Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ik denk dat ze bij Sunweb wel hebben nagedacht over de ploeg voor volgend jaar. Ten Dam heeft zeker zijn waarde gehad maar het beste is er natuurlijk wel af. Ik kan me voorstellen dat ze willen doorselecteren zodat ze naast Oomen en Kelderman nog twee echt goede klimmers hebben. Bij voorkeur wel met de nodige ervaring. Voor Ten Dam was er waarschijnlijk nog wel een rol als een soort wegkapitein beschikbaar. Maar CCC zal goed betalen en dat is in het slot van je loopbaan aantrekkelijk.
Het is wel interessant waar ze mee komen. Sunweb heeft nogal een streng beleid als het gaat om het aantrekken van renners.
Het is wel interessant waar ze mee komen. Sunweb heeft nogal een streng beleid als het gaat om het aantrekken van renners.
Nil volentibus arduum
Ja er moet wel kwaliteit komen, anders zal Dumoulin ook rond gaan kijken lijkt me.
Lastig, een of twee verkeerde keuzes qua carrière planning en je bent zo weer vier jaar verder.
Lastig, een of twee verkeerde keuzes qua carrière planning en je bent zo weer vier jaar verder.
Ze zullen echt wel snappen dat ze goud in handen hebben. En als ze de krachten wat meer bundelen staat er al best een aardig team. Dumoulin kopman, Oomen en Kelderman in dienst. Nou, als je daar nog één of twee goede renners bij zet heb je echt een prachtig blok.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
In mijn beleving een paar keer, of dan toch in ieder geval in een groepje voor het peleton. Hoe vaak heb jij Ten Dam lang bij Dumoulin gezien? En dan die etappe dat Dumoulin lek reed, lachwekkend hoe hij Tom wou helpen.. doe dan niks.Iniesta schreef:Hoe vaak heb je ten dam in een kopgroep gezien???
Als ie al meegaat is het als tactiek voor Dumoulin

Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij weg gaat iig.
Sky (Van Baarle, Castroviejo) rijdt de boel weer aan gort.
Van Baarle gisteren ook al erg goed.
Van Baarle gisteren ook al erg goed.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:

We zitten ongeveer 3km van de weg waar de Vuelta karavaan voorbij komt. Ook de finish is niet ver weg maar met 33 graden is het me net even te warm om daar tussen het publiek in te gaan staan. Maar ga denk ik wel even iets eerder in het parcour kijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Indrukwekkende jumbo ploeg vandaag, reden peleton volledig aan gort
Ja, ik snap alleen niet dat ze vervolgens Yates gewoon de ruimte gaven. Die heeft in de Giro toch wel genoeg laten zien om geen cadeautjes weg te geven.
Nil volentibus arduum
Volgens mij zijn er weinig die yates versnellingen in de laatste kilometers kunnen volgen
Ik had een beetje de indruk dat ze het gewoon lieten gebeuren. Misschien omdat hij simpelweg te explosief weg ging. Zou kunnen natuurlijk.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Contacteer:

Hier komt de hele Vuelta karavaan in een minuutje of 20 voorbij.
-
- AT Toto winner 15/16
Kelderman doet Dumoulin na door op een cruciaal punt lek te rijden.
-
- AT Toto winner 15/16
Einde klassement voor Kelderman.
Die jongen heeft echt nooit geluk. Niet te geloven. Ontwijkt de problemen en dan rijden ze vanachter bij 'm naar binnen. Wiel stuk en bijna 2 minuten aan je koersbroek.
Jammer voor Kelderman maar het is wel een mooi koersmoment. Waaiers en dan op het verkeerde moment pech. Zo hard en zo oneerlijk.
Jammer voor Kelderman maar het is wel een mooi koersmoment. Waaiers en dan op het verkeerde moment pech. Zo hard en zo oneerlijk.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Contacteer:
Zeker maar inderdaad, wat een circus. Eerst een karavaan die gratis spullen weggeeft (helaas gemist, zat nog aan de tapas) en daarna een uur aan politie en begeleidende auto’s en dan komt het peloton aan. Dat is wel een machtig gezicht hoor, zo’n massa aan menselijke stieren die aan komt racen. Wij stonden ongeveer 5km voor de finish dus je zag de treintjes mooi gaan.
En daarna de achterblijvers. Ik meen ook Kelderman gespot te hebben, die keek niet heel erg blij.
En daarna de achterblijvers. Ik meen ook Kelderman gespot te hebben, die keek niet heel erg blij.
Marillion schreef:Ik denk dat ze bij Sunweb wel hebben nagedacht over de ploeg voor volgend jaar. Ten Dam heeft zeker zijn waarde gehad maar het beste is er natuurlijk wel af. Ik kan me voorstellen dat ze willen doorselecteren zodat ze naast Oomen en Kelderman nog twee echt goede klimmers hebben. Bij voorkeur wel met de nodige ervaring. Voor Ten Dam was er waarschijnlijk nog wel een rol als een soort wegkapitein beschikbaar. Maar CCC zal goed betalen en dat is in het slot van je loopbaan aantrekkelijk.
www.ad.nlRoche verkast naar Team Sunweb van Dumoulin
Nicolas Roche rijdt komend seizoen voor Sunweb. De 34-jarige Ier heeft een akkoord bereikt met de ploeg van Iwan Spekenbrink. De zoon van Tourwinnaar Stephen Roche komt over van BMC, waarvoor hij deze weken actief is in de Vuelta a España.
Roche wordt gehaald om de klassementsrenners bij Sunweb – met Tom Dumoulin voorop – te ondersteunen. Roche rijdt, onder meer door privéomstandigheden, niet het beste seizoen uit zijn carrière – maar in voorgaande jaren liet hij zien dat hij bergop zijn mannetje staat. Zo werd hij vijfde en zesde in het eindklassement van de Vuelta en eindigde hij twee keer net buiten de toptien in de Tour. Met zijn ervaring moet hij het vertrek van renners als Laurens ten Dam en Simon Geschke opvangen.
Sunweb voerde al enige tijd gesprekken met Roche en zijn manager. Zijn verleden werd kritisch bekeken (Roche reed onder meer voor de ploeg van Bjarne Riis) en zijn vermogensgegevens werden geanalyseerd. Verder wordt er van hem verlangd dat hij zich committeert aan de strakke begeleiding bij Sunweb, iets wat zeker bij oudere renners soms op weerstand stuit.
Team Sunweb wenst verder inhoudelijk niet in te gaan op deze transfer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Geen Wielrennen maar wel fietsen. Vandaag is het WK Mountainbiken. Voor de liefhebber live te zien via: https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... enzerheide
Om 12:30 eerst de dames en daarna de heren. Kijken of Matthieu van der Poel een podiumplaats kan pakken.
Om 12:30 eerst de dames en daarna de heren. Kijken of Matthieu van der Poel een podiumplaats kan pakken.
Nil volentibus arduum
En dat is 'm gelukt. Mooie derde plaats achter Schurter en Kerschbaumer.
Bij de start verloor hij veel tijd achter andere rijders waardoor het eigenlijk de hele wedstrijd een achtervolging is geweest. Dit was echt het maximaal haalbare maar laat zeker zien dat hij op het allerhoogste niveau wedstrijden kan winnen.
Mooie wedstrijd ook met Schurter als de terechte kampioen. Die man is echt een fenomeen.

