Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door InnerHarbour » di feb 06, 2018 8:10 pm

Goh hoe is het afgelopen?
YNWA

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di feb 06, 2018 8:18 pm

InnerHarbour schreef:Goh hoe is het afgelopen?
dat weet jij dondersgoed, provocateur.

Wanneer heeft Liverpool eigenlijk voor het laatst iets gepresteerd op dit niveau?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 06, 2018 9:11 pm

Mmmmmm, niemand die direct klaarstaat om te vertellen hoe geweldig Ajax was, zal dus wel niet goed afgelopen zijn.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di feb 06, 2018 9:23 pm

Alsof het jou wat boeit :neutral.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 06, 2018 11:12 pm

0-0 en na strafschoppen er uit lees ik. In de reguliere speeltijd ook nog een strafschop gemist. Zonde want van dit type wedstrijden leren spelers veel dus zou je er liever nog een paar spelen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo feb 07, 2018 9:07 am

Gezond verstand schreef: Wanneer heeft Liverpool eigenlijk voor het laatst iets gepresteerd op dit niveau?
Ho ho, haalden in 2012 nog gewoon de halve finale van de Youth League he, dus niet zo denigrerend. Verloren toen nipt en zwaar onterecht op eigen veld met 0-6 van Ajax A1.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 07, 2018 9:48 am

Marillion schreef:0-0 en na strafschoppen er uit lees ik. In de reguliere speeltijd ook nog een strafschop gemist. Zonde want van dit type wedstrijden leren spelers veel dus zou je er liever nog een paar spelen.
2e helft gezien, ik vond het vreselijk slecht. Een stel stoempers o.l.v. knucklehead Heitinga. Extreem weinig technisch vernuft, geen goed lopende combinatie gezien.

Die penalty van Jensen was de slechtste ooit. Ajax heeft 3,5 M voor dat poffertje betaald? Lulu II.

Die nummers 5 en 7 van PSG vond ik goed. Die 5 had een prachtige stijl en enorm veel rust in z'n spel. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 07, 2018 9:50 am

InnerHarbour schreef:Mmmmmm, niemand die direct klaarstaat om te vertellen hoe geweldig Ajax was, zal dus wel niet goed afgelopen zijn.
Je hebt een AT-stalker, IH. You're famous man!! :headbang.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 07, 2018 9:55 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:0-0 en na strafschoppen er uit lees ik. In de reguliere speeltijd ook nog een strafschop gemist. Zonde want van dit type wedstrijden leren spelers veel dus zou je er liever nog een paar spelen.
2e helft gezien, ik vond het vreselijk slecht. Een stel stoempers o.l.v. knucklehead Heitinga. Extreem weinig technisch vernuft, geen goed lopende combinatie gezien.

Die penalty van Jensen was de slechtste ooit. Ajax heeft 3,5 M voor dat poffertje betaald? Lulu II.

Die nummers 5 en 7 van PSG vond ik goed. Die 5 had een prachtige stijl en enorm veel rust in z'n spel. :biggthumpup.gif:
Klinkt niet best. Ik heb de O19 dit seizoen nog niet in actie gezien maar hoor weinig positieve geluiden. Dat terwijl er toch een aantal jongens rondlopen waarin is geïnvesteerd. Dat zou je dan dus terug moeten zien op het veld. Waarom haal je anders buitenlandse spelers?
Nil volentibus arduum

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo feb 07, 2018 10:15 am

Thijs schreef:
Gezond verstand schreef: Wanneer heeft Liverpool eigenlijk voor het laatst iets gepresteerd op dit niveau?
Ho ho, haalden in 2012 nog gewoon de halve finale van de Youth League he, dus niet zo denigrerend. Verloren toen nipt en zwaar onterecht op eigen veld met 0-6 van Ajax A1.
6 schwalbes van Veltman zeker.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 07, 2018 10:37 am

Doelpunten van Viktor Fischer waren het toen vooral.

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 07, 2018 11:02 am

Logisch dat Jonk weg moest. Bracht vernieuwing en voetbal terug in de jeugd, wat alle jongens die door zijn gebroken nog roemen. Las vorige week een interview met Donny, die daar nog een groot compliment over maakte.

In deze A1 is bijna 10 miljoen EUR geïnvesteerd. Dat zag je er gisteren niet aan terug. Op basis van wat is Heitinga trainer geworden van ons belangrijkste jeugdelftal? Waarom gisteren kiezen voor alleen maar werkers als een de Wit en Lang als linksbuiten? Waarom niet een beetje durven te voetballen? Voetballen waar Ajax voor staat?

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo feb 07, 2018 11:18 am

Alexander schreef:Logisch dat Jonk weg moest. Bracht vernieuwing en voetbal terug in de jeugd, wat alle jongens die door zijn gebroken nog roemen. Las vorige week een interview met Donny, die daar nog een groot compliment over maakte.

In deze A1 is bijna 10 miljoen EUR geïnvesteerd. Dat zag je er gisteren niet aan terug. Op basis van wat is Heitinga trainer geworden van ons belangrijkste jeugdelftal? Waarom gisteren kiezen voor alleen maar werkers als een de Wit en Lang als linksbuiten? Waarom niet een beetje durven te voetballen? Voetballen waar Ajax voor staat?
Precies dit. Eeuwig zonde dat Jonk weg moest en ook over deze A1 geen positief woord van mij. Ook niet voor de trainer trouwens of degene die hem aangesteld heeft.

In die Jensen zie ik ook niks trouwens. Wat Wimpey zegt: Lulu II. Als het al daartoe komt. Weggegooid geld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 07, 2018 11:24 am

Alexander schreef:In deze A1 is bijna 10 miljoen EUR geïnvesteerd.
Nee ik zeg het niet, ik zeg het niet. :blackcat.gif:
YNWA

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo feb 07, 2018 11:26 am

InnerHarbour schreef:
Schijntje in vergelijking wat die Engelse havenslaven in de jeugd investeren. Met het grote verschil dat er bij Ajax nog wel eens iets doorbreekt uit de jeugd.
Fans van andere clubs

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2018 11:30 am

InnerHarbour schreef:
Dat hoeft ook niet, je bent zeer voorspelbaar dus we kunnen zelf heel goed invullen wat jij hier zou zeggen
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 07, 2018 11:34 am

Net zoals ik al weet welke sukkels er weer commentaar op zullen geven. :smallgrin.gif:
YNWA

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo feb 07, 2018 11:36 am

InnerHarbour schreef:Net zoals ik al weet welke sukkels er weer commentaar op zullen geven. :smallgrin.gif:
De grootste sukkel is toch de Ajax hatende golflul die zijn tijd spendeert op dit forum
Fans van andere clubs

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 07, 2018 11:54 am

wimpey schreef:Je hebt een AT-stalker, IH. You're famous man!! :headbang.gif:
Je zou bijna denken dat "Cruijff" onder een andere naam bezig is. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 08, 2018 8:54 am

wimpey schreef:2e helft gezien, ik vond het vreselijk slecht. Een stel stoempers o.l.v. knucklehead Heitinga. Extreem weinig technisch vernuft, geen goed lopende combinatie gezien.

De eerste helft was nog slechter. Kun je nagaan. :excited.gif:

Zijn er nu nog AT'ers die vinden dat er in de opleiding na het vertrek van Jonk niets veranderd is? :confused.gif:

Dit elftal speelde puur op resultaat, met vechtvoetbal, zonder snel de diepte te zoeken, zonder de derde man in te spelen, enzovoorts. Tot overmaat van ramp werd de belangrijkste positie in het team ingenomen door een onbehouwen werker die te oud was voor deze lichting. En die, mag ik hopen, nooit een rol van betekenis zal spelen in Ajax 1.

Is dit opleiden? :confused.gif:

Verliezen kan, maar hier zat geen enkel idee achter. :1evil.gif: (Of het moet zijn: ten koste van alles winnen. Want dat is goed voor de CV van de trainer.)

Alexander

Bericht door Alexander » do feb 08, 2018 10:03 am

Exact dit. Sinds het vertrek van Jonk is het snel bergafwaarts gegaan. Dat kan toch oprecht helemaal niemand ontkennen?

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 08, 2018 10:12 am

Yopii schreef: Tot overmaat van ramp werd de belangrijkste positie in het team ingenomen door een onbehouwen werker die te oud was voor deze lichting. En die, mag ik hopen, nooit een rol van betekenis zal spelen in Ajax 1.
Ik kreeg Gudelj-flashbacks. Heitinga moet je er meteen uitrammen. Na één helft van dat voetbal weet je al dat die man voor research & development van jeugdige voetballers compleet ongeschikt is.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 10:51 am

wimpey schreef:
Yopii schreef: Tot overmaat van ramp werd de belangrijkste positie in het team ingenomen door een onbehouwen werker die te oud was voor deze lichting. En die, mag ik hopen, nooit een rol van betekenis zal spelen in Ajax 1.
Ik kreeg Gudelj-flashbacks. Heitinga moet je er meteen uitrammen. Na één helft van dat voetbal weet je al dat die man voor research & development van jeugdige voetballers compleet ongeschikt is.
Be that as it may, had hij dan spelers niet opgesteld die zoveel beter zijn dan wat erin stond?
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 08, 2018 11:24 am

InnerHarbour schreef: Be that as it may, had hij dan spelers niet opgesteld die zoveel beter zijn dan wat erin stond?
Jonk heeft ongetwijfeld fouten gemaakt (kon wel een mens wezen), maar hij legde het accent op de ontwikkeling van het individu. Custom-made ontwikkelen, als het ware. Jongens als Bazoer, Tete, Riedewald, vd Beek hebben aangegeven daar veel profijt van te hebben gehad.

Ik ging in 2014 à 2015 graag naar De Toekomst. Simpelweg omdat de intentie van spelen bij de jeugdteams me beviel. Wat ik woensdag van de A1 zag was zo ongeveer het tegendeel. Wanneer ik aanwezig was geweest, had ik het niet tot het einde volgehouden. Dom voetbal, geen enkel (echt geen enkel) technisch vernuft, geen aanvallende intenties. Resultaatvoetbal. Heitinga moet lekker in de jeugd van edsv gaan werken.

Om je vraag te beantwoorden: je oogst wat je zaait. Als jochies volgens dit stramien worden 'opgeleid', dan druk je potentieel talent de kop in.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 11:37 am

Zoals je weet vond ik Jonk ook goed bezig maar als je 10 miljoen euro in jeugdspelers investeerd, nee ik zeg het niet, ik zeg het niet :blackcat.gif: verwacht ik dat je meer binnenhaalt dan noeste werkers waar dit team scheen uit te bestaan, vandaar mijn vraag, zat er op de bank dan zoveel beters? Als dat niet het geval is kan je Heitinga natuurlijk niet echt veel kwalijk nemen, je werkt als trainer met wat je krijgt, dan moet je m.i. bij de beleidsbepalers zijn die voor 10 miljoen bagger binnenhalen..
YNWA

Plaats reactie