Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » ma dec 17, 2018 2:30 pm

As the stats from OneFootball app show, Ajax have dominated possession in the Europe. They also have the best passing accuracy and take more shots per game than any other side they opposed.

-
Ajax Rules schreef:
wimpey schreef::biggthumpup.gif: Prima trainer. Zeer Duitse aanpak.
Na mijn instinctieve teleurstelling toen bleek dat ze Ten Hag wilden gaan aanstellen, was ik binnen een of twee dagen om (heb ik hier ook uitgelegd waarom).

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 17, 2018 2:32 pm

Ajax Rules schreef:Ik ga zelfs zo ver dat we bang moeten zijn dat er, behalve aan zeven basissspelers, ook aan de trainer getrokken gaat worden.
Volgens mij is Ten Hag een prima trainer alleen tegen PSV was hij de weg flink kwijt, een centrum de Jong en Blind, tja :confused.gif: . Maar goed buiten dat begrijpt hij tenmiste dat je tegenwoordig een uitstekende conditie nodig hebt.

De Nederlandse competitie is voor beide hetzelfde en dan zie je dat PSV het gewoon beter doet.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 18, 2018 1:55 pm

I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 18, 2018 1:59 pm

COWSPIRACY? :smile-ajax.gif:

999

Bericht door 999 » di dec 18, 2018 1:59 pm

LucaS schreef:Hier maar:

https://youtu.be/dSjE8xw_-Dg
Nou, hier zeker niet ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 18, 2018 2:00 pm

999 schreef: Nou, hier zeker niet ... :smallgrin.gif:
Nu ja, ik begrijp hem wel.
Waarom niet deze link helemaal leggen? :smallgrin.gif:

Rondom de slangenkuil AFC Ajax zijn en blijven er complottheorietjes genoeg. :smile-ajax.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 18, 2018 2:05 pm

https://youtu.be/FLZkqQsREFg

Oepps, ik bedoelde deze.
Maar de vorige is ook erg leerzaam.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 18, 2018 2:10 pm

Ohja, die wilde ik inderdaad gisteravond ook nog posten. Top dat jij me nu voor bent, want zou 't waarschijnlijk zelf zijn vergeten.

Voor Monkey Tonk is dit voer om van te smullen, maar voor andere AT'ers uiteraard ook.
Ontdekte er wel een klein foutje in, want één van de apps die zij als bron vermelden, gaf net iets andere statistieken weer dan twee andere sportbureaus.

Maar dat ging om slechts kleine afwijkingen, filmpje is erg leuk. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 20, 2018 9:25 am

TG: 'Overmars greep in voor bekerduel met GAE'

Directeur spelersbeleid Marc Overmars heeft voor het bekerduel met Go Ahead Eagles ingegrepen toen Erik ten Hag zijn opstelling totaal wilde omgooien. Dat schrijft De Telegraaf donderdagochtend.

De krant schrijft dat Ten Hag, net als zijn voorgangers Frank de Boer, Peter Bosz en Marcel Keizer, het cuptoernooi 'niet serieus' neemt. 'Dat hij tegen de amateurs van Te Werve (0-7) een batterij andere spelers opstelde, werd geaccepteerd. Maar toen hij zijn elftal tegen Go Ahead Eagles ook volledig op de schop wilde gooien, greep directeur Marc Overmars in.'

Volgens de krant had Overmars goede redenen om in te grijpen. 'Gewaarschuwd door RKC dat de dag daarvoor het B-team van PSV elimineerde, werd Ten Hag vriendelijk doch dringend verzocht minder rigoureus te wisselen. Met succes, want Ajax won van de toenmalige koploper van de Keuken Kampioen Divisie: 3-0.'
Gaan we weer. :neutral.gif:
De Jong leest 'totale onzin' over Ten Hag

In een uitgebreid interview met Voetbal International heeft Frenkie de Jong het opgenomen voor Ajax-trainer Erik ten Hag. Over laatstgenoemde wordt veel geschreven in de media, maar lang niet alles daarvan is waar, zo beweert De Jong.

De middenvelder van Ajax geeft aan dat de wisselwerking tussen de technische staf en speler 'top' is. 'Ja, ik heb ook weleens wat voorbij zien komen in de media dat dit anders zou zijn. Totale onzin', spreekt De Jong duidelijke taal. 'Geloof me, we zijn allemaal positief over Erik ten Hag. Ik kan niemand opnoemen die niet goed met hem overweg kan. Anders had ik dat echt allang gemerkt in de kleedkamer.'

De Jong noemt Ten Hag dan ook 'gewoon een heel goede trainer'. 'Toen er kritiek was, werd erbij gehaald dat hij niet uit Amsterdam komt. Klopt, maar ik ook niet, en volgens mij zo veel spelers niet. Maar we voelen ons wel Ajacied en willen iets neerzetten dit seizoen. Dat moet gewoon gaan gebeuren.’

Een prijs pakken, dat is waar De Jong en zijn medespelers op azen. 'Deze selectie is niet alleen heel goed, maar ook vol met spelers met een onderlinge klik. We hebben in een paar maanden tijd al veel neergezet, alleen we moeten onszelf in 2019 wel met iets tastbaars belonen. De Champions League winnen zal moeilijk worden, maar we willen daarin nog wel van ons laten horen. En dan hebben we de titelrace en de KNVB-beker nog.'

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do dec 20, 2018 10:21 am

Marc greep gister niet in? Tegen de Eagles speelden we toch alsnog met een B-elftal?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 10:36 am

Jinne schreef:Marc greep gister niet in? Tegen de Eagles speelden we toch alsnog met een B-elftal?
Tegen de oude club van Marc Overmars mag dat natuurlijk niet. Stel je voor dat je die wedstrijd verliest, dat krijgt hij dan nog heel veel jaren te horen. :biggrin.gif:
Maar verder is 't quatsch. Zoveelste kletsverhaal van De Teleklaag.

Hier overigens video (van iemand in een Liverpool shirt) dat wel echt waar is:
https://www.youtube.com/watch?v=R3e_qCKi_uc

Yopii

Bericht door Yopii » do dec 20, 2018 12:42 pm

Wat een BS weer. :1evil.gif:

Het ene moment is Ten Hag een boer zonder verstand, het volgende moment een tovenaar. Nu hij tovenaar is, moet hij wel presteren, anders is hij binnenkort weer een boer zonder verstand.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 3:32 pm

Ik ben het met je eens Yopii maar ik snap niet waarom je het dan zo negatief ziet wbt de toekomstige resultaten van Ajax.

Als Ajax 1 of 2 wedstrijden slecht presteert dan is de kritiek genadeloos, je blijft zo goed als je laatste prestatie.

Juist dat veeleisende club cultuurtje kan ervoor zorgen dat we ook Europees weer kunnen gaan presteren.

Yopii

Bericht door Yopii » vr dec 21, 2018 12:47 pm

Veeleisend is prima, hysterisch is een andere zaak. Ik vind de atmosfeer in de Nederlandse voetbalwereld giftig. Blijf daar maar eens rustig onder. Mensen roepen de idiootste dingen over Ajax, de trainer van Ajax en de spelers van Ajax.

In feite kreeg Ten Hag niet eens een paar maanden om zich te bewijzen. Hij werd meteen afgemaakt. Dat komt doordat deze en gene het op Overmars en Sar voorzien hadden. Met het voetbal zelf had het niets te maken, want iedereen weet dat een nieuwe trainer, hoe capabel ook, op zijn minst een beetje tijd nodig heeft.

