Ajax - FC Twente 11-02-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Ajax - FC Twente 11-02-2018

Bericht door Marillion » zo feb 11, 2018 8:20 pm

Alexander schreef:Overigens een schandelijke wissel met Neres. 1 wissel en gelijk 4 positiewisselingen, en nog eens defensief ook. Wat een grap die man.
En dat dan thuis tegen een degradatiekandidaat. Want Twente staat gewoon 17e.

EDIT

Ik kom net op AN zijn uitleg tegen. Nou, dan is het helemaal helder hoor:
"Allereerst wil je meer dynamiek brengen. Iemand tussen de linies meer brengen, iemand over de zijkanten die gaat overlappen. Wat meer dynamiek ook op het middenveld. Het loopvermogen, de dribbels en de balvastheid van Frenkie. Twente speelt met twee spitsen, dus Frenkie wordt dan vast gezet. Dus de mogelijkheden lagen aan de zijkanten. Dus wilden we met Nico en Rasmus daar meer gaan brengen,"
:confused.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 11, 2018 8:34 pm

De meest effectieve speler in de eredivisie al na 60 min wisselen. Die man spoort niet
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 11, 2018 9:19 pm

Het klinkt toch niet heel gek?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 11, 2018 9:31 pm

Het zal aan mij liggen maar ik moet aan Jiskefet denken.

Als ik iets zou willen creëren met Ajax zou Neres overigens sowieso zo ongeveer de laatste zijn die ik zou wisselen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2018 9:42 pm

Ik hou het mooi bij samenvattingen. Een minuut of 6 Ajax hou ik nog net uit. :neutral.gif:

O.b.v. de samenvatting: wat doet die postbode nog in Ajax-1? Zet Wober eens naast De Ligt. Een CV naast een CV. Veltman als back is niet veel, als CV nog minder. Gaat 2 keer kinderlijk de fout in bij de 1-1.

Neres wisselen is, mits ie niet fit was, gewoon dom. Is een speler die een wedstrijd altijd voor je kan beslissen.

Verder: een mazzelige 2-1 tegen de nummer 17 die een half elftal mist. En z'n trainer... :excited.gif: Kan EtH de druk aan om trainer van Ajax te zijn? Aantal vreemde ingrepen stapelt zich op.

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 11, 2018 10:10 pm

Jij bent ook wispelturiger dan het weer Wimpey. De GKL was toch precies de juiste kandidaat voor Ajax?

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2018 10:18 pm

Alexander schreef:Jij bent ook wispelturiger dan het weer Wimpey. De GKL was toch precies de juiste kandidaat voor Ajax?
Prima trainer, ik laat m effe wennen en fouten maken voor ik m affakkel, Alexis. Ik ben toch niet wispelturig wanneer ik rare beslissingen constateer van een m.i. goede trainer?

Mano

Bericht door Mano » ma feb 12, 2018 8:25 am

Hij wisselde slecht.
zet 3 spelers op een voor hem redelijk nieuwe plek en gooit er een rookie in.
Neres eruit,..... daar gaan we weer....

let maar op, langzaam komt Neres vaker in de wissel voor.

ETH denkt vanuit controle en al zijn wissels zullen daarop geënt zijn.
Ik voorspel een FdB 2.0 over enkele weken.... 80% balbezit maar wel een 0-0 of 1-1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 12, 2018 8:56 am

ETH leek en lijkt in niks op een Ajax-Trainer. Gaat 'm ook niet worden.

Met spelers als Ziyech en een Frenkie op 4 lijkt het nog aanvallend maar ik voorzie een soort betonvoetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 12, 2018 8:56 am

ETH leek en lijkt in niks op een Ajax-Trainer. Gaat 'm ook niet worden.

Met spelers als Ziyech en een Frenkie op 4 lijkt het nog aanvallend maar ik voorzie een soort betonvoetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 12, 2018 10:00 am

Er zit verdomd weinig voetbal in de ploeg op het moment. Van het drukzetten van Bosz is 0,0 meer over. Wat je vervolgens krijgt is een dodelijk saaie pot.

