Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Hakim Ziyech

Bericht door InnerHarbour » di sep 04, 2018 2:29 pm

'Hakim Ziyech was aanvankelijk klaar met Ajax na communicatie rondom rugnummer'

4 september 2018

Tijdens Natafelen op Fox Sports onthulde Voetbal International-journalist Freek Jansen dat Hakim Ziyech helemaal klaar was met Ajax toen hem verteld werd dat zijn rugnummer was vergeven aan Dusan Tadic. Dat heeft de middenvelder zelf aangegeven in een interview in de VI van deze week. "Hij dacht 'bekijk het maar'. Dat was drie dagen voor de wedstrijd tegen Sturm Graz, waarin hij de beste speler was," zo geeft Jansen aan. "Het ging er om dat ze de hele week in Engeland op trainingskamp waren, Overmars was daar ook bij en hij hoorde er niks over. Tadic was toen al twee weken rond."
Ajax Netwerk
Jansen ging verder: "Toen landden ze op Schiphol. Hij ging naar de kapper, dat detail gaf hij ook nog even, en opeens had hij een gemiste oproep van Marc Overmars en een appje om zo snel mogelijk te bellen. Overmars gaf toen aan dat hij een probleem had en zijn nummer beloofd had. Toen was hij zo gekrenkt, omdat hij de hele week dag en nacht met ze op stap geweest was en meerdere mensen hier al vanaf wisten."
Ajax Netwerk
Het rugnummer zelf was geen enkel probleem. "Hij zei dat het maar een getal is," aldus Jansen. "Onder Bosz speelde hij met 22 een hartstikke leuk jaar. 10 of 22 ging het niet om. Het ging om de manier hoe het opeens snel er doorheen werd gedrukt."

AN
Een ego van hier tot aan Marokko, dat mag natuurlijk, maar hij zou zichzelf eens moeten afvragen waarom hij op zijn 25st nog altijd niet verder gekomen is dan een vierderangs competitie.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 04, 2018 2:45 pm

Het laatste alinea telt net zo zwaar als de laatste, he. Ging hem dus niet om het getal. Ik zie niet waar of hoe zijn ego in deze relevant is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 04, 2018 5:17 pm

Tja, ik heb het dan weer minder op die types die hwt embleem kussen a la Kluivertje. Ik weet wel wie ik liever heb
I think I lost my fucking headache

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do sep 06, 2018 8:48 am

Ik zag net op Ajax TV een kort interview bij het gala, daar zag ik een hele andere Ziyech, niet qua uitspraken maar echt letterlijk qua gezicht. Een jongen met een open, vriendelijke blik terwijl alle andere interviews een Ziyech laten zien die nukkig is, nors, die uit z'n ogen loert alsof hij enorm op z'n hoede is.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Toppie

Bericht door Toppie » wo okt 03, 2018 7:54 am

Jezus wat heb ik weer genoten van Hakim, crosspasses over 40 meter, steekballen en panna’s echt alles zat in zijn spel vandaag.. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 03, 2018 9:06 am

Idem. Zeer balvast ook. Met Ziyech en Neres kun je ook tegen Bayern van achteruit opbouwen. Ze verdedigden prima mee en bleven ook achterin aan de bal rustig, waardoor Ajax van achteruit kon combineren. En dan gaat het ook snel en vooruit.

De voorhoede en achterhoede waren gisteren echt van topniveau. :biggthumpup.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2018 9:56 am

Rara waarom het middenveld als slecht wordt gezien :drecul:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 03, 2018 10:36 am

raymon schreef:Rara waarom het middenveld als slecht wordt gezien :drecul:
Rara waarom niet gesteld mag worden dat het middenveld de minste linie was! :drecul.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo okt 03, 2018 10:40 am

Geweldige pot inderdaad van Ziyech, zijn beste in Ajax shirt.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 03, 2018 9:01 pm

Toppie schreef:Jezus wat heb ik weer genoten van Hakim, crosspasses over 40 meter, steekballen en panna’s echt alles zat in zijn spel vandaag.. :biggthumpup.gif:
Hij begon wel slecht, 1e kwartier denk ik, koos een paar keer voor hele moeilijke oplossingen die niemand begreep.

