Hij zou bijvoorbeeld best meer mogen scoren.
Twee goals en één assist, dat is niet veel voor een wereldtalent dat in de Eredivisie speelt. Daar valt nog flink wat te verbeteren.
Moderator: mods
Ziyech voetbalt sinds 2013/14 in Nederland. Dat heeft redenen. Hij is te grillig voor de absolute top.Yopii schreef: Ziyech is ook een uitstekende voetballer. Hij heeft natuurlijk niet die gemakkelijk te vermarkten schooljongensuitstraling van Frenkie. Dat is vandaag de dag een minpunt, want spelers worden lang niet altijd alleen om hun kwaliteiten gehaald.
Bergkamp en van Basten zijn natuurlijk uitmuntend, en je kunt ze niet vergelijken, want FdJ is geen spits, maar ik ben meer onder de indruk van FdJ. Die jongen is zo sterk in de duels, op zo'n eenvoudige manier, kijkt altijd over de bal zodat hij vrijwel altijd de beste oplossing vindt, heeft de versnelling om met de bal een ruimte in te gaan, a la Cruijff, en maak iedereen om hem heen beter omdat hij ze altijd goed aanspeelt door zijn ruimtelijke inzicht. Hij steekt er nu al ver bovenuit, en zo'n intelligente speler blijft altijd verder groeien en altijd kritisch op zichzelf. De reden dat mensen misschien niet zien hoe waanzinnig goed deze speler is, is dat het er allemaal zo eenvoudig uitziet. Een absurd goede voetballer en toekomstige wereldster. Zo jammer dat Ajax deze groep niet vier jaar bij elkaar houdt. F*ck.Yopii schreef:Beter dan Van Basten, Rijkaard of Bergkamp? Beter dan Seedorf, die een paar keer de CL gewonnen heeft? En dat baseer je op die vijf goede wedstrijden?
'Ziet alles', daar is hij niet de enige in. Xavi bijvoorbeeld zag ook alles, maar hij won nooit de Ballon d'Or.
Er kan zoveel gebeuren: blessures, verkeerde clubkeuze, te veel afleiding, enz.
InnerHarbour schreef: Persoonlijk vind ik jongens als Ligt, Beek en ook deze postbode nogal overschat waarbij ik de eerste eigenlijk elke belangrijke wedstrijd belangrijke fouten zie maken, de tweede vind ik traag met te weining handelingssnelheid en de derde wil alleen maar lopen met de bal. Deze drie worden hier en daar nogal opgehemeld, misschien door gebrek aan echte toptalenten. Het is voor Ajax en het Nederlands voetbal te hopen dat ik over 5 jaar moet zeggen: "Dat had ik toch verkeerd gezien" maar ik denk het niet.
En waarom denk je dat hij mij eruit pikt?Duke schreef:Zo kun je veel meer voorbeelden van de eerste pagina's van dit topic halen.![]()
De Ligt is wel van een ander niveau dan Joe Gomez.InnerHarbour schreef:En waarom denk je dat hij mij eruit pikt?Duke schreef:Zo kun je veel meer voorbeelden van de eerste pagina's van dit topic halen.![]()
![]()
Van de Beek vind ik nog altijd niet veel en past ook zeker niet in het rijtje de Ligt en de Jong. Die de Jong heeft het brengen aandig afgeleerd en heeft zich ontwikkeld en de Ligt maakte in die tijd nogal wat foutjes. Nu is het een prima verdediger maar ik zou hem niet ruilen voor Joe Gomez.
Wat een zinnige bijdrage weer Rishi, dank voor niets in de discussie over Joe Gomez.Lionel schreef:Karius heeft ook de CL finale gespeeld...
De discussie over Joe Gomez in topic van FdJ is ook kansloos.InnerHarbour schreef:Wat een zinnige bijdrage weer Rishi, dank voor niets in de discussie over Joe Gomez.Lionel schreef:Karius heeft ook de CL finale gespeeld...
Niet voor het eerst dat zoiets hem overkomt. Ik zie er ook nog geen toekomstig winnaar van de gouden bal in hoor.Yopii schreef:Zijn fout bij de 2-3 was erg pijnlijk.
Voetballers worden ook op hun uitstraling beoordeeld. Frenkie is een leuke, blonde jongen met een mooie stijl. Objectief gezien moet hij nog heel wat leren.
Obligaat. Zijn spel mag, nee moet dominanter.Monkey Tonk schreef:Frenkie speelde onopvallend.
Nee, geen excuses zoeken.Waarom hij dan ook weer helemaal achterin loopt zou ik niet weten, maar zo haal je zijn sterkste punten er niet uit.
Nee, hij speelde slecht. Was de zwakste Ajacied.Monkey Tonk schreef:Frenkie speelde onopvallend,