Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

elliquido

Re: Erik ten Hag

Bericht door elliquido » do okt 25, 2018 9:53 am

Het is zooooo doorzichtig allemaal, ik zou als ajacieden massaal de abo's opzeggen van de telegraaf en de VI.

Kritiek is prima, maar deze schaamteloze hetze is zo sneu
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 25, 2018 10:08 am

Je kan dat stuk met twee brillen op lezen, of ze willen hem voor schut zetten dat de goede dingen niet uit zijn hoge hoed komen of de man is prima bezig is niet langer een eigenwijze drol maar luistert naar andere.

Ik begrijp dat jij de eerste bril ophebt. :biggrin.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » do okt 25, 2018 10:52 am

Onzin, gezien de eerdere berichten in de T. kan je het maar met een bril lezen.Dit is gewoon een hetze tegen Ten Hag, en dus in principe tegen AJAX en zijn supporters.Alleen zijn sommige zo dom om dat niet te zien ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 25, 2018 11:01 am

999 schreef:Onzin, gezien de eerdere berichten in de T. kan je het maar met een bril lezen.Dit is gewoon een hetze tegen Ten Hag, en dus in principe tegen AJAX en zijn supporters.Alleen zijn sommige zo dom om dat niet te zien ...
Zo is het. De T. zet EtH weg als een stroman en een slapjanus. Anyway, deze smeercampagne duurt al een tijdje. Ze hebben duidelijk een agenda, alleen werken de resultaten en het getoonde spel niet echt mee. :smallgrin.gif:

In een dergelijke baan zou ik de kranten niet lezen. Je kunt het toch niet iedereen naar het zin maken... Op eventuele mollen binnen de club (kuch kuch Witschge) moet EtH wél attent zijn natuurlijk. Die moet ie gewoon uitroeien.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 25, 2018 11:05 am

En dat is drie. :smallgrin.gif:
YNWA

Nihad

Bericht door Nihad » do okt 25, 2018 11:58 am

Ik lees op de vorige pagina terug dat Ajax een jongere ploeg heeft en daardood wisselvalig, maar tot nu toe is er van wisselvalligheid geen sprake. Beter nog, Ajax presteert zeer constant. Het wint gros van haar wedstrijden en houdt bijna altijd de 0. De reeks na PSV uit:

Fortuna-Ajax 0-2
Bayern-Ajax 1-1
Ajax-AZ 5-0
Heerenveen-Ajax 0-4
Ajax-Benfica 1-0

Als je dit gewoon vast houdt, dan word je kampioen. Dan eindig je boven de 85 punten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 25, 2018 2:27 pm

Psv haalt er ook in de 90.
IK GELOOF!!!!!!

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » vr okt 26, 2018 4:56 am

wimpey schreef:
999 schreef:Onzin, gezien de eerdere berichten in de T. kan je het maar met een bril lezen.Dit is gewoon een hetze tegen Ten Hag, en dus in principe tegen AJAX en zijn supporters.Alleen zijn sommige zo dom om dat niet te zien ...
Zo is het. De T. zet EtH weg als een stroman en een slapjanus. Anyway, deze smeercampagne duurt al een tijdje. Ze hebben duidelijk een agenda, alleen werken de resultaten en het getoonde spel niet echt mee. :smallgrin.gif:

In een dergelijke baan zou ik de kranten niet lezen. Je kunt het toch niet iedereen naar het zin maken... Op eventuele mollen binnen de club (kuch kuch Witschge) moet EtH wél attent zijn natuurlijk. Die moet ie gewoon uitroeien.
Oh de ironie, praten over een smeercampagne die al een tijdje duurt terwijl je zelf al een tijdje bezig bent om Witschge voor mol uit te maken. :hypocrite.gif:
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

elliquido

Bericht door elliquido » vr okt 26, 2018 8:53 am

InnerHarbour schreef:Je kan dat stuk met twee brillen op lezen, of ze willen hem voor schut zetten dat de goede dingen niet uit zijn hoge hoed komen of de man is prima bezig is niet langer een eigenwijze drol maar luistert naar andere.

InnerHarbour schreef:Je kan dat stuk met twee brillen op lezen, of ze willen hem voor schut zetten dat de goede dingen niet uit zijn hoge hoed komen of de man is prima bezig is niet langer een eigenwijze drol maar luistert naar andere.

jouw 2e bril suggereert dat de telegraaf vindt dat hij prima bezig is als hij luistert. niet dat hij prima bezig is als trainer en de beslissingen neemt (suggestieve modus uit)
Een goed leider luister altijd, maar neemt uiteindelijk de beslissing. hij blijft eindverantwoordelijk.
Het voordeel van deze media is dat er altijd iets te zeggen valt, prestaties slecht.. fout trainer, prestaties goed.. de trainer heeft goede hulp gehad..
winnen we het kampioenschap.. logisch, de trainer had de beste selectie... winnen we de CL .. aan de hand van Tadic en mega talenten de ligt en de jong mocht ajax op hun blote knieen deze voetballers danken... etc etc.

De Ajax-directie was vanzelfsprekend door het dolle heen door de late zege op Benfica (1-0). Een mooie ’bijvangst’ voor de Ajax-leiding is dat Erik ten Hag zich zichtbaar steeds meer openstelt voor meningen van anderen en zich tegen de Portugezen liet overtuigen om David Neres wél in te brengen”, schrijft de krant donderdag.

Ten Hag zou tevreden geweest zijn met een punt en wilde de wedstrijd het liefst afsluiten zonder wissels door te voeren.

Schreuder en Winter wisten de hoofdtrainer echter te overtuigen om Neres binnen de lijnen brengen. Zij zagen dat de ruimtes op het veld groter werden en Neres daar wellicht van kon profiteren.

Ook het psychologische effect zou een rol hebben gespeeld. Neres was tegen Bayern München nog een van de uitblinkers en wanneer hij tegen Benfica negentig minuten op de bank zou blijven, zou dat een grote tegenvaller zijn geweest voor de Braziliaan.

Na de 3-0 nederlaag tegen PSV is Ten Hag volgens het dagblad meer open gaan staan voor de mening van anderen. Waar hij tegen de Eindhovenaren nog een ‘kamikazetactiek’ toepaste, is hij in aanloop naar het duel met Bayern in gesprek gegaan met Dusan Tadic. Hij liet weten wat de spelersgroep graag anders wilde zien en daar lijkt de trainer naar te luisteren

1. hoe komt deze kwaliteitskrant aan deze informatie ?
2. waarom wordt er een link gelegd tussen een voorgestelde wissel (als dit al waar is) en ETH zijn luisterkwaliteiten. Is dat überhaupt niet de rol van assistent trainers om mogelijkheden te overleggen? Waarom kan ETH ineens luisteren als hij een wissel toepast.
3. wie binnen de staf/groep vindt het zo belangrijk om deze informatie (als het al waar is) te delen ?
4. Heeft ten hag gezegd dat hij tevreden was met een punt? zo nee, wie heeft deze informatie dan gedeeld ?
5. Neres niet inbrengen zou een grote tegenvaller zijn voor Neres.. (ja duh..) en hier wordt al weer een zaadje gepland voor de volgende onrust.. (lees geen basisplaats voor neres, KJH en cs)
6. na de nederlaag tegen psv heeft tadic dus even vertelt hoe het wel moet en kijk.. de resultaten zijn ernaar want de trainer heeft geluisterd?? (alsof trainers nooit met hun (top) spelers praten)
7. en hoezo is het bijvangst voor de ajax directie als eth ineens gaat luisteren. .lees die zin nog eens en laat hem even doordringen.

In mijn ogen had een goed krant gevraagd waarom er niet nog 2 wissels zijn toegepast (waar eth op tv antwoord op heeft gegeven) en wat MT al zei op dit forum waarom tadic en zyjech uit elkaar zijn gehaald? of er overwogen is KJH in te brengen om te forceren...

En dan die meneer Derksen die nog even ETH een sneer geeft door te stellen dat De boer en Bosz betere trainers waren vanwege de selecties. (3 minuten nadat je een CL duel van benfica hebt gewonnen). bizar gewoon; je zag ronald de boer kijken met een kop van "waar gaat dit over" en gelukkig ging hij over tot de orde van de dag, namelijk de gewonnen wedstrijd 5 minuten geleden.

Ik heb het al eerder gezegd, de heren hebben geen vinger in de pap meer bij de ajax staf.. en derhalve begint de laster campagne de laatste jaren. Waar VI en de Telegraaf altijd pro ajax was, is het eigenlijk sinds de "mislukte" Cruijff intrige ineens omgedraaid.
Het wordt hoog tijd deze journalisten Dino's een mastodontisch spuitje te geven
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 26, 2018 9:26 am

Als je je flauwekul maaar vaak genoeg herhaalt. Is oa ook de taktiek van Trump
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 29, 2018 10:38 am

Dit stond vanochtend toch zeker met chocoladeletters op de voorpagina van het sportkatern van De T.?! :hypocrite.gif:
Ziyech: 'Ten Hag een heel goede trainer'

Hakim Ziyech heeft in gesprek met FOX Sports zijn relatie met Erik ten Hag toegelicht. Er is veel gebeurd, maar het contact tussen de twee is sterk, zo gaf na de coach zelf ook de smaakmaker van Ajax aan.

