Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 12, 2018 12:01 am

Neuh. D’r loopt ene Nico op linksback te ballen sinds 2018.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma feb 12, 2018 6:59 am

Ja maar die had keizer nu eenmaal niet.

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 12, 2018 7:41 am

columbus schreef:Gewoon de man wat meer tijd geven. Misschien een idee? Hij is een maand in dienst.
Natuurlijk krijgt hij meer tijd. Een trainer na een maand ontslaan is waanzin. Ik concludeer wel dat ik tot nu toe weinig tot geen verbetering bespeur tov Keizer, ook niet in de manier waarop hij zich presenteert in de media. En dat laatste was een duidelijk kritiekpuntje vwb Keizer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » ma feb 12, 2018 8:50 am

Deze man matcht niet bij Ajax is mijn voorspelling. (jaja ik geef em de tijd, .... alsof ik beslis of ie mag blijven :excited.gif: )

Bij een 1-0 gaat hij op zoek naar de slot op de deur ipv de 2-0
controle boven aanvalsdrift.

Tijdens de zomer zal hij met aankoop-suggesties komen en vermoed daar ook middelmaat te ontvangen (Labyad niveau)
voor je het weet is volgend seizoen ook vergooid. (internationaal, nationaal doe je altijd mee tot de laatste maand, helaas is de competitie zo slecht)

Mijn voorkeur had hij niet en tot nu toe blijf ik bij die stelling.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma feb 12, 2018 8:50 am

Deze man matcht niet bij Ajax is mijn voorspelling. (jaja ik geef em de tijd, .... alsof ik beslis of ie mag blijven :excited.gif: )

Bij een 1-0 gaat hij op zoek naar de slot op de deur ipv de 2-0
controle boven aanvalsdrift.

Tijdens de zomer zal hij met aankoop-suggesties komen en vermoed daar ook middelmaat te ontvangen (Labyad niveau)
voor je het weet is volgend seizoen ook vergooid. (internationaal, nationaal doe je altijd mee tot de laatste maand, helaas is de competitie zo slecht)

Mijn voorkeur had hij niet en tot nu toe blijf ik bij die stelling.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 12, 2018 9:13 am

Grappig hoe snel de beeldvorming verandert. Als ik lees dat er geen verbetering is ten opzichte van Keizer, dan is dat beeld van Keizer wel heel snel positiever geworden. Keizer had het na 5 maanden ietsje beter op de rit, maar verviel in het bekerduel weer in zijn oude patroon. In de maanden daarvoor heb ik in tal van wedstrijden een apathisch Ajax gezien waarbij Keizer opviel door kolderieke startopstellingen en bizarre wissels. Zijn we Heracles-uit vergeten? Zijn we Vitesse-thuis vergeten? Utrecht-thuis? Twente-uit (2x)? De beste man maakte er een potje van. Had geen idee waar hij mee bezig was en was zelfs in december nog zoekende. Los van de competitie heeft Keizer ons eigenhandig uit de CL, Beker en de EL weten te halen door zijn bizarre wissels. Laten we dus alsjeblieft niet doen alsof Ten Hag 'geen verbetering is'. Keizer was een ramp voor Ajax en je moet blij zijn dat we daarvan verlost zijn.

Mano

Bericht door Mano » ma feb 12, 2018 9:28 am

Ik zeg niet dat we er niets op vooruit zijn gegaan. Keizer had nooit in die functie mogen komen.

we zijn er op vooruit gegaan.
van een 'ramp' naar 'net niet goed genoeg'

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 12, 2018 9:53 am

Peter schreef: Laten we dus alsjeblieft niet doen alsof Ten Hag 'geen verbetering is'. Keizer was een ramp voor Ajax en je moet blij zijn dat we daarvan verlost zijn.
Dat dus. En Keizer had ook niet voor elkaar gekregen wat EtH bij Go Ahead en Utrecht presteerde.

Wel lijkt EtH wat te twijfelen vooralsnog en dat komt nooit goed over. Volle bak druk spelen met KJH, Schöne, Veltman en FdJ gaat niet. Gefaseerd druk geven lijkt voor deze groep synoniem te zijn aan hinken op 2 gedachten. Kiezen dus. Mij lijkt dat Wöber naast De Ligt en KJH op de bank hoort.

Ik zou Ziyech een vrije rol geven voorin en er een allround middenvelder (Siem?) bij zetten voor Huntelaar.

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 12, 2018 9:55 am

En ik zeg het ook niet. Ik zeg weinig tot geen :hypocrite.gif:

Eerlijk vergelijken kun je het ook nooit. Misschien waren we met Ten Hag vanaf het begin verder in Europa en de beker gekomen, maar dat zullen we nooit weten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

peter

Bericht door peter » ma feb 12, 2018 10:47 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Laten we dus alsjeblieft niet doen alsof Ten Hag 'geen verbetering is'. Keizer was een ramp voor Ajax en je moet blij zijn dat we daarvan verlost zijn.
Dat dus. En Keizer had ook niet voor elkaar gekregen wat EtH bij Go Ahead en Utrecht presteerde.

