De Nederlandse competitie is voor beide hetzelfde en dan zie je dat PSV het gewoon beter doet.
BTW, twee wedstrijden met puntverlies, driemaal raden wie in beide wedstrijden in het centrum stond.

Moderator: mods
+5Boabdil schreef:Ik vind het een gigantische bullshit discussie over wie nou de sterkste poul heeft gehad of niet. Het halen van de volgende ronde in de champions League is voor Nederlandse clubs een zeldzaamheid ongeacht de sterkte van de poul. Al helemaal in een tijd dat alle Nederlandse clubs er kansloos vanaf gaan in Europa tegen beduidend zwakke clubs.
Het behalen van de tweede ronde is voor een Ajax een fantastische prestatie. Daar moeten we trots op zijn.
+10Boabdil schreef:Ik vind het een gigantische bullshit discussie over wie nou de sterkste poul heeft gehad of niet. Het halen van de volgende ronde in de champions League is voor Nederlandse clubs een zeldzaamheid ongeacht de sterkte van de poul. Al helemaal in een tijd dat alle Nederlandse clubs er kansloos vanaf gaan in Europa tegen beduidend zwakke clubs.
Het behalen van de tweede ronde is voor een Ajax een fantastische prestatie. Daar moeten we trots op zijn.
Ik moet helemaal niks, verder is het hier mode om met veel dedain naar PSV te kijken en hun gebrek aan prestaties in de CL. Nou daar geef ik dus wat tegengas op en plaats de boel in het juiste perspectief, cq een beetje nuance.Boabdil schreef:Ik vind het een gigantische bullshit discussie over wie nou de sterkste poul heeft gehad of niet. Het halen van de volgende ronde in de champions League is voor Nederlandse clubs een zeldzaamheid ongeacht de sterkte van de poul. Al helemaal in een tijd dat alle Nederlandse clubs er kansloos vanaf gaan in Europa tegen beduidend zwakke clubs.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nuance bestaat niet, als het om passie gaat. En die ongenuanceerde passie hebben wij voor Ajax. Geef tegengas wat je wilt, wij zijn Ajax, wij zijn de beste!![]()
onfire.gif:
Van de week nog gezegd dat wanneer je Delay niet onder druk zet, hem volledig vrij laat dat hij de bal best wel over 15 meter bij iemand in het zelfde shirt kan krijgen. Lijkt mij zat nuance.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je begrijpt dat trouwens best. Wanneer heb je ook al weer een genuanceerde post over Man U, of hun oud-speler Daley Blind gepost?
Volgens mij is iedereen het er ook gewoon over eens dat Ajax in Europa een uitstekende prestatie heeft neergezet.Boabdil schreef:Ik vind het een gigantische bullshit discussie over wie nou de sterkste poul heeft gehad of niet. Het halen van de volgende ronde in de champions League is voor Nederlandse clubs een zeldzaamheid ongeacht de sterkte van de poul. Al helemaal in een tijd dat alle Nederlandse clubs er kansloos vanaf gaan in Europa tegen beduidend zwakke clubs.
Klopt. Het zal zeker zo zijn dat PSV een wat pittigere loting heeft gehad, maar dat komt dan met name omdat AEK echt wel een matige ploeg was. Benfica heeft gewoon, ook tegen ons, prima gespeeld. We zaten in een vrij gemiddelde CL poule, die van bijvoorbeeld Porto was pas echt matig.Boabdil schreef:Ik vind het een gigantische bullshit discussie over wie nou de sterkste poul heeft gehad of niet. Het halen van de volgende ronde in de champions League is voor Nederlandse clubs een zeldzaamheid ongeacht de sterkte van de poul. Al helemaal in een tijd dat alle Nederlandse clubs er kansloos vanaf gaan in Europa tegen beduidend zwakke clubs.
1 punt voorsprong dus.Gaizka1985 schreef:Ajax gaat in Amsterdam echt wel van PSV winnen, en dan zijn het nog maar 2 punten!!!
De Nederlandse competitie is voor beide hetzelfde en dan zie je dat PSV het gewoon beter doet.
Het is ongoing. Maar hij lijkt het te kunnen managen.Ajax Rules schreef:En dit seizoen!
+1Yopii schreef:Ja, misschien kan hij uitleggen wat er niet deugt.![]()
Ik gun Ten Hag dit succes van harte. Wat is hij onheus behandeld, vorig seizoen.
Ik gun Ten Hag dit succes ook van harte, want dat houdt in dat het goed gaat met Ajax. Maar vorig seizoen onheus behandeld? Vorig seizoen was het voetbal ruk onder Ten Hag, waren zijn tactische keuzes bagger en zat er absoluut geen stijgende lijn in. Zijn keuzes waren rechtstreeks tegen het DNA van Ajax in. De kritiek op zijn functioneren was niet onheus maar terecht.Yopii schreef:
Ik gun Ten Hag dit succes van harte. Wat is hij onheus behandeld, vorig seizoen.