16,5 (ongeveer). Die 20 miljoen is bij het halen van sportieve doelen, als ik mij niet vergis.Alexander schreef:Net als je die jongen niet kwalijk kan nemen dat Ajax 20 miljoen voor hem heeft betaald.
Erik ten Hag
Moderator: mods
Re: Erik ten Hag
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Pereiro mag je daar nooit laten schieten. Je ziet Eiting hem op 3 meter 'dekken' (eerder naar de bal kijken), en je ziet ook hoe makkelijk Pereiro de bal naar zijn linker brengt om aan te leggen voor het schot. En dat mag allemaal van Eiting en co. Frustrerend.zeux schreef: Blind verliest de bal bij de middencirkel. Daar komt door snelle reactie van psv een schotkans uit (rest verdediging anticipeerde dus ook niet op die snelle reactie van psv). Dat schot wordt gekeerd door Onana en belandt voor de voeten van Pereiro buiten de zestien, met Eiting direct voor zich. Vervolgens kan Pereiro aanleggen en gaat de bal langs Eiting en direct langs nog twee Ajax-verdedigers met de benen wijd (geen met de naam Blind) die vrijwel letterlijk geen poot uitsteken èn langs Onana die er een soort machteloze spagaatredding uit frutselt. Die bal van Pereiro was op ongeveer drie momenten 'houdbaar'.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Het gebrek aan prijzen wellicht?Monkey Tonk schreef:Calimero is naar Mokum verhuist. Grappig hoe snel het moois weer vergeten is. Ik kan me de Ajax-aanhang niet zo gefrustreerd herinneren.GangstaRiB schreef:Serieus? De man heeft tot nu toe een perfecte Europese campagne gevoerd. Een nederlaag tegen PSV kan gebeuren. Vind dat Ajax voetballend echt wel grote stappen vooruit maakt.
Je had toch verwacht dat ze van de periode 2004-2011 wel geleerd zouden hebben. Nou je bent weer hard op weg hoor. Met als verschil dat er in die tijd tenminste nog af en toe een KNVB Beker werd gewonnen. Nu al sinds 2014 NIKS.
Een prestatie van formaat, met de financiële mogelijkheden die Ajax heeft.
Ondertussen lachen ze zich in Eindhoven de ballen uit hun broek en denderen ze weer richting kampioenschap.
Waarom? Omdat ze daar hun zaakjes wél op orde hebben.
Drie middenvelders in de verdediging zetten. Een gotspe weer. Ga godverdomme eens realistisch voetballen, zet de poppetjes op de plekken waar ze horen en regel eens spelers met een échte winnaarsmentaliteit.
Dus ja, ik vind dat je als Ajax supporter wel boos en gefrustreerd mag zijn.
15 mei 2011.
Nou, daar zijn de kenners nog niet uit.InnerHarbour schreef: Dat mensen zeggen dat alleen de 1-0 zijn fout was.![]()

Dat Luuk de Jong gisteren een groot voetballer leek - doordat hem geen strobreed in de weg werd gelegd - was alleszeggend. Blind kan alleen in de zone verdedigen en dan ook nog alleen wanneer die zone erg klein is. Duelkracht, uitstappen en wendbaarheid hoef je van hem niet te verwachten. Leiderschap evenmin. Beetje karig voor de duurste aankoop binnen NL aller tijden, lijkt me.
Anyway, AT wist vrij unaniem in de zomer: CV en VM. Kerels. Tegen matige tegenstanders kom je zonder power nog weg. Tegen betere tegenstanders niet. Overmars kan in de winter weer gaan shoppen. Jammer dat ie die 20 M dan niet meer op zak heeft.
