Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Spanje

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 11:52 am

zeux schreef:
Jij hebt geen last van selectieve waarneming, als Barcelona-hater?

It works both ways.
Weet ik niet, wat vind jij? Als gezegd: die Aytekin krijgt niets meer, na die 6-1. Die Noor heb ik na Chelsea v Baffa (2009) ook nooit meer gezien. Was schijnbaar ook voor de UEFA niet acceptabel.

Ik ben liefhebber genoeg om in te zien dat Baffa door de jaren heen exceptionele teams en spelers heeft gebracht. En kritisch genoeg ook om te zien dat ze op cruciale momenten cruciale beslissingen ten onrechte mee kregen. De CL wordt gauw weer hervat, krijgen ze weer hulp van de man met de fluit en z'n assistenten?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 12:00 pm

InnerHarbour schreef: De term KNJB kan je afdoen als een verzinsel van gefrustreerde Feyenoord- en PSV fans maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, scheidsrechters en de KNVB zelf hadden een hele tijd niet bepaald een hekel aan Ajax. :smallgrin.gif:
Wanneer was dat dan? Blom is een voor Ajax fijne scheids. Nijhuis vergeet de spelregels wanneer Ajax speelt, van Boekel ook. Makkelie geeft die mof gisteren geel. Die was laf, net als de scheids bij Baffa gister.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 29, 2018 12:15 pm

Ruwweg van tijdperk Cruijff als trainert tot en met van Gaal, misschien iets langer.

Ik kan mij nog herinneren dat het Cruijff lukte om een wedstrijd verplaatst te krijgen midden in het seizoen omdat het hem beter uitkwam, heel Nederland sprak er schande van maar het lukte hem wel. :smallgrin.gif: Vraag het aan supporters van de twee eerder genoemde clubs en die kunnen je nog 100 voorbeelden noemen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma jan 29, 2018 12:34 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:
Jij hebt geen last van selectieve waarneming, als Barcelona-hater?

It works both ways.
Weet ik niet, wat vind jij? Als gezegd: die Aytekin krijgt niets meer, na die 6-1. Die Noor heb ik na Chelsea v Baffa (2009) ook nooit meer gezien. Was schijnbaar ook voor de UEFA niet acceptabel.

Ik ben liefhebber genoeg om in te zien dat Baffa door de jaren heen exceptionele teams en spelers heeft gebracht. En kritisch genoeg ook om te zien dat ze op cruciale momenten cruciale beslissingen ten onrechte mee kregen. De CL wordt gauw weer hervat, krijgen ze weer hulp van de man met de fluit en z'n assistenten?
Jij pikt er drie voorbeelden uit en tamboereert daar op. Ik zie Barcelona weinig spelen, dus ik kan er niet zomaar drie voorbeelden tegenover zetten waarbij ze opzichtig genaaid zijn (en daardoor misschien (cruciale) wedstrijden verloren).
Ik kan mij echter zeer wel voorstellen dat die er zijn.

Scheidsrechters zijn feilbaar. Niet voor niets is er al zo lang de discussie over technische hulpmiddelen. Clubs - zeker op het niveau van Barcelona - krijgen bij de hoeveelheid wedstrijden die ze spelen dan vanzelf met beide kanten van het mes te maken.
Wat ik over het algemeen merk is dat geklaag over scheidsrechters (zowel bevoordelen als benadelen) vaak toch langs de breuklijn van sympathie/antipathie voor een club loopt. Dan is het geheugen ook selectief en wordt vooral onthouden wat in lijn met die sympathie/antipathie ligt.
Ik denk dat als je een close check laat doen door 'neutrale observanten' (als je die kunt vinden) uiteindelijk de pro/contra-verhouding bij beslissingen grosso modo wel evenredig is.

Geklaag dat een club 'altijd bevoordeeld' wordt of 'altijd benadeeld' parkeer ik zelf vooral als biased fantalk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 29, 2018 1:08 pm

Op voetbalzone om 08.40: Malaga vindt dat ze een pingel hadden moeten krijgen tegen Barca.

Uurtje later komt Wimpey met zijn post. Heeft niks gezien maar weet wel te melden dat Barca altijd de scheidsrechter mee heeft :excited.gif:

En dan komt daarna onze dorpsidioot uit Liverpool weer over echte mannen en Spaanse matenmaaiers ouwehoeren.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 1:27 pm

zeux schreef: Jij pikt er drie voorbeelden uit en tamboereert daar op.
Er zijn wel meer voorbeelden, hoor. Kuipers die ze tegen Milan 2 pingels geeft, voor duels die je bij iedere corner in de 16 ziet. Persie die een 2e gele krijgt voor het (onbewust?) negeren van een fluitsignaal. Rode kaart voor Motta (Inter), die hem werd aangenaaid door Busquets. Werd Inter trouwens niet fataal.
Ik denk dat als je een close check laat doen door 'neutrale observanten' (als je die kunt vinden) uiteindelijk de pro/contra-verhouding bij beslissingen grosso modo wel evenredig is.
Ik kan me geen cruciale beslissing in de CL herinneren tegen Baffa, die Baffa fataal werd. De crux wat mij betreft: Baffa heeft alle resources om het beste team ter wereld te formeren. Ik las laatst dat ze een salarishuis van 372 M hebben, ze hebben een blijkbaar ongelimiteerd transferbudget, een ongeëvenaarde aantrekkingskracht op spelers.

Het laatste dat ik dan wil zien als liefhebber, is dat ze tegen Chelsea, PSG, Juve (ook niet de meest sympathieke clubs, maar dat terzijde) op kantelmomenten hulp van de arbitrage krijgen. Laat staan tegen Alaves, dat gewoon genaaid werd en op 0-2 had kunnen komen.
Geklaag dat een club 'altijd bevoordeeld' wordt of 'altijd benadeeld' parkeer ik zelf vooral als biased fantalk.
Zeker. Een bal wel of niet over de lijn (voor de VAR) / buitenspel: doe je niets aan, dat heft elkaar wel op gedurende een seizoen.

Maar er zijn genoeg momenten die zwart / wit zijn i.p.v. grijs. Nijhuis vorig seizoen in Groningen bij overtreding op Onana. Die mof gister, die Taglia zwaar wilde blesseren. Als voorbeelden... Staat tegenover dat Veltman vaak goed weg komt met z'n theater. Net zoals bijv. Lozano niet voor iedere Schwalbe geel krijgt. Terwijl de regels toch eenduidig zijn v.w.b. theater en matennaaierij.

Dat geprojecteerd op Baffa. Een grijs moment in het voordeel van Baffa wordt nogal eens zwart / wit. Een zwart / wit moment in het nadeel van Baffa wordt nogal eens grijs. Dus ik ben benieuwd hoe Baffa het straks in de CL weer vergaat.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 1:27 pm

Lionel schreef:Op voetbalzone om 08.40: Malaga vindt dat ze een pingel hadden moeten krijgen tegen Barca.
Malaga? Prutser. :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 29, 2018 1:32 pm

Lionel schreef:En dan komt daarna onze dorpsidioot uit Liverpool weer over echte mannen en Spaanse matenmaaiers ouwehoeren.
Nog altijd niet bijgekomen van gister zie ik. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 29, 2018 1:58 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Op voetbalzone om 08.40: Malaga vindt dat ze een pingel hadden moeten krijgen tegen Barca.
Excuus. Vakantie geboekt naar Malaga. Alaves inderdaad. Maar ik durf er veel op te wedden dat je niks van de wedstrijd hebt gezien en dan nu je punt wilt maken op basis van zo een headline en de 15 sec die je op voetbalzone ziet.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 2:07 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
Excuus. Vakantie geboekt naar Malaga. Alaves inderdaad. Maar ik durf er veel op te wedden dat je niks van de wedstrijd hebt gezien en dan nu je punt wilt maken op basis van zo een headline en de 15 sec die je op voetbalzone ziet.
Bla di bla. Gewoon via Ziggo bekeken.

Attach a pair of balls en tik effe op dat Alaves gepakt werd. Daarna praten we verder.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 29, 2018 3:00 pm

Natuurlijk. Dan heb je ook gezien dat Suarez een pingel in de eerste helft had moeten krijgen of die Wakasu twee keer rood minimaal. Maar daar horen we je niet over.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma jan 29, 2018 4:38 pm

InnerHarbour schreef:
999 schreef:Na al die aanslagen door, zoals de commentator zei, " de keurslagers " is een beetje compensatie wel op zijn plaats .. Vorige keer keurde deze scheidsrechter een terechte goal van Messi af ... ik bedoel maar ...
Wat een leuterverhaal. Aanslagen gewoon bestraffen daar loopt een scheidsrechter voor en niks compenseren.
Maar dat deed deze scheidsrechter dus niet, toekus ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 30, 2018 10:02 am

En dan is compensatie nog steeds niet oké. BTW, toekus, is dat Amsterdams? Ik ken het niet, verklaar je nader.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 09, 2018 7:43 am

Cilissen gisteren met de reflex van het jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr feb 09, 2018 7:47 am

Cillessen...

Volg het niet zo, maar hoe doet hij het eigenlijk in het warme zuiden?
Hij zit er iig nog steeds! :neutral.gif:

999

Bericht door 999 » vr feb 09, 2018 11:45 am

Hij speelt alleen beker.Mwah, goede tweede keeper voor Barca.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 09, 2018 12:04 pm

Een broertje van Vorm die naar Spurs ging puur voor de munten. Je weet dat je niet aan de bak komt maar ja je bent na 5 jaar lekker gevuld.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 09, 2018 12:30 pm

Speelt 12 wedstrijden per jaar, wint nog steeds meer prijzen dan Liverpool :biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2018 10:09 pm

Wat is er met Baffa aan de hand? 2 keer gelijk op rij.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 12, 2018 2:20 am

Homo heeft al een shirtje van Napoli besteld.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 12, 2018 8:59 am

wimpey schreef:Wat is er met Baffa aan de hand? 2 keer gelijk op rij.
Espanyol uit op een soort moeras kan gebeuren.

Gisteren was het vrij slecht, alleen het laatste half uur gezien. Slaapverwekkend. CL komt er weer aan en in wandeltempo een muur van 11 man slechten is voor dit Barca nog niet te doen.

Dembele wel een dure grap.

@Wimpey: Die Mina was nooit haalbaar voor Ajax hoor. Of ze hadden hem vier jaar geleden moeten kopen.
IK GELOOF!!!!!!

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 11:46 am

InnerHarbour schreef:Homo heeft al een shirtje van Napoli besteld.
je hoeft ons niet te laten weten dat je een Napoli shirt besteld hebt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 12, 2018 12:10 pm

Waar gaat dit over? Wie heeft er een shirt van Napoli besteld? :confused.gif:

Vanavond Clarence in actie! Thuis tegen Betis. Eigenlijk wel benieuwd naar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 12, 2018 12:16 pm

Er is er hier maar 1 die jaarlijks op een andere bandwagon springt afhankelijk wie er bovenaan staat.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 12, 2018 1:54 pm

Ja want vorig jaar won Barcelona alle prijzen. En Ajax is ook jaren lekker bezig :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie