Benfica - Ajax 07-11-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Benfica - AFC Ajax wo 7-11, 21:00

Bericht door wimpey » do nov 08, 2018 10:22 am

Lionel schreef: Denk dat alleen Frenkie de Jong, Ziyech, De Ligt de stap zullen gaan maken.
De Ligt was weer geweldig. Ik zie op zijn positie niet zo gauw een betere in Europa, eigenlijk. Is 100% zeker foetsie straks.

De Jong zakte voortdurend in. Juist gisteren had hij dieper aanspeelbaar moeten zijn, om via één keer raken onder hun druk uit te komen. Hij maakte aan de bal niet vaak het verschil.

Onana, Neres, vd Beek, Ziyech waren grillig. Ik vond onze backs beter in de wedstrijd zitten. Knap hoe Mazraoui zich staande houdt, speelde die Cervi compleet uit de wedstrijd. :biggthumpup.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do nov 08, 2018 11:36 am

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 08, 2018 12:17 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Denk dat alleen Frenkie de Jong, Ziyech, De Ligt de stap zullen gaan maken.
De Ligt was weer geweldig. Ik zie op zijn positie niet zo gauw een betere in Europa, eigenlijk. Is 100% zeker foetsie straks.

De Jong zakte voortdurend in. Juist gisteren had hij dieper aanspeelbaar moeten zijn, om via één keer raken onder hun druk uit te komen. Hij maakte aan de bal niet vaak het verschil.

Onana, Neres, vd Beek, Ziyech waren grillig. Ik vond onze backs beter in de wedstrijd zitten. Knap hoe Mazraoui zich staande houdt, speelde die Cervi compleet uit de wedstrijd. :biggthumpup.gif:
Mee eens. Doordat Donny ook nog eens te diep stond had je geen middenveld. Bizar hé?
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » do nov 08, 2018 12:46 pm

Al met al een Europees seizoen tot nu toe om trots op te zijn. Twaalf Europese wedstrijden ongeslagen en met 1 been on de 2e ronde en 4 punten gepakt tegen een Portugese ploeg. We hebben slechtere seizoen gehad :biggthumpup.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 08, 2018 1:38 pm

Zo, ik zit weer netjes in Nederland op kantoor. Was weer een trip die ons nog lang zal heugen.

Hoogte/dieptepunt: Een maatje die op matchday íets te vroeg piekte in bed gelegd, wij naar het stadion, vervolgens een sms van de eigenares van het appartement:
'Hello, please call me, it's urgent!'
'Your friend leave the tap water open and it's water everywhere and the room it's completely damage! If you don't fix it everything in 2 hours we will call the police and you are out!'

Tering, ik stond al in de rij toen ik dat las, inclusief gemiste oproepen, werd toen wederom gebeld door haar. Uiteindelijk haar wel kunnen vertellen dat ik helaas niet kon komen, gevraagd of de kraan nu dicht was, en dat we rond middernacht thuis waren.

Nou, eenmaal daar aangekomen (toch allemaal een beetje een mix van angst en lachen, wat gaan we aantreffen)... En ja hoor, hele vloer nog nat. Die kerel ligt letterlijk naakt op bed met alleen zijn rechterschoen en sok nog aan, midden in de kamer staat een emmer met dweil. Hij wordt wakker:
'huh? Hoezo lig ik in bed en komen jullie binnen?'
- De wedstrijd is al geweest!
'Hoeveel is het geworden?'
- 1-1! Wat heb je gedaan man? En heeft die vrouw je gezien?
'Welke vrouw?!'

Haha. We weten eigenlijk nu dus nog steeds niet wat zich heeft afgespeeld in ons appartement tussen 18u savonds en 00u snachts, maar hij krijgt in Athene iig geen wodka meer.

:ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do nov 08, 2018 1:46 pm

Wodka zuipen na een nacht doorhalen op de middag van matchday? Is die gast nog een groentje op het gebied van uitwedstrijden? Iedereen weet dat je dan alleen bier moet drinken! Zit je eerder vol dan dat je bezopen bent! :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 08, 2018 2:17 pm

:drecul.gif:

Die mevrouw heeft ook een sterk verhaal. En een serie foto's en filmmateriaal om dat te ondersteunen waarschijnlijk. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs

Bericht door Thijs » do nov 08, 2018 2:35 pm

Ja ik wil haar eigenlijk een berichtje sturen om toch een beetje te polsen hoe het nou is verlopen. Maar ik heb natuurlijk ook geen zin in gezeik en ze was al zo boos. We hoefden gelukkig geen borg te betalen, en een naheffing kan volgens mij niet via Booking?

