Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » do aug 02, 2018 11:16 am

LucaS schreef:Ik heb gelezen dat dat waarschijnlijk is, omdat kiev anders tegen Moskou zou moeten. Als die de volg voorronde overleven
En de uefa heeft de regel/afspraak dat russische clubs niet tegen oekrainse kunnen loten
Jep die regel hanteren ze al een aantal jaar.
Ben benieuwd wat voor kunstgrepen de FIFA had willen pogen als Oekraïne zich voor 't WK 2018 in Rusland zou hebben geplaatst.

Ze hadden een gekwalificeerd land moeilijk kunnen verplichten om thuis te blijven.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 02, 2018 2:46 pm

VI bevestigd dat het inderdaad Kiev of Praag zal worden!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 02, 2018 4:25 pm

"...nu de UEFA aan VI heeft bevestigd dat clubs uit Rusland en Oekraïne elkaar om politieke redenen niet kunnen treffen bij de loting..."

WTF eigenlijk? Waarom moet de UEFA rekening houden met politieke onenigheden tussen landen? Als het ivm veiligheidsoverwegingen echt niet zou kunnen dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar dat lijkt me hier niet echt het geval...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 02, 2018 4:35 pm

Mr. Ajax schreef:"...nu de UEFA aan VI heeft bevestigd dat clubs uit Rusland en Oekraïne elkaar om politieke redenen niet kunnen treffen bij de loting..."

WTF eigenlijk? Waarom moet de UEFA rekening houden met politieke onenigheden tussen landen?
Politiek en voetbal mogen niet met elkaar vermengd worden :smile-ajax.gif: bij de UEFA en FIFA echter :blackcat.gif: is vrijwel elke beslissing politiek. Of gemaakt na het incasseren van wat steekpenningen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 02, 2018 4:37 pm

Mr. Ajax schreef: WTF eigenlijk? Waarom moet de UEFA rekening houden met politieke onenigheden tussen landen? Als het ivm veiligheidsoverwegingen echt niet zou kunnen dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar dat lijkt me hier niet echt het geval...
Voor Ajax supporters is een clash met de aanhang van Dynamo Kiev al redelijk gevaarlijk. Thijs die in Kiev van Dynamo aanhangers een paar klappen kreeg kwam nog goed weg en op die bewuste dag speelde Ajax zelfs nog niet eens tegen Dynamo Kiev. :blush.gif:
Geloof me maar: wanneer een Russische tegenstander nu tegen bepaalde Oekraïense clubs zowel uit als thuis moet spelen gaan er een paar doden vallen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 03, 2018 12:52 pm

Ik heb daar inderdaad ook de nodige strubbelingen gehad, was tegen Djnepr. Daar ga ik niet meer naar toe.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 3:08 pm

Vanochtend om 10.00 uur is voor seizoenkaarthouders de verkoop voor de thuiswedstrijd tegen Dynamo Kiev van start gegaan.
De uitwedstrijd op dinsdag 28 augustus is zonder clubcard te bezoeken.

Hoe schatten jullie onze kansen in? En Thijs, heb je nog een communicatielijntje om de beste appartementen ooit bij een Europese uitwedstrijd te kunnen huren? :alc.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 15, 2018 3:21 pm

Haha, nou ik vertrouw helemaal niemand meer daar!

Wel zin in zeg, dit worden echt twee krakers van jewelste. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo aug 15, 2018 3:23 pm

Ik ben erbij in Amsterdam!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 3:29 pm

Dynamo Kiev heeft dit seizoen pas 1 goal tegen gekregen in 5 wedstrijden - en dat was ook nog eens in de 95e minuut.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 15, 2018 3:30 pm

toch altijd bang voor die geslepen, oostblok-teams.
hele wedstrijd sussen ze je in slaap en dan met een sneaky counter prikken ze hem in de hoek.

dat is mijn basis gevoel bij alles wat met Dynamo begint :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 3:30 pm

De Dominee schreef:Ik ben erbij in Amsterdam!
Mooi! Hoe was 't trouwens in de skybox met Dolberg en Cerny?
Die grijze pakken die ze dragen die tot de outfits van de Ajax kostuums, gekleed door Oger, behoren vind ik vaak ehhh een beetje apart.

Is die Dolberg nog steeds 90 minuten lang zo'n stoïcijnse bij de acties en 3 goals van zijn teamgenoten?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 15, 2018 3:38 pm

Voor Evgeniy Levchenko, oud-prof in de eredivisie en Oekraïner, is Ajax favoriet tegen Dinamo Kiev, maar hij prijst het collectief van Kiev. En ja, precies zoals je verwacht van een ploeg uit Oost-Europa is de counter het grootste wapen. ,,De geest van succescoach Valeri Lobanovski waart nog rond’’, zegt ‘Lev’. ,,Hij heeft Kiev ooit het ultieme countervoetbal laten spelen en die stijl hanteren ze nog steeds.’’

Dinamo is echter niet meer de dominante ploeg van het land. Sjachtar Donetsk is dé heerser. Met veelal buitenlandse spelers, de kern van Kiev bestaat vooral uit Oekraïners. ,,Ze hebben onlangs wel een Braziliaan vastgelegd, maar er is bewust voor jongens uit eigen land gekozen. Ook omdat Dinamo niet het geld heeft om dure buitenlandse spelers vast te leggen. Zij geven jong talent de kans in de hoop dat zij een mooie transfer kunnen maken.’’
Klinkt toch dat Ajax grote kans maakt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 3:56 pm

Mee eens hoor bz. In mijn ogen hoort Ajax Europees vrijwel alles te winnen. Al speel je thuis tegen Barcelona, Manchester City of Liverpool.

Thijs schreef:Haha, nou ik vertrouw helemaal niemand meer daar!

Wel zin in zeg, dit worden echt twee krakers van jewelste. :biggthumpup.gif:
Je vertrouwt niemand meer in Oekraïne? :blush.gif:
Terwijl zelfs 't paspoort dat één van je maatjes in Tsjernobyl in een volledig verlaten gebouwtje had laten slingeren nog netjes terugkwam.

Mijn ervaring is dat er in zo'n tot in de bovenlagen corrupt land juist nog een heleboel gastvrije, eerlijke en open mensen rondlopen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 6:57 am

Cruijff schreef:Mee eens hoor bz. In mijn ogen hoort Ajax Europees vrijwel alles te winnen.
Boewhahahahahahahahaha, afgelopen zondag was het nog helemaal Sombermans, trainer weg, spelers kunnen er geen klote van maar na een gewonnen wedstrijd tegen een tegenstander die ruimtes liet vallen waar een bataljon Sherman tanks doorheen kon rijden, slaat hij weer helemaal door.

“Vrijwel alles winnen” nou dat wordt voor Ajax minstens halve finale CL AC. :smallgrin.gif: :drecul.gif:
YNWA

De Dominee

Bericht door De Dominee » do aug 16, 2018 8:33 am

Cruijff schreef:
De Dominee schreef:Ik ben erbij in Amsterdam!
Mooi! Hoe was 't trouwens in de skybox met Dolberg en Cerny?
Die grijze pakken die ze dragen die tot de outfits van de Ajax kostuums, gekleed door Oger, behoren vind ik vaak ehhh een beetje apart.

Is die Dolberg nog steeds 90 minuten lang zo'n stoïcijnse bij de acties en 3 goals van zijn teamgenoten?
Was prima! De outfits van de heren waren niet onooglijk, giletje aan etc. Dolberg is inderdaad een emotieloze gozer zeg. Sowieso heel timide in het gesprek, maar tijdens de wedstrijd komt er geen emotie aan te pas. Ook niet bij een goal. Cerny is wat extraverter wat dat betreft.

Leuke gasten wel, dat wel.
Laatst gewijzigd door De Dominee op do aug 16, 2018 9:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 8:41 am

Waarom is Dolberg een leuke gast dan? Heel timide en emotieloos, ja dat lijkt mij echt een fuifnummer waar ik graag een pint mee zou drinken. :blackcat.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

RubenB

Bericht door RubenB » do aug 16, 2018 9:19 am

De Dominee schreef: Dolberg is inderdaad een emotieloze gozer zeg. Sowieso heel timide in het gesprek, maar tijdens de wedstrijd komt er geen emotie aan te pas. Ook niet bij een goal.
Op de video's van de laatste training voor Standard, op Youtube, was Dolberg er voor het eerst weer bij op het veld. Toen zag je m een aantal keer in beeld met een fikse glimlach. Dan zal hij wel extreem hebben genoten van het feit dat hij weer mocht.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 11:57 am

Ja, als voetballer lijkt Dolberg me wel een liefhebber. Die lach zien we op televisie weinig, maar als hij weer een groepstraining mee mag doen zal hij ongetwijfeld genieten.
Volgens arbiter Bas Nijhuis is Dolberg héél rustig. Geeft iemand hem in het veld een harde schop, dan incasseert hij gewoon die schop, staat weer op zonder opmerkingen naar de scheidsrechter.

Ogenschijnlijk lijkt ie een dooie. Zelfs bij belangrijke goals blijft ie ingetogen. Aan de andere kant heeft hij geen rare juich maniertjes en gaat ie na elk doelpunt naar de man van de voorzet, veel voetballers vergeten dat.

Soufiane Touzani, die straatvoetballer, keek er van op dat Dolberg blijkbaar naar keiharde Deense rap luistert en dat hij elke baltruc die hij voor het eerst zag meteen na kon doen.

Tof ook dat ze samen een zwaar gehandicapte jongen bezoeken. :biggthumpup.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=A_CEBjMsBjI

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 11:58 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Mee eens hoor bz. In mijn ogen hoort Ajax Europees vrijwel alles te winnen.
Boewhahahahahahahahaha, afgelopen zondag was het nog helemaal Sombermans, trainer weg, spelers kunnen er geen klote van maar na een gewonnen wedstrijd tegen een tegenstander die ruimtes liet vallen waar een bataljon Sherman tanks doorheen kon rijden, slaat hij weer helemaal door.

“Vrijwel alles winnen” nou dat wordt voor Ajax minstens halve finale CL AC. :smallgrin.gif: :drecul.gif:

Ajax - Manchester City werd 3-1
Ajax - FC Barcelona werd 2-1
Ajax - FC Liverpool in een groepsfase CL wordt dan wsch 2-0 of 3-1 :biggrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 16, 2018 12:17 pm

In ieder geval is Ajax - Kiev al stijf uitverkocht!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 12:20 pm

Cruijff schreef:Ajax - FC Barcelona werd 2-1

Je vergeet 2014 :blackcat.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 12:26 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Ajax - FC Barcelona werd 2-1

Je vergeet 2014 :blackcat.gif:
Klopt :smallgrin.gif: en ik sla ook Ajax thuis tegen Red Bull Salzburg (0-3), Ajax - Rapid Wien (2-3) en Ajax - Borussia Dortmund 1-4 over. :smile-ajax.gif:

Het tweeluik met Kiev gaat nog een zware kluif worden. Maar mocht Ajax in een poule met Liverpool terechtkomen, dan zet ik er een paar pints op dat Liverpool 3 of misschien zelfs 5 verliespunten aan de broek krijgt. :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 21, 2018 4:07 pm

Een kaartje voor de uitwedstrijd op dinsdag 28 augustus in Kiev gaat 4 euro kosten. :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggthumpup.gif:

I love Ukraine! :biggthumpup.gif: :alc.gif: :alc.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 29, 2018 7:57 am

Donderdag om 18.00 uur het mooiste moment van het jaar, de loting voor de groepsfase! Whoehoooee!

Ajax zit in Pot 3, we krijgen dus tegenstanders uit Pot 1, 2 en 4.

Pot 1:
Real Madrid
Atletico Madrid
FC Barcelona
Bayern München
Manchester City
Juventus
Paris Saint Germain
Lokomotiv Moskou

Pot 2:
Borussia Dortmund
Manchester United
FC Porto
Shaktar Donetsk
Benfica (indien ze winnen van PAOK)
Napoli
Tottenham Hotspur
AS Roma
Liverpool (indien PAOK wint van Benfica, anders pot 3)

Pot 4:
Valencia (indien Benfica wint van PAOK)
Viktoria Plzen
Club Brugge
Galatasaray
Young Boys Bern
Internazionale
Hoffenheim
AEK Athene

Ik hoop sowieso op de Spurs.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie