FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

elliquido

Re: FC Twente

Bericht door elliquido » di okt 31, 2017 5:18 pm

briljante foto
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 01, 2017 11:53 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik ook. Een gedreven vakman. Hebben we er te weinig van in Nederland.
Is dat zo?
Als trainer bij Bochum, een club die er echt flink veel geld tegenaan gooit om weer eens te promoveren, zag ik hem continu op de Nederlandse televisie.

Bij VI, bij potjes van Heerenveen of van Heracles op zaterdagavond terwijl op zondag Bochum moest spelen. Snap niet waarom je juist dat soort schnabbels er bij moet hebben. Begreep dat hij bij FC Twente ook heeft afgedwongen dat ie al die televisie dingen mag blijven doen.

En idd, prijzen winnen of ook maar in de buurt komen van een promotie realiseren is in zijn carrière nog niet zo gelukt.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » vr nov 24, 2017 10:31 pm

Wie wordt de nieuwe trainer van Twente?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 25, 2017 11:48 am

Verbeek en Jan de Jonge op de bank.. gezellig hoor.... Geloof niet dat de sfeer heel verheffend zal zijn. Verbeek is van mening dat zijn instelling de juiste is, dus falen wordt automatisch afgewenteld op de spelers.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 25, 2017 1:41 pm

GangstaRiB schreef:Verbeek en Jan de Jonge op de bank.. gezellig hoor.... Geloof niet dat de sfeer heel verheffend zal zijn. Verbeek is van mening dat zijn instelling de juiste is, dus falen wordt automatisch afgewenteld op de spelers.
Jep. In z'n Feyenoord tijd werd het hele krachthonk volgens de aanwijzingen van Verbeek verbouwd. Nu was dat een nogal verouderde en armoedige boel dus ook weleens nodig, maar bij Feyenoord mocht het allemaal niet teveel kosten en het heeft maar liefst 4 maanden lang geduurd dat afwisselend 2 of 3 Polen daar rondliepen. Die allemaal instructies kregen van Verbeek. :smallgrin.gif:

Tussendoor gaf hij de spelers ook allemaal alternatieve krachtoefeningen die ze moesten uitvoeren toen er geen apparaten waren. En probeerde te eisen dat alle selectiespelers, maar ook parttime werkende fysiotherapeuten dagelijks van 9.15 tot 18.30 uur op de club zouden zijn. :smile-ajax.gif:

Als alternatief ging hij met de Feyenoord selectie een soort survival dag doen, met een stormbaan waar je zo ongeveer je nek kunt breken als je volle bak daar overheen gaat razen. Waarbij hij als trainer dan met voorsprong als eerste over de finish kwam. :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » za dec 02, 2017 1:03 pm

Ik snap sowieso niet dat Twente Hake ontsloeg. Gezien het beroerde spelersmateriaal deed hij het toch niet slecht.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 04, 2017 9:15 am

'Verheijen is ramp voor Nederlandse voetbal'

Gertjan Verbeek is klaar met de periodiseringsleer van Raymond Veheijen. De trainer van FC Twente vindt dat de Nederlandse voetrbalclubs zijn 'doorgeslagen' in de verhouding tussen arbeid en rust. ,,Trainers die zijn visie volgen, voeren een kunstje op en kijken niet verder.''

In de data van zijn spelers zag FC Twente-trainer Gertjan Verbeek onlangs een opvallend verschil met de cijfers bij zijn vorige werkgever Vfl Bochum. ,,Bij Twente legt de ploeg in een wedstrijd ongeveer 110 kilometer af en bij Bochum is dat 120. En dan hebben we het over de Tweede Bundesliga.''

Verbeek greep dat verschil zaterdag na de slijtageslag tegen Ajax aan om nog eens te pleiten voor meer intensiteit en inhoud in het Nederlandse voetbal. ,,PSV heeft betere spelers en een betere ploeg dan Wolfsburg. Tegen PSV konden wij er soms heel aardig onderuit voetballen, maar drie dagen later werden we door Wolfsburg op elke plek van het veld 90 minuten lang opgejaagd. We konden de bal nog niet drie keer naar dezelfde kleur spelen.''

Volgens Verbeek wordt het de hoogste tijd dat het Nederlandse voetbal afscheid neemt van de periodiseringsleer van Raymond Verheijen. Diens trainingsschema's (waarbij wordt uitgegaan van een goede balans tussen arbeid en rust) zijn verweven in de opleiding van trainers bij de KNVB. ,,Verheijen is een ramp voor het Nederlandse voetbal'', zegt Verbeek onomwonden.

,,Hij biedt trainers een pakket aan en scheert daarbij iedereen over één kam. Trainers die zijn visie volgen, voeren een kunstje op en kijken niet verder. Toen ik bij Feyenoord werkte, bepaalde hij als inspanningsfysioloog of de trainers 'groot of klein' moesten trainen. Terwijl zo'n man ondersteunend moet zijn en niet bepalend. Niemand kan van een afstandje bepalen wat er wordt gevraagd.''

,,We zijn in Nederland helemaal doorgeslagen'', vervolgt Verbeek zijn tirade. ,,Ik weet nog dat Hendrie Krüzen me vroeg of ik hem voor de cursus wilde helpen. Ik gooide er mijn eigen visie in en Hendrie kreeg vervolgens een onvoldoende, omdat hij de Verheijen-methode had losgelaten.''

Krüzen is nu assistent van trainer Peter Bosz bij Borussia Dortmund. In Duitsland hebben de media vol de aanval op Verheijen geopend, omdat de spelers van Borussia niet fit genoeg zouden zijn. Bosz is zoals bekend een groot aanhanger van de methode-Verheijen.
Die Verheyen loopt ook vaak te zeuren dat Klopp te hard traint terwijl er nauwelijks spierblessures zijn, walgelijke egotripper.
YNWA

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo dec 10, 2017 12:09 am

Weer verloren... gaat lekker... punttje gehaald tegen Telstar en de rest is het niks...

Staan onderaan... niet best

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 8:30 am

Jep en wie is de afgelopen 6 speelronden de enige die punten morst tegen die Tukkers? :smallgrin.gif:

Zou op zich wel humor zijn als Verheijen nu terug countert met een eigen krantenkop:

'Verbeek is ramp voor Twents voetbal' ofzo, zoiets. :smallgrin.gif:

InnerHarbour schreef:
'Verheijen is ramp voor Nederlandse voetbal'

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 11:31 pm

De serie van FC Twente is toch wel serieus ruk hè.

Je ziet aan de gemoedstoestand bij deze club wel meteen weer hoe extreem de invloed van Ajax op de Nederlandse competitie is. Door de spectaculaire 3-3 is er bij Twente nog zoiets van 'we kunnen behoorlijk mee komen met het niveau van de subtop'.

Was in die lange serie dat ene puntje tegen een andere club dan Ajax gehaald dan werd er nu echt moord en brand geschreeuwd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jan 13, 2018 9:55 am

'FC Twente wint strijd om Maher'

Adam Maher lijkt zijn loopbaan voort te zetten bij FC Twente. De bij PSV overbodige middenvelder geeft zelf de voorkeur aan een verblijf in Enschede, nadat eerder ook Sparta en FC Utrecht interesse toonde. De Tukkers, wiens trainer Gertjan Verbeek een goede relatie heeft met Maher, willen de 24-jarige spelmaker huren tot het eind van het seizoen. (Bron: Telegraaf)
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 11:38 am

Verbeek legt uit wat voor type spelers je nodig hebt in je selectie:

https://www.youtube.com/watch?v=j761lfVAJkM

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 26, 2018 5:23 pm

En Verkeek is ontslagen bij Twente. Bizar wat er bij die club toch allemaal gebeurd.

999

Bericht door 999 » ma mar 26, 2018 5:38 pm

:drecul.gif:
Blij met de punten ...

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma mar 26, 2018 5:39 pm

Zou die van Halst zichzelf nog serieus nemen of zou hij stiekem denken:

Eigenlijk is deze functie voor mij te hoog gegrepen... maarja... wat moet ik anders.

Kan verbeek weer terug naar Fox...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mar 26, 2018 5:47 pm

Aai. Directe degradatie ontlopen is het enige haalbare nog voor ze. Verbeek heeft zijn spaarzame successen helaas wel tegen ons gehaald.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma mar 26, 2018 9:31 pm

Een heel moeilijke beslissing dus... goh...
Van Halst noemt ontslag Verbeek bij Twente 'moeilijke' beslissing
Foto: ANP
Gepubliceerd: 26 maart 2018 21:07
Laatste update: 26 maart 2018 21:09

Jan van Halst had naar eigen zeggen behoorlijk wat moeite met het ontslag van Gertjan Verbeek bij FC Twente. De 55-jarige coach werd maandagmiddag op non-actief gesteld door de Enschedese club.
"We hebben maar één doel de komende periode. Dat is handhaving", vertelt Van Halst op de website van FC Twente. "Dat betekent allereerst wegkomen bij de onderste plek. We zien dat de ommekeer uitblijft. Daarover is kritisch en stevig gesproken met elkaar met als insteek om hier samen uit te komen."

Verbeek verving eind oktober de ontslagen trainer René Hake, maar wist sindsdien slechts één competitiewedstrijd te winnen. Door de magere resultaten is FC Twente momenteel hekkensluiter in de Eredivisie.

Van Halst, oud-speler van onder meer FC Twente en Ajax, vond het een lastige beslissing om de trainer te ontslaan. "Hoewel we altijd de hoop hebben gehad dat we het tij zouden kunnen keren is er dit weekend veel nieuwe informatie tot ons gekomen, ook via de raad van commissarissen."

"Dat maakte duidelijk dat het draagvlak te broos is geworden en dat kunnen wij helaas niet naast ons neerleggen", vervolgde Van Halst. "Het resultaat op korte termijn is nu heilig en dat betekent dat we afscheid nemen van Gertjan Verbeek. Hoe moeilijk ook, zeker ook op menselijk vlak. Boven alles telt nu het eerste elftal."

Commercieel directeur
Ook de rol van Van Halst bij de club wordt aangepast. De 48-jarige technisch directeur gaat verder als commercieel directeur. Erik Velderman neemt per direct de taak van algemeen directeur op zich, terwijl FC Twente op zoek gaat naar een nieuwe technisch directeur.

"De reden dat Gertjan ook de rol van technisch manager vervulde was zodat Jan zich meer kon gaan toeleggen op commercie. Dat traject gaan we nu versneld in door Jan volledig vrij te maken voor commercie", legt Velderman uit.

FC Twente, dat een punt minder heeft dan nummer zeventien Roda JC, speelt zondag uit tegen VVV-Venlo. Vorige week werd er niet gespeeld in de Eredivisie vanwege interlands.

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 27, 2018 7:08 am

Javiskamp schreef:Zou die van Halst zichzelf nog serieus nemen of zou hij stiekem denken:

Eigenlijk is deze functie voor mij te hoog gegrepen... maarja... wat moet ik anders.

Kan verbeek weer terug naar Fox...
Zijn rol wordt toch aangepast?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » di mar 27, 2018 7:17 pm

Van Halst: 'Dan zou je mij ook weg willen sturen, dat spookt door je hoofd'
Dinsdag 27 maart 2018 om 18:28
Jan van Halst heeft met de gedachte gespeeld om zelf op te stappen bij FC Twente na het ontslag van coach Gertjan Verbeek. Op verzoek van de raad van commissarissen blijft hij echter aan, zij het enkel nog in de functie van commercieel directeur.

"Er zijn wel eens plezieriger werkdagen geweest. Maar dat geldt eigenlijk al voor het hele seizoen, want de resultaten zijn slecht", zegt Van Halst tegen Voetbal International. "Maar ik blijf altijd strijdbaar, vol goede hoop, alleen wel balend natuurlijk. Dat lijkt me niet meer dan logisch."

Het vertrek van Verbeek voelt als een 'persoonlijk verlies'. Even overwoog Van Halst zelf zijn biezen te pakken. "Als je afscheid van hem neemt, heeft dat ook consequenties voor mijn positie. Dan zou je mij eigenlijk ook weg willen sturen. Dat spookt door je hoofd." Toch voelt hij nog wel steun, hoewel hij eerder dit seizoen onder politiebegeleiding het stadion verliet. "Dat is allemaal niet leuk. Maar als je ziet wat voor contra-reactie je krijgt en hartverwarmende reacties ook uit andere groeperingen, doet dat je weer goed."

"Om meteen weg te rennen zit niet zo in mijn aard, maar natuurlijk spelen er allemaal dingen door mijn hoofd", vervolgt Van Halst, die niet ontkent dat er paniek is bij Twente. "We kunnen allemaal mooie verhalen verzinnen, maar het lijkt me niet meer dan logisch om die conclusie te trekken." Fred Rutten lijkt de rust te kunnen doen wederkeren, maar ligt hij niet in de clinch met Van Halst? "Hoe kom je daarbij? Er is nooit wat gebeurd. Dat is allemaal onzin", besluit de directeur.
Nee... dat snap ok... dat kost je teveel geld...

En om nu van het woord “meteen” te spreken... das wel gekkig... zo “meteen” zou het niet geweest zijn.

Ik vind die uitspraak niet raar... maar wel zijzonder... :smallgrin.gif:

Blijkbaar zit verantwoordelijkheid nemen ook niet in zijn aard

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 29, 2018 6:49 pm

Van Halst, oud-speler van onder meer FC Twente en Ajax, vond het een lastige beslissing om de trainer te ontslaan. "Hoewel we altijd de hoop hebben gehad dat we het tij zouden kunnen keren is er dit weekend veel nieuwe informatie tot ons gekomen, ook via de raad van commissarissen."
Tja, als er veel nieuwe informatie komt dan moet je iemand natuurlijk wel ontslaan.... Wat die informatie dan was blijft in het midden. De argumenten zijn vooral dat club nogal laag staat.
Hoe zou zo iets gaan? RVC: "Jan, uit doorgaans betrouwbare bron vernemen wij dat we onderaan staan en dat we degraderen als dat nog 2 maanden zo blijft". "Jan: "Huh, denk dat je jezelf vergist hoor. Twente is een stabiele subtopper. Speelde gelijk tegen Ajax bijvoorbeeld". Jan even later: "Hadden jullie verdorie gelijk. Ik heb het nagevraagd bij de Stentor en we staan inderdaad 18e. Gert Jan had dat moeten melden natuurlijk! Dacht zeker dat we het niet zouden merken?! Ha! Die vent gaat er vandaag nog uit!"

999

Bericht door 999 » do mar 29, 2018 7:02 pm

Mwah, is natuurlijk niet netjes, maar Verbeek bakte er ook niks van ..
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » do mar 29, 2018 7:34 pm

Is Verbeek wel zo'n goede trainer? Ik kan me voorstellen dat zo'n nurkse negativo geen goede invloed heeft op een ploeg met weinig vertrouwen.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma apr 02, 2018 12:58 pm

ook niet op een ploeg met veel vertrouwen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 08, 2018 10:18 am

Nu 4 punten achterstand op de nr 17, en thuis tegen Feyenoord. Zou toch wel bizar zijn als zo'n club degradeert.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 08, 2018 10:23 am

Volgens mij is ze dat wel eens eerder overkomen, ergens begin jaren ‘80, terwijl ze een paar jaar daarvoor nog in de Uefacup-finale stonden.

Plaats reactie