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 08, 2018 2:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wodka zuipen na een nacht doorhalen op de middag van matchday?
Respect. Een dappere poging is het wel. :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 08, 2018 2:43 pm

Nee, dat lijkt me ook niet. Met je creditcard (als je die hebt gebruikt) autoriseer je alleen de betaling van de overnachting. Als je dan bijvoorbeeld niet komt opdagen kunnen ze die betaling uitvoeren. Maar achteraf schade verhalen kan niet zomaar. Als ze plannen had in die richting was je er waarschijnlijk ter plekke wel achter gekomen.

Je kan er natuurlijk altijd gewoon even bellen om te vragen en excuus aan te bieden voor de overlast (moet die gast eigenlijk zelf doen natuurlijk). Dat is wel zo netjes en met een beetje geluk krijg je er een goed verhaal voor terug. :smile-ajax.gif:

Geef je nog een goede recensie kado en met een beetje geluk kan iedereen er dan uiteindelijk gewoon om lachen.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » do nov 08, 2018 2:44 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:

als hij dat niet deed, was hij niet aanspeelbaar. Benfica hield het veld heel klein waardoor er geen ruimtes waren voor een diepe inspeelpass.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs

Bericht door Thijs » do nov 08, 2018 3:07 pm

Marillion schreef: Je kan er natuurlijk altijd gewoon even bellen om te vragen en excuus aan te bieden voor de overlast (moet die gast eigenlijk zelf doen natuurlijk). Dat is wel zo netjes en met een beetje geluk krijg je er een goed verhaal voor terug. :smile-ajax.gif:

Geef je nog een goede recensie kado en met een beetje geluk kan iedereen er dan uiteindelijk gewoon om lachen.
Goede tip, heb haar zojuist een mail gestuurd. Sorry sorry sorry, hij wist er echt niks meer van, we hebben het zo goed mogelijk proberen schoon te maken, wat was er gebeurd? Was het de douche? Sorry he! (Maar vertel op, hehehe)

De Dominee

Bericht door De Dominee » do nov 08, 2018 3:11 pm

Lionel schreef:Wel genieten dat we twee keer achter komen in de CL en ons twee keer terug knokken. Wedstrijd in Athene hoeft niet eens gespeeld te worden. Bayern verliest natuurlijk niet van Benfica thuis.
Niet? Benfica speelt voor hun laatste kans en zo goed is Bayern niet. Zie het nog wel gelijk worden in Munchen. Sowieso leuk als we de laatste pot in Amsterdam om de poulewinst spelen. Vol voor gaan, want dat maakt nogal een verschil voor de loting straks.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 08, 2018 3:25 pm

Mano schreef: als hij dat niet deed, was hij niet aanspeelbaar. Benfica hield het veld heel klein waardoor er geen ruimtes waren voor een diepe inspeelpass.
Je had er nu 2 die tegen de defensie aanleunden en een die te diep stond. Ergo: geen middenveld.

Alexander

Bericht door Alexander » do nov 08, 2018 3:40 pm

Ik lees her en der dat Schone een goede pot speelde. Die was, na Ziyech, toch gewoon de slechtste bij Ajax? Ajax had het gisteren veel makkelijker gehad als Daley op zijn plek speelde en Wober daarachter.

Mano

Bericht door Mano » do nov 08, 2018 3:40 pm

klopt,

maar die andere 2 veranderde hun gedrag niet. Dan heeft de jong niet zoveel keus
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 08, 2018 3:48 pm

Alexander schreef:Ik lees her en der dat Schone een goede pot speelde. Die was, na Ziyech, toch gewoon de slechtste bij Ajax? Ajax had het gisteren veel makkelijker gehad als Daley op zijn plek speelde en Wober daarachter.
Schöne is een makkelijk target. Je weet dat hij één à twee momenten per pot heeft waarbij het aan de bal effe te lang duurt. Ik heb anderen echter op veel meer balverlies betrapt gisteren (vd Beek, Neres, Tadic, Ziyech). Onana. :blush.gif:

De middenveldmix klopte gisteren niet. Er klopte voor rust sowieso niets van. Middenveld was niet aanspeelbaar, de voorhoede was niet balvast (wat ook lastig was gezien al die lange halen) en achterin zat er nul tempo en ambitie in de opbouw.

Slechte pot, prima resultaat.

Alexander

Bericht door Alexander » do nov 08, 2018 3:51 pm

Beek was inderdaad waardeloos. Sympathieke jongen en volgens mij wel een echte Ajacied, maar als middenvelder veel te weinig bij het spel betrokken. Als je dan bijvoorbeeld een Klaassen in zijn laatste 2 jaar zag, zit daar nog wel een wereld van verschil in. En 3 van dit soort mega kansen missen op dit niveau mag natuurlijk echt niet.

Dolberg viel trouwens sterk in. Sterk in de duels. Na zijn inbrengen hielt Ajax plots de bal voorin wel een paar keer vast.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 08, 2018 4:23 pm

Alexander schreef: Dolberg viel trouwens sterk in. Sterk in de duels. Na zijn inbrengen hielt Ajax plots de bal voorin wel een paar keer vast.
Ja, draaide ook steeds goed weg bij z'n verdediger en was inderdaad balvast. We hoeven de hoop v.w.b. die jongen nog niet op te geven.

Ik vond naast De Ligt ook Mazraoui grote klasse. Speelde die Cervi weg (mooiste actie was die sliding met z'n linker aan de zijlijn) en hij ving die Grimaldo (m.i. de beste bij Benfica) op als Ziyech het niet kon belopen. Goeie jongen ook, als je interviews met hem hoort. :biggthumpup.gif:

Anyway, Ajax moet nu vol voor winst in deze groep gaan. Stel je voor dat dat lukt en je loot Schalke of iets van dien aard...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 08, 2018 4:35 pm

Worden gele kaarten na de groepsfase kwijtgescholden? We hebben er aardig wat inmiddels.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 08, 2018 4:46 pm

Volgens mij pas voor de halve finale. Dus zou je theoretisch, als het score verloop het toelaat, wat gele kaarten kunnen pakken. Dan mis je mensen wel bij de laatste wedstrijd tegen Bayern maar goed, dat is dan jammer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 08, 2018 5:22 pm

Alexander schreef:Beek was inderdaad waardeloos. Sympathieke jongen en volgens mij wel een echte Ajacied, maar als middenvelder veel te weinig bij het spel betrokken. Als je dan bijvoorbeeld een Klaassen in zijn laatste 2 jaar zag, zit daar nog wel een wereld van verschil in. En 3 van dit soort mega kansen missen op dit niveau mag natuurlijk echt niet.

Dolberg viel trouwens sterk in. Sterk in de duels. Na zijn inbrengen hielt Ajax plots de bal voorin wel een paar keer vast.
Van de Beek heeft het lastig dit seizoen. Het is een beetje zoeken naar zijn rol in het elftal. Ik heb het vermoeden dat dit onrust bij 'm veroorzaakt en dat zie je dan weer terug op het veld. Bijvoorbeeld bij die kans gisteren waar hij veel te wild en ongecontroleerd schiet. Vorig seizoen wist hij juist een aantal belangrijke doelpunten wél te maken.

Dolberg viel inderdaad goed in. Ik geloof nog altijd in die jongen. Hij is er lang uit geweest en het kost tijd om weer op niveau te komen. Maar hij is te talentvol om daar geen vertrouwen in te hebben.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 08, 2018 5:36 pm

De Dominee schreef:
Lionel schreef:Wel genieten dat we twee keer achter komen in de CL en ons twee keer terug knokken. Wedstrijd in Athene hoeft niet eens gespeeld te worden. Bayern verliest natuurlijk niet van Benfica thuis.
Niet? Benfica speelt voor hun laatste kans en zo goed is Bayern niet. Zie het nog wel gelijk worden in Munchen. Sowieso leuk als we de laatste pot in Amsterdam om de poulewinst spelen. Vol voor gaan, want dat maakt nogal een verschil voor de loting straks.
Als Benfica gelijk speelt, dan is Ajax ook al door.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do nov 08, 2018 5:42 pm

Ajaciedjuh schreef:Yep, Nico is geschorst. Blind op linksback dan maar.

Zal. Wober wel worden, zoals bij Kiev uit
Weer op zoek naar een Interim coach..

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 08, 2018 5:57 pm

Telt het onderling resultaat of doelsaldo? Want dan moet Benfica winnen en hebben ze aan een gelijkspel ook niks als wij verliezen in Athene.

Maar we moeten inderdaad voor groepswinst gaan en daarom winnen in Athene.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie