Champions League
Moderator: mods
Re: Champions League
Haha heerlijk verhaal Thijs!
-
Hahaha, klinkt als een standaard trippie Thijs!
- Monkey Tonk
https://www.youtube.com/watch?v=ReX07ADCAY0Peter schreef:Het gehak op Ramos slaat echt nergens op. Gewoon een duel en Salah komt ongelukkig terecht.
We kunnen niet van voetballiefhebbers verwachten dat ze ook een oog hebben voor martial arts. Hopelijk helpt de bovenstaande analyse.
Voor mijzelf is dit de smerigste overtreding die ik ooit op een voetbalveld gezien heb. Zie ook 'waki gatame'.
Een Egyptische advocaat zou een schadeclaim van 1 miljard euro hebben ingediend bij de Uefa, vanwege de schade die Salah opgelopen heeft. Sterk verhaal, dus ik betwijfel of het waar is. Aan de andere kant: het zou ook zo maar kunnen. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Voor dit soort gevallen dus wel VAR op het WK. Spelers kunnen daar rood krijgen via de videoscheids. Dat kan denk ik een groot verschil maken, want nu kunnen ze niet meer even iets flikken omdat de scheidsrechter het toch niet kan zien.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wat een onzin zeg. Salah haakt zijn arm door die van Ramos. Dan volgt er een buiteling en helaas hangt de arm van Salah er nog. Hij had 'm ook terug kunnen trekken maar Salah probeert met zijn arm zijn balans te bewaren. Ik zou niet weten wat Ramos anders had moeten doen. Als hij z'n arm wegtrekt dan verliest hij z'n balans en valt hij zelf heel erg hard, dus uiteraard doet hij dat niet. Ik zie 'm ook niet met extra kracht op de arm van Salah vallen, hij staat zelfs heel snel weer op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Geheel toevallig vindt Ramos een move die bij de meeste judo-wedstrijden niet is toegestaan, omdat die te gevaarlijk is. Naar de grond gaan maakt deel uit van veel van dit soort technieken, omdat dat in combinatie werkt met zo'n greep, dus het feit dat Ramos 'valt' is totaal niet in tegenstrijd met de techniek.
Een hogere moeilijkheidsgraad dan het koppen met de naar achter zwaaiende ellebogen, waarmee Jan Wouters het gezicht van Gascoigne brak. Dat hadden de scheidsrechters eerst ook niet in de gaten, omdat het er zo natuurlijk uitzag. Het was even mode, maar toen het rood betekende was het weer afgelopen.
Deze van Ramos is technischer, maar ik verwacht toch dat een enkele verdediger dit gaan overnemen, en daar ook op zal oefenen. Als je de beste speler van de tegenpartij gratis en voor niks uit de wedstrijd kunt halen zal dat de moeite waard zijn.
Een hogere moeilijkheidsgraad dan het koppen met de naar achter zwaaiende ellebogen, waarmee Jan Wouters het gezicht van Gascoigne brak. Dat hadden de scheidsrechters eerst ook niet in de gaten, omdat het er zo natuurlijk uitzag. Het was even mode, maar toen het rood betekende was het weer afgelopen.
Deze van Ramos is technischer, maar ik verwacht toch dat een enkele verdediger dit gaan overnemen, en daar ook op zal oefenen. Als je de beste speler van de tegenpartij gratis en voor niks uit de wedstrijd kunt halen zal dat de moeite waard zijn.
- raymon
- Contacteer:
Ramos en Salah zijn in een duel verwikkeld. Ramos tikt de bal weg voor de voeten van Salah en daardoor duikelingen ze samen naar de grond. Beiden hebben hun armen in elkaar verwikkeld al voordat ze vielen. Zoals ik het zie is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden (maar omdat het Ramos is kijk je daar toch iets anders tegenaan) en ik zie niets in dat filmpje dat doet vermoeden dat dit expres gedaan is.Monkey Tonk schreef:Geheel toevallig vindt Ramos een move die bij de meeste judo-wedstrijden niet is toegestaan, omdat die te gevaarlijk is. Naar de grond gaan maakt deel uit van veel van dit soort technieken, omdat dat in combinatie werkt met zo'n greep, dus het feit dat Ramos 'valt' is totaal niet in tegenstrijd met de techniek.
Of spelers het gaan overnemen? Misschien wel, misschien gaan aanvallers dan eens niet met hun handen langs het lichaam van de tegenstander om de bal af te schermen. En vallen is natuurlijk een groot risico in voetbal dus oefenen op vallen zonder jezelf te blesseren lijkt me ook zeer verstandig.
- Monkey Tonk
Mensen zullen het anders zien. Dat is niks nieuws. Ik denk dat de armtechnieken stevig zijn ontwikkeld sinds de tijd dat spelers bij een corner met allerlei arm locks werken. Je zag dit soort specifieke technieken daarvoor nooit. Men trok wat aan shirtjes enzo, maar echte techniek zat er niet achter. Denk je dat iemand als Ramos niet over dat soort specifieke zaken nadenkt? Als je met een armlock en een draai hard naar de grond gaat ... guess what...raymon schreef: Ramos en Salah zijn in een duel verwikkeld. Ramos tikt de bal weg voor de voeten van Salah en daardoor duikelingen ze samen naar de grond. Beiden hebben hun armen in elkaar verwikkeld al voordat ze vielen. Zoals ik het zie is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden (maar omdat het Ramos is kijk je daar toch iets anders tegenaan) en ik zie niets in dat filmpje dat doet vermoeden dat dit expres gedaan is.
Of spelers het gaan overnemen? Misschien wel, misschien gaan aanvallers dan eens niet met hun handen langs het lichaam van de tegenstander om de bal af te schermen. En vallen is natuurlijk een groot risico in voetbal dus oefenen op vallen zonder jezelf te blesseren lijkt me ook zeer verstandig.
-
Ik begrijp dus goed dat we naast de VAR een MMA-expert nodig hebben als Vijfde Man, die zal beoordelen of de desbetreffende overtreding al dan niet thuishoort in enige vechtsport!
- Monkey Tonk
De betreffende overtreding heeft nu zoveel bekendheid gekregen dat je kunt verwachten dat spelers het gaan copieren. Dat zie je altijd bij een nieuwe uitvinding op het veld. Kort daarop volgen de rode kaarten. Dat was zo bij de elleboogstoot achteruit tijdens een kopduel, en ook bij het stappen bovenop het enkelgewricht (in een mislukte poging om de bal te spelen), waarbij men vaak een been lelijk zag buigen en soms zag barsten. Spelers bleven het een tijdje doen, en nu is het weer uit de mode. Bij elk van deze voorbeelden werd er in het begin geen enkele kaart getrokken. Het scheidsrechterscorps gaat in zo'n geval eerst met elkaar in overleg. Dus tenzij ze meteen besluiten 'kan' deze overtreding nog tjdens het WK. Leuk! Gaan we 'm terugzien of niet?
Mijn indruk is dat scheidsrechters nog niet ingespeeld zijn op het nieuwe gebruik van armen. Al een aantal jaren zien we nauwelijks nog doelpunten uit corners. De scheidsrechters waarschuwen soms nog wel voordat de corner genomen wordt, maar als ze daadwerkelijk op hun fluitje blazen is het tegen de aanvallers. Een penalty voor vasthouden tijdens een corner kan ik me niet zo snel voor de geest halen.
Mijn indruk is dat scheidsrechters nog niet ingespeeld zijn op het nieuwe gebruik van armen. Al een aantal jaren zien we nauwelijks nog doelpunten uit corners. De scheidsrechters waarschuwen soms nog wel voordat de corner genomen wordt, maar als ze daadwerkelijk op hun fluitje blazen is het tegen de aanvallers. Een penalty voor vasthouden tijdens een corner kan ik me niet zo snel voor de geest halen.
- Monkey Tonk
Meer bewijs dat Ramos over het gebruik van armen en ellebogen nadenkt. Weer terwijl hij 'valt'. Dit zijn gewoon directe aanslagen. Twee minuten later ging de keeper op onwaarschijnlijke manier in de fout...
https://www.youtube.com/watch?v=bg4ZqHvUTa8
https://www.youtube.com/watch?v=bg4ZqHvUTa8
- InnerHarbour
Leuke loting voor ons, goede tegenstanders in PSG, Napoli en Rode Ster, niet te ver reizen alleen jammer dat ik nu twee wedstrijden de vervuiler Naaimar moet kijken.
PSV, kan met zijn plasje naar de dokter, Ajax speelt samen met AEK Athene om de derde plaats.
PSV, kan met zijn plasje naar de dokter, Ajax speelt samen met AEK Athene om de derde plaats.
YNWA
Is Benfica de laatste tijd niet flink afgezakt door financiële problemen? De ploeg van een paar jaar geleden zou moeilijk te verslaan zijn voor Ajax, maar ik heb het idee dat dat voor de huidige ploeg minder geldt.
- InnerHarbour
Dat zou kunnen al speelde zij toen het moest PAOK de kuikenbak in. Verder denk ik dat jullie je iets te veel blindstaren op die tweede wedstrijd tegen Kiev, die waren echt heel slecht en niet omdat ze onder druk gezet werden door Ajax maar het aantal keren dat ze zo de bal bij een Ajacied inleverde was schrikbarend. Verder zag ik 3/4 maal een vrije man een andere vrije man aan de zijkant aanspelen en de bal zomaar 10 meter achter hem over de zijlijn passen. Het toppunt was in de eerste helft toen de spitsen een 1-2 bij de achterlijn aangingen waarbij de bal gewoon 5 meter naast de speler over de achterlijn gespeeld werd, bizar slecht.
Ik snap jullie euforie maar Ajax is werkelijk niet zo goed als Kiev jullie deed uitkomen.
Ik snap jullie euforie maar Ajax is werkelijk niet zo goed als Kiev jullie deed uitkomen.
YNWA
- Giacomo Puccini
- InnerHarbour
Nederlanders tegen Portugezen is per defenitie niet een fijne combi voor de eerste weten wij uit het verleden. Verder is het de kampioen van vorig jaar die nu ook weer bovenaan staat tegen de nummer 2 uit de zwakke Nederlandse competitie.
Zoals ik al zei, voor mij speelt Ajax met de Grieken om plaats 3.
Zoals ik al zei, voor mij speelt Ajax met de Grieken om plaats 3.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr aug 31, 2018 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
- Giacomo Puccini
Zij of zei?
De Portugese competitie is niet sterker dan de Nederlandse. Kijk hoe gemakkelijk een gemankeerde spits als Dost ze er daar inlegt.
In deze groep liggen goede kansen om naar de KO fase van de Champions League door te stoten, in eigen huis gewoon 9 punten pakken en uit wat puntjes sprokkelen.

De Portugese competitie is niet sterker dan de Nederlandse. Kijk hoe gemakkelijk een gemankeerde spits als Dost ze er daar inlegt.
In deze groep liggen goede kansen om naar de KO fase van de Champions League door te stoten, in eigen huis gewoon 9 punten pakken en uit wat puntjes sprokkelen.
Ajax!
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Natuurlijk is die dat wel, Portugal staat 7de op de coëfficiëntenlijst, Nederland 11de.De Portugese competitie is niet sterker dan de Nederlandse. Kijk hoe gemakkelijk een gemankeerde spits als Dost ze er daar inlegt.
Dat mag je natuurlijk vinden, ik denk dat sommige op dit moment een ietwat vertroebelde blik hebben maar ik zie Ajax graag tegemoet na de groepsfase, dat weer wel.In deze groep liggen goede kansen om naar de KO fase van de Champions League door te stoten, in eigen huis gewoon 9 punten pakken en uit wat puntjes sprokkelen.

YNWA
- raymon
- Contacteer:
In de EL? Want Liverpool wordt heus geen tweede in die poule.
- InnerHarbour
- Gezond verstand
als Liverpool uitgeschakeld wordt, ligt dat dan aan:
A) de scheidsrechter
B) de scheidsrechter die een kankergezwel is
C) de scheidsrechter en de FA
D) de scheidrechter en de UEFA
E) Cruijff van AT
F) Gezond Verstand, één van de meerdere accounts van Cruijff
A) de scheidsrechter
B) de scheidsrechter die een kankergezwel is
C) de scheidsrechter en de FA
D) de scheidrechter en de UEFA
E) Cruijff van AT
F) Gezond Verstand, één van de meerdere accounts van Cruijff
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Dat denk ik ook.InnerHarbour schreef:Nee eerste.
Benfica in de CL vorig seizoen: 0 uit 6.
Ik ga er vanuit dat Ajax deze poule overleeft. Wedstrijdschema is ook prima. Laatste thuis tegen Bayern is bijv. erg lekker: die zijn dan al lang en breed gekwalificeerd en komen met een B-team.