Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di sep 11, 2018 8:22 pm

Ik denk overigens dat hij toen vooral te dominant heeft willen zijn. Te graag laten zien hoe goed hij wel niet was. Zelfvertrouwen is een goede eigenschap maar je kunt 't ook overdrijven. 
Op dat moment zelf zag ik het niet, maar achteraf heb ik dat gevoel ook. Vaak nog net even extra aanzetten in de laatste honderden meters bergop, terwijl het eigenlijk niet nodig was. Die fout maakt hij dus niet weer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 11, 2018 8:39 pm

Er zijn nu alleen nog 4 andere ploegen die kunnen winnen dus ik denk dat hij nog wel een paar keer getest gaat worden. Zeker Movistar heeft natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om Yates pijn te doen. Zowel Quintana als Valverde kunnen natuurlijk wel een beetje aanvallen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 11, 2018 8:47 pm

Oh, er is nog van alles mogelijk. Absoluut. Het hoeft ook niet bergop te gebeuren. Je kunt ook aanvallen in een afdaling. Of gewoon op het vlakke. Wellicht komt er nog wel een kans om de boel in waaiers te trekken.

Bergop zal het relatief lastig zijn omdat Yates het meest explosief is. Maar als de anderen ook bereid zijn om te verliezen in hun poging om te winnen dan kan het nog spannend worden.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 11, 2018 9:04 pm

Sandro schreef:
Ik denk overigens dat hij toen vooral te dominant heeft willen zijn. Te graag laten zien hoe goed hij wel niet was. Zelfvertrouwen is een goede eigenschap maar je kunt 't ook overdrijven. 
Op dat moment zelf zag ik het niet, maar achteraf heb ik dat gevoel ook. Vaak nog net even extra aanzetten in de laatste honderden meters bergop, terwijl het eigenlijk niet nodig was. Die fout maakt hij dus niet weer.
Leek erop dat Kruiswijk dat 2 jaar eerder ook deed.
Die reageerde in de roze trui zo ongeveer echt hoogstpersoonlijk op elke aanzet tot een demarrage.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 11, 2018 9:35 pm

Ik hoop niet dat Kruiswijk zijn podium verdedigd maar echt voor de winst gaat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 12, 2018 7:42 am

Hij gaat er vaak wel echt voor. Als het erin zit natuurlijk. Je moet ook kunnen.

Dit is in potentie wel een scenario met aspecten die de wielersport zo mooi maken. Kruijswijk, Valverde en Quintana hebben een gezamenlijk belang. Namelijk Yates uit die rode trui rijden. In die zin zijn ze eerst bondgenoten maar ondertussen moeten ze ook elkaar bestrijden. En dan heb je met Valverde en Quintana nog de strijd binnen de ploeg. Wie is er nu de baas? Ideale aanvalspartner lijkt mij Angel Lopez of Mas. Die Movistars gaan toch weer zitten pokeren.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 12, 2018 8:00 am

Maar ze weten ook hoe Yates in de giro kapot ging, door een hele vroege aanval van Froome. De vraag is of een van de klassementrijders het aandurft om de boel op te stoken heel erg vroeg in de koers.

Alexander

Bericht door Alexander » wo sep 12, 2018 8:45 am

Iets anders; wat is er met Lars Boom gebeurd? Was toch altijd een erkend tijdrijder, maar die verliest gisteren bijna 7 minuten op de nummer 1.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 12, 2018 9:16 am

@Raymon: Yates begon toen een dag eerder al te kraken op Prato Nevoso. Daar verloor hij zo'n 30 seconden in de slotkilometers om de dag daarna op de Finestre helemaal door het ijs te zakken en uiteindelijk 40 minuten te verliezen.

Vandaag is wel weer een Yates aankomst. Vrijdag lijkt me meer een rit voor Kruijswijk.

@Alexander: Met Boom komt het niet meer goed. Als ik het goed heb is hij einde contract en het zou me echt verbazen als Lotto Jumbo hem wil houden. Denk dat hij zelf ook wel weet hoe laat het is. Het is er bij hem op een paar koersdagen na eigenlijk nooit uitgekomen. Talent genoeg maar volgens mij niet hard genoeg voor zichzelf. Dit jaar heeft hij wel als excuus dat hij begin van het seizoen last had van hartritmestoornissen. Dat koste hem zijn voorjaar.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo sep 12, 2018 4:53 pm

Ai Kruiswijk...

Verliest het in de laatste kilometer of zo.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 12, 2018 5:54 pm

Zonde, de concurrentie is net even wat sterker op zo'n steile aankomst. Hopelijk kan hij vrijdag en zaterdag weer wat terugpakken. Met name vrijdag moet 'm wel liggen.

Wat mij betreft mag het overigens wel een tikje minder met dat steile wand rijden in de Vuelta. Het is wel leuk om een keer zo'n aankomst te doen maar dit zijn er wel erg veel. Ik zie het liever wat meer divers.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo sep 12, 2018 8:00 pm

Ja, heb het nu ook wel gezien. Je kan hier gewoon onmogelijk met kracht compenseren tov gewicht.
Ben een beetje bang dat kruijswijk nu de inspanning tour +!superzware Vuelta gaat bekopen de komende dagen.

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 12, 2018 8:33 pm

Marillion schreef: Ik zie het liever wat meer divers.
Je zou dit bijna lezen alsof je graag meer divers zou zien. Laat dat IH maar niet lezen (maar dat is al geregeld begrijp ik....)

Ben het wel met je eens. De commentatoren beginnen dan al kwijlend de stijgingspercentages te noemen, en te herhalen. Terwijl ik denk: wat zie ik daar als kijker precies van? Een paar keer is leuk, maar niet elke keer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 13, 2018 2:37 pm

Vanaf het moment dat lopen sneller gaat dan fietsen slaat het nergens meer op.

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 14, 2018 8:42 am

Zou Jetse Bol nog een aantal keer wakker zijn geworden vannacht?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 14, 2018 8:48 am

Vermoedelijk wel; zo'n wespensteek kan vies pijn doen.

elliquido

Bericht door elliquido » vr sep 14, 2018 11:12 am

Afbeelding

die wordt wel even vakkundig uitgezogen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 14, 2018 4:32 pm

Een zeer indrukwekkende Kruiswijk vandaag.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 14, 2018 4:41 pm

En morgen nog een bergetappe. Maar wel weer met hele steile stukken op het laatst, zag ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 14, 2018 4:45 pm

Zeer complete renner met een sterk karakter die Kruiswijk. In de Tour is hij diep gegaan en niet zo'n beetje ook en nu is hij ook weer drie weken ontzettend goed.

Als er nu wat meer tijdrit kilometers in hadden gezeten dan had hij er nog een stuk beter voorgestaan.

En idd, die ontzettend steile aankomsten heb ik nu wel gezien, iedereen die meer dan 56 of 57 :blush.gif: kilo :blush.gif: weegt verliest daar sowieso tijd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 14, 2018 8:05 pm

Mooie prestatie! Aanvallen, jezelf helemaal naar de klote rijden en de beloning krijgen in de vorm van de 3e plaats terug in handen. En morgen mag 'ie nog een keer.

Yates gaat dit wel over de streep brengen als er niets geks gebeurd met een val of materiaalpech. Daarachter is echt van alles mogelijk want het staat kort op elkaar. Daar ga ik wel even voor zitten.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 15, 2018 2:48 pm

Even iets anders voor de finale van deze etappe begint. Er moet echt eens wat gebeuren met de manier waarop het bergklassement werkt. De trui gaat vrijwel altijd naar een renner die niet eens in de buurt komt van de status van beste klimmer in de ronde. Je ziet het nu weer met de strijd tussen De Gendt en Mollema. Terwijl er echt maar één de beste klimmer is en dat is Yates.

Gewoon tijden opnemen van alle beklimmingen en daar een apart klassement van maken.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za sep 15, 2018 4:30 pm

Kruiswijk mist de kracht op het voorlaatste bergje om mee te gaan met de topmannen. Verschil al halve minuut. Die gaat zijn derde plaats verliezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 15, 2018 4:44 pm

Ik geef Kruijswijk nog wel kans om terug te komen. Hopelijk heeft hij ervoor gekozen om de klim goed in te delen. Het slotstuk is lastig dus het kan lonen om enige reserve te houden.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 15, 2018 4:47 pm

Marillion schreef:Ik geef Kruijswijk nog wel kans om terug te komen. Hopelijk heeft hij ervoor gekozen om de klim goed in te delen. Het slotstuk is lastig dus het kan lonen om enige reserve te houden.
Kan hij ook zomaar tweede worden want ik denk dat Valverde wel gezien is.

Plaats reactie