Ajax - FC Twente 11-02-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax - FC Twente 11-02-2018

Bericht door wimpey » ma feb 12, 2018 12:02 pm

Gezond verstand schreef: Schone heeft alles gespeeld, Frenkie niet. Schone mag penalties en vrije trappen nemen, Frenkie niet. Plus speelt Frenkie verder naar achter. Dus puur kijken naar doelpunten is echt zo stom.
Tijd dat jij je nick gaat veranderen... We kennen Schöne's gebrek aan handelingssnelheid. Op een uitgebalanceerd middenveld kom je daar in de eredivisie echter mee weg.

We kennen ook Schöne's trap, ieder seizoen goed voor een x-aantal goals en assists. Om daar, in de beslissende fase van het seizoen, de onbewezen F. de Jong voor in de plaats te zetten: dat lijkt mij nou stom.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 12, 2018 12:18 pm

Schöne zou ik ook laten staan; hij is (nog) te belangrijk en F. de Jong heeft (nog) te weinig laten zien om op het middenveld te zetten.

In de spits zou ik Cassie wel eens willen zien, al was het maar het laatste half uur; dat verdient hij toch wel op basis van zijn prestaties in JA? Het blijft toch apart he; ik herinner me een Ajax-PSV van een maand of 14 geleden waar hij zich drie keer in de positie manoeuvreerde om te scoren (goed), maar jammerlijk miste (slecht). Jenst hij er 2 of 3 in dan zou ie vermoedelijk veel meer speeltijd hebben gekregen. En misschien zelfs Sierhuis eens minuten laten maken?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 12, 2018 12:20 pm

Javiskamp schreef:Ik goor het al weer... Ajax wint weer eens op zijn PSVs
:smallgrin.gif:
Peter schreef:ik erger me ook aan die wissels in de 90ste minuut. Tijdrekken past niet bij Ajax.
:drecul.gif: Sommige denken echt dat Ajax iets bijzondrers is.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 12, 2018 12:36 pm

wimpey schreef:
De Dominee schreef: Dan kan Frenkie naar het middenveld, Beek naar 6 en Wober naast De Ligt.
Waar is dat gedweep met die Frenkie op gebaseerd?

Schöne heeft dit seizoen 10 goals, Frenkie 1.
Van wat ik ervan begrepen heb heeft hij op die plek 1 behoorlijke wedstijd gespeeld toen de tegenstander hem liet doorlopen. Sinds die tijd denken sommege dat hij het voetbal heeft uitgevonden.
YNWA

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma feb 12, 2018 12:39 pm

Alexander schreef:Ik heb de nieuwe Deen nog niet heel veel goeds zien doen hoor. Veltman doet het als RB redelijk, dus er is geen reden om die jongen nu te wisselen.
Gaat meer aanvallende drang vanuit naar mijn idee. Daarnaast lijkt het mij een uitstekend idee om Veltman door te selecteren: boegbeeld van een falend Ajax. Geboren verliezer.
wimpey schreef:
De Dominee schreef: Dan kan Frenkie naar het middenveld, Beek naar 6 en Wober naast De Ligt.
Waar is dat gedweep met die Frenkie op gebaseerd?

Schöne heeft dit seizoen 10 goals, Frenkie 1.
Frenkie is creatief, ziet openingen en mogelijkheden die anderen niet zien en draagt daarmee bij aan een afwisselendere aanval. Geeft goede steekballen, wil altijd de bal hebben en doet er vaak wat goeds mee. Loopt wel teveel met de bal en is duidelijk geen verdediger.

Schone heeft een prachtige trap maar zijn handelingssnelheid breekt ons op. Wordt verdedigend ook vaak overlopen op 6. Daarom dus Beek op 6 en Frenkie rechtsmidden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 12, 2018 12:41 pm

De wissels van Ten Hag waren gisteren pure sabotage. Hoe haal je het in je hoofd om in de 60ste minuut een halve elftal om te gooien, notabene door je rechtsback links-centraal te posteren, een nog onervaren en onbewezen rechtsback in te brengen, en je gevaarlijkste en meest effieciente speler naar de kant te halen? Wat bezielde die man?

Veltman wil ik nooit meer centraal zien. Nooit.

Verder moet ook even gezegd worden dat Frenkie het nog niet heeft laten zien op het middenveld, want dat is toch andere koek als achterin, waar hij alle rust en tijd krijgt om z'n afspeelopties te zoeken, en beetje heen en weer te kappen, enzo. Tegelijkertijd zou ik Schone niet zo snel laten banken. Beangrijk zat voor dit team.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 2:06 pm

wimpey schreef:
Gezond verstand schreef: Schone heeft alles gespeeld, Frenkie niet. Schone mag penalties en vrije trappen nemen, Frenkie niet. Plus speelt Frenkie verder naar achter. Dus puur kijken naar doelpunten is echt zo stom.
Tijd dat jij je nick gaat veranderen... We kennen Schöne's gebrek aan handelingssnelheid. Op een uitgebalanceerd middenveld kom je daar in de eredivisie echter mee weg.

We kennen ook Schöne's trap, ieder seizoen goed voor een x-aantal goals en assists. Om daar, in de beslissende fase van het seizoen, de onbewezen F. de Jong voor in de plaats te zetten: dat lijkt mij nou stom.
Dat jij het niet snapt zegt meer over jouw dan over de keiharde waarheid in wat ik zeg.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 12, 2018 2:33 pm

Ik vind het argument van Wimpey ook wel wat te simpel maar snap wel wat hij bedoelt. Schone levert op dit moment, Frenkie is een soort belofte waar je nog niet van op aan kunt.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 15, 2018 12:14 pm

Zag net de goals voorbijkomen bij deze wedstrijd maar wat was die Veltmuis weer aan het doen bij die goal van Twente? Eerst onder de bal door en dan laat hij zich wegzetten. Wat een wijf, wat armoede dat zoiets je aanvoerder is. :excited.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 15, 2018 1:10 pm

Ja, dat was echt comedy capers. :blush.gif:

Wat me opviel: Ten Hag probeerde het wat recht te praten door te zeggen dat Veltman was uitgegleden. Maar hij ging volledig voorbij aan het feit dat die hele situatie was ontstaan doordat hij die bal compleet verkeerd inschat. En daarna ging hij inderdaad ontzettend slap dat duel in. Eigenlijk zou je direct moeten wisselen na zo'n dubbele flater.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 15, 2018 2:16 pm

Ten Hag moet Veltman gewoon niet naar het centrum dirigeren. Er is al eerder gebleken dat hij dat niet zo goed kan.

Plaats reactie