Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 10:33 am

Louis van Gaal ruim 2 minuten aan het woord. In de laatste seconde laat ie blijken wat hij van Ten Hag vindt:

"Een goede coach", volgens hem.

https://www.youtube.com/watch?v=ClsML3RHPxI

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 13, 2018 10:27 am

VD weer op oorlogspad, het is gewoon pijnlijk.

Directie 'klaar' met de trainer die ze juist heeft gered door de CL en bijbehorende zilvervloot binnen te halen. Uh huh.

Ziyech kreeg pas nadat de directie 'klaar' was met de trainer een vrije rol? :confused.gif: Is me nieuw...

Ten Hag had simpelweg pech dat De Ligt er op een cruciaal moment niet bij was. Hij is de enige speler die in de verste verte niet te vervangen is. Zegt alles over de agenda van VD dat hij iemand daarop afrekent.

Ajax-directie was ‘klaar’ met Ten Hag: ‘Onder andere vanwege het rouleren’

Erik ten Hag is na de 3-0 nederlaag dit seizoen tegen PSV op zijn vingers getikt door de clubleiding van Ajax. Dat vertelde Valentijn Driessen van De Telegraaf maandagavond bij het programma Natafalen op FOX Sports. De trainer van Ajax ging het gesprek aan met verschillende personen binnen de club.

Ajax moest het in het Philips Stadion doen zonder aanvoerder Matthijs de Ligt. Ten Hag koos voor Frenkie de Jong en Daley Blind in het centrum van de verdediging. Die keuze pakte verkeerd uit en de Amsterdammers gingen ten onder, waardoor het gat met koploper PSV opliep naar vijf punten. “Vanaf dat moment zijn er gesprekken geweest. Er waren gesprekken met spelers, met de directie en met de andere trainers. Ten Hag heeft zich aangepast. Dat is een kwaliteit en daarom verdient hij alle lof”, weet Driessen te melden.

Volgens Driessen heeft Ten Hag ook geluisterd naar Hakim Ziyech, die aan heeft gegeven hoe hij het beste tot zijn recht denkt te komen. “Ziyech wil een vrije rol”, aldus Driessen. “Tadic gaf aan dat er veel zaken waren die besproken moesten worden met de trainer. Daar is eindelijk iets mee gedaan. Dat is het grote verschil na PSV, want toen was de directie echt klaar met hem. Onder andere vanwege het rouleren. Gravenberch kwam er drie minuten voor tijd in... Er is een aantal dingen gebeurd waar hij op is aangesproken. Hij pakt het heel goed op.”

Na de wedstrijd tegen PSV op 23 september verloor Ajax geen enkele wedstrijd meer. Sindsdien werden alle duels in de Eredivisie gewonnen, terwijl in de Champions League alleen puntverlies werd geleden tegen Bayern München (1-1) en Benfica (1-1). Ondanks de goede serie bedraagt de achterstand op koploper PSV nog altijd vijf punten.

Mano

Bericht door Mano » di nov 13, 2018 10:40 am

Valentijn Driessen weet dat alleen Ajax verkoopt dus bij geen nieuws, maak je nieuws.
Ondanks de goede serie bedraagt de achterstand op koploper PSV nog altijd vijf punten.
dit is ook zo'n stemmingmakerij.
Ajax speelt prima wedstrijden maar PSV heeft gewoon nog geen één punt laten liggen. Ja dan is de achterstand nog hetzelfde. :excited.gif:

In elk ander jaar was Ajax nu inmiddels ingelopen omdat PSV dan ook punten zou hebben gemorst. Dit Jaar zet PSV een gigantische reeks neer. Je kan als Ajax alleen maar ook een goede reeks neerzetten en hopen op een einde reeks PSV.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 13, 2018 11:02 am

Valentijn D. en De Telegraaf kunnen nu gerust nog een tandje bij schakelen.
De argumenten en duidelijke leugens beginnen nu zo lachwekkend te worden, dat instinctief ieder die Ajax een warm hart toedraagt langzaamaan partij voor Ten Hag kiest.

Doe er vooral elke week nog maar een schepje bovenop Telegraaf, na elke gespeelde wedstrijd en elke column van jullie zal Ten Hag bij de achterban juist alleen maar meer krediet krijgen.

Nihad

Bericht door Nihad » di nov 13, 2018 3:27 pm

Na de wedstrijd tegen PSV op 23 september verloor Ajax geen enkele wedstrijd meer.
Daarvoor heeft Ajax ook geen enkele wedstrijd verloren. Beter nog; PSV uit is de enige nederlaag dit seizoen.

Wat een vreselijk artikel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 13, 2018 9:07 pm

@Wimpey: De Ligt is niet te vervangen nee. Maar Ziyech ook niet. Niet als je op zijn positie Orejuela neerzet.

EtH heeft gewoon twee keer geblunderd dit seizoen en in de CL heeft hij het heel goed gedaan. Maar het mag gezegd worden dat zijn keuze tegen PSV ruk was. Ongeacht of De Ligt onvervangbaar is.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 13, 2018 10:00 pm

Dat lijkt mij ook helder. De vraag is wel hoe vaak je daarop terug moet komen als journalist. Dit begint een beetje treurig te worden.

Het is nog te vroeg in het seizoen voor conclusies. De winterstop is een goed moment om te kijken waar we staan. Het gat met PSV moet eigenlijk wel wat kleiner. Dat betekent alles winnen in de competitie (inclusief Utrecht uit) en dan maar hopen dat PSV eindelijk ergens wat laat liggen. Het behalen van de titel is echt het meest belangrijke doel. Daar is geen marge meer voor fouten. Maar na die misser in Eindhoven zijn we ook niet meer in de problemen geweest.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 13, 2018 10:11 pm

Nee dat mag ook wel met de selectie die je nu hebt.

In de competitie staan we vijf punten achter op PSV. En dan boeit het mij echt niet hoe goed we spelen of hoe makkelijk we wedstrijden winnen. We staan vijf punten achter.

In de CL hebben we echt niks te klagen met de loting. We spelen tegen het slechtste Bayern van de afgelopen twintig jaar. AEK kan er weinig van. Alleen de twee wedstrijden tegen Benfica hebben we naar behoren/uitstekend gepresteerd.

En ja, ik geniet van het spel en de sfeer.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 14, 2018 7:58 am

Realistische verhaal Rishi :biggthumpup.gif: met een kleine kanttekening, tegen Benfica had het in beide wedstrijden ook nog anders kunnen aflopen. Desalniettemin doet Ajax het in Europa prima, de competitie zie ik nauwelijk iets van, alleen PSV en een stukje Feyenoord. maar het lijkt mij duidelijk dat zowel jullie als PSV daar veel te sterk zijn, kijk alleen maar naar de begrotingen.

Zelf zie ik jullie PSV niet meer inhalen maar ik begrijp dat jullie dar anders over denken. :biggrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 14, 2018 8:48 am

Klopt inderdaad.

Maar dat hoort bij de CL. Uiteindelijk viel het kwartje toch niet eens onverdiend onze kant op. Benfica is een club waartegen wij kans hebben.

Ik zie ons PSV nog wel inhalen. Maar dan moeten ze nog voor de winterstop punten laten liggen. Na de winterstop wordt het lastig.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 14, 2018 9:24 am

Lionel schreef: In de CL hebben we echt niks te klagen met de loting. We spelen tegen het slechtste Bayern van de afgelopen twintig jaar. AEK kan er weinig van. Alleen de twee wedstrijden tegen Benfica hebben we naar behoren/uitstekend gepresteerd.
Niet mee eens. 1-1 in Munchen - terwijl je daar met overtuigend spel nog een flink aantal kansen op de overwinning krijgt - is gewoon een uitstekende prestatie waar het gros van de (top)teams op deze aardebol ontzettend blij mee zouden zijn. Als team functioneert Bayern misschien niet zo soepeltjes als in voorgaande jaren, maar je staat nog altijd tegenover Robben, Lewandowski, James, Muller etc. Flinke prestatie hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » wo nov 14, 2018 9:39 am

Het is toch opvallend hoe makkelijk 'hindsight' werkt.

Als je mij in juni had gezegd dat Ajax én drie voorrondes zou overleven én in een groep met Benfica en Bayern zo relatief comfortabel tweede zou staan in de CL én gelijk zou spelen (inclusief het spel dat daar bij hoorde) in München, dan zou ik je niet hebben geloofd. En misschien wel voor gek hebben verklaard.

Maar ineens is dat maar een mwoah-prestatie, want maar een 'makkelijke loting' en een Bayern uit vorm?

Hoe vaak is Ajax de afgelopen tien jaar gestruikeld over cubs die als 'klein' werden ingeschat in de CL?

Ik vind het een - onverwachte - topprestatie. Sinds de bal is gaan rollen in de zomer heeft Ajax twee zwakke wedstrijden gespeeld: tegen Heracles en psv. Natuurlijk doet die tweede pijn, zeker nu psv alles maar blijft winnen, maar ik vind het een prachtig seizoen tot nu toe. Mét geregeld goed voetbal. En in ieder geval veel beter voetbal dan het zaaddodende gebrei onder De Boer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 14, 2018 9:50 am

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef: In de CL hebben we echt niks te klagen met de loting. We spelen tegen het slechtste Bayern van de afgelopen twintig jaar. AEK kan er weinig van. Alleen de twee wedstrijden tegen Benfica hebben we naar behoren/uitstekend gepresteerd.
Niet mee eens. 1-1 in Munchen - terwijl je daar met overtuigend spel nog een flink aantal kansen op de overwinning krijgt - is gewoon een uitstekende prestatie waar het gros van de (top)teams op deze aardebol ontzettend blij mee zouden zijn. Als team functioneert Bayern misschien niet zo soepeltjes als in voorgaande jaren, maar je staat nog altijd tegenover Robben, Lewandowski, James, Muller etc. Flinke prestatie hoor.

De wedstrijden worden hier op het forum en door columnisten in een Telegraaf allemaal wel ontzettend grijs of vooral héél zwart-wit gemaakt.
Bayern bulkt niet van vertrouwen dit seizoen, maar het blijft nog steeds een bloedlinke ploeg hoor. Genoeg momenten in die wedstrijd dat je voetbal zag dat wel een paar niveautjes hoger was dan bij Ajax-AZ.

Benfica had een paar wel erg lange blessurebehandelingen nodig, was een team vol bloedzuigertjes, maar aan de bal waren die Portugezen ook goed hoor. Vond ze in deze wedstrijden indrukwekkender dan het foutenfestival dat ik bij de Spurs heb gezien.

Europees voetbal en zeker CL games zijn een ander spelletje. Je loopt in fases heel makkelijk tegen kaarten aan, al zijn die soms dubieus. Regelmatig krijg je een vuile trap op de achillespees of flikt een Zuid-Europeaan of een mof je iets dat onbestraft blijft. Ajax is tot nu toe erg volwassen in deze wedstrijden, terwijl nog lang niet zo goed wordt gespeeld als Ajax nog moet kunnen (..en soms al heeft laten zien, als er vol onder de druk werd uitgevoetbald met een paar prachtige passes of wanneer F. de Jong spelers van naam lachend voorbij liep)

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 14, 2018 10:17 am

Lionel schreef:Nee dat mag ook wel met de selectie die je nu hebt.
Dit is zo makkelijk... :excited.gif: Zet Bassie erop. Of Blind. Of Keizer. Dan had je weer op donderdag naar RTL7 kunnen kijken...

Ajax - Graz, was dat ergens midden Juli?

Wanneer jou voorafgaand aan die pot was verteld dat Ajax de VCL (6 wedstrijden) zou overleven (zonder nederlaag), na 4 wedstrijden CL (zonder nederlaag) 2e in de groep zou staan en dat de ploeg (ondanks die enorme inspanning in Europa) in 12 wedstrijden nationaal maar 5 punten zou hebben gemorst (en thuis voor de beker tegen Go Ahead een bijna vol stadion had getrokken): had je daar dan meteen voor getekend (wanneer je ook nog eens de belofte zou hebben gekregen dat de ploeg in vele wedstrijden het beste veldspel sinds tijden op de mat legt)?

