Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » do dec 28, 2017 2:12 pm

We stappen wel helemaal af van de filosofie he. Bosz mocht Kruzen meenemen en nu lijkt Ten Hag Schreuder mee te nemen. Ik heb toch ergens (drie jaar terug ofzo) gelezen dat Ajax altijd zijn eigen assistenten naar voren schuift.

BZ bedoelt dat Schreuder op bezoek gaat bij BVB en Bayern. Als assistent van Hoffenheim.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 28, 2017 2:25 pm

Van de fluwelen revolutie is nog maar bitter weinig over. Jonk, Bergkamp en de Boer weg, Cruijff dood en de twee overgebleven mensen stellen trainers die er totaal anders over denken aan.
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 28, 2017 2:27 pm

Van enig beleid is al langer geen sprake meer helaas.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2017 2:42 pm

Als je dit jaar geen kampioen wordt heb je gewoon 4 jaar geen fuck gewonnen. Meeste geld, meeste talent en je hebt gewoon helemaal niks.

Sandro

Bericht door Sandro » do dec 28, 2017 2:46 pm

Ben er nog niet zo zeker van dat het de keuze van Ten Hag is. Waarom zou hij Schreuder kiezen, als ze nog nooit met elkaar gewerkt hebben?

Aan de andere kant is het ook niet meteen logisch dat de keuze voor Schreuder vanuit Ajax gemaakt is. Het blijft nog even onduidelijk...
Laatst gewijzigd door Sandro op do dec 28, 2017 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » do dec 28, 2017 2:46 pm

Peter schreef:
BZ bedoelt dat Schreuder op bezoek gaat bij BVB en Bayern. Als assistent van Hoffenheim.
In het stuk wordt gesuggereerd dat de Hoffenheim-trainer deze zomer naar BVB of Bayern zou gaan. En zou Schreuder dan mee mogen, als assistent?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 28, 2017 2:46 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 28 december 2017

Erik ten Hag nieuwe trainer Ajax

Ajax en FC Utrecht hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Erik ten Hag naar Ajax. De trainer en Ajax zijn in hoofdlijnen akkoord. Binnenkort tekent Ten Hag een contract van 2,5 jaar, dat ingaat op 1 januari 2018 en afloopt op 30 juni 2020.

Erik ten Hag (Haaksbergen, 2 februari 1970) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal. De actieve voetballoopbaan van de op diverse posities inzetbare Ten Hag was van 1989 tot en met 2002. De oud-speler kwam achtereenvolgens uit voor FC Twente, De Graafschap, RKC Waalwijk en FC Utrecht. Met de club uit Doetinchem werd Ten Hag in 1991 ongeslagen kampioen van de toenmalige eerste divisie en met de Enschedese club veroverde hij als aanvoerder de KNVB beker.

Van 1 juni 2002 tot medio 2008 was Ten Hag hoofd opleiding van de Voetbalacademie FC Twente/Heracles Almelo. Van 2009 tot 2012 was hij assistent-trainer bij PSV. In het seizoen 2012/13 was hij trainer van Go Ahead Eagles en promoveerde met die club naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok de oefenmeester naar Duitsland en had daar de leiding over het beloftenelftal van Bayern München, met wie hij kampioen werd van de regionalliga. Sinds het seizoen 2015/2016 is hij hoofdtrainer van het eerste elftal van FC Utrecht. In zijn eerste jaar bij Utrecht won hij de Rinus Michels Award als beste trainer van Nederland.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » do dec 28, 2017 2:48 pm

Ik kijk wel uit naar 'de Helix en de Footbonaut' op het trainingsveld. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » do dec 28, 2017 2:48 pm

Welkom Erik. Kan alleen maar beter gaan! Van mij krijg je dus ook ruim de tijd om wat te gaan bouwen. Je moet namelijk van nul beginnen, want Keizer was nog niet begonnen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do dec 28, 2017 2:48 pm

InnerHarbour schreef:Van de fluwelen revolutie is nog maar bitter weinig over. Jonk, Bergkamp en de Boer weg, Cruijff dood en de twee overgebleven mensen stellen trainers die er totaal anders over denken aan.
Laten we het hopen want het was één grote farce en een mislukking!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 28, 2017 2:49 pm

Niemand hoeft vanavond thuis te blijven voor het sportjournaal, want zowel Ten Hag als Vd Sar zijn in het buitenland. De 'presentatie' is 7 januari.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter

Bericht door peter » do dec 28, 2017 2:52 pm

Joël Veltman heeft een verlate kerstboodschap voor zijn aanstaande trainer Erik ten Hag. „Ajax slaat een andere weg in, maar uiteindelijk willen we wel des Ajax’ spelen”, zegt de aanvoerder van Ajax, die naar de samenwerking met Ten Hag uitkijkt.

Telegraaf
Waar bemoeit Veltman zich eigenlijk mee? Met Keizer speelden we ook niet des Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2017 3:05 pm

Ongepast idd.

elliquido

Bericht door elliquido » do dec 28, 2017 3:06 pm

Peter schreef:
Joël Veltman heeft een verlate kerstboodschap voor zijn aanstaande trainer Erik ten Hag. „Ajax slaat een andere weg in, maar uiteindelijk willen we wel des Ajax’ spelen”, zegt de aanvoerder van Ajax, die naar de samenwerking met Ten Hag uitkijkt.

Telegraaf
Waar bemoeit Veltman zich eigenlijk mee? Met Keizer speelden we ook niet des Ajax.
die is bang voor zijn bandje om zijn arm
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 28, 2017 3:07 pm

Peter schreef:We stappen wel helemaal af van de filosofie he. Bosz mocht Kruzen meenemen en nu lijkt Ten Hag Schreuder mee te nemen. Ik heb toch ergens (drie jaar terug ofzo) gelezen dat Ajax altijd zijn eigen assistenten naar voren schuift.
Gezien de hoeveelheid mensen die er tegenwoordig werkzaam zijn rondom een eerste elftal is het wel vrij logisch dat de nieuwe trainer in ieder geval zelf één assistent uit mag kiezen.
Er blijven er dan nog genoeg over die hij van de club op zijn bord krijgt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 28, 2017 3:33 pm

Peter schreef:Welkom Erik. Kan alleen maar beter gaan! Van mij krijg je dus ook ruim de tijd om wat te gaan bouwen. Je moet namelijk van nul beginnen, want Keizer was nog niet begonnen.
Hij krijgt van mij een half seizoen de tijd om de eerste plaats in de Eredivisie te veroveren.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do dec 28, 2017 3:40 pm

Marillion schreef:
Peter schreef:Welkom Erik. Kan alleen maar beter gaan! Van mij krijg je dus ook ruim de tijd om wat te gaan bouwen. Je moet namelijk van nul beginnen, want Keizer was nog niet begonnen.
Hij krijgt van mij een half seizoen de tijd om de eerste plaats in de Eredivisie te veroveren.
Echt? Ik wil vooral een lijn zien. Een horizon. Niet dat kansloze gehannes van het afgelopen half jaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 28, 2017 3:44 pm

Ik ben als supporter ondertussen wel weer een beetje klaar met geduld hebben. Al drie seizoenen op rij geen kampioenschap. Dat is gewoon zwaar onder de maat.

We hebben een spelersgroep waarmee we gewoon kampioen moeten kunnen worden. Bovendien is er geld beschikbaar voor versterkingen én is de achterstand prima te overzien.
Nil volentibus arduum

Historicus

Bericht door Historicus » do dec 28, 2017 4:27 pm

Peter schreef:

Telegraaf
Veltman is aanvoerder van het eerste en ik moest er ook niet aandenken dat Ajax straks defensief gaat spelen.

Toppie

Bericht door Toppie » do dec 28, 2017 4:55 pm

Haarloos is bij Ajax Kansloos :blush.gif: :smallgrin.gif: Bosz Keizer Ten Hag

Hopelijk red hij ons Hag(ch) je :ajaxscarf.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do dec 28, 2017 5:07 pm

Historicus schreef: Veltman is aanvoerder van het eerste en ik moest er ook niet aandenken dat Ajax straks defensief gaat spelen.
Veltman kan zich beter bezighouden met zijn eigen spel.

Je hebt aanvoerders en aanvoerders. Veltman is een armoedige keus.

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 28, 2017 6:19 pm

En een armoedige speler. Hopelijk verbant ten hag hem naar de bank.

Ten Hag zou Ziyech aanvoerder moeten maken. Met afstand onze beste speler.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 28, 2017 6:33 pm

Boabdil schreef:En een armoedige speler. Hopelijk verbant ten hag hem naar de bank.

Ten Hag zou Ziyech aanvoerder moeten maken. Met afstand onze beste speler.
Met beide stellingen eens.

Ik verwacht wel wat van Ten Hag. Heeft het bij Go Ahead en Utrecht goed gedaan. Je komt niet zomaar bij Bayern binnen. Hij lijkt me een moderne en bevlogen voetbalmanager. Hij zal het beduidend beter doen dan twijfelaar en tactisch onbenul Keizer. Alleen is het ook bij Ten Hag de vraag hoe hij met druk omgaat. Een van de vele nadelen van de Ajax-directie vind ik dat ze verbaal onhandig zijn en Ten Hag qua communicatie met de buitenwereld dus niet kunnen coachen en helpen.

Kan me voorstellen dat Ajax op de transfermarkt doorpakt en kwaliteit haalt. Ten Hag zal geen zin hebben om z'n geringe krediet door Dijks en Younes te laten verkloten.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 28, 2017 9:01 pm

Die Argentijn is al binnen. Dat scheelt natuurlijk al. Als de rest fit wordt heb je met afstand de beste selectie. Op minimaal 7 posities de beste speler van de Eredivisie en ook nog eens een aardige bank.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 28, 2017 9:09 pm

Inderdaad, met deze groep mag hij het wat mij betreft gaan doen. Linksback was mede door de blessures van Viergever en Sinkgraven een probleem. Dat is nu dan opgelost. Bovendien is Viergever straks weer terug. Op linksbuiten zal Younes nog wel vertrekken maar daar is geen aankoop nodig want Kluivert is daar basisspeler en er zit voldoende talent achter.

Ajax kan zich volledig op de Eredivisie richten. Dat moet met deze selectie geen enkel probleem zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie