Roda JC - Ajax 07-02-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Roda JC - Ajax 07-02-2018

Bericht door Duke » do feb 08, 2018 4:09 pm

Gezond verstand schreef:flauwekul, dat is 2 keer gebeurd. En Ten Hag speelde gelijk tegen Utrecht door niet te wisselen.
Dat laatste kun je natuurlijk niet onderbouwen. Voor hetzelfde geldt behaalt hij een punt door niet te wisselen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do feb 08, 2018 4:38 pm

Het is net zo keihard te onderbouwen als dat Keizer verloor door te wisselen. Wellicht had er zonder wissel ook wel verloren geworden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

999

Bericht door 999 » do feb 08, 2018 5:38 pm

Jesus, Keizer zijn wisselt zorgde er voor dat je daarna de mist in ging.Punt.Waar is je Gezond Verstand ?.

Voorbeeldje
Keizer moet wissel uitleggen: "Het stond goed, maar dan moet je wel de 1-3 maken"
Donderdag 24 augustus 2017 om 23:28
Ajax-trainer Marcel Keizer moest zich op de persconferentie na afloop verantwoorden voor zijn wissel in de slotfase van het duel met Rosenborg. De coach wilde de 1-2 voorsprong verdedigen door Kasper Dolberg eruit te halen voor Devoyaisio Zeefuik en dat pakte verkeerd uit.

Op de vraag waarom Keizer afstapte van het systeem waarmee Ajax controle had over de wedstrijd, antwoordde de coach: "Het stond goed, maar dan moet je ook wel de 3-1 maken", zegt Keizer op beelden van FOX Sports. "Nu wilden we het slot erop gooien en dan is het klaar. Maar dat is niet gebeurd." Keizer stelde dat hij niet met drie centrale verdedigers wilde spelen. "Lasse en Joël speelden voor de verdediging op het middenveld. Hakim was de nummer tien. Dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand."

Keizer toonde zich bijzonder ontevreden na de 3-2 nederlaag en de Europese uitschakeling. Het is de eerste keer sinds 1966 dat Ajax niet een hoofdtoernooi in Europa haalt. "51 jaar zeg je... Dat is inderdaad een blamage. We weten dat we aanvallend voetballen en dat we ook wel wat kansen weggeven. Dan krijg je weleens van dit soort wedstrijden. We moeten zorgen dat we aan de goede kant van de score zitten, maar omdat wij er nu te weinig maken, is dit een heel vervelende constatering."
'De wissels van Marcel Keizer breken Ajax op tegen FC Twente'
20 dec 201723.50 uur64

Freek Jansen @FreekJansenVI
Ajax wilde woensdag sportieve revanche nemen op FC Twente, maar gaf de overwinning in Enschede in de slotfase uit handen en werd na strafschoppen uit het toernooi om de KNVB-beker gewerkt. VI's Freek Jansen spreekt van een 'blamage' voor Ajax en merkt op dat Marcel Keizer wel erg ongelukkig is met zijn wissels.
Je hebt het toch wel gezien ?.

Maar het zal wel ..
Blij met de punten ...

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do feb 08, 2018 7:13 pm

999 schreef:Jesus, Keizer zijn wisselt zorgde er voor dat je daarna de mist in ging.Punt.Waar is je Gezond Verstand ?.
Het gaat om de domme redenatie van Duke "maar misschien" en dat misschien valt dus ook twee kanten op te redeneren.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

999

Bericht door 999 » vr feb 09, 2018 11:07 am

Gezond verstand schreef:
999 schreef:Jesus, Keizer zijn wisselt zorgde er voor dat je daarna de mist in ging.Punt.Waar is je Gezond Verstand ?.
Het gaat om de domme redenatie van Duke "maar misschien" en dat misschien valt dus ook twee kanten op te redeneren.
Als jij niet hebt gezien dat een positieve scorestand werd verneukt door Keizer zijn wissels , en je mede daardoor Internationaal, Beker niet meer mee doet houdt het op.Dan kan je wel liggen leuteren dat het twee kanten op kan vallen maar dat is het hem juist ( in tegenstelling tot Ten Hag ) .Keizer zijn wissels zorgde er voor dat je als verliezer van het veld stapte, Ten Hag zijn wissels niet.

Maar goed jij mag als favoriet van Marcel Keizer als AJAX trainer natuurlijk een andere mening hebben ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 09, 2018 11:32 am

Gezond verstand schreef:
Peter schreef:Wel lekker dit. Met Keizer had je met de wissels Zeefuik en Siem de Jomg in de spits weer tegen puntverlies aangelopen.

Waarom werd Ziyech gewisseld?
En daar leg je de vinger ook wel op de zere plek. Keizer had aanmerkelijk zwakkere spelers in z'n selectie, toch zag het er leuker uit dan onder Ten Hag.
Dat verschilt maar heel weinig. Ten Hag heeft Nico en Kristensen, maar Keizer kon over Dolberg beschikken waar Ten Hag noodgedwongen aanmoddert met Huntelaar.

Ik lees ook dat het voetbal onder Keizer leuker was? Dat statement verbaast me. Ik heb in 45 minuten tegen Roda meer leuks gezien dan in zes maanden Keizer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 09, 2018 11:43 am

Kanttekening: Toen Dolberg speelde wist menig AT'er te melden dat Huntelaar er in moest komen.

We moeten de periode onder Keizer zeker niet beter maken dan hij was. Een hele slechte start waar we nu nog steeds last van hebben, slechte Europese resultaten. Ook kun je de vraag stellen of een speler als Neres nou echt niet eerder gebracht had kunnen worden. Maar het is wel een feit dat hij een minder sterke selectie tot zijn beschikking had. Stel je nu eens voor dat we woensdag hadden moeten spelen met Dijks en Zeefuik. Was het dan net zo goed gegaan? Dat lijkt me echt heel sterk.

De leiding heeft afgelopen winterstop geïnvesteerd terwijl ze dat al in de zomer hadden moeten doen. Dan hadden we er wellicht een stuk beter voor gestaan. Inmiddels moeten we maar hopen dat PSV tenminste twee keer vaker tegen puntenverlies aanloopt. En dan moeten we uiteraard ook het onderlingen duel nog winnen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr feb 09, 2018 12:06 pm

Maar had jij er vertrouwen in dat het met Keizer en het elftal wel goed zou komen verder in de competitie, zelfs al hadden we aankopen of geen blessures ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 09, 2018 12:15 pm

Nee, ik was ook ontevreden. Keizer heeft het zeker niet goed gedaan. Al moet ik wel zeggen dat het er vlak voor de winterstop voorzichtig wat beter uit begon te zien.

We gaan de komende maanden wel zien wat Ten Hag er van weet te maken. Ik hoop op een positieve ontwikkeling want ik ben Ajax supporter. Maar een kanttekening hier en daar is wel op zijn plaats. Als je deze twee backs mag opstellen scheelt dat gewoon een hoop.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr feb 09, 2018 12:23 pm

Tja, dan heb ik nog het idee dat Keizer wedstrijden gewoon zou verklooien ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 09, 2018 9:21 pm

Het kwaliteitsverhaal is ten dele waar, denk ik. Maar zowel tegen Nice als tegen Rosenborg stonden we in de tweede wedstrijd op zo’n 10 minuten voor tijd op kwalificatie voor de volgende ronde. Maar toen begon ie te wisselen. Kluivert eruit, Frenkie de Jong erin. Dolberg eruit, Zeefuik erin. In beide gevallen was de organisatie weg. Het gevolg? In beide gevallen scoorden ons tegenstanders LETTERLIJK binnen 2 minuten na die wissels beslissende goals. Onze uitschakeling in Europa is maar aan één man te wijten. En dan heb ik het ook nog niet gehad over de bizarre wissels in de competitie die puntverlies opleverden. Mijns inziens weegt dit in de beoordeling van Keizer véél zwaarder dan het argument van een thans iets sterkere selectie.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 09, 2018 9:31 pm

Mmmmm, een middenvelder inbrengen voor een aanvaller betekend niet dat de organisatie weg is maar meer dat het makkelijk praten is achteraf. Zelfde wissel zo vaak gezien door Europa heen die wel werkte, zegt meer over het gebrek aan kwaliteit van Ajax.
YNWA

Roda JC - Ajax 07-02-2018

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 09, 2018 10:11 pm

Ik was erbij, ik keek er naar, zag Ajax chaotisch opereren na de wissel en prompt 2-2 gemaakt worden door Nice.

