F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: F1

Bericht door Ramona » ma apr 09, 2018 8:45 am

Ben jij geen fan van Mercedes? Jouw dus...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 09, 2018 9:07 am

Ramona schreef:Ben jij geen fan van Mercedes? Jouw dus...
Ik vind het leuk dat Verstappen meedoet en heb een iets hogere mate van interesse in Red Bull maar verder heb ik geen echte team voorkeur, sta er redelijk neutraal in. Er zijn wel bepaalde coureurs die ik hoger aansla, rijders als Verstappen, Ricciardo, Alonso, Hamilton. Dat zijn echte racers. Die doen alles om te winnen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ramona

Bericht door Ramona » ma apr 09, 2018 9:20 am

OK, helder! :biggthumpup.gif:

Ik kan daar in meegaan, buiten dat ik van begin af aan verliefd op de Ferrari ben; ondanks Senna... :blush.gif:

ferry

Bericht door ferry » di apr 10, 2018 11:21 am

Ramona schreef:
Ferry schreef:
Geen lekker begin van het seizoen zo. :-(

Als je alleen naar Max kijkt wel idd; ik heb verder toch genoten en een aardige race gezien hoor!
Heftig bij Ferrari tijdens bandenwissel btw! :excited.gif:
Ja, snap ik. Ik moet zeggen dat ik wel vooral voor Max kijk.

En dat was inderdaad heftig bij die bandenwissel! Daar zal nog wel wat over nagesproken zijn... Heel raar incident bij een team die juist normaal gesproken zo goed op elkaar is ingespeeld bij de pitstops.

ferry

Bericht door ferry » di apr 10, 2018 1:12 pm

Hamilton probeert Verstappen een beetje te intimideren, da's een goed teken:
Hamilton: Als ik of Alonso in de Red Bull zou zitten, hadden ze wel punten gehaald

Lewis Hamilton denkt dat de onervarenheid van Max Verstappen Red Bull dit seizoen punten heeft gekost. In Bahrein kwamen de wereldkampioen en de Nederlander met elkaar in aanraking en Hamilton hoopt dat Verstappen daar van leert.

Tim Engelen 10-04-18, 12:40 Laatste update: 12:47
14
,,Ik kwam in dezelfde situaties terecht toen ik jonger was, dus ik weet hoe het is. Max had een degelijke race moeten hebben. Als Fernando Alonso in die wagen had gezeten, had hij punten gehaald voor Red Bull. Als ik in die wagen had gezeten, dan had ik punten gehaald voor Red Bull", vertelt Hamilton.

,,Het is makkelijk om te snel te gaan en vergeten om respect te hebben voor de coureurs om je heen", geeft de coureur van Mercedes aan. Hamilton benadrukt wel respect te hebben voor Verstappen. Eerder zei hij al dat hij in de Nederlander een toekomstig wereldkampioen ziet. ,,Zijn snelheid is fantastisch, maar jonge coureurs maken niet altijd de juiste beslissingen."

Hamilton was blij dat het contact tussen de twee rivalen er niet toe leidde dat hij zelf ook uit de race lag. ,,Ik denk aan het kampioenschap en op dat moment weet ik heel goed dat een crash een klap zou zijn voor mijn strijd om de titel."
Overigens geeft ie met deze tekst indirect aan dat Ricciardo ook niet goed (genoeg) is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 10, 2018 2:04 pm

Jong ja, maar onervaren? Dit is inmiddels zijn vierde jaar in de F1, dan zou je toch mogen verwachten dat hij sommige situaties iets slimmer aanpakt.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 10, 2018 5:11 pm

Achteraf kan Hamilton had rustig zo uitleggen, maar het feit blijft dat hij in het heetst van de strijd besloot dat hij liever het riciso nam dat hij en Max allebei uit zouden vallen, dan iets uit te wijken. Hamilton had daarvoor genoeg ruimte. Maar hij wilde zo - nog - niet met Verstappen op de foto.

F1 zit ook helemaal niet te wachten op jongens die veilig op de punten rijden. Genoeg optochtrijders die veel te lang op een gaatje gluren en nooit iets doen. Het publiek wil inhaalacties zien.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 10, 2018 8:40 pm

Er is vaak wat. MV wil winnen maar hij zit nou eenmaal niet in de beste auto zodat hij gaat compenseren door risico te nemen?

Iniesta

Bericht door Iniesta » di apr 10, 2018 11:10 pm

Statistisch valt het nogal mee met er is vaak wat mbt tot fouten van verstappen

Mano

Bericht door Mano » wo apr 11, 2018 12:13 pm

Hamilton heeft 4 jaar op kop gereden, kwam nooit in een duel.
nu wel, gaat ie gelijk uit de hoogte doen. :excited.gif:

Al die arrogantie, laat Max maar lekker raggen over die baan.
So what, valt ie een keer uit omdat het net niet goed uitpakte.
gaat ook gebeuren dat hij Hamilton professioneel de zandbak in gaat sturen, loopt ie daarna weer te mekkeren...

F1 was een tijd lang oersaai. actie alleen in de staart.
Max zorgt voor sensatie positief en negatief.
Wordt hij ooit wereldkampioen? Zou hij iets minder agressief moeten rijden en in een betere auto.
oftewel: dit jaar nog niet maar laat hem maar lekker de boel wakker schudden.

als Max in je spiegels rijdt, denk je wel: ooh okay, opletten nu.
Als Bottas in je spiegels rijdt: lijn houden, dan durft ie niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 11, 2018 6:17 pm

Mano schreef:Laat Max maar lekker raggen over die baan.
Dat is een veel te romantisch beeld van zaken. Ik denk dat Red Bull liever heeft dat de auto’s heel blijven en dat er punten gescoord worden.

Ramona

Bericht door Ramona » do apr 12, 2018 7:09 am

Mano

Bericht door Mano » do apr 12, 2018 8:05 am

brigade zuid schreef:
Mano schreef:Laat Max maar lekker raggen over die baan.
Dat is een veel te romantisch beeld van zaken. Ik denk dat Red Bull liever heeft dat de auto’s heel blijven en dat er punten gescoord worden.
absoluut!!!
maar treintje rijden en 4de worden, daar ga ik geen 1,5u voor aan de buis zitten.
Ik vind F1 leuk maar ik ben niet zo'n fan die al klaar komt van het geluid of de kleur ferrari rood :hypocrite.gif:
Ik wil wel actie en duels.

Ik ben het wel eens met Jan Lammers in deze, het was eitje tik.(50/50) Hamilton had weg kunnen sturen maar koos voor een tikje. Hij had het geluk aan zijn kant want zijn voorkant had er ook af kunnen liggen.
Dit keer ging de band van Max eraan,
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » do apr 12, 2018 10:02 am

Hamilton was vorig jaar dan net zo n “junior” in Mexico toen hij met pech het duel verliet.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do apr 12, 2018 2:31 pm

Het maakt niet uit wat ze achteraf zeggen. Je ziet in het heetst van de strijd, tijdens zo'n direct duel, waarvan ze gemaakt zijn. Hamilton ging niet het stukje opzij, dat anderen wel zouden doen. Hij is niet voor niks wereldkampioen. Ze lieten allebei hun tanden en de essentie van hun racen zien. Verstappen won het directe duel, maar had pech. Hamiton weet echt wel dat hij het duel verloor, en speelt het dan op zijn manier in de media. Maar het was niet Max die de auto van Hamilton beschadigde; het was andersom.

Maar Verstappen zit nu meer in de kop bij Hamilton dan andersom. Ik durf te wedden dat Verstappen het de volgende keer net zo doet, en dat Hamilton dan niet terugstuurt. En dan is die kogel - met Hamilton - ook door de kerk. Net als eerder met Kimi en Vettel. Want dat is de grap in het geheel. De twee Ferrari coureurs maakten dit eerder mee. Eerst hadden ook die een vorm van protest, omdat iemand ze inhaalt of aftroeft in de bestaande hierarchie, en daarna kwam de acceptatie. Daarna mogen ze blij zijn dat ze nog een tijd in een snellere auto rond kunnen rijden, maar de onderliggende hierarchie is nooit meer dezelfde. Als Max nu een paar keer Hamilton inhaalt, weet iedereen dat hij de beste coureur is. Daarom stuurde Hamilton terug...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr apr 13, 2018 4:39 pm

raymon schreef:Zo simpel ligt het dus niet, lijkt er dus op dat er een fout in de motor zat (volgens Horner / Red Bull). Daar doe je dan op dat moment even heel weinig aan.
Horner heeft vandaag een toelichting gegeven en het blijkt gewoon een fout van Max geweest te zijn vorige week in Q1.

zeux

Bericht door zeux » za apr 14, 2018 8:05 am

Verstappen (vijfde) voor Ricciardo (zesde) in de kwalificatie, maar voor de tweede is het een klein mirakel dat hij überhaupt heeft gereden met een motorwissel na een opgeblazen motor vanochtend in de 3de training. Drie minuten voor het einde van Q1 kon hij de baan op.

Hamilton vierde. Dat kan leuk worden in de eerste bochten met Max. :-)

Vettel wint kwalificatie nipt van Raikkonen. Bottas voor Hamilton.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

ferry

Bericht door ferry » za apr 14, 2018 8:36 am

brigade zuid schreef:Horner heeft vandaag een toelichting gegeven en het blijkt gewoon een fout van Max geweest te zijn vorige week in Q1.
Blijkt een foutje in de vertaling te zijn geweest, want Horner zegt dat Verstappen er niks aan kon doen:
Red Bull-baas Horner pleit Verstappen vrij

Teambaas Christian Horner van Red Bull heeft bij Ziggo Sport enkele geruchtmakende uitspraken van zichzelf over de crash van Max Verstappen vorige week bij de kwalificatierace voor de Grote Prijs van Bahrein genuanceerd. Volgens de topman van Red Bull was het vrijdag in de vertaling niet helemaal goed gegaan. Daardoor leek het dat hij de schuld voor het ongeval grotendeels bij de Nederlander legde.

ANP 14-04-18, 09:12
Horner zou hebben gezegd dat er geen sprake was van een technische storing, zoals Verstappen zelf vermoedde. De Limburgse Formule 1-coureur had volgens de leider van Red Bull met zijn voet zelf extra gas gegeven nadat zijn auto van de baan was geraakt. Hij ramde daardoor een muur langs het circuit.

,,Nee, dat was absoluut niet het geval'', verzekerde Horner in China. ,,De vraag was of het gas bleef openstaan. Nee, dat was niet het geval. Er ging iets niet goed bij het schakelen en dat is vooral een kwestie van software. Dat ligt bij ons en niet bij Renault. De wagen schakelt hard en dat in combinatie met Max die over de kerbstones rijdt, dan krijg je zo'n probleem. Daar werken we nu aan. Was het dus de schuld van Max? Nee, hij heeft zeker geen fout gemaakt, hij zat alleen maar in de auto.''
Nou kijken hoe Verstappen (P5) en Hamilton (p4) morgen van start gaan. Max start op de zachtere band, zou met meer grip dus zomaar weer naast Hamilton terecht kunnen komen. :-)

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za apr 14, 2018 9:27 am

Ze zijn weer duidelijk het derde team dit seizoen. Behalve een paar GP overwinningen zit er niet veel meer in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » za apr 14, 2018 9:30 am

Jinne schreef:Ze zijn weer duidelijk het derde team dit seizoen. Behalve een paar GP overwinningen zit er niet veel meer in.
Hij zit vlak achter Hamilton, en dat met een circuit met zo'n lang stuk, dat geeft in ieder geval meer perspectief.

Op zich eens, derde team, maar wel een stuk dichterbij dan vorig jaar. Kampioen gaan ze echter inderdaad niet worden.

Ferrari sterk. Daar gaat Mercedes een harde dobber aan krijgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 14, 2018 9:40 am

Oh joy, gaap.....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 15, 2018 6:11 am

Nog 1 uurtje...zitten jullie er ook al klaar voor? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 15, 2018 7:22 am

Wij hebben geen ziggo meer. Bovendien is het nu tijd voor baby-tv
I think I lost my fucking headache

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo apr 15, 2018 7:35 am

Lekkere start

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 15, 2018 8:24 am

Weer een mislukte inhaalpoging. En Riccairdo daarna wel goed.

Nu wel er langs. Hamilton heeft het nog niet dit jaar.

En Ricciardo snelt ook nog door.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie