FC Twente - Ajax 20-12-2017 KNVB Beker
Moderator: mods
Re: FC Twente - Ajax 20-12-2017 KNVB Beker
Gaat volgens mij eerder om een bepaalde 'state of mind'.Lionel schreef:Exact. Dat is gewoon handelingssnelheid.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ook. Maar ook het inzicht hebben om vooruit te (kunnen) denken en dus handelen.
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, maar volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde. Ik denk niet dat Donny per se de techniek ontbeert, laat ik het zo zeggen. Hij denkt alleen anders dan bijvoorbeeld Frenkie. Donny zijn aannames zijn bijna altijd naar achteren gericht; eerst de bal afschermen en ertoe zien dat we hem niet kwijtraken. Frenkie is daar een stuk proactiever in, denkt met en zonder bal direct 'hoe sla ik nog een linie over'.Lionel schreef:Ook. Maar ook het inzicht hebben om vooruit te (kunnen) denken en dus handelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat is meer een kwestie van karakter. Donny is een volgzame jongen die netjes de opdrachten van de trainer uitvoert.
Heb Donny in de jeugd vaak genoeg naar voren zien spelen, en snel ook, maar dat was in de dagen van Jonk, toen vooruit spelen verplicht was.
Heb Donny in de jeugd vaak genoeg naar voren zien spelen, en snel ook, maar dat was in de dagen van Jonk, toen vooruit spelen verplicht was.
Ik denk dat hij niet zo snel kan handelen in de kleine ruimte. Daar ontbreekt hem de techniek en het inzicht voor.
IK GELOOF!!!!!!
Bekijk even de goal van vd Beek tegen PSV twee of drie keer in de herhaling.Lionel schreef:Ik denk dat hij niet zo snel kan handelen in de kleine ruimte. Daar ontbreekt hem de techniek en het inzicht voor.
Daarna discussieer ik erg graag met je verder over balaannames, handelingssnelheid en tweebenigheid.
Gezicht naar het goal. Prima goal. Maar ik zie ook genoeg momenten dat hij niet ziet wat er in zijn rug gebeurt. Iets wat Ziyech en Frenkie wel hebben.
IK GELOOF!!!!!!
Volgens mij raakt hij hem volledig verkeerd..... Buitenkantje was volgens mij niet de bedoeling.Cruijff schreef:Bekijk even de goal van vd Beek tegen PSV twee of drie keer in de herhaling.Lionel schreef:Ik denk dat hij niet zo snel kan handelen in de kleine ruimte. Daar ontbreekt hem de techniek en het inzicht voor.
Daarna discussieer ik erg graag met je verder over balaannames, handelingssnelheid en tweebenigheid.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wat Vd Beek doet bij de goal tegen PSV?Khraa schreef: Volgens mij raakt hij hem volledig verkeerd..... Buitenkantje was volgens mij niet de bedoeling.
100% bewust, één keer raken met zijn rechterbeen, zodat ie direct goed klaar ligt voor zijn andere been.
Hoewel zijn linkerbeen zijn mindere been is geen seconde twijfelen en BAM, uithalen en scoren.
-
Het was in 2010 dat Ajax de beker voor het laatst won. Dat is 8 jr geleden. Dat is sinds 1961 niet meer voorgekomen, lees ik net op Wikipedia, zo lang zonder bekerwinst.
En dat terwijl we toch zo graag een prijs mogen winnen in de Kuip.
Nil volentibus arduum
Historicus schreef:Het was in 2010 dat Ajax de beker voor het laatst won. Dat is 8 jr geleden. Dat is sinds 1961 niet meer voorgekomen, lees ik net op Wikipedia, zo lang zonder bekerwinst.
Ik vind 't ook best wel een schande hoor. Hoewel een minder aansprekende prijs, het geeft je seizoen altijd net een toetje slagroom. Een beetje topclub moet bovendien gewoon altijd in staat zijn om voor de dubbel te spelen.Marillion schreef:En dat terwijl we toch zo graag een prijs mogen winnen in de Kuip.
Neem 1998. Ajax won met een dik doelsaldo en behoorlijke voorsprong de landstitel, toch werd er door sommigen gefluisterd dat PSV een misschien net wat betere ploeg had. In de Arena won Ajax in die tijd ook nooit van PSV, dus bij die ontmoeting zag het er allemaal wat stroef uit.
Of in de Kuip Ajax de bekerfinale zou gaan winnen of PSV, dat wisten de 'kenners' nog maar niet.
Maar in de Kuip, Samba voetbal begeleid door sambamuziek en hop, 5-0 voor Ajax. Einde discussie.
Wel erg kwalijk rondom deze FC Twente - Ajax wedstrijd, tijdens de wedstrijd is dat er directieleden van Ajax op de tribune zitten die hopen dat een Ajax speler mist terwijl hij zijn aanloop naar de strafschop neemt.
Dat is weer lekker 'van het zuiverste soort'.
Dat is weer lekker 'van het zuiverste soort'.