land is alleen maar een broodvoetballer

Wellicht is het tussentijds opengebroken contract van Matthijs of Donny inmiddels ingewikkelder dan dat van Neres.
Omdat een jongen in Brazilië jong ontdekt is, ook door zaakwaarnemers, kan hij niet ook gewoon nog liefhebber van het spelletje zijn naast broodvoetballer? Van de Beek liet al op jongere leeftijd Sjaak Swart de zaken behartigen dan Neres bekend werd he? En De Ligt dumpte niet Barry Hulshoff, maar nam Raiola erbij naast Hulshoff omdat Hulshoff vooral mentor is en Raiola zakenman.
Kan volgens jouw redenatie dan alleen Neres de broodvoetballer zijn en De Ligt, F. de Jong en Van de Beek, dat zijn en blijven de nuchtere Hollandse jongetjes?

Ja. Althans, niet specifiek jou, want iedereen kan die opdracht heel rap uitvoeren, de rekensom snel maken (andere teams die zo vroeg aan de CL kwalificatie begonnen als Ajax in 2018 en die er nog steeds in zitten... die zijn er namelijk niet. en ga je ze in de Europa League zoeken dan ben je ook vrij snel klaar).Yopii schreef:Geef je mij nu een opdracht?![]()
Maar stel ik geef die opdracht wél aan jou: waarom niet?
Is je brein nu al zo lui geworden dat deze voetbalinhoudelijke vraag teveel moeite voor je is?