FC Utrecht - Ajax 28-01-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus

Re: FC Utrecht - Ajax 28-01-2018

Bericht door Historicus » ma jan 29, 2018 12:10 am

Sandro schreef:0-0 is wel een heel zeldzame uitslag voor Ajax. Als ik het goed heb was de laatste keer op een paar dagen af twee jaar geleden, maar Historicus zal het antwoord wel zo uit zijn mouw schudden.
Op verzoek?

Dinsdag 26 januari 2016, 20.45 uur: Ajax - Heracles (0-0). https://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax_ ... Eredivisie

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2018 9:10 am

Marillion schreef: Voorlopig maakt Ajax onder Ten Hag op mij geen goede indruk.
Sprankelend is het allerminst. Winnen van de kakkies en een punt in Utrecht zijn voor Ajax wel 'regelmatige' resultaten.

Zijn eerste taak lijkt me de organisatie op orde te brengen, zodat Ajax niet keer op keer tegen de lamp loopt tegen ploegen als ADO, Rosenborg, Twente en Heracles. 2 clean sheets zijn wat dat betreft prima, onder Keizer hield Ajax zelden de nul.

Ten Hag ligt onder vuur vanwege z'n vasthouden aan de 11 die gisteren startten. Begrijpelijk, want Ajax won niet. Wanneer ze er gisteren in de slotfase een ingeprikt hadden, was de vasthoudendheid van de trainer geroemd. :smallgrin.gif: En o.b.v. het recente verleden begrijp ik ook wel dat hij naar een vaste formatie toe wil, want de spelers wisten bij Keizer niet waar ze aan toe waren.

Enfin: Keizer lijkt me net zo'n carrière tegemoet te gaan als Blind, van hetzelfde laken een pak: zelfs een club als Heracles of NAC brandt daar z'n vingers niet aan. Bewezen incompetente twijfelende warhoofden. Dan ben je met Ten Hag m.i. veel beter af, want die heeft op meerdere adressen bewezen dat hij een vakman is.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 29, 2018 9:13 am

Heeft Ten Hag ook iets gezegd waarom hij niet heeft gewisseld? In een wedstrijd die maar niet loopt, lijkt mij dat het minste.
In de wedstrijd tegen WBA wisselde Klopp in één keer drie man en ineens ging het wel lopen bij Liverpool.

Wat ik ook niet begrijp: Ten Hag kent de spelers van Utrecht door en door, ook hun zwakheden. Ik had geen moment het idee dat Utrecht onder druk stond. Krijg dus ook niet het idee dat er een plan was om gebruik te maken van de zwakheden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 29, 2018 9:34 am

Na een nachtje slapen dezelfde conclusie. Het viel op z'n zachtst gezegd niet mee gisteren. Weinig tactisch vernuft om Utrecht in verlegenheid te brengen. Ik hoorde Ten Hag na de wedstrijd zeggen dat Ajax veel mogelijkheden heeft gehad. In werkelijkheid heb ik zelden naar 2 Ajax wedstrijden achter elkaar gekeken, waar Ajax zo weinig kansen had. Ik kom gisteren niet verder dan een kans van Kluivert, nota bene uit de kluts na een corner. En een vrije trap op een gevaarlijke plek, wat je onder Ziyech helaas niet tot kans kan beschouwen.

Als ik wisselspeler van Ajax was zou ik in de laatste 48 uur van de transfermarkt gaan kijken naar een andere club trouwens. Tegen Feyenoord wisselde DKT al heel laat en gisteren laat hij het zelfs helemaal na. Terwijl de wedstrijd helemaal vast zat en Ajax moest winnen om aansluiting te houden.

Mano

Bericht door Mano » ma jan 29, 2018 9:48 am

zeux schreef: Wat ik ook niet begrijp: Ten Hag kent de spelers van Utrecht door en door, ook hun zwakheden. Ik had geen moment het idee dat Utrecht onder druk stond. Krijg dus ook niet het idee dat er een plan was om gebruik te maken van de zwakheden.

Dit verbaasde me dus ook.
Je hebt inside information en je komt nog slechter voor de dag dan normaal.

en hoe komt het dat Ajax tegen Feyenoord altijd extra gemotiveerd is terwijl je die wedstrijd al 26jaar niet verloren hebt en tegen Utrecht loop je bijna jaarlijks tegen de lamp :confused.gif: wordt het niet eens tijd om tegen Utrecht 110% te geven?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 29, 2018 12:34 pm

Marillion schreef:Ajax heeft er een zak geld tegenaan gesmeten voor een nieuwe trainer en nieuwe spelers. Dan komen we uit de winterstop en vervolgens loopt de achterstand op. Dan kun je natuurlijk hier of daar wel een plaagstootje verwachten he?

Na een teleurstellende seizoenstart komen we dus ook gewoon niet goed genoeg uit de winterstop.

Zoals al gezegd bij het ontslag van Keizer, een nieuwe trainer heeft tijd nodig, en die tijd kun je je niet twee keer in hetzelfde seizoen permiteren, want dat is twee keer een periode waarin je met puntenverlies te maken krijgt.

Ajax had gewoon het seizoen met Keizer af moeten maken, en daarna rustig rondkijken op de trainersmarkt. Nu hebben we ook Bergkamp niet meer. Ajax werd goed in het creeren van kansen met steekpasjes in de zestien. Zag er vaak leuk uit. Nu moet je weer opnieuw beginnen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 29, 2018 1:35 pm

FC Utrecht besluit slechte grasmat in Galgenwaard te vervangen
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 29 januari 2018 12:52
Laatste update: 29 januari 2018 13:09

FC Utrecht laat dinsdag een nieuw veld aanleggen in Stadion Galgenwaard. Zondag werd op een belabberde grasmat het thuisduel met Ajax (0-0) afgewerkt.
"Het huidige veld, dat tijdens de sneeuwruimwerkzaamheden op zondag 10 december voor FC Utrecht-Feyenoord ernstige en onherstelbare beschadigingen opliep, is nu in een dusdanige staat dat ons geen andere keuze rest dan het te vervangen", zegt algemeen directeur Paulo Steverink op de site van FC Utrecht.

Het duel tussen Utrecht en Feyenoord werd vorige maand op het laatste moment afgelast vanwege hevige sneeuwval.

De afgelopen tien dagen speelde Utrecht drie thuiswedstrijden: op vrijdag 19 januari tegen AZ (1-1), vijf dagen later werd het duel met Feyenoord ingehaald (eveneens 1-1) en zondag kwam dus Ajax op bezoek.
:smallgrin.gif:
YNWA

Plaats reactie