Vitesse - AJAX 04-03-2018
Moderator: mods
Re: Vitesse - AJAX 04-03-2018
Maar ik denk dat het in dit geval zeker niet alleen met motivatie te maken heeft.
Vitesse is een ploeg die sterk is bij dode spelmomenten, goede koppers achterin heeft en aardig kan counteren. Dan komt Ajax op bezoek, een ploeg die het spel wil maken (maar dat veel te traag doet) en met weinig kopkracht. Dat ligt Vitesse wel.
PSV graaft zich altijd in in Arnhem. Laat Vitesse het spel maken en ver van de goal komen. Daar hebben Kashia en zeker Miazga een broertje dood aan, het zijn beren die goed kunnen koppen, maar sprinten...Mwah. Potjes tegen PSV eindigen altijd in 75 procent balbezit en een halve kans voor Vitesse en een 0-2 overwinning voor PSV. Na afloop zijn er dan altijd mensen die klagen dat PSV zo laf speelt, maar daar hebben ze in Eindhoven schijt aan.
Vitesse is een ploeg die sterk is bij dode spelmomenten, goede koppers achterin heeft en aardig kan counteren. Dan komt Ajax op bezoek, een ploeg die het spel wil maken (maar dat veel te traag doet) en met weinig kopkracht. Dat ligt Vitesse wel.
PSV graaft zich altijd in in Arnhem. Laat Vitesse het spel maken en ver van de goal komen. Daar hebben Kashia en zeker Miazga een broertje dood aan, het zijn beren die goed kunnen koppen, maar sprinten...Mwah. Potjes tegen PSV eindigen altijd in 75 procent balbezit en een halve kans voor Vitesse en een 0-2 overwinning voor PSV. Na afloop zijn er dan altijd mensen die klagen dat PSV zo laf speelt, maar daar hebben ze in Eindhoven schijt aan.
Laten we er mee beginnen dat Ajax eerst zelf maar eens gemotiveerd moet zijn... het gros van de wedstrijden zijn ze dat zelf niet eens...daarna pas naar de tegenstander kijkenAjax laat het juist vaak afweten als het aangepakt wordt omdát het niet elke week te maken krijgt met een gemotiveerde tegenstander
Ajax dient iedere pot, net als andere middenmotors uit de eredivisie, 110 procent te geven om een potje te kunnen winnen. Zolang dat niet gebeurt zal Ajax niet meer winnen... en moet je niks zeggen over de motivatie van de tegenstander
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Vitesse véél liever van Ajax wint dan van PSV.Wouter schreef:Maar ik denk dat het in dit geval zeker niet alleen met motivatie te maken heeft.
Vitesse zou natuurlijk ook níet het initiatief kunnen nemen. Dan krijg je een bloedeloze wedstrijd en heb je minstens een punt.
Die indruk heb ik niet. Waarom zou het Matt Miazga uit New Jersey, Guram Kashia uit Tblisi of Tim Matavz uit Sempeter pri Gorici iets kunnen schelen of ze tegen PSV of Ajax spelen? PSV heeft gewoon een betere ploeg dan Ajax (want Ajax heeft geen spelers van het kaliber van Van Ginkel of Lozano) en het spel ligt ze niet.
Ik ben er overigens ook voor om PSV eens met de eigen middelen te bestrijden. Maar Henk dacht er anders over.
Ik ben er overigens ook voor om PSV eens met de eigen middelen te bestrijden. Maar Henk dacht er anders over.
Enige wat die gasten wel wat kan schelen en wat ze ook daadwerkelijk voelen is of het stadion redelijk vol zit en of er wat energie van de tribunes vandaan komt. Dat doet in veel gevallen een team opzwepen.Wouter schreef:Die indruk heb ik niet. Waarom zou het Matt Miazga uit New Jersey, Guram Kashia uit Tblisi of Tim Matavz uit Sempeter pri Gorici iets kunnen schelen of ze tegen PSV of Ajax spelen?
Eergisteren was het niet slecht bezet en er leek ook best weer wat wisselwerking tussen spelers en publiek.
Klopt en volgens mij tuint Ajax er slechts een paar maanden geleden op ongeveer dezelfde manier in, toch?Wouter schreef:Maar ik denk dat het in dit geval zeker niet alleen met motivatie te maken heeft.
Toen liet men de meest kopsterke man Kashia ook volstrekt ongedekt terwijl men vrij gemakkelijk een paar vrije trappen weggaf rond de zestien.
En hoppa, daar scoorde hij met het hoofd uit een spelmoment terwijl de twee beste koppers bij Vitesse, Kashia daar één van, zo vrij werd gelaten dat men niet eens een duel met hem aan ging.
Dat eerste is waar, al komt die wisselwerking ook door de wedstrijd zelf. Tegen PSV is het vaak saai en komt PSV op een gegeven moment op voorsprong. Dit seizoen was door dat eigen doelpunt van Locadia overigens wel een uitzondering. Tegen Ajax golfde het spel op en neer en komt Vitesse op voorsprong.
Overigens deed Ajax één ding wel goed: een man bij de paal zetten. Daardoor werd de 2-0 van Miazga voorkomen.
Overigens deed Ajax één ding wel goed: een man bij de paal zetten. Daardoor werd de 2-0 van Miazga voorkomen.
Ja ik ben ook wel een voorstander van mannetje(s) bij de paal bij een corner.
Dat daar één tegentreffer door werd voorkomen verbloemt natuurlijk nog niet dat er verder lachwekkend veel compleet verkeerd ging.
Dat daar één tegentreffer door werd voorkomen verbloemt natuurlijk nog niet dat er verder lachwekkend veel compleet verkeerd ging.
Deze twee minuten waarin Johan aangeeft op welke aspecten hij het Nederlands elftal vond teleurstellen zijn één op één te vertalen naar het huidige Ajax:
https://www.youtube.com/watch?v=Wp7mgf46h5Y
https://www.youtube.com/watch?v=Wp7mgf46h5Y
Die gasten hebben hun Arnhemse meisjes nu nog niet op.
Deze wedstrijd is verloren door persoonlijke fouten Veltman en Wöber en dat is het verschil
- Monkey Tonk
Veltman is inmiddels dus aanvoerder af en stond niet eens meer in de basis.
Toch wel tof van de nieuwe trainer. Is dat een wedstrijdje straf, of de nieuwe realiteit voor Veltman?
Toch wel tof van de nieuwe trainer. Is dat een wedstrijdje straf, of de nieuwe realiteit voor Veltman?