Ik zie Ten Hag ook dingen doen die niet bij Ajax passen. Een ultra defensieve wissel in de 60e minuut in een thuiswedstrijd tegen de nummer laatst. Wober om tijd te rekken in de 91e minuut laten invallen. Siem de Jong letterlijk 45 minuten lang laten warmlopen.

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 12, 2018 10:00 am

Er zit verdomd weinig voetbal in de ploeg op het moment. Van het drukzetten van Bosz is 0,0 meer over. Wat je vervolgens krijgt is een dodelijk saaie pot.

Ik zie Ten Hag ook dingen doen die niet bij Ajax passen. Een ultra defensieve wissel in de 60e minuut in een thuiswedstrijd tegen de nummer laatst. Wober om tijd te rekken in de 91e minuut laten invallen. Siem de Jong letterlijk 45 minuten lang laten warmlopen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 12, 2018 10:16 am

Lionel schreef: Met spelers als Ziyech en een Frenkie op 4 lijkt het nog aanvallend maar ik voorzie een soort betonvoetbal.
Misschien kijk ik de verkeerde wedstrijden en in een samenvatting mis ik natuurlijk veel... Maar eerlijk: wat maakt die Frenkie nou zo speciaal? Tegen Roda en Twente viel ie op door kolossale bloopers.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij een postbode is, wiens spel je in een verdediging niet kunt gebruiken. Af en toe een leuke actie maken wanneer er ruimte ligt, betekent niet dat iemand een goede voetballer is.

Middenveld is ook veel te licht. Kracht van Ajax vorig seizoen was dat je daar met Klaassen een poetser had, met leidinggevende - en scorende kwaliteiten. Zo'n breker mist Ajax nu. Waarom is Siem überhaupt teruggehaald? Die rol zou hem passen (mits fit).

En aan KJH heb je meevoetballend en in de diepte weinig tot niets. Die zou ik laten pitch-hitten. Veltman zorgt over rechts niet voor druk. Daar zou ik die Deen neerzetten. Je moet je middenveld zó bezetten, dat je met dynamische backs op de flanken kan spelen en dat Ziyech zoveel mogelijk rond de 16 van de tegenstander speelt.

Ergo: EtH houdt me nog teveel vast aan de denkbeelden van de hobbyist.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma feb 12, 2018 10:38 am

Dat snap ik ergens ook wel. Midden in het seizoen alles omgooien is normaliter helemaal een recipe for disaster. Dus langzaam bijsturen en nu vooral resultaten halen zou ook mijn keuze zijn als ik net van een subtopper afkwam en dus zeker niet onaantastbaar ben als ware ik Guardiola of Ancelotti.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 12, 2018 10:40 am

Ik vraag me af of de GKL wel durft te handelen tegen de spelers met naam en faam in de selectie. Op wat gebaseerd mogen Schone en Huntelaar zoveel minuten maken?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 12, 2018 10:40 am

Wat de spitspositie betreft. Als Siem de Jong echt fit is moeten we hem daar misschien neerzetten. Op die positie was hij in zijn eerste Ajax periode ook van waarde. Je hebt dan een aanspeelpunt en hij zal geen topscorer worden maar maakt ook zijn doelpunten wel.

Het experiment met De Jong pakte in het begin aardig uit maar gaat wat mij betreft per wedstrijd minder. Tegenstanders weten het nu wel. En dat het tegen PSV lukte had er natuurlijk ook mee te maken dat die ploeg wel met een extreem defensieve instelling naar Amsterdam was gekomen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2018 10:41 am

Waar ik nog steeds me verbaas is het verval na 15 - 20 minuten door dezelfde spelers die tot dan toe elkaar zo goed vonden en de ene na de andere aanval hadden op het doel van Twente ... Terugkijkend valt wel op dat na die periode er weer teveel met zichzelf bezig waren in plaatst met het elftal ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 12, 2018 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma feb 12, 2018 10:43 am

Alexander schreef:Ik vraag me af of de GKL wel durft te handelen tegen de spelers met naam en faam in de selectie. Op wat gebaseerd mogen Schone en Huntelaar zoveel minuten maken?
Ik zou ook kiezen voor een andere invulling van de spits, met KJH als pinchhitter. Cassierra of inderdaad Siem. Verder die Deen op rechts, Veltman naar de bank net als Schone. Dan kan Frenkie naar het middenveld, Beek naar 6 en Wober naast De Ligt. Zoiets:

Kluivert - Cassierra / Siem - Neres
Ziyech - Beek - Frenkie
Nico - Wober - Ligt - Kristensen
Onana
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 12, 2018 10:57 am

Ik heb de nieuwe Deen nog niet heel veel goeds zien doen hoor. Veltman doet het als RB redelijk, dus er is geen reden om die jongen nu te wisselen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 12, 2018 10:58 am

De Dominee schreef: Dan kan Frenkie naar het middenveld, Beek naar 6 en Wober naast De Ligt.
Waar is dat gedweep met die Frenkie op gebaseerd?

Schöne heeft dit seizoen 10 goals, Frenkie 1.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 12, 2018 11:00 am

Alexander schreef:Ik heb de nieuwe Deen nog niet heel veel goeds zien doen hoor. Veltman doet het als RB redelijk, dus er is geen reden om die jongen nu te wisselen.
Mee eens.

Ik denk dat ik het zo zou doen:
Kluivert - Siem - Neres
Ziyech - Schone - Beek
Nico - Wober - De Ligt - Veltman
Onana

Al heeft Siem me ook niet kunnen bekoren. Het is behelpen voorin.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 12, 2018 11:20 am

Peter schreef:
Het is wel wat treurig dat achter Dolberg (die al een tijd niet in grootse vorm steekt) de alternatieven voor de spits bestaan uit twee spelers die een behoorlijk 'over the hill'-gehalte hebben. Bij KJH is dat logisch, die zit in de laatste fase van zijn carrière, bij Siem is het vooral spijtig dat hij na de blessures in zijn laatste Ajax-jaren nooit mer terug op zijn oude niveau is gekomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 11:31 am

De Dominee schreef:Verder die Deen op rechts, Veltman naar de bank
En alleen hierom ben je dus niet serieus te nemen. Kom op zeg. Veltman doet het prima op rechtsback terwijl Kristensen in beide wedstrijden die hij heeft mogen spelen nou niet echt uitblonk in zekerheid en voetbal. 3 voorzetjes die niets opleverde verblinden blijkbaar de Veltman haters (die de voorzet bij de goal van Huntelaar tegen Feyenoord dan toevallig net niet gezien hebben)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 11:35 am

wimpey schreef:
De Dominee schreef: Dan kan Frenkie naar het middenveld, Beek naar 6 en Wober naast De Ligt.
Waar is dat gedweep met die Frenkie op gebaseerd?

Schöne heeft dit seizoen 10 goals, Frenkie 1.
Schone heeft alles gespeeld, Frenkie niet. Schone mag penalties en vrije trappen nemen, Frenkie niet. Plus speelt Frenkie verder naar achter. Dus puur kijken naar doelpunten is echt zo stom.

Schone heeft de laatste wedstrijden al een aantal cruciale fouten gemaakt de tegendoelpunten opleverden, een tempo hoger spelen lukt hem ook niet meer. Zet De Jong op zijn plek neer en er zal meer druk naar voren zijn, minder verdedigende fouten, meer snelheid, vernuft en dan zal De Jong ook vaker scoren. Schone is een prima 12de man.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma feb 12, 2018 11:36 am

zeux schreef:
Peter schreef:
Het is wel wat treurig dat achter Dolberg (die al een tijd niet in grootse vorm steekt) de alternatieven voor de spits bestaan uit twee spelers die een behoorlijk 'over the hill'-gehalte hebben. Bij KJH is dat logisch, die zit in de laatste fase van zijn carrière, bij Siem is het vooral spijtig dat hij na de blessures in zijn laatste Ajax-jaren nooit mer terug op zijn oude niveau is gekomen.
Het is vooral treurig dat een jonge, talentvolle, spits die prima cijfers kan overleggen in Jong Ajax niet de kans krijgt.
Fans van andere clubs

Plaats reactie