Wel lijkt EtH wat te twijfelen vooralsnog en dat komt nooit goed over. Volle bak druk spelen met KJH, Schöne, Veltman en FdJ gaat niet. Gefaseerd druk geven lijkt voor deze groep synoniem te zijn aan hinken op 2 gedachten. Kiezen dus. Mij lijkt dat Wöber naast De Ligt en KJH op de bank hoort.

Ik zou Ziyech een vrije rol geven voorin en er een allround middenvelder (Siem?) bij zetten voor Huntelaar.
Schöne vind ik heel zwak opereren. Iedere man komt er overheen. Dat zorgt voor veel onrust. Plus dat je in balbezit met 10 man speelt, want Huntelaar komt amper in het spel voor. Veel te weinig beweging en het druk zetten gaat ook allemaal op een laag tempo.

Ten Hag is duidelijk zoekende. Heb het gevoel dat het nog niet zijn selectie is en dat hij het anders wil invullen. Stemt met alleen niet positief dat hij dan ingrijpt zoals hij dat deed tegen Twente. Kristensen geeft vooralsnog geen enkele reden om hem in te brengen en Veltman als LCV (terwijl je Wober hebt!) is echt een armzalige optie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 12, 2018 11:12 am

De vraag is niet of Ten Hag het beter doet dan Keizer. De vraag is of hij de juiste man is om trainer van Ajax te zijn.

Ik ben voorlopig nog niet enthousiast maar geef 'm zeker de tijd om zich te ontwikkelen. Hopelijk is er in de loop van het seizoen een duidelijk stijgende lijn te zien. Dat mogen we toch op zijn minst verwachten. We staan er niet zo best voor als het gaat om titelkansen. Ik ben nog steeds van mening dat Ajax heeft gefaald als we geen kampioen worden. Maar dat zal ik niet volledig aan hem ophangen. Dat falen ligt meer bij de directie.

Het is wel zo dat hij nu dus een half seizoen heeft om het neer te zetten en dat volgend seizoen de excuses dan weg zijn. We zijn onderweg naar het vierde seizoen op rij zonder prijs en dat bij de club die de grootste mogelijkheden heeft.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 12, 2018 12:23 pm

Precies; dat vergelijken heeft enkele zin. Helaas moete we constateren dat AT het redelijk goed inschat bij beide trainers en ze allebei niet (lijken) te voldoen. EtH krijgt nog een beetje tijd, maar gisteren en vorige week zondag vroeg ik me wel serieus af waar ik naar zat te kijken. Het veldspel tegen Roda ging soms nog wel.

Wat ik oprecht jammer vind is dat het snel afjagen van de tegenstander (een speerpunt van Bosz, en eentje die werkte) volledig lijkt te zijn verdwenen.

peter

Bericht door peter » ma feb 12, 2018 12:33 pm

Dat is apart he. Je zag het ergens rond minuut 60 nog één keertje gebeuren (vlak na die bizarre onderschepping van Neres) en direct was het bij Twente paniek en een keeper die de bal maar over de zijlijn jaagt. Als je dat toch ziet, dan blijf je dat toch volhouden? Of is het vertrouwen zo laag dat ze dat niet durven.

Ten Hag krijgt van mij nog voldoende tijd. Zit er pas een maand. Bosz en Keizer hadden het een stuk minder op de rit in die eerste maand.

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 12, 2018 12:33 pm

De directie en TH, ze hebben allemaal gefaald en al zou je kampioen worden van de Armoe, we moeten nu eens goed door selecteren. ETH heeft een doel en visie. Ziyech verdwijnt en nog een 4 of 5 tal spelers, en een aantal aankopen zijn al gedaan selecteren op kwaliteit en beter dan Labyad is er zeker wel.

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2018 5:06 pm

Nou, Ten Hag krijgt van mij sowieso de tijd tot het nieuwe seizoen.Nieuwe spelers ook.Het wordt steeds vlugger dat men hier trainers en spelers afserveert ..

Keizer heeft die tijd ook gewoon gekregen, en die heeft daarnaast zonder blikken of blozen de kwalificatie voor internationaal voetbal mogen mislopen.Waarvan we tegen Rosenborg sowieso nu niet de allerbeste tegenstander hadden geloot.Beker hetzelfde verhaal.En in die wedstrijden hoefde Keizer alleen maar een goed resultaat neer te zetten, beginnende met een logische opstelling en dito wissels.Denk dat bij kwalificatie niemand zou hebben gezeurd over het vertoonde spel op dat moment.

Dat chaos voetbal mag Ten Hag overnemen.Het vrijblijvende ,van we doen maar wat tactiek van Keizer, moet nu eerst terug naar basis en daar vanuit toe werken naar meer.

Ik hou me vast aan de goede momenten die ik nu heb gezien in de wedstrijden onder Ten Hag.Het zoeken van de combinatie, voor mij part wat meer vanuit een gecontroleerde tactiek naar de tegenstander toe.

Wat je na 15 -20 minuten tegen Twente zag aan AJAX kant lag niet aan de tactiek of trainer, maar aan spelers die, in mijn beleving, beetje hardleers zijn.Neem de gelijkmaker, de bal niet voor eigen succes op doel rammen maar naar de nog beter er voor staande speler passen.Een aanval die perfect werd uit gevoerd ... Daarna terugvallen op chaos voetbal, voor eigen succes gaan .. .

Er wordt hier regelmatig een vergelijking gemaakt met het voetbal onder de Boer.Het probleem met de Boer was dat zijn elftal de vervolg stap niet maakte.Iets meer aanvallend frivool spel en dan maar iets meer risico nemen, het gecontroleerde spel wat laten vieren.Het een gaat meestal ten koste van het andere.En het gezeik van de supporter begon ook eigenlijk pas toen de kampioenschappen uit bleven.Of Ten Hag die stap gaat maken, ik hoop het wel.Maar daar zal hij wel even de tijd voor moeten krijgen, vind ik.Zeker gezien de omstandigheden, want we eisen nog steeds dat AJAX punten blijft pakken, mee blijft doen om het kampioenschap.

Over die nieuwe rechtsback, vond hem tegen Roda JC niet slecht, ondanks het geroeptoeter van Renate, zijn invalbeurt tegen Twente slecht.Liep er totaal verloren bij.Maar deze jongen na, wat is het 100 minuten al afschrijven ?.Ook hij krijg de tijd van mij ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2018 5:22 pm

Dat ik klaar ben met ten Hag heeft ook niet zozeer te maken met dat ik denk dat het een slechte trainer zou zijn. Maar de wedstrijden tot nu toe laten zien dat hij vanuit defensieve controle denkt. Vier jaar de Boer is met de half jaartje met vlagen mooi voetbal onder Bosz nog lang niet voldoende gecompenseerd
I think I lost my fucking headache

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 7:55 pm

999 schreef:
Over die nieuwe rechtsback, vond hem tegen Roda JC niet slecht, ondanks het geroeptoeter van Renate, zijn invalbeurt tegen Twente slecht.Liep er totaal verloren bij.Maar deze jongen na, wat is het 100 minuten al afschrijven ?.Ook hij krijg de tijd van mij ...
tegen Roda was hij zwakker dan tegen Twente. Niet zo vreselijk als het geroeptoeter van Renate, die overdrijft, maar 3 aardige voorzetjes maken zijn defensieve onzekerheid en z'n verder zwakke voetbal niet goed. Maar hij hoeft er pas volgend seizoen echt te staan.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 12, 2018 8:13 pm

Ehm... waarom hoeft een speler die in Ajax 1 speelt er pas volgend seizoen echt te staan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 13, 2018 8:23 am

Ach, we hebben altijd Orejuela nog. Zou die er al klaar voor zijn?

Er komen voor Ten Hag spannende weken aan. Ik denk dat we over drie speelrondes definitief weten of we nog voor de titel spelen:

Zwolle - Ajax
Ajax - ADO Den Haag
Vitesse - Ajax

PSV - Heerenveen
Feyenoord - PSV
PSV - FC Utrecht

Ajax moet sowieso alles winnen. En de achterstand moet in ieder geval kleiner zijn geworden. Als dat lukt hebben we nog iets om voor te spelen. Het zal dan wel iets anders moeten als afgelopen zondag.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di feb 13, 2018 9:54 am

Ik zie ze zondag al niet eens van Zwolle winnen. Misschien denkt onze trainer dat een 0-0 weer voldoende is?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 13, 2018 4:48 pm

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat we hoog in de concentratie zitten.

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 13, 2018 10:29 pm

Dit seizoen wordt toch niets meer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 14, 2018 10:24 am

En dan verkopen we in de zomer 2 of 3 spelers en gaan we dat weer als excuus hanteren dat Ajax tijd nodig heeft om opnieuw op te bouwen. En zo sukkelen we van mislukt seizoen naar mislukt seizoen. Gaat lekker zo.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 14, 2018 10:59 am

Je kan het zo uittekenen idd, wat een underachiever is Ajax toch.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 16, 2018 3:37 pm

Nou heren veel plezier, er gaat niet veel veranderen in het Ajax-spel omdat experimenteren op dit moment dodelijk kan zijn.

Aldus Ten Hag.

VI
YNWA

Plaats reactie