Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gezond verstand

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » vr jul 13, 2018 1:20 pm

Juist, Cillisen gaat weg, Onana staat op. Dolberg kreeg ook uit noodzaak z'n kans en greep die.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 13, 2018 1:28 pm

Cillessen ging voor een mooi bedrag weg en ook nog eens in een periode dat hij al maanden achtereen minder in vorm was. Dat was meteen een grote verbetering met Onana.

Ook mooi was dat Vermeer naar Feyenoord vertrok en Feyenoorders héél tevreden waren over Vermeers prestaties. Maar Cillessen had prompt het beste seizoen van zijn carrière.

Vooral bij Feyenoord - Ajax (0-1 met heel veel mazzel) en Ajax - Feyenoord (0-0) had ie twee super dagen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2018 10:52 pm

‘Overmars grijpt mis met bod van drie miljoen euro op spits’

Vladyslav Supriaga lijkt in beeld te zijn bij Ajax. Het Oekraïense XSport meldt dat de Amsterdammers een bod van drie miljoen euro hebben uitgebracht op de achttienjarige aanvaller, maar dat SK Dnipro-1 die aanbieding heeft afgeslagen.

Oekraïne Onder-19 deed in juli mee aan het EK in Finland en werd in de halve finale na strafschoppen uitgeschakeld door de latere winnaar Portugal. Supriaga kwam in alle vier de wedstrijden in actie, scoorde tegen Engeland en werd door de UEFA opgenomen in het Team van het Toernooi.

Ook Manchester City en Dynamo Kiev zouden overigens belangstelling hebben voor het talent. Supriaga, die nog een contract heeft voor één seizoen, komt uit de jeugdopleiding van Dnipro Dnipropetrovsk, maar die club is teruggezet naar de amateurs. Hij stapte over naar Dnipro-1, een club uit dezelfde stad die in maart vorig jaar werd opgericht.

Dnipro-1 promoveerde vorig seizoen naar het tweede niveau en in die competitie staat men na drie speelronden met negen punten op de eerste plaats. “Ons team is ons alles”, vertelde erevoorzitter Yuri Bereza onlangs aan ProFootball. “Hij (Surpiaga, red.) is onze grootste hoop en we voorspellen hem een grote toekomst. Maar eerst zal hij een kampioen worden bij Dnipro-1.” Zorya Luhansk wilde de spits in januari al halen, maar Supriaga koos er toen voor om in Dnipropetrovsk te blijven.

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 30, 2018 7:12 am

'Ten Hag hoopt nog op een extra spits'

Ajax-trainer Erik ten Hag lijkt te hopen op een extra spits in zijn selectie. De oefenmeester denkt twee goede centrumspitsen nodig te hebben nu de club Champions League speelt, maar Kasper Dolberg is louter geblesseerd en zodoende vrijwel nooit inzetbaar.

Ten Hag laat in gesprek met De Telegraaf weten dat mocht Ajax zich op bepaalde posities kunnen versterken de club dat niet zal nalaten. Wel voegt hij eraan toe dat het geen garantie is dat er nog wat komt. 'We hebben alle posities behoorlijk bezet', zegt Ten Hag, waarna er een 'maar' in het verhaal komt. 'Al is Kasper Dolberg natuurlijk al heel lang afwezig in de spits. We hopen dat Kasper zo snel mogelijk weer aan boord is. Maar op het moment dat ik bij Ajax tekende (december 2017, red.) kreeg ik de mededeling dat hij geblesseerd was geraakt en sindsdien heb ik nauwelijks over hem kunnen beschikken. En ja, in de Champions League heb je wel twee goede centrumspitsen nodig', aldus Ten Hag, die de naam van Kaj Sierhuis - op papier derde spits - buiten beschouwing laat.

De oefenmeester vindt niet dat men de conclusie moet trekken dat Dolberg een terugslag heeft gehad en daarnaast gaat hij ervan uit dat de Deense spits snel weer aansluit. 'Maar een feit is dat hij nog steeds niet inzetbaar is. En deze ploeg heeft wel een type Dolberg nodig. Al heeft Klaas-Jan Huntelaar het de afgelopen weken geweldig gedaan.'

Overigens is Ten Hag dolblij met zijn huidige selectie en daarvoor is hij ook directeur spelersbeleid Marc Overmars erg dankbaar. 'Marc Overmars heeft met de rest van de directie zijn nek uitgestoken. Marc, het Technisch Hart en ik hebben zo de selectie kunnen samenstellen. De technische staf heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. Met elkaar hebben we een goede analyse gemaakt waar we spelers nodig hadden en welke spelers daarvoor in aanmerking kwamen. Daarna er zijn krachtsinspanningen geleverd om dingen voor elkaar te krijgen. En nu staat er een heel aantrekkelijke selectie.'

Dolberg speelde pas 144 minuten onder Ten Hag
Ten Hag staat inmiddels 25 officiële wedstrijden aan het roer als trainer van Ajax, maar de trainer kon pas vijf keer beschikken over Dolberg. Via vier invalbeurten en één basisplaats kwam Dolberg pas tot 144 minuten. Dit seizoen speelde Ajax negen officiële wedstrijden, maar was de Deen vanwege een buikwandblessure nog geen enkele keer van de partij.

De transfermarkt is nog open tot vrijdagavond 23.59 uur. Dat betekent dat de Amsterdammers nog twee dagen de tijd hebben om eventueel een nieuwe spits aan te trekken. Algemeen directeur Edwin van der Sar wilde eerder niets kwijt over mogelijke transfers bij Ajax.
Sierhuis is dus afgeschreven. En dat lijkt me ook terecht.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do aug 30, 2018 7:26 am

Als we nog een spits aantrekken mag ik hopen dat we Sierhuis verhuren. Kan Danilo in Jong spelen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do aug 30, 2018 8:01 am

Hmm. Zal dan een spits moeten zijn die ook nog op de flank kan spelen. Anders wordt het met een fitte Dolberg straks te druk. Ervan uitgaand dat Kasper toch weer fit wordt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » do aug 30, 2018 8:40 am

Sierhuis is misschien wel de meest sympathieke speler van de A-selectie, maar mist duidelijk kwaliteit. Hopelijk haalt Ajax Babel. Inzetbaar op alle posities voorin en met snelheid en kracht. Kunnen we goed gebruiken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 9:04 am

In Sierhuis zien ze dus helemaal niets. Terwijl die jongen toch niet echt een kans heeft gekregen.

Maar het dilemma is dus of je nu een eerste spits moet halen of een back-up om de blessure van Dolberg te overbruggen. Ik neig naar optie 1. We weten niet wanneer Dolberg weer fit is en hoe lang hij dan fit blijft. Daarnaast is het eigenlijk ook geen zekerheidje.

Huntelaar doet het vooralsnog eigenlijk prima - boven (mijn verwachting). Alleen lijkt het mij duidelijk dat zijn scorendvermogen toch flink omlaag is gegaan. Zoals MT laatst postte, hij staat vaak wel op de goeie plek, maar dan laat zijn techniek hem in de steek of reageren zijn voetjes gewoon niet snel genoeg. Als we de CL ingaan en in de competitie sterk voor de dag willen komen met een druk programma zullen we daar een oplossing voor moeten vinden.

Babel zou ik niet doen. Was vorig keer ook geen succes en is eigenlijk nergens echt goed in. Het is sowieso geen afmaker, en daar ontbreekt het nu aan vind ik.

Waar zit Wilfried Bony tegenwoordig? Dat zou ik een topper vinden mocht het nog mogelijk zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 30, 2018 9:16 am

Swansea.
Geen spits voor Ajax
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 9:27 am

elliquido schreef:Swansea.
Geen spits voor Ajax
Ik vind hem in alles een spits voor Ajax hoor. Grote jongen, kan goed een bal vasthouden, is technisch ook goed onderlegd, had in zijn tijd bij Vitesse nog aardig wat snelheid en legde ze aan de lopende band in. Waarom vind jij hem niet passen?

Arthur

Bericht door Arthur » do aug 30, 2018 9:36 am

Wat doet Traoré tegenwoordig?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 9:42 am

Arthur schreef:Wat doet Traoré tegenwoordig?
Doet het goed in Lyon.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do aug 30, 2018 10:11 am

Mr. Ajax schreef:
Geen spits voor Ajax
Ik vind hem in alles een spits voor Ajax hoor. Grote jongen, kan goed een bal vasthouden, is technisch ook goed onderlegd, had in zijn tijd bij Vitesse nog aardig wat snelheid en legde ze aan de lopende band in. Waarom vind jij hem niet passen?
Omdat hij een blessure heeft en er minimaal tot de winterstop uit ligt. En daarna nog ritme moet vinden. Geblesseerde spelers uit Engeland huren, dat hebben we met Krul een keertje geprobeerd, niet echt een succes.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 10:15 am

Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef:
Geen spits voor Ajax
Omdat hij een blessure heeft en er minimaal tot de winterstop uit ligt. En daarna nog ritme moet vinden. Geblesseerde spelers uit Engeland huren, dat hebben we met Krul een keertje geprobeerd, niet echt een succes.
Volgens mij had elliquido het niet over zijn blessure en had ik het niet over huren.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do aug 30, 2018 10:17 am

maar ik wel. Kopen is niet realistisch, dus dan zal je moeten huren, en ik heb ook zo mijn twijfels of hij wel bij Ajax past.
Fans van andere clubs

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 10:21 am

Gezond verstand schreef:maar ik wel. Kopen is niet realistisch, dus dan zal je moeten huren, en ik heb ook zo mijn twijfels of hij wel bij Ajax past.
Waarom zou kopen niet realistisch zijn? En wil je uitleggen waarom hij niet bij Ajax zou passen?