Je kunt Ajax niet vergelijken met clubs in Europa. Ajax is in zoverre (of je dat nu positief of negatief opvat) uniek dat het 4-3-3 speelt. En dan ineens wordt het 4-4-2, respectievelijk 5-3-2 op momenten dat het er écht toe doet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 09, 2018 10:23 pm

Goede teams spelen meer systemen, als je dat niet kan en uit balans bent door een wissel, éen zo simpel als een aanvaller wisselen voor een middenvelder dan verdien je niet meer dan eruit te vliegen.
YNWA

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 09, 2018 10:35 pm

Als je niet in staat bent om wat anders kan spelen, moet je als coach niet van systeem wisselen. Je moet spelen naar je mogelijkheden en niet idiote dingen gaan doen die spelers niet gewend zijn. Waardoor ze even moeten anticiperen en het daarmee al te laat was. En dus vasthouden aan het eigen systeem; je weet wel, dat systeem waar 3 maanden daarvoor een Europese finale mee werd gehaald.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 10, 2018 9:16 am

En verloren, typisch Nedelands om trots te zijn op een finale verliezen. Nogmaals een aanvaller wisselen voor een middenvelder is de normaalste zaak van de wereld en als je daar van slag van raakt als team ben je een stel onvolwassen jochies.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 10, 2018 9:17 am

Ik lees dat vd Gijp gisteren riep dat hij nog nooit een speler zo slecht rechtsback heeft zien spelen als Kristensen. Ik vond hem eigenlijk wel goed spelen. Toch?
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 10, 2018 9:49 am

Ik vond hem wel wat onwennig spelen, maar dat mag toch ook wel lijkt me. RB in een 4 mans verdediging spelen is behoorlijk anders dan met 5 man.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za feb 10, 2018 9:51 am

LucaS schreef:Ik lees dat vd Gijp gisteren riep dat hij nog nooit een speler zo slecht rechtsback heeft zien spelen als Kristensen. Ik vond hem eigenlijk wel goed spelen. Toch?
Alleen de eerste helft gezien maar het was vrij matig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » za feb 10, 2018 9:53 am

raymon schreef:
LucaS schreef:Ik lees dat vd Gijp gisteren riep dat hij nog nooit een speler zo slecht rechtsback heeft zien spelen als Kristensen. Ik vond hem eigenlijk wel goed spelen. Toch?
Alleen de eerste helft gezien maar het was vrij matig.
Zou fijn zijn als je dan ook even vertelt waarom het vrij matig was ...
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za feb 10, 2018 10:09 am

Zwakke inspeelpass, onzuivere inspeelpass, moeilijke aannames, niet sterk in de duels.

999

Bericht door 999 » za feb 10, 2018 10:44 am

raymon schreef:Zwakke inspeelpass, onzuivere inspeelpass, moeilijke aannames, niet sterk in de duels.
Nou, ik heb net even de eerste 25 minuten terug gekeken, maar die laten jou " conclusies " helemaal niet zien.Er was een moment met Ziyech waar de bal niet aankwam, maar dat leek me meer een misverstand.Die duels die er waren mogen wat steviger ingezet worden, maar die kun je verliezen. Verder redelijk tot goede voorzetten.

Maar goed, het is de eerste wedstrijd natuurlijk.Hoe het verder gaat tegen sterkere tegenstanders, who knows.Maar tegen Roda jc deed ie het in mijn ogen echt niet zo slecht als jij beweerd ...
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za feb 10, 2018 11:12 am

Bij het eerste doelpunt staat hij al helemaal verkeerd, staat al verkeerd gedraaid als de aanval bezig is en verliest z’n man uit het oog en ziet de scorende man niet komen. Er waren meerdere momenten dat zijn pass niet aankwam over vrij korte afstand.

Kunnen best de zenuwen zijn hoor, ik schrijf ‘m ook niet af meteen maar om het een goed debuut te noemen gaat me veel te ver.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 10, 2018 11:25 am

Ik vond hem ook zwak. Wel een aantal aardige voorzetten, maar verder viel hij me tegen.

999

Bericht door 999 » za feb 10, 2018 11:55 am

raymon schreef:Bij het eerste doelpunt staat hij al helemaal verkeerd, staat al verkeerd gedraaid als de aanval bezig is en verliest z’n man uit het oog en ziet de scorende man niet komen. Er waren meerdere momenten dat zijn pass niet aankwam over vrij korte afstand.

Kunnen best de zenuwen zijn hoor, ik schrijf ‘m ook niet af meteen maar om het een goed debuut te noemen gaat me veel te ver.
Ben het niet met je eens.Bij het eerste doelpunt houdt ie zijn man in de gaten,nummer 27,vervolgens laat Ziyech de nummer 10 lopen en komt deze door de misser van Onana in scorings-positie.Voor mij doet hij daar echt niet veel verkeerd.En die andere momenten zie ik ook niet .. Maar goed ene van de Gijp gooit er blijkbaar zijn " hij kan er echt helemaal niks van " weer uit en we hebben er weer eentje ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie