Ajax - AZ 29-4-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - AZ 29-4-2018

Bericht door zeux » ma apr 30, 2018 3:14 pm

Mr. Ajax schreef:Ik zou de terugkeer van Daley in principe toejuichen, maar die komt nog niet terug denk ik.

Klaassen is een held (jaja), maar Donny lijkt zijn rol aardig over te hebben genomen. Hebben we dus iets minder behoefte aan op dit moment, denk ik.
Jullie zien iedereen vaker spelen dan ik denk ik, maar mijn gevoel zegt dat Van der Beek een minder seizoen heeft gedraaid dan wat zijn potentie is. Wel 9 goals in 24 wedstrijden, maar de keren dat ik hem zeg leek hij toch ook scherpte te missen. Hij heeft waarschijnlijk van iedereen ook de grootste klap van het Nouri-drama gekregen?

Met een nieuw seizoen en een 'frisser' hoofd, zou hij zomaar volgend seizoen een belangrijkere rol kunnen gaan spelen.
Laatst gewijzigd door zeux op ma apr 30, 2018 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 3:26 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik zou de terugkeer van Daley in principe toejuichen, maar die komt nog niet terug denk ik.

Klaassen is een held (jaja), maar Donny lijkt zijn rol aardig over te hebben genomen. Hebben we dus iets minder behoefte aan op dit moment, denk ik.
Jullie zien iedereen vaker spelen dan ik denk ik, maar mijn gevoel zegt dat hij een minder seizoen heeft gedraaid dan wat zijn potentie is. Wel 9 goals in 24 wedstrijden, maar de keren dat ik hem zeg leek hij toch ook scherpte te missen. Hij heeft waarschijnlijk van iedereen ook de grootste klap van het Nouri-drama gekregen?

Met een nieuw seizoen en een 'frisser' hoofd, zou hij zomaar volgend seizoen een belangrijkere rol kunnen gaan spelen.
Het lijkt me aannemelijk dat hij nog niet aan zijn top zit, dus wat dat betreft heeft hij natuurlijk niet naar zijn volle potentie gespeeld. Hij heeft overigens 11 goals en 6 assists gemaakt dit seizoen, alleen in de competitie. Waaronder natuurlijk tegen psv en feyenoord. Daarnaast twee belangrijke in de voorrondes aan het begin van het seizoen. Wat dat betreft heeft hij het meer dan prima gedaan.

Hij moet volgend seizoen wat nadrukkelijker aanwezig worden, maar ik denk dat hij de rol van Klaassen prima heeft overgenomen in dit opzicht.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » ma apr 30, 2018 3:28 pm

Mr. Ajax schreef: Hij heeft overigens 11 goals en 6 assists gemaakt dit seizoen.
Ok, op zijn wikipedia-pagina zie ik 9. Foutje daar dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 3:31 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef: Hij heeft overigens 11 goals en 6 assists gemaakt dit seizoen.
Ok, op zijn wikipedia-pagina zie ik 9. Foutje daar dan.
Volgens VI en Who Scored zijn het er 11... Doorgaans betrouwbare sites.

Maar het (mijn) punt is wel duidelijk, denk ik :).

zeux

Bericht door zeux » ma apr 30, 2018 3:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Ja, zeker. En die goals zijn ook prima natuurlijk. Desondanks het gevoel dat hij betrekkelijk 'onzichtbaar' was dit seizoen. Maar nogmaals: mijn gevoel kan niet stroken met de werkelijkheid.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 3:41 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ja, zeker. En die goals zijn ook prima natuurlijk. Desondanks het gevoel dat hij betrekkelijk 'onzichtbaar' was dit seizoen. Maar nogmaals: mijn gevoel kan niet stroken met de werkelijkheid.
Dat klopt ook, hij was dit seizoen ook vaak (te) onzichtbaar. Naar mijn gevoel gaat dat de laatste wedstrijden iets beter, en ik verwacht ook dat hij volgend seizoen weer beter zal worden. We zullen zien.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 30, 2018 4:11 pm

Hij maakt tot nu toe eigenlijk dezelfde ontwikkeling door als Klaassen. Die was ook vaak onzichtbaar. Maar maakte dan ineens wel belangrijke goals.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 30, 2018 4:53 pm

Zo onzichtbaar is V.d.Beek wat mij betreft helemaal niet. Natuurlijk is er op zijn leeftijd nog ruimte voor ontwikkeling maar hij is echt al belangrijk op het middenveld. Draagt bij met doelpunten en assists, maar doet ook vuil werk en heeft een uitstekende functionele techniek.

Heeft het prima gedaan als opvolger van Klaassen en het is ook een goede keuze geweest om hem door te schuiven en niet een speler van buiten te halen op die positie.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 01, 2018 12:20 pm

Donny heeft een geweldig overzicht, hij weet waar de bal heen moet voor hij hem krijgt. Zijn zwakke punt is dat hij zich te veel wegcijfert. Dat komt wellicht doordat hij jaren en jaren naast Appie heeft gespeeld, die meer stilist was maar anderen nodig had voor het vuile werk. Bij Oranje mocht hij in dienst spelen van Jari Schuurman, stel je dat voor... :drecul.gif:

Voor een eerstejaars basisspeler heeft Donny een prima seizoen gedraaid. Hij is zo'n speler die geruisloos in het team komt en er nooit meer naast staat. Ik vergelijk hem wat dat betreft met Frank de Boer, van wie iedereen het ook doodnormaal vond dat hij elke week een voldoende haalde, terwijl leeftijdsgenoten regelmatig door het ijs gingen of zelfs op het tweede plan belandden.

Donny komt er wel. Niet voor niets dat Bayern hem volgt.

Plaats reactie