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 30, 2018 10:26 am

In Sierhuis zien ze dus helemaal niets. Terwijl die jongen toch niet echt een kans heeft gekregen.
Hij traint toch mee? Dan zie je wel wat zijn niveau is.

Verbaast me al dat hij Ajax 1 heeft gehaald. Leuke speler voor de Nederlandse subtop: KJH light. Misschien kan hij elders, net als KJH, zijn scorend vermogen nog oppoetsen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 10:32 am

Yopii schreef:
Hij traint toch mee? Dan zie je wel wat zijn niveau is.

Verbaast me al dat hij Ajax 1 heeft gehaald. Leuke speler voor de Nederlandse subtop: KJH light. Misschien kan hij elders, net als KJH, zijn scorend vermogen nog oppoetsen.
Mee laten trainen is niet 'een kans geven'. Ik denk dat die jongen wat meer minuten had mogen krijgen om zich te laten zien. Dan had je alsnog kunnen concluderen dat hij niet goed genoeg is, maar die kans verdient hij wel imo.

Verder vind ik hem technisch wel beter onderlegd dan Huntelaar. Dat ie een koppie kleiner is is dan weer jammer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 30, 2018 10:36 am

Ik zou Sierhuis niet te snel afschrijven. Hij is technisch misschien geen groot talent maar heeft wel het gevoel om op de juiste positie te staan en kan een doelpunt maken. Het kan zomaar zijn dat die jongen, vergelijkbaar met Huntelaar, wat meer tijd nodig heeft om goed te worden. Misschien eens verhuren.

Ondertussen is het bij ons vooral de vraag wat we nu toch van Dolberg mogen verwachten. Ik ben echt benieuwd hoeveel vertrouwen men nu heeft in zijn fysieke gesteldheid. Kunnen we met hem als eerste spits het seizoen in?

Als het antwoord nee is dan is het niet gek dat Ajax nog om zich heen kijkt. Je kunt niet het hele jaar met Huntelaar als enige optie vooruit. Bandé komt er na de winterstop wel bij. Maar bij hem ben ik erg benieuwd op welke positie ze hem in gedachten hebben. Ik denk aan de zijkant.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 30, 2018 10:40 am

Ik hoorde dat Vincent Janssen voor 10 miljoen weg mag bij Spurs, maar in hoeverre is hij fit? De Vincent Janssen van AZ zou een prima spits zijn voor dit Ajax.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 30, 2018 11:00 am

Ik zou Sierhuis niet te snel afschrijven. Hij is technisch misschien geen groot talent maar heeft wel het gevoel om op de juiste positie te staan en kan een doelpunt maken. Het kan zomaar zijn dat die jongen, vergelijkbaar met Huntelaar, wat meer tijd nodig heeft om goed te worden. Misschien eens verhuren.
Precies, en dan kijken wat ervan komt. Schopt hij er elders flink wat in, dan kun je hem in elk geval voor een goed bedrag verkopen. Ajax 1 lijkt me te hoog gegrepen voor hem, maar je weet het nooit.

@Mr. Ajax: Ajax 1 biedt geen stageplaatsen. Wie wil spelen, moet beter zijn dan de concurrenten.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 11:24 am

Yopii schreef:

@Mr. Ajax: Ajax 1 biedt geen stageplaatsen. Wie wil spelen, moet beter zijn dan de concurrenten.
:biggrin.gif:

Is dat zo joey? Ben je opeens dan niet bang dat de jeugd dan geblokkeerd wordt en dat soort onzin?

Hypocriet mannetje ben je soms hoor. :aai.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2018 11:45 am

Hoop echt dat het lukt nog een spits, we moeten nu even doorpakken.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 30, 2018 11:56 am

Kreeg net een appie van een vriendje. Zaakwaarnemer van Locadia is gepolst v.w.b. huur. :kots:

Matige speler en nog slechtere tats. Die geborneerde idioot wil ik echt niet in Ajax-shirt zien.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 12:01 pm

wimpey schreef:Kreeg net een appie van een vriendje. Zaakwaarnemer van Locadia is gepolst v.w.b. huur. :kots:

Matige speler en nog slechtere tats. Die geborneerde idioot wil ik echt niet in Ajax-shirt zien.

En nog slechtere stats ook. Die gozer wil ik nooit in de buurt van de Arena zien.

Plaats reactie