Darten
Moderator: mods
Re: Darten
Hij is nog maar 27! Dacht dat hij een stuk ouder was.
Dat gaat een schitterende strijd met V Gerwen worden de komende jaren. Wel bijzonder hoor, dat Cross vanuit het niks komt in het jaar dat Taylor afscheid neemt. Bestaat toeval?
Dat gaat een schitterende strijd met V Gerwen worden de komende jaren. Wel bijzonder hoor, dat Cross vanuit het niks komt in het jaar dat Taylor afscheid neemt. Bestaat toeval?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Wade en Lewis er niet bij, opvallend.Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld zijn de enige twee Nederlanders die dit jaar mee mogen doen aan de Premier League Darts. Jelle Klaasen greep in tegenstelling tot vorig jaar naast een uitnodiging.
PDC-voorzitter Barry Hearn maakte maandag direct na afloop van de WK-finale tussen Rob Cross en Phil Taylor (7-2) bekend dat naast Van Gerwen en Van Barneveld ook Cross, Peter Wright, Gary Anderson, Daryl Gurney, Mensur Suljovic, Gerwyn Price, Simon Whitlock en Michael Smith in actie zullen komen op het prestigieuze toernooi.
Ten opzichte van vorig jaar zullen behalve Klaasen ook Taylor, Dave Chisnall, Adrian Lewis, James Wade en Kim Huybrechts er in de komende editie niet bij zijn.
YNWA
Whitlock wel?? Dat heeft hij dan alleen maar aan die gekke staart van hem te danken.
En aan het feit dat hij Australiër is?Sandro schreef:Whitlock wel?? Dat heeft hij dan alleen maar aan die gekke staart van hem te danken.
Barry Hearn benadrukte erg het 'globale' karakter van de lijst. Alleen maar Nederlanders en Britten ziet hij waarschijnlijk niet zitten. (en waar blijven de Chinezen? A la het Snooker)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolly_(schaap) Schaap Dolly was in de jaren '90 niet succesvol gekloond, daarna werd klonen zogenaamd verboden.Sandro schreef:Hij is nog maar 27! Dacht dat hij een stuk ouder was.

Maar ik ken met dat dubbelleven van me, met mijn 14-voudig persoonlijkheids(stoornis) 007 leven genoeg plekken waar ze al een hele tijd keihard door zijn gegaan met klonen.
https://www.scientias.nl/twintig-jaar-d ... nd-schaap/
Jij Sandro, noemde Rob Kruising al een robot, wellicht is hij een zeer succesvolle productie uit de jaren '90 die beter geprogrammeerd dan de dartende versie van Shrek is.

Zal inderdaad ook wel een rol spelen. Maar Whitlock heeft het niveau al een tijd niet, dus zal de competitie niet interessanter maken.zeux schreef:En aan het feit dat hij Australiër is?Sandro schreef:Whitlock wel?? Dat heeft hij dan alleen maar aan die gekke staart van hem te danken.
Barry Hearn benadrukte erg het 'globale' karakter van de lijst. Alleen maar Nederlanders en Britten ziet hij waarschijnlijk niet zitten. (en waar blijven de Chinezen? A la het Snooker)
Goede Chinezen hoef je bij het darten voorlopig niet te verwachten.
Kun je verklaren waarom ze wel op zijn gekomen in het snooker en niet in het darten?Sandro schreef:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Misschien moeten ze het bord wat lager hangen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
raymon schreef:Misschien moeten ze het bord wat lager hangen.

Ja Sandro dat vind ik wel een goede vraagzeux schreef:Kun je verklaren waarom ze wel op zijn gekomen in het snooker en niet in het darten?Sandro schreef:

Misschien omdat de meeste Aziaten niet tegen bier kunnen.

Kijk uit hoor, ik kan vast ook wel een flauwe grap over Turken en darten verzinnenraymon schreef:Misschien moeten ze het bord wat lager hangen.