Die 'een Ajacied is nooit tevreden' mantra moet niet doorslaan. Het gemiddelde niveau dat deze ploeg (die dus goed getraind blijkt te worden) haalt, ligt namelijk hoog. 20 van de 23 wedstrijden tot dusver waren minimaal ruim voldoende. Dat zullen fans van bijv. Baffa, Madrid, Bayern, PSG, Liverpool, Man U niet van hun ploeg vinden.

Het is een marathon he, geen sprint. Wanneer dit constante niveau gehandhaafd wordt, zit het dit seizoen wel snor.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo nov 14, 2018 11:02 am

Keizer had ons ook de CL in gekregen, daar ben ik zeker van. Sterker nog, met Keizer hadden we de tweede seizoenshelft ingelopen op PSV, misschien zelfs nog wel kampioen geworden.

De resultaten en het spel spreken in het voordeel van Ten Hag, nu, maar het eerste half jaar was het natuurlijk huilen met de pet op. Hij kreeg veel langer de tijd om aan te kloten dan Keizer kreeg. En van de vijf verliespunten die we hebben zijn er drie duidelijk te wijten aan een tactische keuze van Ten Hag. Heracles was pech, een zondagsschot dat er in valt en Ajax die maar niet weet te scoren.

Maar het voetbal is nu vaak leuk om te zien, de resultaten zijn goed dus valt er weinig te klagen. Zelfs niet voor de Ten Hag sceptici waar ik mezelf onder schaar.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 14, 2018 11:14 am

Gezond verstand schreef:Keizer had ons ook de CL in gekregen, daar ben ik zeker van. Sterker nog, met Keizer hadden we de tweede seizoenshelft ingelopen op PSV, misschien zelfs nog wel kampioen geworden.

Ingelopen op PSV denk ik in ieder geval wel. Het was onder hem al gaan draaien. Bij Ten Hag liepen uitwedstrijden niet soepel, onder meer omdat ie in 90 minuten tijd weigerde om ook maar 1 keer te wisselen (0-0 tegen FC Utrecht.)
De directie had al besloten hem te wippen en informeel de trainersstoel aan Ten Hag beloofd... de directie zat dus echt te hopen op een directe aanleiding voor ontslag die ze uiteindelijk vonden in gemiste strafschoppen tegen FC Twente.

Of Keizer een club als Ajax de CL in brengt... dat betwijfel ik toch. Zijn presentatie bij die Europese wedstrijden was echt dramatisch, maar zijn keuzes, vooral tegen Rosenborg (!!) waren dat ook.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 14, 2018 11:44 am

We zullen het nooit weten en in die zin is het ook niet relevant. De vraag is nu: voldoet Erik ten Hag als trainer.

Zijn Europese campagne is tot op heden natuurlijk gewoon uitstekend. Het is heus niet iedere wedstrijd even soepel gegaan maar de resultaten spreken hier echt voor zich. Zeker omdat het ook in een behoorlijk aantal wedstrijden wel degelijk is gecombineerd met goed en aantrekkelijk spel.

In de Eredivisie is de wedstrijd tegen PSV echt een misser. Wat betreft Heracles ga ik wel mee met de constatering van Gezond Verstand dat het misschien wel vooral pech was. Al blijft het wat mij betreft wel de vraag of het slim was om zo vroeg in het seizoen een aantal wissels in de basisopstelling door te voeren.

Het spel ten opzichte van zijn start bij Ajax vorig jaar is vooruitgegaan. Dat mag ook wel gezien de investeringen maar je moet het nog wel even doen. Zijn presentatie is ook vooruit gegaan. Hij is meer ontspannen en als hij zich intern ook zo opstelt geloof ik het direct als men stelt dat zijn relatie met de spelers beter is geworden. Er zit dus gewoon een positieve ontwikkeling in. Nu is het zaak om tot de winterstop een foutloze serie in de Eredivisie neer te zetten. En dan moeten we hopen dat PSV ergens een steekje laat vallen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 14, 2018 11:49 am

Cruijff schreef: Ingelopen op PSV denk ik in ieder geval wel. Het was onder hem al gaan draaien.
13 verliespunten t.t.v. z'n ontslag, geen Europees voetbal, uit de beker. Als dat 'draaien' is, lag het latje voor Keizer zo laag als het voor Ten Hag nu hoog ligt.

Onder Ten Hag vorig seizoen minder verliespunten dan onder Keizer. Zat niet meer in dan een bijrol op ieder front. Het chagrijn lag vorig seizoen als een deken over de hele club.
Of Keizer een club als Ajax de CL in brengt... dat betwijfel ik toch. Zijn presentatie bij die Europese wedstrijden was echt dramatisch, maar zijn keuzes, vooral tegen Rosenborg (!!) waren dat ook.
Tegen Nice ook. De man verzoop in z'n zelf gecreëerde chaos.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 14, 2018 11:52 am

Wat Keizer betreft. Die verliespunten en de Europese uitschakeling zijn natuurlijk wel zaken die vooral in het begin van het seizoen mis zijn gegaan.

De wedstrijd thuis tegen PSV zou normaal gesproken zijn genadeklap zijn geweest alleen begon het uitgerekend vanaf dat moment opeens wel goed te draaien. Dat is natuurlijk de verbetering waar Cruijff het over heeft.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 14, 2018 12:12 pm

Marillion schreef:Wat Keizer betreft. Die verliespunten en de Europese uitschakeling zijn natuurlijk wel zaken die vooral in het begin van het seizoen mis zijn gegaan.

De wedstrijd thuis tegen PSV zou normaal gesproken zijn genadeklap zijn geweest alleen begon het uitgerekend vanaf dat moment opeens wel goed te draaien. Dat is natuurlijk de verbetering waar Cruijff het over heeft.

Ja en ook iets eerder al deze wedstrijd:
https://www.youtube.com/watch?v=ntvXmZkKbps

Al beginnen Van de Beek en Neres echt dramatisch aan die wedstrijd en mazzelt Ajax bij 0-0 nog 3 keer (en later in de wedstrijd nog minstens 4 keer).

Puntverlies bij Ajax-PSV had Keizer ontslag opgeleverd, maar bij een eerdere nederlaag tegen Heerenveen zou hij ook al op non-actief zijn gezet. Echter die wedstrijd won Ajax met 0-4.

Mano

Bericht door Mano » wo nov 14, 2018 12:19 pm

Ik vind het helemaal niet boeiend wat Keizer ervan gebakken zou hebben.
Feit is dat hij werd vervangen door EtH en dat deze in de tweede helft van die competitie er niet veel meer van bakte dan Keizer.

Op basis van die informatie zag ik het niet zitten dit seizoen.
Daarin heeft zijn team mij wel verrast want het voetbal is op sommige momenten echt leuk en goed en ook als het minder is, pakken ze de punten.
PSV was een tactische misser en je hebt de pech dat zij 0 missers hebben gemaakt tot nu toe.

Het spel en de punten maken de trainer dus puur op scorebord bepaald doet EtH het goed.
ik merk wel dat hij nooit lang het vertrouwen heeft. Als zijn team er 3 weken een puinhoop van maakt, is hij al gezien.
Wat dat betreft hadden Bosz en de Boer meer krediet. Dat hangt gewoon aan de man, lage aaibaarheid-factor
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 14, 2018 12:41 pm

Mano schreef:Ik vind het helemaal niet boeiend wat Keizer ervan gebakken zou hebben.
......
Klopt helemaal, het gaat nu over Ten Hag.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo nov 14, 2018 12:44 pm

Welke mol zou de Telegraaf dan liever hebben btw als trainer?

Voor de cijfers tot nu toe zou ik vooraf getekend hebben dit seizoen. We kunnen zelf er maar weinig aan doen dat PSV niks weg geeft in de competitie tegen de rest. Met 31 uit 12 hadden we in ieder ander seizoen bovenaan gestaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » wo nov 14, 2018 1:17 pm

Tja tis anders toch meestal het zelfde liedje gaat het goed komt het door de spelers, gaat het slecht komt dat door de trainer.Ik volg dat commentaar op spelers en trainers van de verschillende " kenners " uit de media al lang niet meer ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 14, 2018 1:21 pm

Mocht je tot de winterstop alles winnen, dan draai je de beste seizoenshelft sinds 97-98. Als PSV dan toch nog bovenaan staat, tja, dan houdt het ook wel op. PSV draait tot nu toe uitzonderlijk in de competitie.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie