Conditioneel moeten we nog wel stappen maken. En voorin op de flanken zou het wel fijn zijn als we daar nog iets konden brengen. Groot talent (en opvolger Neres) zou fijn zijn. Speler met snelheid en diepgang.
Moderator: mods
Absoluut. Deze wedstrijd geeft geen aanleiding voor troubles in paradise.Iniesta schreef:Zat de telegraaf net lekker in een flow, krijg je dit. Zo is het onmogelijk om momentum op te bouwen voor Valentijn
Ik heb ook totaal geen beeld van het huidige Dynamo, zie dat ze tot nu toe 3 keer hebben gewonnen in de competitie, 3 keer 1-0 (waaronder 1 keer tegen Shachtar Donetsk)Ajax Rules schreef:Weet iemand iets over Dynamo Kiev? Hoe groot is onze kans?
Volgens mij speelde Huntelaar (voor zijn doen) redelijk balvast en goed. Het is natuurlijk de minste voetballer van dit team, maar vond hem vandaag geen dissonant.Yopii schreef: Dissonant was Huntelaar, die op zijn doelpunt na niets bracht.
Kreunen, krasselen en kraken: Standard delft tegen frivool Ajax op alle vlakken het onderspit en moet naar Europa League
Na de 2-2 uit de heenmatch, kneep Ajax de Rouches in eigen huis vanaf minuut 1 de strot helemaal dicht. Met meer geluk dan kunde hield Standard nog goed een kwart wedstrijd stand. Daarna liep Ajax in 16 minuten tijd uit naar 3-0 en zat de Champions League-droom erop voor Preud’homme en co.
Een halfuurtje mocht Standard hopen in Amsterdam. Puur en alleen omdat de 0-0 ongeveer zo lang op het bord bleef. Wie zich op het wedstrijdbeeld baseerde, zag de twintig procent kans waar Preud’homme het vooraf nog over had, al snel verschrompelen.
Ajax greep de Rouches meteen bij de keel en walste over de Luikenaars heen. Al in die eerste minuut moest Cavanda onder enorme druk een domme hoekschop weggeven. Er zouden er nog vier volgen in het eerste kwartier. Een hoekschop elke drie minuten en 67 procent balbezit voor de Nederlanders. Verschroeiend openen heet dat. Standard kwam maar niet onder de druk uit. Blind naar voor trappen, verder kwamen de Rouches echt niet.
Zeker!GangstaRiB schreef:Tegen 10 man scoren.. gewoon doen natuurlijk
Ja zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt tegen een tegenstander die Ajax alle ruimte liet wilde meneer zich nog wel een keer inspannen om een transfer te 'verdienen'.raymon schreef:Ik vond met name Ziyech heel erg veel arbeid verrichten. Met name ook met het terugverdedigen.
Die 3e goal van Mane afgelopen zaterdag was iets duidelijker buitenspel...InnerHarbour schreef:Laten wij het zo zeggen, er zijn goals voor minder afgekeurd, het zat Ajax gisteravond niet tegen but who cares, jullie zijn door naar de volgende ronde, nog één tegenstander en jullie zitten in de groepsfase.
BTW, zouden al die fans die hier zo vaak afgeven op het, volgens hun, gedrocht CL dan wel gaan kijken......
Het is wat raar/unfair om iemand te bekritiseren om een goede/fantastische wedstrijd, maar ik vond Ziyech heel erg uitstralen "Ik ben heel erg aan het uitblinken. Zien jullie het allemaal?"..... Zelfs in het terugverdedigen straalde hij uit "ik, ik, ik". Het was bijna overdreven/theatraal.InnerHarbour schreef:Ja zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt tegen een tegenstander die Ajax alle ruimte liet wilde meneer zich nog wel een keer inspannen om een transfer te 'verdienen'.raymon schreef:Ik vond met name Ziyech heel erg veel arbeid verrichten. Met name ook met het terugverdedigen.
Allemaal mee eens, behalve je laatste opmerking. Standard was aan de bal echt héél slecht, maar kwam niettemin vrij makkelijk tot kansen.Giacomo Puccini schreef:Er zit veel voetbal in de ploeg, dat is duidelijk, maar de juiste samenstelling moet Ten Hag nog even weten te vinden. In de omschakeling was Ajax erg kwetsbaar, voorin klopte de veldbezetting niet, op het middenveld worden we te makkelijk overlopen. De achterhoede steekt wel logisch in elkaar, hier zou ik niets meer in veranderen.
Je vraagt het niet aan mij, maar ik zou sowieso met het ideale middenveld spelen (Blind, Ziyech, Van de Beek). Dan zou ik achterin kiezen tussen Frenkie en Wober voor de extra plek.Giacomo Puccini schreef:Hoe zou jij het tegen Kiev achterin dan neerzetten?
Ajax Rules schreef: Het is wat raar/unfair om iemand te bekritiseren om een goede/fantastische wedstrijd, maar ik vond Ziyech heel erg uitstralen "Ik ben heel erg aan het uitblinken. Zien jullie het allemaal?"..... Zelfs in het terugverdedigen straalde hij uit "ik, ik, ik". Het was bijna overdreven/theatraal.
Ik had het al eerder over die big smile die hij gedurende de hele wedstrijd had. Ik had het ook al eerder over een type Van Ginkel die ook ten Roda JC de wedstrijd in het slot gooit door even de 2-0 te maken; die ook tegen Zwolle even dat extra sprintje maakt; of tegen Groningen de bal wegkopt. (Notabene: zelfs gisteren kon Ziyech het niet opbrengen om gewoon 90 minuten geconcentreerd te spelen. Hij denkt: "Ik heb al zoveel fantastische dingen gedaan, dan mag ik nu wel even freewheelen". Dat is een persoonlijkheidsding, krijg je er niet uit. Een liability in de rest van het seizoen).