FC Groningen - Ajax 01-04-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: FC Groningen - Ajax 01-04-2018

Bericht door Mr. Ajax » di apr 03, 2018 9:56 am

Alexander schreef: Helemaal eens met Gijp ook. Ik word wel moe van een linksbuiten zonder linkerbeen en een rechtsbuiten zonder rechterbeen. Het maakt het wel heel statisch allemaal.
Niet mee eens, het hangt van de kwaliteit van de spelers af. Er moet zeker variatie in het spel zijn, maar Kluivert en Neres proberen het ook relatief vaak buitenom (als we diep op de helft van de tegenstander spelen, wat steeds minder gebeurt de laatste tijd).

De assist op die 1-0 van Groningen kwam overigens ook van de rechtsbenige Mahi, die buitenom ging en met links voorgaf. Er hoeft in principe niks statisch aan te zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di apr 03, 2018 10:19 am

De sfeer in het uitvak bij de 1-2 deed me een beetje denken aan de halve finale tegen Roda JC in 2006. Ik weet nog dat iemand op AT (zal het nooit meer vergeten) toen zei: 'ik stond op de F-Side tussen duizenden Voetskes, en na de omhaal van Huntelaar tussen duizenden Neefkens''. :smallgrin.gif:

Was zondag precies zo. In minuut 88 ben je nog wanhopig, woedend, wil je je geld terug eisen, seizoenkaart doorknippen en vraag je je af of het OOIT zo slecht is geweest en in minuut 89 lig je omgekeerd met je hoofd tegen een plexiglas-plaat en wil je nooit meer naar huis.

Bedacht me dat we ook eigenlijk nooit eens een ongelofelijke kutwedstrijd in de laatste minuut winnen. Kan het me bij thuiswedstrijden niet eens herinneren? Voor m'n gevoel echt vele jaren geleden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 03, 2018 10:24 am

Roda uit onder De Boer, toen Riedewald bij zijn debuut effe de gelijkmaker en vervolgens de winnende maakte, toch? Weet niet meer uit m'n hoofd in welk minuut de winnende viel.

Al was het toen lang niet zo slecht als afgelopen zondag.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di apr 03, 2018 10:25 am

Klopt, die goal viel echt in blessuretijd. En dat seizoen bij Cambuur ook een late winner dankzij een goal van Klaassen, geloof ik.

Maar is toch alweer 5 jaar geleden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di apr 03, 2018 10:51 am

Thuis weet ik alleen een pot tegen Vitesse die we nog om wisten te zetten in winst. Maar dat is ook al 2006 (Huntelaar en Charisteas met de goals).

We hadden natuurlijk de gefixte pot tegen Utrecht in laatste seizoen De Boer. 0-2 achter maar toch nog 2-2 op het einde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 03, 2018 11:00 am

Die Deen is overigens echt een miskoop. Wordt komende zomer weer een back aantrekken.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 03, 2018 11:59 am

Lionel schreef:Die Deen is overigens echt een miskoop. Wordt komende zomer weer een back aantrekken.
Lijkt inderdaad op een mega miskoop. Eigenlijk een grove schande wat er op die positie allemaal is gebeurd in het afgelopen jaar. Orejuela voor een dikke 5 miljoen gehaald en hem een paar potjes bij Jong laten voetballen alvorens te concluderen dat het een miskoop betreft. Vervolgens die Kristensen halen voor nog zo'n 5 miljoen, terwijl die jongen meteen zelf aangeeft dat ie het verdedigen eigenlijk nu pas wilt gaan leren.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 03, 2018 1:40 pm

Wimpey haalde eerder het moment bij de 1-0 van Groningen aan. Maar er was nog een moment waaruit blijkt dat deze jongen echt ongeschikt is. Weet ff niet zo goed wie er vandoor ging maar hij deed gewoon helemaal niks. Zet daar Veltman maar weer neer.
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 03, 2018 2:25 pm

Thijs schreef:De sfeer in het uitvak bij de 1-2 deed me een beetje denken aan de halve finale tegen Roda JC in 2006. Ik weet nog dat iemand op AT (zal het nooit meer vergeten) toen zei: 'ik stond op de F-Side tussen duizenden Voetskes, en na de omhaal van Huntelaar tussen duizenden Neefkens''. :smallgrin.gif:

Was zondag precies zo. In minuut 88 ben je nog wanhopig, woedend, wil je je geld terug eisen, seizoenkaart doorknippen en vraag je je af of het OOIT zo slecht is geweest en in minuut 89 lig je omgekeerd met je hoofd tegen een plexiglas-plaat en wil je nooit meer naar huis.

Bedacht me dat we ook eigenlijk nooit eens een ongelofelijke kutwedstrijd in de laatste minuut winnen. Kan het me bij thuiswedstrijden niet eens herinneren? Voor m'n gevoel echt vele jaren geleden.
Oh, was jij dat onder die vlag :smallgrin.gif:

Plaats reactie