Sandro schreef:Laat Groenewegen nou maar, die moet gewoon nog op stoom komen net als de vorige Tour.

Moderator: mods
Sandro schreef:Laat Groenewegen nou maar, die moet gewoon nog op stoom komen net als de vorige Tour.
Dylan Groenewegen rijdt in de Tour de France met nummer 14 als geluksnummer op zijn rug, omdat dat het nummer is van Johan Cruijff. Dat vertelt de ras-Amsterdammer in een gesprek via de officiële kanalen.
Alle renners bij LottoNL-Jumbo kozen voor dit seizoen een lottobal uit, die wordt uitgelicht op het shirt. 'Onze Johan, hè. Hij is toch wel een legendarisch iemand van Amsterdam, een sporticoon. En een mooi nummer, 14. Het was binnen een minuutje wel besloten dat ik nummer 14 wilde. Ik ben opgegroeid in Amsterdam, met Ajax en Cruijff. Er komen niet heel veel wielrenners vandaan, maar ik wil er graag in de buurt blijven wonen', vertelt Groenewegen, die zelf ooit als spits nog zelf voetbalde.
Maar de Nederlander bleek beter te kunnen fietsen. Dat betekent niet dat hij zijn feiten niet kent. 'Cruijff was wel echt een winnaar, iemand die alles voor zijn sport deed. Als je een echte sportman bent, dan kun je je wel vinden in zijn karakter. Ik ben serieus met mijn vak bezig. Ze zeggen wel dat Amsterdammers arrogant zijn en bravoure hebben, maar dat hoort er wel een beetje bij. Ik ben sprinter, dus dan heb je dat wel een klein beetje.'
https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielren ... ailsignoutWiggins voorspelt ruzie bij Team Sky
Bradley Wiggins voorspelt een mogelijk conflict binnen zijn voormalige ploeg Team Sky wanneer Geraint Thomas vandaag in de eerste bergrit de gele leiderstrui om zijn schouders krijgt.
„Dan zit Team Sky met een groot probleem, want in welke rol moet Chris Froome dan rijden? Beiden dragen het kopmanschap. Dat is gevaarlijk”, aldus Wiggins.
In 2012 liepen de gemoederen hoog op binnen Team Sky toen Wiggins in het geel reed, maar Froome zich in de bergen veruit de betere toonde en zijn leider af en toe te kijk zette. Wiggins’ vrouw Cath noemde Froome vorig jaar op social media nog een ’glibberig reptiel’, waarmee duidelijk werd dat de verhoudingen nog altijd niet goed zijn. Thomas staat in het klassement op de tweede plaats achter Greg van Avermaet en heeft 59 seconden voorsprong op Froome.
Op de persconferentie van Sky werd Froome geconfronteerd met de uitspraken van ’Wiggo’. „Dit gaat niet gebeuren. Het is juist een voordeel dat Thomas nu als beste geklasseerd staat. Het is aan de andere teams om ons nu aan te vallen en wij kunnen met twee troeven reageren.”
De vrouwenversies van zowel de Giro als de Tour zijn sowieso telkens schitterende wedstrijden.Ramona schreef:Wow, Van Vleuten en Van der Breggen...wow...wat een ontknoping net!![]()
![]()
Feministisch tutje.Ramona schreef:Zo, ik ga er eens goed voor zitten; voor mij begint de Tour nu pas.
Ja dat wordt vandaag sowieso ook een mooie rit!Ramona schreef:Mee eens al ging die opmerking niet over de vrouwen, maar om de mannen die eindelijk in de Alpen beland zijn.
brigade zuid schreef:Jammer dat de klassementsrijders niks doen.
Jep er stond veel wind en Sky hield er flink de wind onder.Iniesta schreef:Teveel wind volgens Dumoulin .
Dan heeft het ook weinig zin.
Je glas kan halfvol zijn of halfleeg. Dumoulin pakt met die laatste jump de 2e plaats én de bonificatieseconden voor de neus van Froome weg, ijzersterk gedaan.brigade zuid schreef:De firma list en bedrog doet het toch weer.. Dumoulin goed gedaan.
In de tang én veel energie verspeeld. Zeer de vraag of dit smart was.Cruijff schreef:Dumoulin lekker bezig met een coupe in het klassement!