Daarna herpakte hij fantastisch, speelde inderdaad geweldig!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 05, 2018 12:54 am

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 05, 2018 11:07 am

'Ziyech zien toveren is streling voor het oog'
Algemeen Dagblad

Sportjournalist Thijs Zonneveld heeft afgelopen dinsdagavond tijdens het Champions League-duel tussen Bayern München en Ajax enorm genoten van Hakim Ziyech. Volgens de verslaggever was het geen voetballen meer wat Ziyech aan het doen was in de Allianz Arena, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad.

'Het was toveren, met zijn linkervoet als staf. Lichaamsschijnbewegingen, panna's, steekballetjes waar je uren naar kunt kijken zonder ze te begrijpen. En alles met een achteloosheid alsof hij op een pleintje met zijn vrienden balde', begint Zonneveld, die vervolgens een bepaald moment aanhaalt. 'Die ene pass, vanuit stilstand gegeven, over de breedte van het veld, was nóg mooier omdat hij wegwandelde met de allesverzengende zekerheid dat de bal op de centimeter precies zou landen waar hij dat wilde.'

Toch ziet Zonneveld dat Ziyech nog altijd regelmatig kritiek krijgt. Nog geen halfjaar geleden werd Ziyech bijvoorbeeld door boze Ajax-fans geduwd nadat de spelersbus werd opgewacht. 'En nog steeds. Roep op sociale media iets positiefs over Ziyech en je weet in geen tijd hoe een augurk zich voelt: kopje onder in het zuur. Want zo goed is-ie niet. Van Persies linker is mooier. Vorige week speelde hij nog als een natte krant. En eerst moet hij maar eens kampioen worden. Hij is te arrogant. Te flegmatiek. Te Marokkaans.'

Zonneveld wil vooral positief zijn over een voetballer als Ziyeh. 'Het is een streling voor het oog om hem te zien toveren met de bal. En net zo goed om hem zichzelf uit de naad te zien spelen voor zijn elftal. Want ook al floten zijn eigen supporters hem uit, ook al krijgt hij van alle kanten kritiek, ook al werd hij - onbegrijpelijk genoeg - in de afgelopen zomer niet opgepikt door een grote, buitenlandse club: hij staat er nog steeds. En hoe.'
Beetje makkelijk van Thijs, maar de strekking klopt aardig.

Van wat ik zie: Ziyech heeft er dit seizoen, vanaf het begin, plezier in. Hij heeft betere spelers om zich heen, waarbij hij m.n. met Tadic (iemand met zijn denk- en handelingsniveau) een prima klik heeft. Dat plezier vertaalt zich in een andere body lingo, spelvreugde en meer team player zijn. En dan zie je dus dat Ziyech een buitengewone speler is.

elliquido

Bericht door elliquido » vr okt 05, 2018 11:13 am

dat heeft Ten Hag dan goed gemanaged
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 05, 2018 2:59 pm

De spelers weten dat er met dit team heel veel mogelijk is. Dan ben je natuurlijk meer geinteresseerd, en werk je er harder voor, dan als Ajax alleen maar als springplank naar het buitenland wordt gezien.

Het is niet alleen Ziyech met de spelvreugde. Het hele team straalt dat uit. The sky is the limit.

Mano

Bericht door Mano » ma okt 08, 2018 7:45 am

Hij schijnt wel af te reizen naar Marokko voor de interland-periode.

Ik zou zeggen: meld je af en ga meteen beginnen met je herstel.
Misschien doet hij dat op het strand in Casablanca, dan zeg ik :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 08, 2018 1:13 pm

Update: De schade aan de hamstring van Hakim #Ziyech lijkt mee te vallen. Smaakmaker #Ajax loopt dag na #ajaaz soepeltjes en heeft weinig last. Om 1330 uur MRI-scan. Aan hand van uitslag scan wordt bepaald of hij naar Marokko gaat voor interlands.

Bron: Twitter Mike Verweij
Gelukkig lijkt het dus mee te vallen. Al is het wellicht wel een teken dat hij even een klein beetje gas terug moet nemen? De volgende keer is het misschien wel serieus.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 1:59 pm

Volgende keer naar Dr. Driessen luisteren.

Die wist - na afloop uiteraard - dat Ten Hag 'm had moeten wisselen. :smallgrin.gif:

Vraag is natuurlijk of hij die input van Ziyech heeft verkregen na een 2 of 3 uur durend gesprek. :hypocrite.gif:
Update IV - 15.00 uur (8 oktober 2018) - 'Die pijn herken ik niet, ik voel iets heel scherps'
Hakim Ziyech durft nog niet te juichen wat betreft het meevallen zijn hamstringblessure. De middenvelder vertelt in gesprek met Kale en Kokkie van AT5 dat een MRI-scan meer duidelijkheid moet gaan verschaffen. 'Ik heb hem niet eerder gehad. Die pijn herken ik niet, zeg maar', zegt Ziyech.

'Het voelt nu heel goed', zegt Ziyech, die zich niet stijf voelt. 'Maar ik voel wel iets heel scherps', aldus de Marokkaans international, die in het duel met AZ vlak voor tijd uitviel met flink wat pijn aan zijn hamstring.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2018 5:01 pm

Waarom meld hij zich niet gewoon zelf af? Bij Marokko bekommeren ze zich heus niet om de belangen van Ajax.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma okt 08, 2018 5:14 pm

vorige keer dat hij dat deed werd het ook een rel. Beter gewoon businessclass die kant op vliegen, daar de arts laten zeggen "blessure" en weer luxe terug vliegen dan dat gezeik van vorige keer, waarbij hij alsnog naar Marokko moest afreizen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 5:38 pm

Ziyech mist interlands Marokko door spierverrekking in bovenbeen
08 oktober 2018 18:31

Hakim Ziyech heeft zondag in de thuiswedstrijd van Ajax tegen AZ (5-0) een spierverrekking in zijn rechterbovenbeen opgelopen. Hij mist daardoor in ieder geval de interlands van Marokko deze week.

De 25-jarige Ziyech liep de kwetsuur aan het einde van de wedstrijd op na een schot op de paal. De Marokkaanse middenvelder was niet in staat het duel in de Johan Cruijff ArenA af te maken.
Nu.nl.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 08, 2018 5:54 pm

Spierverrekking is bij mijn weten toch geen 6 weken...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 08, 2018 6:50 pm

Er zijn natuurlijk vele gradaties als het om een spierblessure gaat. Een (lichte) verrekking, gedeeltelijk gescheurd, volledig afgescheurd. Kennelijk gaat het om een relatief milde variant.

Gelukkig maar. Al is het toch wel reden om hem goed in de gaten te houden. Vaak ligt de oorzaak van spierblessures in een vorm van overbelasting. Keer je te vroeg terug of blijf je overbelasten dan kan het zomaar zijn dat hij later alsnog langer is uitgeschakeld.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 08, 2018 7:15 pm

Marillion schreef:Er zijn natuurlijk vele gradaties als het om een spierblessure gaat. Een (lichte) verrekking, gedeeltelijk gescheurd, volledig afgescheurd. Kennelijk gaat het om een relatief milde variant.
Ik ben verre van een deskundige, maar een spierverrekking betekent toch dat de spier verrekt is en dus per definitie niet afgescheurd?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 08, 2018 7:25 pm

Klopt, als ik het zo lees gaat het "slechts" om een verrekking. Ik zie de periode van 6 weken dan ook niet meer voorbij komen. Laat 'm nu maar lekker herstellen tijdens de interlands. Dan zien we tegen Heerenveen wel of hij weer inzetbaar is.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 08, 2018 7:55 pm

Mr. Ajax schreef:Spierverrekking is bij mijn weten toch geen 6 weken...
Waar haal je die 6 weken vandaan, Mr. Ajax?

Plaats reactie