Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » vr dec 07, 2018 9:28 am

wimpey schreef: Volgens Verweij (niet de meest betrouwbare bron) gaan er naast FdJ en De Ligt 'nog veel meer weg'.

Ergo: dit seizoen moet er geoogst worden.
:
Tja, je hoeft niet echt geïnformeerd te zijn om tot die conclusie te komen :hypocrite.gif:

Ziyech, Neres, Tagliafico, Onana en vd Beek verwacht ik zo en zo.

Ziyech wilde vorig jaar al
Voor Neres en Tagliafico is het de natuurlijke vervolg stap
Onana kan je misschien verleiden met een beter contract.
vd Beek was nu al aan het rondkijken mede door zijn invallers-rol.

Mazraoui lijkt me het type dat meteen gaat cashen, dus kijkt ook rond na dit seizoen.
Dolberg.... geen idee,
Blind & Tadic, geen idee

Nou, dan ben je behoorlijk uitgedund.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 07, 2018 9:34 am

Jöhnk schreef: Sander Berge? Beetje lage handelingssnelheid. Hij heeft met Frenkie gemeen dat ie nooit scoort.
Julian Weigl? Zat Ajax in het verleden al achteraan. Speelt weinig bij BVB.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 07, 2018 9:36 am

Mano schreef:
wimpey schreef: Volgens Verweij (niet de meest betrouwbare bron) gaan er naast FdJ en De Ligt 'nog veel meer weg'.

Ergo: dit seizoen moet er geoogst worden.
:
Tja, je hoeft niet echt geïnformeerd te zijn om tot die conclusie te komen :hypocrite.gif:

Ziyech, Neres, Tagliafico, Onana en vd Beek verwacht ik zo en zo.

Ziyech wilde vorig jaar al
Voor Neres en Tagliafico is het de natuurlijke vervolg stap
Onana kan je misschien verleiden met een beter contract.
vd Beek was nu al aan het rondkijken mede door zijn invallers-rol.

Mazraoui lijkt me het type dat meteen gaat cashen, dus kijkt ook rond na dit seizoen.
Dolberg.... geen idee,
Blind & Tadic, geen idee

Nou, dan ben je behoorlijk uitgedund.
Neres, Van Beek, Nico zullen ze nog wel een jaartje proberen te houden. Mazraoui en Dolberg blijven ook nog wel. Frenkie, De Ligt en Ziyech zullen zeker gaan. Onana zal afhankelijk zijn welke club er komt en of hij er eerste keeper zal worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

roelf

Bericht door roelf » vr dec 07, 2018 9:42 am

elliquido schreef:75 mio van PSG. Tja. :confused

https://www.telegraaf.nl/c/2888761/
In de zomer. Waarom nu al beslissen of waarom dit nu al naar buiten brengen. Straks speel je de finale CL tegen PSG, krijg je daar weer gezeur over.

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Mano

Bericht door Mano » vr dec 07, 2018 9:42 am

Ajaciedjuh schreef: Neres, Van Beek, Nico zullen ze nog wel een jaartje proberen te houden. Mazraoui en Dolberg blijven ook nog wel. Frenkie, De Ligt en Ziyech zullen zeker gaan. Onana zal afhankelijk zijn welke club er komt en of hij er eerste keeper zal worden.
Jij bekijkt het vanuit het positieve.
Kan ook zijn dat de leegloop komt omdat de 3 sterspelers vertrekken.
Ajax zal iedereen goed duidelijk moeten maken dat er toppers voor terug komen, wil je de rest behouden

We zullen het zien, hoe dan ook dat 'behouden' kost ook geld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 07, 2018 9:49 am

roelf schreef:
elliquido schreef:75 mio van PSG. Tja. :confused

https://www.telegraaf.nl/c/2888761/
In de zomer. Waarom nu al beslissen of waarom dit nu al naar buiten brengen. Straks speel je de finale CL tegen PSG, krijg je daar weer gezeur over.
Wanneer dát luxe-probleem optreedt, zal Ajax dat 'gezeur' op de koop toenemen. :biggrin.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr dec 07, 2018 9:49 am

PSG lijkt me een aparte (en slechte) keuze. Meer geld, maar nationaal niet meer uitdaging. Zeker niet zelfs. Moet hij het nog steeds hebben van die CL potjes en de interlands.
Mano schreef:
Ajaciedjuh schreef: Neres, Van Beek, Nico zullen ze nog wel een jaartje proberen te houden. Mazraoui en Dolberg blijven ook nog wel. Frenkie, De Ligt en Ziyech zullen zeker gaan. Onana zal afhankelijk zijn welke club er komt en of hij er eerste keeper zal worden.
Jij bekijkt het vanuit het positieve.
Kan ook zijn dat de leegloop komt omdat de 3 sterspelers vertrekken.
Ajax zal iedereen goed duidelijk moeten maken dat er toppers voor terug komen, wil je de rest behouden

We zullen het zien, hoe dan ook dat 'behouden' kost ook geld.
Ajax zal inderdaad moeten laten zien dat ze de opvolging serieus nemen. Weigl (Frenkie), Robben (Ziyech) bijvoorbeeld. Dan verwacht ik dat Beek, Neres, Nico en Onana wel te behouden zijn. Dat Ligt, Frenkie en Ziyech vertrekken lijkt me evident.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 07, 2018 10:07 am

Volgens mij hebben we niet voor niets een jeugdopleiding.
Dit jaar moet het gebeuren sportief, en dan weer verder bouwen met een nieuwe jeugdige selectie met een paar sterkhouders.
Dat is het lot van Ajax..

sowieso gaan Zyjech, De Jong en Onana weg dit jaar. Ik twijfel nog over De Ligt, omdat hij nog erg jong is. (maar wel heel goed)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 07, 2018 10:09 am

roelf schreef:Straks speel je de finale CL
:drecul.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 07, 2018 10:17 am

Wat een geld voor een speler waar ik zo af en toe absoluut van geniet maar die toch vooral ook nog een hoop moet bewijzen.
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr dec 07, 2018 10:27 am

elliquido schreef:Volgens mij hebben we niet voor niets een jeugdopleiding.
Dit jaar moet het gebeuren sportief, en dan weer verder bouwen met een nieuwe jeugdige selectie met een paar sterkhouders.

sowieso gaan Zyjech, De Jong en Onana weg dit jaar. Ik twijfel nog over De Ligt, omdat hij nog erg jong is. (maar wel heel goed)
De jeugdopleiding kan niet elke 2 jaar meerdere wereldtoppers afleveren. Ligt is 19, daar is nog geen vervanger voor. Voor Frenkie hebben we Eiting, die mag gaan strijden met een extern aan te trekken speler. De beste speelt. Op de vleugels voorin hebben we weinig lopen, behalve misschien Kuhn. Die mag de strijd aangaan met een extern aan te trekken speler. Robben bijvoorbeeld. Die speelt toch lang niet alles.

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 07, 2018 10:29 am

InnerHarbour schreef:
roelf schreef:Straks speel je de finale CL
:drecul.gif:
Napoli de volgende ronde moet lukken, :ajaxsmiley.gif:
Dan kun je zo maar Dortmund loten, die toevallig door enorme sneeuwbuien in Duitsland al 2 maanden niet spelen en totaal uit vorm zijn.
Vervolgens halve finale Barcelona, waar Messi en Suarez net rode kaarten hebben gekregen tegen Madrid en 2 wedstrijden geschorst zijn
En dan sta je in de finale tegen PSG , waar Mbappe het in zijn broek doet voor Frenkie, Naaimar rood krijgt voor het belagen van de scheids na alweer een schwalbe en Cavani in de broekzak zit van De Ligt.

Oh ja, en Liverpool verliest de EL finale van sporting portugal :biggrin.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 07, 2018 10:32 am

De Dominee schreef:
elliquido schreef:Volgens mij hebben we niet voor niets een jeugdopleiding.

De jeugdopleiding kan niet elke 2 jaar meerdere wereldtoppers afleveren. Ligt is 19, daar is nog geen vervanger voor. Voor Frenkie hebben we Eiting, die mag gaan strijden met een extern aan te trekken speler. De beste speelt. Op de vleugels voorin hebben we weinig lopen, behalve misschien Kuhn. Die mag de strijd aangaan met een extern aan te trekken speler. Robben bijvoorbeeld. Die speelt toch lang niet alles.
echte toppers komen niet naar ajax.. alleen misschien als ze jong zijn. Je verkooppraatje wordt wel makkelijker als je bewijst jonge spelers kansen te geven, in de cl kan meedoen en ze voor een goed salaris kan doorverkopen naar topclubs. Dat willen de jonge toppers namelijk.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr dec 07, 2018 10:33 am

Welke jonge spelers wil je de kans geven als vervangers van Ligt, Frenkie en Ziyech dan? Namen aub.

Alexander

Bericht door Alexander » vr dec 07, 2018 10:37 am

Bizar bedrag, maar vooral ook een bizar moment. Heb persoonlijk toch het vermoeden dat dit vooral bedoeld is om Barca en City concreet te laten worden. Als je naar die 2 clubs kan, dan ga je toch niet naar PSG? Matige competitie (met natuurlijk wel een paar echte topclubs).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 07, 2018 10:37 am

Wat vervanging betreft. Ik ben geen scout en ken de markt dus niet goed. Maar het lijkt mij lastiger om De Ligt te vervangen dan De Jong.

De Ligt is ondanks zijn leeftijd nu al de leider van het elftal en met zo'n speler in de achterste linie is het voor de rest van het elftal een stuk makkelijker om met ruimte in je rug te spelen en vooruit te verdedigen. De Ligt en Blind vormen bijvoorbeeld een uitstekend koppel maar haal De Ligt weg en dan heb je ineens een probleem als het gaat om snelheid en duelkracht.

De Jong is weliswaar een groot talent maar in hoeveel wedstrijden maakt hij concreet het verschil voor Ajax? Dat valt volgens mij nog wel mee. Ik zou hem zelfs adviseren om nog een jaar Ajax te doen. Wat dat betreft is PSG overigens misschien niet zo'n hele vreemde keuze als hij dan toch wil vertrekken. Het geld speelt natuurlijk een voorname rol. Maar hij speelt dan in ieder geval bij een club die in de meeste gevallen de baas op het veld is. Daarbij krijg je in Frankrijk wel met fysiek sterke tegenstand te maken.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » vr dec 07, 2018 10:46 am

De Dominee schreef:PSG lijkt me een aparte (en slechte) keuze. Meer geld, maar nationaal niet meer uitdaging. Zeker niet zelfs. Moet hij het nog steeds hebben van die CL potjes en de interlands.

Ajax zal inderdaad moeten laten zien dat ze de opvolging serieus nemen. Weigl (Frenkie), Robben (Ziyech)

HELL NO!!!
van me leven niet dat ik hem bij Ajax wil....
Laatst gewijzigd door Mano op vr dec 07, 2018 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano

Bericht door Mano » vr dec 07, 2018 10:51 am

Alexander schreef:Bizar bedrag, maar vooral ook een bizar moment. Heb persoonlijk toch het vermoeden dat dit vooral bedoeld is om Barca en City concreet te laten worden. Als je naar die 2 clubs kan, dan ga je toch niet naar PSG? Matige competitie (met natuurlijk wel een paar echte topclubs).
wel als je uit de eredivisie komt.
FdJ speelt op een sleutelpositie in het elftal. Als hij morgen bij Barca zit, zit hij op de bank.
Hier gaat hij minuten maken met Neymar en Mbappe voor zich. Misschien pakken ze de CL titel, dan kan je daarna voor de hoofdprijs en als een grote meneer naar Barca.

hele verstandige keuze

van de Ligt verwacht ik wel dat hij naar Barca gaat. Hij kan zich in beginsel beperken tot puur verdedigen en de bal afgeven aan een medespeler. vervolgens groeit hij in zijn spel en kan hij meer zichzelf zijn.

Op de positie van fdj kan dat niet. Die steekpass wordt op dag 1 verwacht in camp nou.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 07, 2018 12:27 pm

wimpey schreef: 15% gaat naar Willem II, las ik. Mooi voor het Ajax van het zuiden. :biggthumpup.gif:
Jezus waarom zoveel? Dat is 12 miljoen, dan hou je er maar net iets meer dan 60 miljoen aan over.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 07, 2018 12:51 pm

En dan gaat er ook nog geld naar zijn zaakwaarnemer, de belastingdienst, etcetera. We houden er straks feitelijk niets aan over. :smallgrin.gif:

Overigens moet het allemaal nog wel even gebeuren he? Voorlopig is het niets meer dan een bericht uit de Telegraaf en staan er nog nergens handtekeningen onder.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 07, 2018 1:09 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef: 15% gaat naar Willem II, las ik. Mooi voor het Ajax van het zuiden. :biggthumpup.gif:
Jezus waarom zoveel? Dat is 12 miljoen, dan hou je er maar net iets meer dan 60 miljoen aan over.
Nou 60 miljoen voor een onbewezen speler met talent die tot nu toe een paar groepswedstijden CL en voor de rest in een 4de rangs competitie speelt. Een hele grote strik omheen doen en zelf wegbrengen naar Schiphol.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 07, 2018 1:30 pm

Als het PSG wordt vind ik dat jammer. Qua club en competitie niks speciaals. Maar qua geld zal het hem aan z’n reet roesten. Geen idee of hij gaat slagen. Door kenners bewierookt, maar ik vind em nog niet bepalend genoeg. De Ligt staat wat dat betreft even wat trapjes hoger.
Whitey on the moon.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 07, 2018 1:36 pm

De Dominee schreef:Welke jonge spelers wil je de kans geven als vervangers van Ligt, Frenkie en Ziyech dan? Namen aub.
Ajax heeft enige tijd geleden besloten om op CL niveau te denken. Ik zie in Jong Ajax weinig spelers waarvan ik zeg die kunnen daar op aanhaken.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr dec 07, 2018 2:22 pm

Ik ook niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 07, 2018 2:26 pm

Het kan soms snel gaan. Wie had het vorig seizoen rond deze tijd over Mazraoui? Nu gewoon basisspeler.

Wellicht worden we in de loop van het seizoen wat wijzer. Bijvoorbeeld door te zien of Eiting speeltijd gaat krijgen. Ten Hag zal daar waar mogelijk willen zien wat jongens kunnen richting volgend seizoen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie