'Woning Raymond van Barneveld overvallen'
Een woning op de Harry Pauwlaan in Den Haag is zaterdagochtend vroeg overvallen. Het gaat zou gaan om het huis van darter Raymond van Barneveld.
Dat meldt Omroep West. Volgens een woordvoerder van de politie waren er meerdere overvallers. Het is nog niet bekend of er wapens bij de overval zijn gebruikt.
Geen commentaar
Er zou iemand thuis zijn geweest tijdens de overval. Of het Van Barneveld zelf is, is niet bekend. Ook is niet duidelijk of er iets is meegenomen uit het huis. Dat wordt nog onderzocht.
De politie wil in het kader van het onderzoek verder niets kwijt over wat er is gebeurd. Ook Van Barneveld mag niks zeggen, liet hij de regionale omroep weten.
Darten
Moderator: mods
Re: Darten
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ondertussen heeft Michael van Gerwen wel ff 'n pakje slaag gekregen van James Wade.
Is er behalve Sandro nog iemand die naar de World Matchplay kijkt?
https://www.nu.nl/sport-overig/5385500/ ... inale.html
https://www.nu.nl/sport-overig/5385500/ ... inale.html
De Zwaan blijft verrassen bij World Matchplay en staat in halve finale
Jeffrey de Zwaan heeft donderdag op de World Matchplay Darts de halve finale bereikt. De 22-jarige Zuid-Hollander schakelde in Blackpool Dave Chisnall uit: 16-8.
De Zwaan maakt in de Engelse plaats al de hele week een uitstekende indruk. 'The Black Cobra' wist in de openingsronde Michael van Gerwen te kloppen en was vervolgens ook Adrian Lewis de baas.
De partij tussen de nummer 8 (Chisnall) en 68 (De Zwaan) van de wereld ging tot aan 7-7 gelijk op, maar daarna gaf De Zwaan gas. Hij liep in rap tempo uit naar een voorsprong van 13-7.
De Engelsman knabbelde nog wat van die achterstand af, maar kon niet voorkomen dat de Nederlander op 15-8 direct toesloeg op zijn eerste kans om de partij te beslissen. De Zwaan beëindigde de tweestrijd met een gemiddelde van 103 per drie pijlen.
Negendarter
In de halve finale neemt De Zwaan het op tegen de Schot Gary Anderson. Hij won in de kwartfinales moeizaam met 19-17 van de Engelsman Joe Cullen.
Hoogtepunt van de partij was de negendarter die 'The Flying Scotsman' gooude. Anderson slaagde daar al in de vierde leg van de partij in. Desondanks was het Cullen die daarna een kleine voorsprong nam, maar Anderson knokte zich op tijd terug.
De Zwaan is de enige overgebleven Nederlander bij de 25e editie van de World Matchplay Darts. Jermaine Wattimena en Jelle Klaasen werden net als Van Gerwen al in de eerste ronde uitgeschakeld, terwijl Raymond van Barneveld een ronde later sneuvelde.
Zou mij niks verbazen als hij Anderson verslaat straks.
Anderson een maatje te groot, jammer. Knap toernooi van De Zwaan hoor.
Nou dit niveau vol zien te houden.

Nou dit niveau vol zien te houden.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een finale zeg! 21-19 na verlenging voor Anderson.
Zoooo Sandrootje jongen.
Hoeveel uur heb jij wel niet darts gekeken de afgelopen 21dagen?
Hoop dat je morgen in vorm bent op die Seven Hills.

Hoeveel uur heb jij wel niet darts gekeken de afgelopen 21dagen?
Hoop dat je morgen in vorm bent op die Seven Hills.

- InnerHarbour
Postbode is wel een loopbaan, ja. 

Hij is altijd zo lekker bescheiden gebleven:

Vijfvoudig wereldkampioen Raymond van Barneveld stopt met darts, omdat hij zich niet langer toernooiopvulling wil voelen. De 51-jarige Hagenaar kondigde maandag aan na het WK van 2019/2020 een punt achter zijn carrière te zetten.
"Ik ben een geboren winnaar, ik wil een potje pimpampetten nog winnen. Als succes drie of vier jaar uitblijft, dan ga je je een beetje opvulling voelen", zegt 'Barney' maandag in een interview met RTL 7.
Van Barneveld stond 35 jaar aan de top en werd wereldkampioen in 1998, 1999, 2003, 2005 (BDO) en 2007 (PDC). "Zelf vind ik dat ik niet vijf, maar acht keer wereldkampioen ben geworden. Maar mijn drie titels bij vloertoernooien worden niet altijd meegerekend", aldus Van Barneveld.
De laatste jaren won de Nederlandse dartspionier nog maar weinig toernooien. Zijn laatste WK-finale speelde hij in 2009. "Diep in mijn hart weet ik dat er nog een wereldtitel inzit. Maar het lukt niet."
"Ik ben een legende in deze sport. Maar op het moment dat je niet meer op de voorkant van de programmaboekjes staat en niet meer op de posters, dan hang je er maar een beetje bij."
Bron: nusport.nl

Nil volentibus arduum
2007 was wel echt een topjaar: grandioze finale was dat toen tegen Taylor.
Barney is iemand met een wat arrogant imago terwijl hij in feite ontzettend onzeker is. Wonderlijke combinatie voor een topsporter, al komt dit juist in de topsport enorm veel voor.
Dat hij zelf een periode met twee groen-gele sjaaltjes waarvan één van FC Den Haag en eentje met de tekst Return of the Legend het dartspodium op liep was wel wat over de top.
Toen ze in het IJspaleis, het Stadhuis aan het Spui in Den Haag, een foto ophingen van Barney in een Ajax shirt -in de jaren '90 droeg Barney Ajax shirts- wilde hij dat dat weg werd gehaald want dat was natuurlijk niet goed voor zijn Haagse imago.
Het is uiteraard wel waar dat Van Barneveld in de dartssport een legende is in minimaal de categorie van Eric Bristow. Maar Phil Taylor is uiteraard nog wel even buiten buiten buitencategorie.
Barney is iemand met een wat arrogant imago terwijl hij in feite ontzettend onzeker is. Wonderlijke combinatie voor een topsporter, al komt dit juist in de topsport enorm veel voor.
Dat hij zelf een periode met twee groen-gele sjaaltjes waarvan één van FC Den Haag en eentje met de tekst Return of the Legend het dartspodium op liep was wel wat over de top.
Toen ze in het IJspaleis, het Stadhuis aan het Spui in Den Haag, een foto ophingen van Barney in een Ajax shirt -in de jaren '90 droeg Barney Ajax shirts- wilde hij dat dat weg werd gehaald want dat was natuurlijk niet goed voor zijn Haagse imago.

Het is uiteraard wel waar dat Van Barneveld in de dartssport een legende is in minimaal de categorie van Eric Bristow. Maar Phil Taylor is uiteraard nog wel even buiten buiten buitencategorie.
- Gezond verstand
herkenbaar. Eigenlijk zijn alle (I)Hagenezen voor Ajax, maar doen ze net of ze de club (i)haten.Cruijff schreef:
Toen ze in het IJspaleis, het Stadhuis aan het Spui in Den Haag, een foto ophingen van Barney in een Ajax shirt -in de jaren '90 droeg Barney Ajax shirts- wilde hij dat dat weg werd gehaald want dat was natuurlijk niet goed voor zijn Haagse imago.![]()
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
- InnerHarbour
Mmmmmm, van Barneveld nu al uitgeschakeld op het WK. Dit zal zijn kansen voor een plaats in de PLOD volgend jaar en automatische plaatsing voor de grote toernooien geen goed doen. Ik zie hem niet enkel de lange voorrondes gaan spelen. Het stoppen lijkt mij dichtbij.
YNWA
Ik heb effe zitten kijken. Z'n tegenstander won verdiend. Barneveld droeg het leed van de wereld op z'n schouders omdat de pijltjes niet in de juiste vakjes gingen.
- InnerHarbour
J het is bij hem altijd "himmelhoch jauchzend zu tode betrübt".wimpey schreef:Ik heb effe zitten kijken. Z'n tegenstander won verdiend. Barneveld droeg het leed van de wereld op z'n schouders omdat de pijltjes niet in de juiste vakjes gingen.

YNWA
Je Duits is beter dan je Nederlands, Herr beKloppt!InnerHarbour schreef: J het is bij hem altijd "himmelhoch jauchzend zum tode betrübt".

- InnerHarbour
Schandalig dat de umpire hier niet ingreepSandro schreef:Wat is het toch een sieraad voor het darten![]()
https://m.youtube.com/watch?v=KFK6NsCQTTA
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Zoooooo Sandrootje, hoeveel uren van het WK Darts heb je tot nog toe al gekeken?
Nog niet genoeg kennelijk. Ondanks mijn 4-0 winst op WP vandaag was het dramatisch gesteld met mijn spel!
Sandro schreef:Nog niet genoeg kennelijk. Ondanks mijn 4-0 winst op WP vandaag was het dramatisch gesteld met mijn spel!
Ik deed laatst mee aan een pubquiz. Naast een aantal bizar lastige muziekvragen, een aantal vragen over kunst waar we gelukkig een expert voor in ons team hadden en wat geschiedenisvragen waarvoor je óf docent of PhD kandidaat in dat vak moest zijn of WO I persoonlijk moest hebben meegemaakt kwamen er wat sportvragen voorbij.
Onder meer met hoeveel personen per team speel je korfbal en welk getal zit er op het dartbord tussen de 13 en de 10? Dat soort vrij nutteloze feitjes wist ik dan weer uit het hoofd, uiteraard.
Man man man manelliquido schreef:Schandalig dat de umpire hier niet ingreepSandro schreef:Wat is het toch een sieraad voor het darten![]()
https://m.youtube.com/watch?v=KFK6NsCQTTA

Anderson kan er overigens gewoon uitvliegen vanavond.
Die irritante Cross eruit.