Waarom lees ik in de krant dat de spelers van Ajax Ten Hag uitkotsen, als dat (zegt Frenkie) absoluut niet het geval is? Allemaal spelletjes. Bah.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 21, 2018 1:58 pm

Dat lees je maar in 1 krant, een krant die het oha niet al te nauw neemt met feiten

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 21, 2018 2:18 pm

En sinds de dood van Cruijff geen nieuwe bronnen hebben of de juiste ingangen krijgen.

schaamteloos , met die mafklapper derksen voorop.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 21, 2018 2:31 pm

elliquido schreef:En sinds de dood van Cruijff geen nieuwe bronnen hebben of de juiste ingangen krijgen.
Huh???
In de tijd van Cruijff waren er niet zoveel directe bronnen. Cruijff stond er vrij ver vanaf. Wel was er een wekelijkse column (nu nog steeds eentje ==nauwelijks gelezen elke maandag van Jordi Cruijff--) met heel vergezochte vergelijkingen uit de actualiteit waarin een bruggetje werd gemaakt met andere sporten en dat het hedendaagse voetbal beter en attractiever kan.

Juist anno 2018 zijn er nog steeds ingangen die direct vanuit de kleedkamer lekken naar de media.
Daarom heeft De Telegraaf telkens te vroeg de exacte opstelling en het AD altijd precies 1 fout.
elliquido schreef:schaamteloos , met die mafklapper derksen voorop.
Snap niet dat jullie een programma met continu schijtlollige fragmentjes, moppen die soms actueel zijn en soms al een halve eeuw een baard hebben en een steeds liegende Valentijn Driessen zo serieus nemen.
Ok, het programma heeft veel invloed: dat wel.

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 21, 2018 2:58 pm

Cruijff schreef:
elliquido schreef:En sinds de dood van Cruijff geen nieuwe bronnen hebben of de juiste ingangen krijgen.
Huh???
In de tijd van Cruijff waren er niet zoveel directe bronnen. Cruijff stond er vrij ver vanaf. Wel was er een wekelijkse column (nu nog steeds eentje ==nauwelijks gelezen elke maandag van Jordi Cruijff--) met heel vergezochte vergelijkingen uit de actualiteit waarin een bruggetje werd gemaakt met andere sporten en dat het hedendaagse voetbal beter en attractiever kan.

Juist anno 2018 zijn er nog steeds ingangen die direct vanuit de kleedkamer lekken naar de media.
Daarom heeft De Telegraaf telkens te vroeg de exacte opstelling en het AD altijd precies 1 fout.
elliquido schreef:schaamteloos , met die mafklapper derksen voorop.
Snap niet dat jullie een programma met continu schijtlollige fragmentjes, moppen die soms actueel zijn en soms al een halve eeuw een baard hebben en een steeds liegende Valentijn Driessen zo serieus nemen.
Ok, het programma heeft veel invloed: dat wel.
je vergeet die bolle redacteur en columnist van de T. de huisvriend van Johan.

en dat programma kijk ik niet, maar helaas zit die snor ook in het CL programma van Veronica, en daar ontkom je niet aan hem als je kijkt hoe ajax glorieus in Europa is. :ajaxscarf.gif:
Het succes van ten hag is natuurlijk vooral te danken aan de uitstekende spelers en de zwakke poule en peter bos en f de boer hadden het beter gedaan. . En als die uitstekende spelers een keer niet thuis geven, dan is het allemaal de schuld van ten hag.. dammed if you do , dammed if you don't

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 21, 2018 3:43 pm

Je kunt de Champions League trouwens ook kijken op Ziggo.
Zowel tegen Bayern (alleen uit) als bij de wedstrijden tegen Benfica was daar een fantastische interactie met analist Louis van Gaal.
elliquido schreef: je vergeet die bolle redacteur en columnist van de T. de huisvriend van Johan.
Laatst schreef Al Goossens een heel interessant stukje over Jaap de Groot. Gelezen?

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 21, 2018 4:00 pm

niet gelezen nee

Yopii

Bericht door Yopii » vr dec 21, 2018 4:08 pm

LucaS schreef:Dat lees je maar in 1 krant, een krant die het oha niet al te nauw neemt met feiten
Nou nee. Ondere andere NOS, AD, Parool, doen er vrolijk aan mee.

Het probleem is natuurlijk ook dat mensen binnen de voetbalwereld lekken naar de media.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 21, 2018 4:17 pm

Yopii schreef:Het probleem is natuurlijk ook dat mensen binnen de voetbalwereld lekken naar de media.
De voetbalwereld lekt naar de media maar de media bevlekken ook continu elkaar.
Dan heb je bijv een programma op FOX, Voetbalpraat. Vierderangs journalisten lullen een uur, grotendeels over details waar niemand in geïnteresseerd is.

Maar ze gaan vervolgens ook elkaar citeren en de loef afsteken met 'een primeurtje', de mediapersoon denkt dat hij invloedrijker is dan de trainer van Ajax (en invloedrijk genoeg bij de club om die eruit te mikken.)
Yopii schreef:
LucaS schreef:Dat lees je maar in 1 krant, een krant die het oha niet al te nauw neemt met feiten
Nou nee. Ondere andere NOS, AD, Parool, doen er vrolijk aan mee.

Klopt. Het versterkt natuurlijk ook continu elkaar. Alleen al een citaat of bijvoorbeeld een gekleurde opmerking in tv commentaar 'kleurt' ook alweer de tv kijker en vervolgens door welke bril iemand wordt bekeken of besproken.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 22, 2018 3:44 pm

'Na PSV-uit (3-0) is er wel het nodige gebeurd'

Valentijn Driessen, journalist van De Telegraaf, heeft tijdens NH Sportcafé benadrukt dat er sinds de kansloze nederlaag van Ajax bij PSV (3-0) wel degelijk dingen zijn veranderd rondom het functioneren van trainer Erik ten Hag. Sinds de verliespartij is de oefenmeester zich anders op gaan stellen richting zijn stafleden en de spelers.

De Telegraaf wordt door menigeen gezien als een krant die het gemunt heeft op Ten Hag. Driessen vindt dat overdreven. 'Iedereen krijgt gewoon een normale kans. Wij hebben nooit iemand veroordeeld of beoordeeld op taalgebruik of uiterlijk. Het eerste halfjaar was het gewoon niet goed. Als hij dan verkondigt dat het geweldig is....'

Driessen geeft aan dat Ten Hag na de wedstrijd tegen PSV op gesprek is geweest bij de directie. 'Het kon zo gewoon niet verder. Daarna is er het nodige gebeurd. Hij is zich anders gaan opstellen naar de staf en de spelers. Daar is ook niets op tegen, nee hoor', aldus Driessen, die er ook op wijst dat Tadic met zijn gesprek met Ten Hag de hele selectie van Ajax verwoorde.

Overigens heeft Ten Hag behoorlijk wat krediet van de directie. 'Overmars en Van der Sar steunen hem, maar in de krant geven wij wel aan hoe de verhoudingen liggen', aldus Driessen, die met een voorbeeld tot slot aangeeft waar Ten Hag eerder de mist inging. 'Ziyech zat tegen Te Werve negentig minuten op de bank, terwijl Tadic bijvoorbeeld thuis mocht blijven. Hij was daar boos over, vroeg zich af wat het nut ervan was om de hele wedstrijd op de bank te zitten. De spelers balen ook van wissels in de 93e minuut, daar zeggen ze dan wat van.'
:excited.gif: De kracht van de boodschap zit 'm in de herhaling, herhaling, herhaling, herhaling,.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za dec 22, 2018 4:50 pm

Ik vraag me ook af waar Ten Hag verkondigd heeft dat het eerste half jaar geweldig was. Ik weet haast zeker dat hij dat nooit gezegd heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za dec 22, 2018 5:07 pm

Duke schreef:Ik vraag me ook af waar Ten Hag verkondigd heeft dat het eerste half jaar geweldig was. Ik weet haast zeker dat hij dat nooit gezegd heeft.
Hij heeft natuurlijk wel wat vage keuzes gemaakt in de opstellingen.
En bizarre kletspraat verkocht toen er 0-0 tegen Ado werd gespeeld in een thuiswedstrijd "de loopprestaties zijn verbeterd, ik ben over vandaag zeer tevreden"

Maar De Telegraaf heeft een enorm grote hoeveelheid leugens verkondigd waarvan er een aantal puur op de man waren.
De Speld maakt satire, maar dit was waarschijnlijk volledig waar:
https://speld.nl/2018/10/03/chef-voetba ... rullenbak/

Plaats reactie