Justin Kluivert
Moderator: mods
Re: Justin Kluivert
Uiteraard is het een dilemma. Wat je ook doet, je moet één lijn volgen. Anders valt het niet meer uit te leggen.
Er staan twee dingen tegenover elkaar. Ten eerste het recht van een werknemer om zijn contract uit te dienen en daarna elders te gaan werken. Niets mis mee, zou je denken. Ten tweede de realiteit van de voetbalwereld. Binnen de voetbalwereld geldt transfervrij vertrekken als een dikke middelvinger naar je club. Zeker als die club je jarenlang heeft opgeleid.
We moeten niet vergeten dat bepaalde clubs (Milan is een mooi voorbeeld) sterke banden hebben met zaakwaarnemers als Raiola. Kluivert hoeft niet te wachten op een aanbieding, die heeft hij allang op zak. Jaren voor het aflopen van hun contract worden spelers al benaderd via hun zaakwaarnemer. Een talent dat bij Ajax zijn contract uitdient en dan voor een habbekrats de overstap maakt, het is voor de nieuwe club een ideaal scenario. Cruijff stelde daarom voor jeugdspelers later te laten tekenen, juist om dit scenario minder aantrekkelijk te maken. Helaas zaten ook daar nadelen aan.
Overigens is dit geen nieuw probleem, met Kluivert senior ging het ook al zo. Die kocht (van een jeugdcontract) de PC-Hooftstraat leeg. Iedereen wist dat hij een voorcontract bij Milan had getekend.
Je doet er weinig aan, behalve je waardigheid bewaren en zelf bepalen hoe je het aanpakt.
Er staan twee dingen tegenover elkaar. Ten eerste het recht van een werknemer om zijn contract uit te dienen en daarna elders te gaan werken. Niets mis mee, zou je denken. Ten tweede de realiteit van de voetbalwereld. Binnen de voetbalwereld geldt transfervrij vertrekken als een dikke middelvinger naar je club. Zeker als die club je jarenlang heeft opgeleid.
We moeten niet vergeten dat bepaalde clubs (Milan is een mooi voorbeeld) sterke banden hebben met zaakwaarnemers als Raiola. Kluivert hoeft niet te wachten op een aanbieding, die heeft hij allang op zak. Jaren voor het aflopen van hun contract worden spelers al benaderd via hun zaakwaarnemer. Een talent dat bij Ajax zijn contract uitdient en dan voor een habbekrats de overstap maakt, het is voor de nieuwe club een ideaal scenario. Cruijff stelde daarom voor jeugdspelers later te laten tekenen, juist om dit scenario minder aantrekkelijk te maken. Helaas zaten ook daar nadelen aan.
Overigens is dit geen nieuw probleem, met Kluivert senior ging het ook al zo. Die kocht (van een jeugdcontract) de PC-Hooftstraat leeg. Iedereen wist dat hij een voorcontract bij Milan had getekend.
Je doet er weinig aan, behalve je waardigheid bewaren en zelf bepalen hoe je het aanpakt.
Hoeft niet zo moeilijk te zijn. Wil hij niet verlengen heeft hij de keus in Jong Ajax te spelen, of verkocht te worden voor een prijs die Ajax bepaalt. Hij mag ook z'n contract afkopen of bijleggen. Wil hij na een jaar transfervrij vertrekken? Ok, dat is zijn goed recht, maar hij heeft het recht niet om in Ajax 1 te spelen.
In beide gevallen haalt Ajax zijn (betere) vervanger voor in de basis. Misschien wel 2 zodat je bij blessures niet noodgedwongen weer bij Kluivert uitkomt.
In beide gevallen haalt Ajax zijn (betere) vervanger voor in de basis. Misschien wel 2 zodat je bij blessures niet noodgedwongen weer bij Kluivert uitkomt.
- InnerHarbour
Als je dit soort dingen consequent gaat doorvoeren komen er helemaal geen spelers meer. Gewoon de beste opstellen, het gros goed verkopen zoals Ajax nu al doet en soms je verlies pakken maar altijd je beste spelers opstellen, tenzij je geen kampioen wilt worden.
YNWA
Tuurlijk komen er wel spelers. De meeste spelers kijken niet alleen maar, zoals Kkuivert, naar zichzelf, en snappen prima dat de club ook de investering terug moet verdienen
I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
Voetballers en zaakwaarnemers denken maar aan 1 ding en dat is zichzelf, dus munten en waar ze de meeste kans hebben om nog meer munten te pakken, als je spelers in JA zet omdat ze niet willen verlengen zegt een zaakwaarnemer daar moet je niet heengaan, dan verlies je marktwaarde dus munten. 99,9% luistert daar naar ik wens Ajax veel succes als ze met dat kansloze beleid gaan beginnen.
YNWA
Dat doen ze al een tijdje. Vraag maar aan Boilesen
- InnerHarbour
Appels en peren maar veel succes Ajax met dat destructieve beleid, ik hoop voor de realistische Ajacieden dat ten Hag het enige echte talent naast de Ligt blijft opstellen.
YNWA
Ik hoop van niet. Ik vind het altijd wel fijn iig enige sympathie te voelen voor spelers van de ploeg die ik support
@Lionel: als Kluivert nog twee jaar contract had, piepte hij wel anders.
Raiola is dik met de Tovenaar van PSV, hij heeft nul sympathie voor Ajax. Dat speelt ook een rol.
Raiola is dik met de Tovenaar van PSV, hij heeft nul sympathie voor Ajax. Dat speelt ook een rol.
Ajax moet het nu hard spelen. Kluivert een deadline geven van 2 weken en anders uit de selectie zetten.
Want een speler is verplicht te verlengen? Is Ajax ook verplicht tr verlengen als ie er plotseling niks meer van kan?
Natuurlijk niet verplicht, maar Ajax is dan niet verplicht hem op te stellen.
Als hij in zijn laatste contractjaar net zo veel inzet toont als zijn vader destijds deed, is er ook geen sportieve reden om hem op te stellen. Wat een ergernis was dat. Eerst dat ongeluk, toen de kantjes eraf lopen en toen nog geblesseerd raken ook. Niets aan gehad, Ajax had hem beter een jaar eerder kunnen verkopen.
Haha, ik mag niet vergelijken, maar ik doe het toch...
Als hij in zijn laatste contractjaar net zo veel inzet toont als zijn vader destijds deed, is er ook geen sportieve reden om hem op te stellen. Wat een ergernis was dat. Eerst dat ongeluk, toen de kantjes eraf lopen en toen nog geblesseerd raken ook. Niets aan gehad, Ajax had hem beter een jaar eerder kunnen verkopen.
Haha, ik mag niet vergelijken, maar ik doe het toch...

Nee, en Ajax is niet verplicht hem op te stellen. De trainer vindt een ander nu eenmaal beter
Kluivert onder vergrootglas bij Ajax: 'Maakt me niet boos, hooguit geïrriteerd'
Woensdag 2 mei 2018 om 13:30
Het spel rond Justin Kluivert is flink op de wagen. De vraag is of de linksbuiten bijtekent bij Ajax. Hij ziet dat er van alles over hem wordt gezegd en geschreven, maar dat maakt hem niet boos.
"Boos niet, hooguit geïrriteerd. Ik maak me eigenlijk nooit zo druk over alle dingen die ik over mezelf hoor. Van mijn vader, die alles in de voetballerij al heeft meegemaakt, heb ik geleerd om nuchter te blijven en negativiteit vooral te laten gaan", zegt Kluivert in Mokum Magazine.
Volgens Kluivert draait het van jongs af aan om discipline. "Als vrienden naar feestjes gingen, zei ik meestal af. Ze vragen me weleens of ik veel heb moeten missen of opgeven, maar zo zie ik het niet. Alles heeft zich uitbetaald en dat heb ik vooral aan mezelf te danken. Ik ben niet anders gewend dan strepen te zetten in mijn agenda en dingen te skippen."
Hoewel het nog onduidelijk is of hij gaat verlengen, beschikt Kluivert naar eigen zeggen over de typische Ajax-bravoure. "Bluf is geen karaktereigenschap die bij me past als persoon, maar het is wel een vereiste om op de goede manier schijt te hebben zodra ik op het veld sta. Daarbuiten ben ik heel normaal en doe ik mijn best om de ideale schoonzoon te zijn, haha."
Voormalig Ajax-jeugdtrainer Gery Vink zei al eens dat Kluivert voorbestemd is voor de wereldtop. "Het is altijd mooi om dit soort beweringen te lezen, maar uiteindelijk moet ik het zelf allemaal waarmaken. De wereldtop halen is mijn ultieme doelstelling. Ik ga nooit voor minder, dus daar focus ik me op. Ik hoop er over een paar jaar te staan."
Ja, het blijft zeveren.Allemaal leuk en aardig.Bijtekenen anders zijn die verhaaltjes voor de bühne ...
Blij met de punten ...
Als Ten Hag trainer bij Ajax wil blijven zal hij kampioen moeten worden. Ik neem aan dat hij daarbij gewoon gebruik zal maken van de spelers waarvan hij denkt dat ze het beste elftal vormen. Als Kluivert daarbij zit zal hij dus spelen. Contractverlenging of niet.InnerHarbour schreef:Appels en peren maar veel succes Ajax met dat destructieve beleid, ik hoop voor de realistische Ajacieden dat ten Hag het enige echte talent naast de Ligt blijft opstellen.
Ik zou het als trainer tenminste niet accepteren als ik een contractspeler niet mag opstellen.
Nil volentibus arduum
Om dat probleem het hoofd te bieden zal Ajax de opvolger van Kluivert alvast halen, neem ik aan. Als Bandé dat niet is...
Maar dan nog stel je als trainer de speler op die het beste voldoet.
Bandé is volgens mij wel gehaald als vleugelspeler maar ik moet dat nog zien. Volgens mij heeft die jongen veel meer ruimte en vrijheid nodig om tot zijn recht te komen. Het is wel slim dat ze hem nu al laten meetrainen.
Bandé is volgens mij wel gehaald als vleugelspeler maar ik moet dat nog zien. Volgens mij heeft die jongen veel meer ruimte en vrijheid nodig om tot zijn recht te komen. Het is wel slim dat ze hem nu al laten meetrainen.
Nil volentibus arduum
Kluivert heeft talent, maar zo hoog is zijn rendement niet geweest. Ajax zou de knip kunnen trekken voor een tweede Richarlison of Neres. Waarschijnlijk komt er deze zomer weer een bak geld binnen.
- InnerHarbour
Iniesta schreef:Want een speler is verplicht te verlengen? Is Ajax ook verplicht tr verlengen als ie er plotseling niks meer van kan?

Als hij de beste is gewoon opstellen de status van zijn contract heeft er niet mee te maken.
YNWA
Hij moet zich absoluut nog verder ontwikkelen maar daar heeft hij dan ook de leeftijd naar. Het ventje is 18.Yopii schreef:Kluivert heeft talent, maar zo hoog is zijn rendement niet geweest. Ajax zou de knip kunnen trekken voor een tweede Richarlison of Neres. Waarschijnlijk komt er deze zomer weer een bak geld binnen.
Wat hij heeft laten zien is voor een debutant toch heel behoorlijk? Snelheid, een actie, paar keer een mooi doelpunt. Nu moet het constanter worden maar je kunt slechter debuteren.
Nil volentibus arduum
Zeker, maar het zal nog even duren voor hij constant presteert. Tegen die tijd speelt hij naar alle waarschijnlijkheid niet meer voor Ajax. Op dit moment is het best mogelijk om een concurrent voor Kluivert te vinden die minstens zo'n hoog rendement heeft als hij.
Bij MU gaattie lekker banken of tribune zitten verwacht ik. Als hij dat echt liever doet...Raiola zet Ajax voor het blok met miljoenenaanbod van Manchester United'
Donderdag 3 mei 2018 om 06:38
Justin Kluivert heeft een riante aanbieding van Manchester United op zak, weet het Algemeen Dagblad. Het gaat om de ochtendkrant om een aanbieding van 'tientallen miljoenen euro's'. Het grote probleem voor Ajax: zaakwaarnemer Mino Raiola.
Ajax is al maandenlang in gesprek met Raiola, die de belangen van Kluivert behartigt, maar echt snel gaan de zaken niet. Het AD schrijft dat de Italiaanse zaakwaarnemer Ajax voor het blok zet met het aanbod van United. De Amsterdamse club moet het aanbod van de Premier League-club compenseren met salaris, of Kluivert vertrekt.
Als Kluivert zijn contract bij Ajax verlengt, wordt de 19-jarige Ajacied de bestbetaalde speler van de club. Of door salaris, of door een bonus of een flinke som aan tekengeld. Voor Ajax is dat een dilemma, schrijft het AD. De club moet zich afvragen of het salarisplafond aangepast moet worden voor een talent die miljoenen euro's aan transferwaarde vertegenwoordigt.
De kans is dus serieus aanwezig dat Kluivert Ajax na dit seizoen gaat verlaten. Het salarisplafond bij Ajax is naar verluidt ingesteld op een miljoen euro. Het is de vraag wat de club belangrijker vindt: het in stand houden van het huidige salarishuis, of het extra investeren van geld om een Premier League-topclub voor te zijn en daarmee een groot talent binnenboord te houden.
Lekker gaan. Mooie transferprijs.
9verigens is een speler een aanbod doen zonder medeweten van de club waar hij onder contract staat strafbaar
9verigens is een speler een aanbod doen zonder medeweten van de club waar hij onder contract staat strafbaar