De trainer denkt er anders over.Lionel schreef:Lijkt mij ook dat Benfica voor een punt komt.
Trainer Benfica neemt in ArenA alleen genoegen met zege op 'sterk' Ajax
Moderator: mods
De trainer denkt er anders over.Lionel schreef:Lijkt mij ook dat Benfica voor een punt komt.
Vermoedelijke opstelling: Ten Hag verrast en passeert Wöber; ook Neres op de bank
Dinsdag 23 oktober 2018 om 06:50
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Ajax lijkt in het Champions League-duel met Benfica een beroep te kunnen doen op Nicolás Tagliafico en Noussair Mazraoui. Het Algemeen Dagblad vermoedt dat de backs dinsdagavond in de basis staan in de Johan Cruijff Arena.
Trainer Erik ten Hag voert wel enkele verrassende wijzigingen door. Zo maakt Maximilian Wöber plaats voor Daley Blind in het hart van de defensie. De Oostenrijker stond de laatste wedstrijden in de basis, nadat hij een sterke indruk had gemaakt tegen Bayern München (1-1).
Doordat Blind in de verdediging staat, blijft het middenveld met Lasse Schöne, Frenkie de Jong en Donny van de Beek intact. Hakim Ziyech en Dusan Tadic spelen in een vrije rol vanaf de vleugel, waardoor David Neres opnieuw op de bank zit.
Ten Hag gaf op de persconferentie aan dat ook Tadic weer als valse spits zou kunnen spelen, maar hij lijkt gewoon te kiezen voor Kasper Dolberg. De Deen, die in zijn laatste drie Eredivisie-duels trefzeker was, krijgt de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar.
De opstellingen volgens het AD
Ajax: Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico, Schöne, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Dolberg, Tadic
Benfica: Odysseas, André Almeida, Conti, Jardel, Grimaldo, Pizzi, Fejsa, Gabriel, Salvio, Rafa Silva, Seferovic.
Speelt Benfica met een trage 'valse' nicht, Gordon dus, in de spits?Trainer Erik ten Hag voert wel enkele verrassende wijzigingen door. Zo maakt Maximilian Wöber plaats voor Daley Blind in het hart van de defensie.
Inderdaad, tot nu toe heeft ten Hag tegen de meeste tegenstanders een goed tactisch plan, ik verwacht vanavond niet anders!999 schreef:Vol op de aanval tegen Benfica is vragen om afgeslacht te worden.
Misschien dan toch ook Frenkie de Jong ernaast zetten. Dat pakte tegen PSV ook zo goed uit.elliquido schreef:Die Severovic is een handige beukspits.
Ik vrees nu al voor de luchtduels met Daley.
....
Dodelijk om keer op keer je centrale duo om te gooien. Die 2 moeten samen vlieguren maken.raymon schreef:Als de tegenstander met 2 spitsen speelt wel. Het is wel lastig. Wober doet het goed, zet je hem nu weer reserve dan zal dat zijn motivatie niet ten goede komen. Maar tegen Benfica zou ik ook met Blind i.p.v. Wober spelen.
Omdat je met De Ligt al een pure mandekker hebt en Wober minder sterk is in balbezit dan Blind. Je komt makkelijker tot een overtal op het middenveld op die manier.wimpey schreef:Dodelijk om keer op keer je centrale duo om te gooien. Die 2 moeten samen vlieguren maken.raymon schreef:Als de tegenstander met 2 spitsen speelt wel. Het is wel lastig. Wober doet het goed, zet je hem nu weer reserve dan zal dat zijn motivatie niet ten goede komen. Maar tegen Benfica zou ik ook met Blind i.p.v. Wober spelen.
Ook makkelijk om Wöber te offeren wanneer iedereen fit is. Waarom niet iemand van het drietal Blind, Schöne, FdJ?
Spel is op de wagen, kleine irritaties, kijken of ze een voordeeltje kunnen behalen. Uit ga je geen oog dichtdoen, hoort er allemaal bij.Monkey Tonk schreef:Niet in het thuisshirt.