Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ik denk dat als het nodig is van hemtoch verwacht wordt voor froome te gaan werken.
De grote vraag is of ze in een situatie komen waar hun belangen echt conflicteren.
Acht zelf de kans groot dat hij nog een echt zwak moment gaat krijgen, dan gaat froom zeker niet voor hem rijden.
De grote vraag is of ze in een situatie komen waar hun belangen echt conflicteren.
Acht zelf de kans groot dat hij nog een echt zwak moment gaat krijgen, dan gaat froom zeker niet voor hem rijden.
Bij de finish hoorde je het ook erg goed. Valt me nog mee dat Froome heel boven gekomen is.Cruijff schreef:Ah, nu hoorde ik wel heel duidelijk BOE BOE BOEOEOEOE op tv.
Dan zal de regie bij de groep van Froome zijn geweest.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nibali eruit. Toch wel op een trieste en onnodige manier.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ja een motor heeft hem aangereden, toch? Politiemotor? Motor van de televisie? Van de organisatie?Sandro schreef:Nibali eruit. Toch wel op een trieste en onnodige manier.
Trouwens: wat een pure winnaar die Tom Dumoulin:
https://www.rtl.nl/video/dec8098c-4c85- ... bc5c8d355/
Zonde dat er geen ritzege in zat voor Kruijswijk of Dumoulin maar we hebben wel een prachtige koers gezien. Veel van wat wielrennen mooi maakt zat er in. Inclusief het drama van het mislukken van zo'n mooie aanval.
Droomscenario voor Dumoulin is dat Thomas lang goed blijft en er pas op het einde doorheen zakt. Als Dumoulin dan ondertussen stand weet te houden zou hij in de beslissende tijdrit voor iets mooi kunnen gaan. Hij zit in ieder geval verrassend goed in de ronde. Dat hij zo teleurgesteld is na zijn mislukte sprint is ook wel een goed teken. Was wel vrij knullig want hij had hier echt kunnen winnen als hij direct in het wiel van Thomas had gezeten in de laatste bocht.
Droomscenario voor Dumoulin is dat Thomas lang goed blijft en er pas op het einde doorheen zakt. Als Dumoulin dan ondertussen stand weet te houden zou hij in de beslissende tijdrit voor iets mooi kunnen gaan. Hij zit in ieder geval verrassend goed in de ronde. Dat hij zo teleurgesteld is na zijn mislukte sprint is ook wel een goed teken. Was wel vrij knullig want hij had hier echt kunnen winnen als hij direct in het wiel van Thomas had gezeten in de laatste bocht.
Nil volentibus arduum
Kijk nu beklimming alpe terug, maar Thomas moest hier al in helpende rol. De verhoudingen daar lijken wel duidelijk.
Ja, alleen hebben ze één probleem. Op dit moment lijkt Thomas wat beter te zijn. Hopelijk pakt het zo uit dat ze elkaar zo per saldo een beetje in bedwang houden. Dan zou het misschien goed kunnen uitpakken. Als ik Thomas was zou ik overigens schijt hebben aan de orders. Als je de sterkste bent en je hebt de gele trui in handen dan ga je toch gewoon voor de zege?
Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen straks in de derde week zijn. Er kan natuurlijk echt nog van alles gebeuren. Zie de laatste Giro met de zogenaamd onverslaanbare Yates.
Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen straks in de derde week zijn. Er kan natuurlijk echt nog van alles gebeuren. Zie de laatste Giro met de zogenaamd onverslaanbare Yates.
Nil volentibus arduum
Tom moet gewoon in wiel van froome blijven... en waar het kan de boni's pakken om die 11 seconden te minimaliseren. en het dan volgende week zaterdag uitvechten.
Ben alleen bang dat in de Pyreneeën de beide skymannen om en om demareren. Dus Tom moet bij Froome blijven op de bluf, of zelf een zware aanval plaatsen als hij zich sterk voelt op het einde.
Mooiste zou zijn als alle ploegen de komende dagen mannetjes naar voren sturen om zodoende de skytrein weer te laten werken en ze langzaam op te roken voordat de bergen beginnen. Movistar en astana in een pact met lotto jumbo bijvoorbeeld.
Zondag zou een mooie etappe voor Tom kunnen zijn.
anyway, prachtige tour, waarin hopelijk het peleton de skytrein kan laten ontsporen.
Ben alleen bang dat in de Pyreneeën de beide skymannen om en om demareren. Dus Tom moet bij Froome blijven op de bluf, of zelf een zware aanval plaatsen als hij zich sterk voelt op het einde.
Mooiste zou zijn als alle ploegen de komende dagen mannetjes naar voren sturen om zodoende de skytrein weer te laten werken en ze langzaam op te roken voordat de bergen beginnen. Movistar en astana in een pact met lotto jumbo bijvoorbeeld.
Zondag zou een mooie etappe voor Tom kunnen zijn.
anyway, prachtige tour, waarin hopelijk het peleton de skytrein kan laten ontsporen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik vind Dumoulin een sieraad voor de Nederlandse sport. Of ie clean is, geen idee. Maar hij maakt een erg stabiele en intelligente indruk. En hij is een wereldtopper en winnaar.
Organisatie Tour moet oppassen dat een of andere onverlaat die Froome niet wat aandoet. Gisteren ging het ook bijna weer mis...
Froome - Thomas kan een issue worden. Misschien kan Dumoulin daarvan profiteren, al denk ik dat Froome weer geel gaat ophalen in Parijs. Ploeg, routine, preparatie. Medisch gezien kan Sky meer flikken dan andere ploegen, althans: dat lijkt de recente affaire-Froome aan te tonen...
Wat ik gister ook weer bizar vond: de ploeg van Landa zat achter Kruijswijk aan. Terwijl Sky met 5 man zat. Dan laat je het hen toch opknappen??

Organisatie Tour moet oppassen dat een of andere onverlaat die Froome niet wat aandoet. Gisteren ging het ook bijna weer mis...
Froome - Thomas kan een issue worden. Misschien kan Dumoulin daarvan profiteren, al denk ik dat Froome weer geel gaat ophalen in Parijs. Ploeg, routine, preparatie. Medisch gezien kan Sky meer flikken dan andere ploegen, althans: dat lijkt de recente affaire-Froome aan te tonen...
Wat ik gister ook weer bizar vond: de ploeg van Landa zat achter Kruijswijk aan. Terwijl Sky met 5 man zat. Dan laat je het hen toch opknappen??
Ja, blijf Kruiswijk ook in de gaten houden.
Als hij dit kan doorzetten gaat ie nog heel sterk zijn de laatste week
Als hij dit kan doorzetten gaat ie nog heel sterk zijn de laatste week
Dumoulin in Vive le Vélo:
'Belager Froome is een triest figuur'
https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielren ... li=BBoPOOe
'Belager Froome is een triest figuur'
https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielren ... li=BBoPOOe
Lance Armstrong wil ook weer wat media aandacht:
Gevaarlijk voorstel Lance Armstrong
Lance Armstrong heeft na het zien van de Tour de France-etappe richting Alpe d’Huez een opmerkelijk en vooral onveilig plan opgevat.
De Amerikaanse oud-wielrenner, die zijn zeven eindzeges in de Ronde van de Frankrijk moest inleveren vanwege dopinggebruik, stelt in zijn podcast The Move dat het peloton op een slotklim zonder helm dient te koersen.
„Weg met die helmen!” is de inmiddels 46-jarige Amrstrong stellig. „De renners gaan bergop niet sneller dan zestien kilometer per uur. Om de marathon van New York te winnen, moet je minstens 19 kilometer per uur rennen. Die hardlopers kunnen ook struikelen of vallen, maar dragen zij een helm? Nee.”
Armstrong wist het na het zien van historische beelden over etappes richting Alpe d’Huez zeker: helmen zijn niet goed voor de ontwikkeling van de wielersport.
„Ik zag Gert-Jan Theunisse (de laatste Nederlandse winnaar op de Hollandse berg, red.) rijden, zonder helm en zonder bril. Met zijn lange haren was hij echt een character, een personality. En wat denk je van Marco Pantani? Als hij altijd met een helm en bril had gereden, was hij nooit zo’n groot icoon als nu geworden.”
„De wielersport heeft helden nodig. Met helmen en brillen op zien de renners er, op hun shirtjes na, allemaal hetzelfde uit. Dan zijn het net robots. Op die manier ontstaan er geen nieuwe helden en sport valt of staat bij helden. Als ik ooit voorzitter van de UCI wordt, wat hoogst onwaarschijnlijk is, is dat de eerste regel die ik verander. Dan mogen alle renners hun helm aan de voet van een slotklim afdoen.”
Armstrong oud-ploegmaat George Hincapie, als gast aanwezig in de studio, is het totaal oneens met zijn voormalig kopman. „Als je langzaam fietst, breek je veel sneller iets. Want dan val je echt. Op hoge snelheid glijd je meer over de weg. Ik heb heel vaak de Tour de France en ook Parijs-Roubaix gereden en toen mocht dat nog zonder helm, maar ik zou nu nooit meer iemand adviseren om zonder te rijden.”
Armstrong was het daar weer mee oneens, nog niet op de hoogte van het feit dat Vincenzo Nibali bij een val op de Alpe d’Huez een ruggenwervel had gebroken. „Niemand raakt geblesseerd zonder helm. Ik beloof het. Wielrennen is ruim honderd jaar oud en het grootste gedeelte van die periode werd zonder helmen gekoerst. Noem mij één iemand die geblesseerd is geraakt toen hij bergop reed, met twaalf kilometer aan het uur. Er is een kleine kans dat iemand geblesseerd, maar het is veel voor de fans en voor de sport als de renners goed zichtbaar zijn.”
Veel bergen hebben nog wel weer een deel waar het volledig afvlakt of zelfs even daalt. Daar gaat de snelheid als gauw weer richting 50 per uur .
Daarnaast lijkt me het afdoen van de helm an sich al niet superveilig. Begrijp zn punt, maar lijkt me niet de logische ontwikkeling voor de sport.
Daarnaast lijkt me het afdoen van de helm an sich al niet superveilig. Begrijp zn punt, maar lijkt me niet de logische ontwikkeling voor de sport.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Misschien als we allemaal zonder doping zouden fietsen dat we dan ook niet zo hard gaan. Dan kan die helm prima af.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Gezond verstand
Nope, geen motor, publiek.Cruijff schreef:Ja een motor heeft hem aangereden, toch? Politiemotor? Motor van de televisie? Van de organisatie?Sandro schreef:Nibali eruit. Toch wel op een trieste en onnodige manier.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Een politiemotor heeft Nibali geschept waarna ie nog wel heel keurig als 7e over de finish kwam. Maar te gehavend was om vandaag weer te kunnen starten.Gezond verstand schreef:Nope, geen motor, publiek.Een motor heeft Nibali aangereden, toch? Politiemotor? Motor van de televisie? Van de organisatie?Sandro schreef:Nibali eruit. Toch wel op een trieste en onnodige manier.
Die Franse politieagent gaf aan niet goed meer te kunnen sturen vanwege een rookbom van het publiek. Vind ik een wat slap verhaal van die Fransoos.
Nee Arthurtje, je huiswerk doen. Hij bleef haken aan een lus van een camera van iemand in het publiek.
Ah, dat is inderdaad ook een erg lullige manier om uit te vallen. Bij een Olympische Marathon is de man die op kop lag nog weleens de gouden medaille misgelopen door toedoen van iemand uit het publiek.Sandro schreef:Nee Arthurtje, je huiswerk doen. Hij bleef haken aan een lus van een camera van iemand in het publiek.
In mijn herinnering is de manier waarop Giuseppe Guerini ooit viel door toedoen van een toeschouwer die van te dichtbij een foto wilde maken één van de beroemdste Tour valpartijen op een berg ooit. Gelukkig won hij de rit alsnog.
https://www.youtube.com/watch?v=4dBvJkqv0DM
(precies op 5 minuten in de video gebeurt het, frappant ook dat de commentatoren het 14 seconden voordat het gebeurde als het ware voelden aankomen)
En over je huiswerk wel of niet goed doen gesproken
die Duitstalige commentatoren van de Zwitserse (of toch gewoon Duitse?) televisie dachten dat Giuseppe Guerini een Hollander was. 

Ja dat herinner ik me nog goed. Wist ook nog dat een Braziliaan was. Maar had het idee dat hij sowieso het goud niet meer ging pakken.Cruijff schreef:Ah, dat is inderdaad ook een erg lullige manier om uit te vallen. Bij een Olympische Marathon is de man die op kop lag nog weleens de gouden medaille misgelopen door toedoen van iemand uit het publiek.Sandro schreef:Nee Arthurtje, je huiswerk doen. Hij bleef haken aan een lus van een camera van iemand in het publiek.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vanderlei_de_Lima
Hij stond in het laatste gedeelte van de race behoorlijk op instorten, maar waarom zou hij desondanks het goud niet meer gaan pakken denk je?
Omdat hij aardig aan het instorten was
Maar is lang geleden, ik weet alleen nog dat ik voor dat incident al dacht dat hij het niet meer ging halen.

Klopt, zijn voorsprong liep al rap terug. Wat niet wegneemt dat zoiets natuurlijk absoluut niet kan. De Tour organisatie zou ook veel harder moeten optreden bij zo'n, nu nog, relatief onschuldige duw van een renner. De charme van de wielersport is dat je de renners kunt aanraken maar dat niet doet. Dat is een heel kwetsbaar evenwicht.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Het peleton nu al in waaiers, Dumoulin en Kruiswijk gelukkig in de eerste waaier. Bardet, Roglic en Landa in achtervolgende waaiers. Zal straks wel weer samenkomen als de rust is wedergekeerd.
Misschien straks nog een secondenspel met de beklimming in de finale. Het zou mooi zijn als Dumoulin sterk genoeg is om een paar seconden te sprokkelen. Die kunnen nog wel eens erg waardevol worden in de slotweek.
Nil volentibus arduum