Ajax - Feyenoord 28-10-2018
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Ajax - Feyenoord 28-10-2018
Yup. En Jan Arie heeft dat vanochtend ook nog een keer bevestigd.
Het doel was dus blijkbaar om over het randje te spelen en te hopen dat wij blessures oplopen of dat wij ons geïntimideerd zouden voelen. Iets anders kan ik er niet van maken.
Armoe deze pot trouwens. Wij waren heel matig, maar dat Feyenoord kan echt niks he. Spelen met 1.5e middenvelder, waarvan er eentje blijft hobbelen met de bal (Vilhena).
Het doel was dus blijkbaar om over het randje te spelen en te hopen dat wij blessures oplopen of dat wij ons geïntimideerd zouden voelen. Iets anders kan ik er niet van maken.
Armoe deze pot trouwens. Wij waren heel matig, maar dat Feyenoord kan echt niks he. Spelen met 1.5e middenvelder, waarvan er eentje blijft hobbelen met de bal (Vilhena).
- Giacomo Puccini
Vrij voorspelbaar wedstrijdverloop vanaf de 7e minuut. Feyenoord had een excuus om er geen wedstrijd meer van te maken. Dan win je zo'n potje met 3-0. Ziet er misschien plichtmatig uit aan de kant van Ajax, maar dat is logisch. Ondankbaar voetballen tegen 10 man die alleen maar gekomen zijn om de afgang te beperken.
Ajax!
- Monkey Tonk
Het begint er steeds meer op te lijken, voor mij althans, dat Ajax de winnende variant vond, om er vervolgens vanaf te stappen omdat Dolberg ingebracht moet worden. Hierdoor wordt voorkomen dat die prachtige stijl, snel en vol dodelijke steekballen, verder ontwikkeld en bijgeslepen wordt. Stom... ik baal eigenlijk als een stier, want zoiets moois geef je toch niet weg?
- Giacomo Puccini
Hoe wil jij dan spelen... met Huntelaar? Dolberg is een klasse beter dan Huntelaar hoor, en zodra hij in vorm raakt 2 klassen.
Ajax!
- Monkey Tonk
Het is allemaal veel statischer op het moment. Dolberg is helemaal niet zo goed. Hoe doet alles in hetzelfde tempo, kaatst niet of nauwelijks, speelt geen mannetje uit, komt niet of nauwelijks naar de eerste paal bij een voorzet, trekt geen gaten voor anderen, maar loopt wel de gaten dicht die er bij het eerdere steekballenrecept waren. (ik vind Dolberg eigenlijk gewoon te steriel voor Ajax; meer iemand voor eindhoven).
In principe kun je beter met een zwervende spits spelen, Tadic die terughangt, dichtbij zijn maatje Ziyech, met Neres op links, en de backs die er overheen komen. Alles gericht op een snelle circulatie en de ene na de andere steekpass, zoals eerder gezien dit seizoen.
Vd Beek ipv Neres werkt ook niet voor mij. Onbegrijpelijk, als je ziet hoe goed Neres tegen Bayern was. Veel te goed voor de bank
In principe kun je beter met een zwervende spits spelen, Tadic die terughangt, dichtbij zijn maatje Ziyech, met Neres op links, en de backs die er overheen komen. Alles gericht op een snelle circulatie en de ene na de andere steekpass, zoals eerder gezien dit seizoen.
Vd Beek ipv Neres werkt ook niet voor mij. Onbegrijpelijk, als je ziet hoe goed Neres tegen Bayern was. Veel te goed voor de bank
qua techniek en snelheid wel maar niet qua spitsen geilheid.Giacomo Puccini schreef:Hoe wil jij dan spelen... met Huntelaar? Dolberg is een klasse beter dan Huntelaar hoor, en zodra hij in vorm raakt 2 klassen.
Hoe vaak gaat Dolberg voor de eerste paal? loopt hij zich helemaal vrij in een aanval of anticipeert op een bal.
Dat niveau vind ik ondermaats. Ik denk dat het geen vormgebrek is maar gebrek aan inzicht.
Iedereen heeft die eerste 10 wedstrijden van hem in zijn gedachte maar die 20 daarna (waarbij hij niet geblesseerd was) liet hij niets zien. En met niets bedoel ik doelpunten maken. Daar staat hij voor, niet voor een mooie kaats met buitenkant rechts.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik zei het een paar pagina's terug al - Dolberg is technisch een stuk beter en ook behoorlijk sneller, maar toch zag je Huntelaar bij zijn invalbeurt meteen bij twee ballen komen waar Dolberg nooit aan had gedacht. Kwestie van karakter, lijkt me.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ben het er wel mee eens dat Dolberg niet functioneert. Hij heeft er bijna een jaar uit gelegen. Dus ritme en 'binding' met de rest van het team zijn nog niet optimaal... vd Beek of Tadic op 10, da's ook nogal een verschil he.
Anyway, EtH kiest blijkbaar voor Blind i.p.v. Wöber, voor Schöne, voor een spits en voor Neres óf vd Beek.
Anyway, EtH kiest blijkbaar voor Blind i.p.v. Wöber, voor Schöne, voor een spits en voor Neres óf vd Beek.