Bij de start verloor hij veel tijd achter andere rijders waardoor het eigenlijk de hele wedstrijd een achtervolging is geweest. Dit was echt het maximaal haalbare maar laat zeker zien dat hij op het allerhoogste niveau wedstrijden kan winnen.
Mooie wedstrijd ook met Schurter als de terechte kampioen. Die man is echt een fenomeen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Kruiswijk doet hele goede zaken in de tijdrit, hij staat nu derde met uitzicht op meer.
Ja, mooie prestatie. Podium is gewoon echt een hele realistische doelstelling al kan dat ook gewoon nog mis gaan. De verschillen zijn niet zo groot.
Hopen dat Yates nog een keer kraakt. Voorlopig is hij weer sterk en lijkt hij wat voorzichtiger met zijn krachten om te springen in vergelijking met de Giro. Wel is deze keer zijn ploeg een stuk minder sterk. Zijn concurrentie moet proberen om hem vroeg aan te vallen. Niet wachten tot de laatste kilometers want dan ben je gezien met zijn explosiviteit.
Hopen dat Yates nog een keer kraakt. Voorlopig is hij weer sterk en lijkt hij wat voorzichtiger met zijn krachten om te springen in vergelijking met de Giro. Wel is deze keer zijn ploeg een stuk minder sterk. Zijn concurrentie moet proberen om hem vroeg aan te vallen. Niet wachten tot de laatste kilometers want dan ben je gezien met zijn explosiviteit.
Nil volentibus arduum
-
Vanochtend in de Volkskrant zag ik dat Yates en zijn ploeg vol zelfvertrouwen zijn. Zo instorten als in de Giro gaat ie niet meer doen, zeggen ze, want sindsdien is het eetpatroon helemaal onderzocht en aangepast.
Dat zou ik ook zeggen als ik voor die ploeg zou werken. Maar ik geef toe, de kans dat hij nog eens zo dramatisch door het ijs zakt is niet zo groot. Een Italiaanse opera was er niets bij.
Ik denk overigens dat hij toen vooral te dominant heeft willen zijn. Te graag laten zien hoe goed hij wel niet was. Zelfvertrouwen is een goede eigenschap maar je kunt 't ook overdrijven.
Deze Vuelta gaat hij denk ik wel winnen. Enige kans op een andere uitkomst lijkt me een mooie list uit het kamp van Movistar of Lotto Jumbo zoals Contador de Vuelta in het verleden wel eens naar zijn hand heeft gezet. Beide ploegen zijn sterker dan Michelton-Scott. Maar het zal niet meevallen.
Ik denk overigens dat hij toen vooral te dominant heeft willen zijn. Te graag laten zien hoe goed hij wel niet was. Zelfvertrouwen is een goede eigenschap maar je kunt 't ook overdrijven.
Deze Vuelta gaat hij denk ik wel winnen. Enige kans op een andere uitkomst lijkt me een mooie list uit het kamp van Movistar of Lotto Jumbo zoals Contador de Vuelta in het verleden wel eens naar zijn hand heeft gezet. Beide ploegen zijn sterker dan Michelton-Scott. Maar het zal niet meevallen.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat hij ook gewoon pech had met wanneer de tijdrit was ingepland.Marillion schreef:Dat zou ik ook zeggen als ik voor die ploeg zou werken. Maar ik geef toe, de kans dat hij nog eens zo dramatisch door het ijs zakt is niet zo groot. Een Italiaanse opera was er niets bij.
Vaak is die in de Giro pas op de allerlaatste dag, bij deze editie wilden ze een keer in Rome eindigen met een soort van criterium.
Als de tijdrit dan op zaterdag was geweest, was er niets aan de hand geweest. Maar nu had je die tijdrit nog en de dagen daarna heel zware ritten.
Yates hield in de tijdrit de schade ontzettend beperkt, daarmee verraste hij vriend en vijand en zeker ook zichzelf. Maar de volgende dag bleek dat hij in die tijdrit wel heel diep in z'n reserves heeft getast, dat betaalde hij meteen terug. Was hem volgens mij echt niet overkomen als die tijdrit in het slotweekend was geweest. Bergop was Yates echt met afstand de beste.