Dat zijn wederom een aantal aannames waarvan jij denkt dat die niet zijn gedaan.Yopii schreef:Ah, een beursgenoteerd bedrijf.![]()
Die manier van denken is precies het probleem.
Ajax is in de eerste plaats een voetbalclub waar topsport wordt bedreven. Binnen zo'n club moet constant kritisch worden bekeken wat beter kan. Ook het functioneren van de medische staf moet onder de loep worden gelegd. Fouten ontkennen of verbloemen dat er fouten zijn gemaakt is de dood in de pot.
Ik zou zeggen: nodig die familie uit, leg de dossiers op tafel. Als er iets verkeerd gegaan is, geef dat dan toe. Bekijk het eens van de kant van Appie's vader, moeder, broers en zussen. Doe net alsof je een mens bent in plaats van een robot van een beursgenoteerd bedrijf.
Het komt toch wel uit.
Maar Ajax kan niet even net doen alsof ze geen beursgenoteerd bedrijf zijn. Dat zijn ze namelijk in de eerste plaats. Daar kun je wat van vinden natuurlijk, voor mij hoeft het ook niet, maar dat maakt het nog niet dat ze dat maar even terzijde schuiven. Is een beetje (denk ik) als dat je met je auto tegen een andere auto aanrijdt, je verzekering zegt altijd 'neem nooit de schuld op je'. Dat kun je lastig vinden, maar dat zijn nou eenmaal de spelregels.
Verder weet ik ook niet hoe Ajax dit heeft benaderd. Ik neem aan dat er van Ajax kant nog wel een verhaal naar boven komt, al dan niet bij een rechtszaak. Ajax heeft er geen enkele baat bij om de boel te traineren want de waarheid zal toch wel boven water komen.