In aanleg zijn Chinezen, of breder Aziaten, denk ik uitstekend geschikt voor een precisiespelletje als darten.zeux schreef:Kun je verklaren waarom ze wel op zijn gekomen in het snooker en niet in het darten?Sandro schreef:
Ze zijn er overigens ook heel goed in, maar dan softtip darts :) Dat spelletje is behoorlijk groot in Azië en daar is dan waarschijnlijk ook wel een hele aardige boterham in te verdienen. Daar dus niet meteen een reden om naar het 'gewone' darten over te stappen.
Daarnaast worden er bij mijn weten vanuit de PDC niet, of nauwelijks, toernooien in China georganiseerd. In Australië is de PDC dan juist weer wel flink aan de slag gegaan. Er komt vast een moment dat Hearn besluit om Azië er meer bij te betrekken, maar dan nog zal het nog wel een tijdje duren voor de eerste echte Aziatische topper opstaat. Als je ziet welk niveau ze nu naar het WK brengen....
Wat betreft het snooker heb ik begrepen dat er in de jaren 80 zelfs al toernooien in China georganiseerd werden en dat ze er toen op z'n zachtst gezegd geen klote van konden. Daar zijn dus nog heel wat jaren overheen gegaan voordat de eerste topper zich meldde. In de jaren 90 was er een topper in de vorm van de Thai James Wattana, maar daarachter zat heel lang niks. Tot de komst van Ding, die een tsunami van Chinese topspelers veroorzaakte.
Thanks Sandro!
Soft tip darts. Is dat net zo iets als honkbal vs. softbal? Ik wist niet eens dat het een apart spelletje was.
Nil volentibus arduum
Eerder wiffle ball...Marillion schreef:Soft tip darts. Is dat net zo iets als honkbal vs. softbal? Ik wist niet eens dat het een apart spelletje was.
Die 61-jarige vent (Kim?) is toch kampioen soft tips?
Ja klopt, hij is zelfs nummer 1 van de wereld, zie ik.
34.000 dollar verdiend in 2017. Het prijzengeld is duidelijk van een ander niveau dus.
Er staan trouwens ook veel Amerikanen in de top. Dat verklaart ook wel deels waarom er zo weinig goede Amerikanen zijn (geweest) in het normale darten.
http://www.darts-theworld.com/en/ranking/
34.000 dollar verdiend in 2017. Het prijzengeld is duidelijk van een ander niveau dus.
Er staan trouwens ook veel Amerikanen in de top. Dat verklaart ook wel deels waarom er zo weinig goede Amerikanen zijn (geweest) in het normale darten.
http://www.darts-theworld.com/en/ranking/
Dat is met een elektronisch bord dat automatisch de punten telt, en de darts met een plastic punt (of soortgelijk materiaal). Volgens mij hangt het bord op dezelfde hoogte en is de afstand van de oche tot het bord ook hetzelfde. Het maximum gewicht van de dart is een stuk lager, om de eenvoudige reden dat het bord anders wel heel snel het loodje legt. Misschien dat de triple ietsjes groter is bijvoorbeeld, maar dat weet ik niet. Spelletje lijkt dus behoorlijk veel op elkaar.Marillion schreef:Soft tip darts. Is dat net zo iets als honkbal vs. softbal? Ik wist niet eens dat het een apart spelletje was.
Ik heb altijd gedacht dat die versie van een dartspel er alleen was zodat bijvoorbeeld kinderen of dronken volk in een kroeg niet met die scherpe pijltjes zouden spelen. Of omdat het minder snel slijt. Geen idee dat het een aparte versie van het spel is.
Nil volentibus arduum
Ik denk serieus dat het zo weleens ontstaan kan zijn. En het gemak van het zelf niet te hoeven tellen natuurlijk (komt inderdaad ook van pas na de nodige consumpties).Marillion schreef:Ik heb altijd gedacht dat die versie van een dartspel er alleen was zodat bijvoorbeeld kinderen of dronken volk in een kroeg niet met die scherpe pijltjes zouden spelen. Of omdat het minder snel slijt. Geen idee dat het een aparte versie van het spel is.
Het is overigens wel zo dat er veel meer verschillende spelletjes gespeeld worden bij soft tip, niet alleen maar 501 zoals bij darts gebruikelijk is. Wat dat betreft is het wel lekker gevarieerd.
-
- AT Toto winner 15/16
Deze week begint dacht ik ook de BDO WK, wordt dat nog ergens uitgezonden? Puur voor de folklore en om nog een beetje af te kicken zou ik het wel leuk vinden om het een beetje te volgen.
Zou ik ook leuk vinden. Vanaf vorig jaar is het alleen niet meer op de BBC en Eurosport te zien. Wel op Channel 4 en ik lees dat er mogelijkheden zijn via YouTube (?).brigade zuid schreef:Deze week begint dacht ik ook de BDO WK, wordt dat nog ergens uitgezonden? Puur voor de folklore en om nog een beetje af te kicken zou ik het wel leuk vinden om het een beetje te volgen.
- InnerHarbour
Ja ik ken dat gevoel. Dat heb ik als ik na Liverpool een wedstrijd van Ajax opzet.brigade zuid schreef:Deze week begint dacht ik ook de BDO WK, wordt dat nog ergens uitgezonden? Puur voor de folklore en om nog een beetje af te kicken zou ik het wel leuk vinden om het een beetje te volgen.

Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo jan 03, 2018 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
You read it here first, Phil volgend jaar BDO wereldkampioen! 

- Jinne
- Site Admin
Wat voor mannen spelen nog bij de BDO? Loopt Adams daar nog steeds rond?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- AT Toto winner 15/16
Ja die doet wel weer mee, van de oude garde heb je verder nog oa Darryl Fitton en Scott Waites. Nummer 1 geplaatst is Glen Durrant, die kan wel goed darten trouwens.