'Die is gewoon goed. Ondanks wat er allemaal gebeurd is, is het gewoon goed', begint Ziyech, die doelt op de rugnummerkwestie en meer dingen. 'Het rugnummer heeft mij pijn gedaan. Hij is daar ook altijd eerlijk en open over geweest. Dat heb ik geaccepteerd en ik ben doorgegaan', aldus de Marokkaan.

'Voor de rest is mijn relatie heel goed. Ik vind het een heel goede trainer. Als dat zo is, moet je daar voor uitkomen', vervolgt Ziyech.

Mano

Bericht door Mano » di okt 30, 2018 9:19 am

Ik ben het wel eens met de heren dat EtH geen topper is.
Hij is geen 100% koekenbakker maar ook geen visionair met een missie.

Hij zet het team (redelijk) logisch neer.
Is slecht in wisselen (Neres 88ste minuut, is veels te laat)
88ste minuut is een spelvertragingswissel, geen teamwissel.
Is niet de motivator die je soms nodig hebt.

Ik denk dat hij geluk heeft dat het team goed klikt. Jongens hebben plezier en doordat met hard werken er resultaten gehaald worden. Dat is niet altijd zo geweest bij Ajax en fijn om te zien.

maar een trainer die wint, heeft gelijk! dus.... tja,
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » di okt 30, 2018 9:39 am

En wat maakt een trainer dan een visionair? Als ie ala van Gaal een beleidsplan gaat schrijven?
Dat is wat een goede trainer een goede trainer maakt. We hebben trainers gehad die dat niet deden.
Een wissel waaruit de winnende valt. Het is wat je slecht wisselen vindt.
Ohja, vertel? Welke motivator? Moet ie ala van Gaal gaan schreeuwen op het trainingsveld of als de Boer tijdens een drinkpauze tegen NEC? Wanneer ben je een 'motivator'? En is een trainer die al 9 CL wedstrijden ongeslagen is dan een slechte motivator?
Ik denk dat hij geluk heeft dat het team goed klikt
Tuurlijk. Is geluk. Als het goed gaat komt het door geluk en magische dingen als gemie en 'de klik' of dan heb je 'toevallig' goede spelers. Als het slecht gaat ligt het aan de trainer.
Jongens hebben plezier en doordat met hard werken er resultaten gehaald worden.
En daar heeft de trainer en zijn staf 0 invloed op? Dus ten Hag kan net zo goed thuis blijven. Het gaat blijkbaar vanzelf? Maar misschien komt het toch door ten Hag? Die beter traint, die het eltal logsich neerzet, die spelpatronen erin sleept?
maar een trainer die wint, heeft gelijk! dus.... tja
Nogal een strijdige opmerking met je eerdere betoog.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 30, 2018 10:34 am

Lijkt me een kenmerk van een goede trainer: als je het gevoel hebt dat het ook wel zonder hem kan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » di okt 30, 2018 4:01 pm

Boabdil schreef:
En wat maakt een trainer dan een visionair? Als ie ala van Gaal een beleidsplan gaat schrijven?
Dat is wat een goede trainer een goede trainer maakt. We hebben trainers gehad die dat niet deden.
Een wissel waaruit de winnende valt. Het is wat je slecht wisselen vindt.
Ohja, vertel? Welke motivator? Moet ie ala van Gaal gaan schreeuwen op het trainingsveld of als de Boer tijdens een drinkpauze tegen NEC? Wanneer ben je een 'motivator'? En is een trainer die al 9 CL wedstrijden ongeslagen is dan een slechte motivator?
Ik denk dat hij geluk heeft dat het team goed klikt
Tuurlijk. Is geluk. Als het goed gaat komt het door geluk en magische dingen als gemie en 'de klik' of dan heb je 'toevallig' goede spelers. Als het slecht gaat ligt het aan de trainer.
Jongens hebben plezier en doordat met hard werken er resultaten gehaald worden.
En daar heeft de trainer en zijn staf 0 invloed op? Dus ten Hag kan net zo goed thuis blijven. Het gaat blijkbaar vanzelf? Maar misschien komt het toch door ten Hag? Die beter traint, die het eltal logsich neerzet, die spelpatronen erin sleept?
maar een trainer die wint, heeft gelijk! dus.... tja
Nogal een strijdige opmerking met je eerdere betoog.

Het laatste is het belangrijkste. Je wint dus daarmee snoer je iedereen z'n mond.
maar je voelt aan alles dat hij geen lang leven beschoren is bij Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di okt 30, 2018 11:00 pm

Hij gaat redelijk zijn eigen weg/gang, net als Bosz, dat mag ik wel.

Ik ben tevreden met ten Hag, gun hem een mooie en succesvolle periode bij Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2018 7:25 am

In de CL/Europa doet hij het fantastisch. In de competitie staan we 5 punten achter met de beste selectie sinds 1998.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 31, 2018 8:48 am

Lionel schreef:In de CL/Europa doet hij het fantastisch. In de competitie staan we 5 punten achter met de beste selectie sinds 1998.
In de competitie pakt Ajax gemiddeld 2,5 punten per wedstrijd. Zo slecht is dat niet.

21 punten (and counting) in Europa: daar doen de overige Nederlandse clubs met z'n allen enkele seizoenen over.

De man lijkt een goede trainer te zijn, die Ajax verzorgd en aanvallend voetbal laat spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2018 10:38 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:In de CL/Europa doet hij het fantastisch. In de competitie staan we 5 punten achter met de beste selectie sinds 1998.
In de competitie pakt Ajax gemiddeld 2,5 punten per wedstrijd. Zo slecht is dat niet.

21 punten (and counting) in Europa: daar doen de overige Nederlandse clubs met z'n allen enkele seizoenen over.

De man lijkt een goede trainer te zijn, die Ajax verzorgd en aanvallend voetbal laat spelen.
2,5 punt per wedstrijd moet je wel in perspectief plaatsen. Want hoe sterk zijn de andere clubs?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 31, 2018 10:56 am

Lionel schreef: 2,5 punt per wedstrijd moet je wel in perspectief plaatsen. Want hoe sterk zijn de andere clubs?
21 uit 9 in Europa. Ook bijna 2,5 gemiddeld.

Het gaat om het gemiddelde niveau. Dat vind ik bij Ajax tot dusver heel behoorlijk dit seizoen. Een paar mindere dagen overkomt iedere ploeg.

Behalve edsv natuurlijk, want die zijn al kampioen, lees ik regelmatig. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2018 1:52 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: 2,5 punt per wedstrijd moet je wel in perspectief plaatsen. Want hoe sterk zijn de andere clubs?
21 uit 9 in Europa. Ook bijna 2,5 gemiddeld.

Het gaat om het gemiddelde niveau. Dat vind ik bij Ajax tot dusver heel behoorlijk dit seizoen. Een paar mindere dagen overkomt iedere ploeg.

Behalve edsv natuurlijk, want die zijn al kampioen, lees ik regelmatig. :hypocrite.gif:
Het waren drie voorrondes, Wimpey.

Vooropgesteld. In Europa heeft EtH het bijna niet beter kunnen doen. In de competitie laat hij ook prima cijfers zien. Echter zijn we onder zijn leiding tot twee keer toe afgedroogd door PSV op het moment dat het ertoe deed.

2,5 punt per wedstrijd zegt me dan ook niet veel. Zeker niet als je daar geen kampioen mee wordt. Je gaf in een ander topic de Eredivisie een veeg uit de pan om vervolgens hier te stellen dat EtH het heel goed doet. Als je puur kijkt naar de cijfers is het prima. Het resultaat is echter nog niet veel soeps. Ondanks dat er van alles kan gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo okt 31, 2018 2:25 pm

Voetbal is voor mij een plezier, ik vind het dan ook 10x leuker om een frivool Ajax te zien dat heel goed voetbal speelt, dan dat afgrijselijke Ajax van FdB dat 4x kampioen werd... leuk hoor die titels, maar ik kijk voetbal voor mijn plezier, niet om een afgrijselijke pot winnend af te sluiten.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2018 4:13 pm

Het moet allebei kunnen.

En EtH heeft echt topmateriaal. Dat bewijzen zijn twee fratsen wel tegen PSV.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 08, 2018 10:28 pm

https://www.ajaxlife.nl/2018/11/08/toeg ... axtrainer/

Ten Hag toegezongen door het uitvak. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 10:33 am

Louis van Gaal ruim 2 minuten aan het woord. In de laatste seconde laat ie blijken wat hij van Ten Hag vindt:

"Een goede coach", volgens hem.

https://www.youtube.com/watch?v=ClsML3RHPxI

Plaats reactie