Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » di aug 14, 2018 10:30 pm

In elk geval begrijpt hij dat je vooruit moet spelen. Dat kun je niet van elke Nederlandse trainer zeggen.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 15, 2018 10:06 am

mattie schreef:Nou exit of niet vanavond.. Als jij denkt Klote Kale dat Schone hoort te spelen en Donny op de bank thuis hoort, dan hoor jij niet bij Ajax thuis..

Opdonderen gewoon
Resultaten bewijzen in deze het gelijk van Ten Hag. Met Schone speelt Ajax beter voetbal dan met Van der Beek, ondanks alle tekortkomingen van Schone.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 15, 2018 10:06 am

Mano schreef:Eindelijk een goeie pot van Ajax onder ten Hag.
Als dit het niveau is dat hij teweeg kan brengen als coach (wekelijks)
Dan hoor je mij niet meer.
Idem.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 29, 2018 9:41 am

Erik is goed bezig, 3 voorrondes overleven... ik denk dat weinig supporters hier van te voren rekening mee hadden gehouden!

En het harde en vele trainen begint ook zijn vruchten af te werpen, Ajax speelt echt goed positiespel momenteel :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 29, 2018 9:55 am

Prima trainer. Lang geleden dat Ajax een gerenommeerde opponent in een uitwedstrijd zó overhoop speelde.

Dit was je met Keizer dus nooit gelukt he.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 29, 2018 10:12 am

Inderdaad, die trainerswissel was gewoon nodig. Ik vind het dapper dat de leiding van Ajax haar fout heeft rechtgezet en Keizer eruit gesmeten heeft. Keizer is een aardige man, maar niet van het niveau dat Ajax nodig heeft.

De discipline was vorig seizoen ver te zoeken. Het kost tijd om dat recht te zetten en af te rekenen met de smoezencultuur die in zo'n situatie ontstaat. De spelers vonden het wel fijn onder Keizer: die man was een en al begrip, zelfs als er niets gepresteerd werd. Vervolgens moesten ze wennen aan een harde(re) hand.

De vele persoonlijke aanvallen vorig seizoen van de kant van de media, richting Ten Hag maar ook richting Ziyech, hebben mij zeer gestoord. Er werd geappelleerd aan de onderbuikgevoelens van supporters door van alles erbij te halen: het accent van Ten Hag, de lichaamstaal van Ziyech, enz. Kan mij het schelen hoe Ten Hag praat (op de tribune zitten zoveel 'boeren'), en hoe Ziyech doet als hij heeft gescoord. We moeten die mensen beoordelen op hun prestaties, en nergens anders op. Waarbij moet worden aangetekend dat je een trainer best een half jaar de tijd mag geven.

Misschien kunnen de heren nu uitleggen hoe het kan dat Ajax deze prestatie heeft geleverd onder leiding van een Twentse boer, en hoe het kan dat Ziyech de pannen van het dak speelt, ondanks het feit dat hij zogenaamd een negatieve houding heeft, geen transfer heeft gemaakt en minder verdient dan Tadic? :confused.gif:

Voor de supporters een les: trek je niets aan van die kletsneuzen, want die zitten er voor eigen portemonnee.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 29, 2018 10:34 am

Grotendeels eens met je verhaal, enige waar ik het niet mee eens ben is het gedrag van Ziyech. Ik stoorde mij daar ook aan, net als veel supporters. Ik heb wel het idee dat Tadic een positieve invloed op hem heeft, hij kiest nu ook niet altijd meer voor de 'onmogelijke' oplossing, soms moet je het simpel houden.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 29, 2018 10:56 am

Tja, ze kunnen niet allemaal Carel Eiting zijn...

Vergelijk het met Edgar Davids, die gedroeg zich zo onbeschoft als wat, maar hij presteerde wel. Prestaties, daar gaat het om in de topsport.

Spelers die risico's in hun spel leggen heb je nodig. Ziyech werkt hard, ziet heel snel oplossingen, maakt veel meters en verzaakt niet bij balverlies. Zo'n speler moet je nodig het stadion uit jagen, omdat hij een houdinkje heeft. We hebben immers genoeg van zulke spelers? :confused.gif:

Maar terug naar Ten Hag: zijn accent interesseert me niets, en dat hij rare woorden gebruikt: soit. Sowieso blinken trainers niet uit door fraai taalgebruik, een enkeling daargelaten. Ze worden ook niet aangesteld om die reden.

Ze zeggen dat hij niet de uitstraling heeft voor Ajax, maar het is niet meer 1960. Niet elke Amsterdammer lijkt op Louis van Gaal of Johan Cruijff. Juist de benepenheid die uit die manier van denken blijkt past niet bij Amsterdam.

Peter Bosz had een Feyenoord-achtergrond, die paste hier prima. Morten Olsen ook. Martin Jol dan weer minder, vooral omdat hij louche was/te close met Raiola. Co Adriaanse mislukte, ondanks het feit dat hij een volbloed Amsterdammer was. Danny Blind flopte ook, terwijl hij tien jaar bij Ajax had rondgelopen en gold als een man van de club. Keizer was een neef van de grote Piet, maar hij redde het ook niet. Frank de Boer bracht Ajax niet verder, hij had misschien wel te veel krediet.

Uiteindelijk gaat het om de kwaliteiten van de trainer; affiniteit met Ajax of Amsterdam helpt niet lang als hij er weinig van kan.

Als ik het zo zie past Ten Hag de wetten van het moderne voetbal toe, dat is een vooruitgang ten opzichte van zijn voorgangers.
Laatst gewijzigd door Yopii op wo aug 29, 2018 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 29, 2018 11:07 am

Yopii schreef:Inderdaad, die trainerswissel was gewoon nodig. Ik vind het dapper dat de leiding van Ajax haar fout heeft rechtgezet en Keizer eruit gesmeten heeft. Keizer is een aardige man, maar niet van het niveau dat Ajax nodig heeft.

De discipline was vorig seizoen ver te zoeken. Het kost tijd om dat recht te zetten en af te rekenen met de smoezencultuur die in zo'n situatie ontstaat. De spelers vonden het wel fijn onder Keizer: die man was een en al begrip, zelfs als er niets gepresteerd werd. Vervolgens moesten ze wennen aan een harde(re) hand.

De vele persoonlijke aanvallen vorig seizoen van de kant van de media, richting Ten Hag maar ook richting Ziyech, hebben mij zeer gestoord. Er werd geappelleerd aan de onderbuikgevoelens van supporters door van alles erbij te halen: het accent van Ten Hag, de lichaamstaal van Ziyech, enz. Kan mij het schelen hoe Ten Hag praat (op de tribune zitten zoveel 'boeren'), en hoe Ziyech doet als hij heeft gescoord. We moeten die mensen beoordelen op hun prestaties, en nergens anders op. Waarbij moet worden aangetekend dat je een trainer best een half jaar de tijd mag geven.

Misschien kunnen de heren nu uitleggen hoe het kan dat Ajax deze prestatie heeft geleverd onder leiding van een Twentse boer, en hoe het kan dat Ziyech de pannen van het dak speelt, ondanks het feit dat hij zogenaamd een negatieve houding heeft, geen transfer heeft gemaakt en minder verdient dan Tadic? :confused.gif:

Voor de supporters een les: trek je niets aan van die kletsneuzen, want die zitten er voor eigen portemonnee.
Ik zag gisteravond Johan Derksen zich krampachtig verweren tegen de vraag of al die kritiek op Ten Hag nou zo terecht was met “hij was het met zo’n spelersgroep ook wel verplicht de CL te halen”, met andere woorden: zo knap is het nou ook weer niet.

En het is natuurlijk ook zo dat bijvoorbeeld Trencin wel andere koek is dan Graz, Luik en Kiev...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 29, 2018 11:17 am

De scherpe uitspraken van analytici moet je nooit al te serieus nemen. Maar vorig seizoen waren de prestaties natuurlijk ook gewoon niet zo best. Zo eerlijk kunnen we toch wel zijn?

Dit seizoen heeft Ten Hag het vooralsnog veel beter onder controle. Het veldspel gaat ook duidelijk vooruit. Daarnaast vind ik 'm ook veel meer ontspannen overkomen. Dat laatste zal natuurlijk ook iets met de resultaten te maken hebben maar het is een merkbaar verschil. Ik kan me voorstellen dat dit ook beter werkt in de benadering van de spelersgroep.

Het begin is goed. Nu zien of hij de lijn kan doortrekken. Zondag is wat dat betreft een mooie graadmeter. We zijn er namelijk nog lang niet met de kwalificatie voor de CL poulefase. We moeten kampioen worden.
Nil volentibus arduum

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 29, 2018 11:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zag gisteravond Johan Derksen zich krampachtig verweren tegen de vraag of al die kritiek op Ten Hag nou zo terecht was met “hij was het met zo’n spelersgroep ook wel verplicht de CL te halen”, met andere woorden: zo knap is het nou ook weer niet.
Derksen moet je sowieso niet serieus nemen. Die zegt voor de wedstrijd "Wöber is niets", speelt een goeie pot en Derksen zegt doodleuk "ik zei het toch, die Wöber brengt niets". Ik vermoed dat Derksen tijdens de wedstrijd gewoon een dutje doet.
Fans van andere clubs

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 29, 2018 11:24 am

Ik vond Wober zich overigens goed herstellen, na een matige start. Die jongen speelde een prima pot. Goede keuze van Ten Hag uiteindelijk om niet het hele elftal overhoop te gooien.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 29, 2018 11:27 am

Over Ten Hag, ik heb kritiek op hem gehad, kritiek waar ik nog altijd achter sta. Rare keuze's door bijvoorbeeld niet te wisselen, vreemd te wisselen, Siem de Jong meermaals als basisspeler in de spits terwijl hij niets presteerde terwijl de getergde Cassierra op de bank zat, spelen vanuit controle en balbezit (iets waar ik van gruwel als ik het hoor met dank aan Frank de Boer), vreemde uitspraken die kant noch wal raken. Over zijn accent heb je mij echter nog nooit gehoord, dat heb ik altijd een vreemd stukje kritiek gevonden.

Nu moet ik zeggen dat hij de laatste tijd wel aardig werk levert. De Europese wedstrijden zijn heerlijk om naar te kijken, een gedisciplineerde ploeg met veel energie, hoog druk zetten, verzorgd en aanvallend voetbal. Niet het 'controle en balbezit' van Frank de Boer maar meer het pressievoetbal van Peter Bosz, alleen met wat andere accenten. Toch ben ik de competitiewedstrijden niet vergeten. Heracles was bagger, VVV was nou ook niet om over naar huis te schrijven en ondanks de makkelijke zege op Emmen was dat ook geen geweldige wedstrijd. Kortom, ik ben nog niet om, ik ben nog altijd niet overtuigd dat Ten Hag een Ajax trainer is al is een deel van mijn scepsis wel aan het wegebben en heb ik hoop dat ik volledig mis zat over Ten Hag.
Fans van andere clubs

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 29, 2018 11:30 am

Ja, dat weten we allemaal: Trencin uit, altijd lastig. :smallgrin.gif:
De scherpe uitspraken van analytici moet je nooit al te serieus nemen.

Dat doen supporters wel, dat is juist het probleem.

Maar vorig seizoen waren de prestaties natuurlijk ook gewoon niet zo best. Zo eerlijk kunnen we toch wel zijn?
Klopt, maar dat lag niet aan Ten Hag. Dat was voor zijn komst al zo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 29, 2018 11:38 am

Kom nou, hij was toch de trainer? Ten Hag bepaalde de opstelling, de wissels en verzorgde de trainingen. Natuurlijk moet je bij de beoordeling meenemen dat hij halverwege is ingestapt in een lastige situatie. Maar dat betekent niet dat je geen fouten kunt maken.

Dit seizoen gaat het met name Europees erg goed. In de competitie is de start wel stroef. Juist daarom ben ik zo benieuwd naar zondag. Kunnen we nu bij Vitesse ook een goede wedstrijd neerzetten? Dan zou het wel eens kunnen zijn dat hij het echt goed op de rit begint te krijgen. Zou mooi zijn.

Wat zijn accent betreft. Dat is wat mij betreft nooit het probleem geweest. Wat wel een probleem was is zijn presentatie. Onzeker en rommelig. Als je niet alleen zo voor de camera staat maar ook voor de groep nemen spelers je al snel niet meer serieus. Volgens mij heeft hij daaraan gewerkt want hij komt al sinds de start van het seizoen veel beter over. Meer ontspannen vooral.

Het belang van een goede presentatie moet je niet onderschatten. Natuurlijk moet je tactisch sterk zijn, spelers kunnen motiveren en een goede training in elkaar kunnen zetten. Maar als je het allemaal wel weet maar het niet over kunt brengen kom je nergens. Zeker niet bij een club als Ajax. Dat is gewoon de realiteit.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 29, 2018 11:44 am

TH pakte de 2e seizoenhelft ook al meer punten dan de eerste seizoenhelft en dat dus bij halverwege instroom. Had alleen de ‘pech’ dat psv ook alles bleef winnen.

Ook toen zag je al verbeteringen. Nu is het echt genieten het veldspel. Ik heb gisteren vol trots zitten kijken naar ons cluppie. :smile-ajax.gif:

Nu nog Dolberg (ipv Huntelaar) en Neres (Tadic naar middenveld) er weer bij en je hebt meer snelheid en diepgang.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 29, 2018 11:49 am

Ajaciedjuh schreef:TH pakte de 2e seizoenhelft ook al meer punten dan de eerste seizoenhelft en dat dus bij halverwege instroom.
.
Bij Ajax gaat het om meer dan alleen punten pakken, het spel is bij Ajax ook heel belangrijk. En 'pech dat PSV punten bleef pakken'? PSV had geluk dat Ten Hag door domme opstellingen, vreemde of geen wissels, geen druk op die club zette waardoor ze freewheelend naar de titel konden. Had van Utrecht, ADO en Vitesse gewonnen, dan had PSV onder druk nog wel wat laten liggen.
Fans van andere clubs

Mano

Bericht door Mano » wo aug 29, 2018 12:12 pm

Ten Hag heeft dit seizoen en dan met name Europees pas wat laten zien.
Daarvoor was het geen vlees of vis.

Ik was kritisch op hem maar geef ook toe dat het lijkt alsof hij het op de rit heeft.
De wedstrijden Europees waren meer dan goed. In de Eredivisie moet hij zijn manschappen ook nog die extra focus geven. Zorg dat je moeilijke potjes wint en met elan maar al ze dit kunnen, moet het lukken.

Hij blijft een rare maar misschien heeft hij achter de schermen de taken net even beter verdeeld.
Mensen in de staf als Witschge, die zijn er volgens mij niet vanwege het tactische vernuft maar meer voor de sfeer en de communicatie richting spelers. Wellicht heeft hij het allemaal wat lekkerder ingericht zodat iedereen wel iemand heeft.
Daarnaast heb je er wel 2 spelers bij die het team meer focus geven. Tadic en Blind komen wel professioneel over en De Ligt is er ook niet om de kantjes er vanaf te lopen. Dan komt er een bepaalde dynamiek die niet wordt aangestuurd door een trainer, dat is altijd lekker.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 29, 2018 1:25 pm

Wat een belangrijke opdracht voor TH wordt, en waar bijvoorbeeld een Bosz niet in slaagde: Ajax in de competitie net zo laten voetballen als Europees. We zijn er goed genoeg voor, maar toch komt het er tegen de VVV’s en Heraclessen van deze wereld niet uit, alsof ze zich niet kunnen opladen. Die scherpte moet er elke week zijn. Dan wordt het een heerlijk seizoen.

Achteraf baal ik dat ik gisteren nogal gespannen heb zitten kijken en me heb zitten opvreten van de gemiste kansen en daardoor niet zo heb kunnen genieten van het bij tijd en wijle uitstekende veldspel!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 29, 2018 4:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Achteraf baal ik dat ik gisteren nogal gespannen heb zitten kijken en me heb zitten opvreten van de gemiste kansen en daardoor niet zo heb kunnen genieten van het bij tijd en wijle uitstekende veldspel!
Dat heb ik ook, daarom was het in die zin best een 'frustrerende' avond. Ik dacht alleen maar 'teeeering ik word gek als we dit nog weggeven je zal zien dat het zo 1-0 wordt!'

Pas vanaf de 85e minuut werd ik iets rustiger. Misschien maar eens rustig de samenvatting terugkijken. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

elliquido

Bericht door elliquido » wo aug 29, 2018 4:54 pm

Thijs schreef:
Dat heb ik ook, daarom was het in die zin best een 'frustrerende' avond. Ik dacht alleen maar 'teeeering ik word gek als we dit nog weggeven je zal zien dat het zo 1-0 wordt!'

Pas vanaf de 85e minuut werd ik iets rustiger. Misschien maar eens rustig de samenvatting terugkijken. :smile-ajax.gif:

Idem.. krankzinnige wedstrijd. Geen schijn van kans gehad dat Kiev. Bizar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 29, 2018 6:36 pm

Ik had hetzelfde, maar ik had ook zoiets van "over de streep trekken en het maakt me nu even geen moer uit hoe - samenvatting kijk ik straks wel".

Ajax staat na de afgelopen wedstrijden er ook weer goed op in de Israelische media. Is natuurlijk historisch en traditioneel gezien al een zeer populaire club hier, maar men schijnt op het moment echt onder de indruk te zijn van ons ploegie. :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 29, 2018 6:52 pm

Ik ook eigenlijk. Gisteren werd in fases een heel hoog nivo gehaald
I think I lost my fucking headache

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 29, 2018 7:21 pm

Alexander schreef:Ik vond Wober zich overigens goed herstellen, na een matige start. Die jongen speelde een prima pot. Goede keuze van Ten Hag uiteindelijk om niet het hele elftal overhoop te gooien.
Vond ik ook :headbang.gif:

Maar alle Pro Pipo aanhangers :smallgrin.gif: Zondag Vitesse uit.. Eens kijken of "pipo"ze nu wel gemotiveerd krijgt om ook uit Arnhem 3 punten mee te nemen
Weer op zoek naar een Interim coach..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2018 7:22 pm

Alexander schreef:Ik vond Wober zich overigens goed herstellen, na een matige start. Die jongen speelde een prima pot. Goede keuze van Ten Hag uiteindelijk om niet het hele elftal overhoop te gooien.
Wober begon met een paar wankele acties in de eerste minuten dat de andere Ajacieden het ook niet echt hadden, daarna zat hij er gewoon meer dan prima in.

Wat zonder wedstrijdritme knap is, hij had heel snel de juiste modus en oplossingen weer te pakken.

Goed ingeschat van Ten Hag dus dat de linksback en ook de rechtsback het op dit podium kan. En je ploeg een spelletje op de mat legde waar Kiev in een thuiswedstrijd achter jou aan liep ipv andersom.

Plaats reactie