Exact. Die gast is geen voetballer voor de top.Mr. Ajax schreef:Pereiro mag je daar nooit laten schieten. Je ziet Eiting hem op 3 meter 'dekken' (eerder naar de bal kijken), en je ziet ook hoe makkelijk Pereiro de bal naar zijn linker brengt om aan te leggen voor het schot. En dat mag allemaal van Eiting en co. Frustrerend.zeux schreef: Blind verliest de bal bij de middencirkel. Daar komt door snelle reactie van psv een schotkans uit (rest verdediging anticipeerde dus ook niet op die snelle reactie van psv). Dat schot wordt gekeerd door Onana en belandt voor de voeten van Pereiro buiten de zestien, met Eiting direct voor zich. Vervolgens kan Pereiro aanleggen en gaat de bal langs Eiting en direct langs nog twee Ajax-verdedigers met de benen wijd (geen met de naam Blind) die vrijwel letterlijk geen poot uitsteken èn langs Onana die er een soort machteloze spagaatredding uit frutselt. Die bal van Pereiro was op ongeveer drie momenten 'houdbaar'.
IK GELOOF!!!!!!
Die vraag kan ik niet beantwoorden. Mijn aanname is dat hij het elftal dat tegen AEK speelde niet wilde omgooien.Lionel schreef:En beste Wimpey, waarom deed EtH er niks aan dan?
Hij gaat het lastig krijgen, want RB, CV en VM zijn onderbezet. Vreemd, volgers op AT zien dat wél, de professionals die er bij Ajax over gaan lijken het niet te zien.
Anyway, het tempo dat het kwartet KJH, Eiting, Schöne, Blind hanteert, breekt je op tegen betere ploegen. Daar kan EtH mee aan de slag.
Maar ook tegen AEK zagen jij en ik dat een fysiek sterkere spits problemen zou veroorzaken, toch?
IK GELOOF!!!!!!
En je ziet en zegt zelf toch ook dat Eiting op dit moment niet het vereiste niveau haalt als ie speeltijd krijgt? Waarom stelt ie hem dan op als je ook Donny op de bank hebt zitten?
En waarom een 16-jarige jongen laten debuteren? Gun die jongen minuten thuis tegen Groningen als je 3-0 voor staat of in de CL. Die man is ongeschikt.
IK GELOOF!!!!!!
www.vi.nlEr is weer leven in Slangenkuil Amsterdam
Freek Jansen
Na de kansloze nederlaag tegen PSV is het direct weer onrustig bij Ajax. Clubwatcher Freek Jansen belicht de situatie.
Maandenlang duurde de Lisandro Magallan-soap bij Ajax. De Argentijnse mandekker stond bovenaan het lijstje om de verdediging van de nodige weerbaarheid te voorzien. De 24-jarige centrale verdediger van Boca Juniors werd zelfs al medisch gekeurd in Nederland. Toch ketste de transfer af en nadat Daley Blind werd gestrikt, repte niemand meer over Magallan.
Een misvatting, bleek afgelopen zondag in Eindhoven. Als Ajax met offensieve weerstand van een tegenstander heeft te maken, mag Matthijs de Ligt simpelweg niet afwezig zijn. Dat was wel het geval in de topper, waardoor de ploeg defensief labiel was. Na afloop ging het over de inschattingsfout van trainer Erik ten Hag. Een pure mandekker op Luuk de Jong had inderdaad niet misstaan, maar de problemen liggen dieper. In de kooplust heeft directeur spelerszaken Marc Overmars een potentieel probleem gebagatelliseerd.
Luuk de Jong doet gemis Matthijs de Ligt voelen
PSV heeft feilloos de kwetsbaarheid van Ajax blootgelegd tijdens de overwinning in de Nederlandse topper. Analyse van de wijze waarop Luuk de Jong en Steven Bergwijn hun onderlinge strijd winnen van Daley Blind en Noussair Mazraoui.
Vorig jaar trok de club met Maximillian Wöber (7,5 miljoen euro) een centrale verdediger aan, terwijl deze zomer Perr Schuurs (2 miljoen) volgde. Ze zijn momenteel niet goed genoeg om speelminuten te maken als vervanger voor De Ligt. En Wöber en Schuurs staan niet op zichzelf. Met Rasmus Kristensen en Luis Orejuela meegerekend heeft Overmars in de afgelopen anderhalf jaar op verdedigend vlak bijzonder matig ingekocht. Nicolás Tagliafico geldt als de uitzondering op deze matige tussenbalans.
Inmiddels staat Ajax alweer vijf punten achter. Een nieuwe achtervolging rest in het zoveelste seizoen van de sportieve revanche. Gevolg is dat er bij tegenslag weer leven zichtbaar is in Slangenkuil Amsterdam. Dat Ten Hag met een imponerende reeks in Europa de ploeg naar een historische prestatie bracht (tweede keer in dertien jaar een Nederlandse club door de kwalificatie geloodst) en dat Ajax weer swingend voetbal speelde, dominant en heersend op de helft van de tegenstander, wordt prompt door een deel vergeten. Het past feilloos in het karakter van de club met de uiteenlopende stromingen.
Het makkelijk schieten op Ten Hag is begonnen, door dezelfde stroming binnen de club die twee jaar geleden Peter Bosz nog neersabelde. Geen Ajax-man, dus automatisch ongeschikt voor de kliek met de eendimensionale blik. Een selectie zonder goede stand-in voor De Ligt, en een club vol tegengestelde stromingen en belangen. Zomaar twee hardnekkige problemen van Ajax, die veel meer schade veroorzaken dan een verkeerde keuze van de trainer in een topduel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Niet van Frenkie de Jong blijkbaar? Die toch echt de tweede CV was en beslissende fouten maakte.Duke schreef:http://www.vi.nl(...)Analyse van de wijze waarop Luuk de Jong en Steven Bergwijn hun onderlinge strijd winnen van Daley Blind en Noussair Mazraoui.(...)
Fascinerend toch, hoe 'spin' werkt. Alle schoppen op de enkels van Daley, Frenkie uit de wind.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De Nederlandse (sport)media is echt niet meer serieus te nemen. Belachelijk gewoon.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Sterker nog, volgens mij stond L de Jong ook vaker bij z’n naamgenoot dan bij Blind.zeux schreef:Niet van Frenkie de Jong blijkbaar? Die toch echt de tweede CV was en beslissende fouten maakte.Duke schreef:http://www.vi.nl(...)Analyse van de wijze waarop Luuk de Jong en Steven Bergwijn hun onderlinge strijd winnen van Daley Blind en Noussair Mazraoui.(...)
Fascinerend toch, hoe 'spin' werkt. Alle schoppen op de enkels van Daley, Frenkie uit de wind.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Meteen na de wedstrijd werd Ten Hag ook nog gevraagd of hij het achteraf een goede opstelling vond en of hij het weer zo zou hebben gedaan - waarop hij iets van 'ja, natuurlijk' antwoordde. Ook niet serieus te nemen. 

Na Fortuna is die weg 8 punten verschil en vd Sar ook.
Prima.Toppie schreef:Na Fortuna is die weg 8 punten verschil en vd Sar ook.
15 mei 2011.
- Monkey Tonk
Ajax is het probleem niet. Als je diep wilt komen in Europa gaat dat je zowiezo punten kosten in de nationale competitie. Het probleem is dat er maar twee teams zijn die het uitvechten, met de rest die voor spek en bonen meedoet. De subtop is niet sterk genoeg meer. Een stuk of vijf teams tegen wie de top regelmatig punten morst. Het is gewoon geen goede competitie als men zich na 1 verliespartij daadwerkelijk zorgen maakt over het kampioenschap. De vraag is hoe je de subtop terugbrengt, terwijl je het niveau van Ajax en psv verder omhoogschroeft.
Ik vindhet wel bijzonder dat hij dan het woord “betweter” gebruikt. Niet dat ik weet wie er hierin gelijk heeft, maar hij zegt dus eigenlijk dat alleen hij het goed ziet...Ten Hag: 'Heb de spelers gezegd dat het gelul is dat Luuk de Jong de sleutel was' Zaterdag 29 september 2018 om 11:12
Erik ten Hag is nog wat dieper ingegaan op zijn keuze om met Frenkie de Jong en Daley Blind als centrale verdedigers te starten in de topper tegen PSV. De Ajax-trainer vindt 'het gelul' als wordt gezegd dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt.
"Je moet altijd analyseren: klopt het wel wat de betweters zeggen? Het item was: de coach heeft de verkeerde keuze gemaakt, want Frenkie de Jong en Daley Blind zijn niet complementair centraal achterin. En Luuk de Jong wint zijn duels, dat werd Ajax fataal. Toch?", steekt Ten Hag van wal in gesprek met het NRC.
"Ik heb ze letterlijk geturfd", vervolgt hij. "Luuk de Jong wint zijn duels, dat mocht ook. Maar ver van het doel doet ons dat geen pijn." Zijn punt: het lag niet aan zijn centrale duo. Het deert de coach naar eigen zeggen niet hoe de buitenwereld oordeelt. "Maar de spelers worden beïnvloed door jullie, die gaan het misschien voor waarheid aannemen."
Ten Hag maakte zijn selectie aan de hand van videobeelden duidelijk dat Luuk de Jong niet doorslaggevend was in de topper. "Sterker nog: het slaat nergens op. Kul. Ik heb de spelers wel gezegd dat het gelul is als iemand denkt: Luuk de Jong was de sleutel en daar had een andere centrale verdediger moeten staan."
"En ik heb in een individueel geval deze beelden laten zien, een speler wilde weten wat ik bedoelde met dat het gelul is", aldus Ten Hag. "Maar ik heb vooral beelden laten zien om te laten zien dat we niet goed waren in balbezit. Dat hebben we visueel gemaakt."
Denk dat er buiten de gebruikelijke telegraaf beroepszeikers toch wel meer analisten het met hem eens zijn. De spelers zijn gewoon niet in staat geweest om na de champions league euforie dezelfde intensiteit te brengen. En de gehanteerde speelwijze werkt alleen met die intensiteit, er valt niet rustig af te wachten.
Ik heb niemand horen zeggen dat het alleen aan de opstelling heeft gelegen. Volgens mij was/is iedereen er unaniem over eens dat psv gewoon feller was en er meer intensiteit in legde. Dat heeft verder niks te maken met de keuze om Frenkie als rechter CV te posteren tegen psv en Eiting op het middenveld in zijn plaats. Dat waren imo gewoon verkeerde beslissingen. Ik vind het dan ook zielig van Ten Hag om te blijven volharden dat hij nog steeds vindt dat het de best mogelijke opstelling was om psv mee te verslaan.
Dat brengt mij deze post van Sandro in het geheugen, in het wedstrijdtopic:Iniesta schreef:Denk dat er buiten de gebruikelijke telegraaf beroepszeikers toch wel meer analisten het met hem eens zijn. De spelers zijn gewoon niet in staat geweest om na de champions league euforie dezelfde intensiteit te brengen. En de gehanteerde speelwijze werkt alleen met die intensiteit, er valt niet rustig af te wachten.
Dat moest dus blijkbaar wel. En Van Bommel heeft dat beter gedaan. Helaas.Sandro schreef:Van Bommel zegt daar zelf over dat dat niet nodig is, aangezien die rivaliteit er bij de spelers al is. En dat lijkt mij ook. Voor deze wedstrijd hoef je niemand te motiveren hoor.Van Bommel haat Ajax ten diepste en zal dat denk ik wel over weten te brengen op zijn spelers.
Denk wel dat Ajax een mentaal zwaardere wedstrijd had dan PSV in de champions league. Dit was in principe DE wedstrijd in deze ronde, thuis tegen de enige tegenstander die je moet verslaan. Barcelona is natuurlijk het allerhoogste, maar daardoor niet de sfeer van absoluut moeten winnen.
Vraag me af of het PSV wel lukt om twee keer achter elkaar dat op te brengen. Er spelen uiteindelijk geen 11 van Bommels
Vraag me af of het PSV wel lukt om twee keer achter elkaar dat op te brengen. Er spelen uiteindelijk geen 11 van Bommels