Marcel Keizer - De ex-trainer
Moderator: mods
Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer
Dat waren mooie overwinningen, maar dat kwam onder andere doordat de spelers tegen die tegenstanders toch wel hard lopen. Tegen kleintjes werd wat minder hard gelopen en kwamen de tactische onvolkomenheden veel meer naar voren. Je speelt helaas meer tegen kleintjes dan tegen topploegen.
Keizer kan wel iets, maar niet genoeg.
Wat kan hij dan? Ik heb het niet kunnen ontdekken.
Tactisch zwak, dramatische presentatie en zijn people management leek ook nergens op.
Tactisch zwak, dramatische presentatie en zijn people management leek ook nergens op.
Ja klopt wel hoor.Arthur schreef:Dat waren mooie overwinningen, maar dat kwam onder andere doordat de spelers tegen die tegenstanders toch wel hard lopen. Tegen kleintjes werd wat minder hard gelopen en kwamen de tactische onvolkomenheden veel meer naar voren. Je speelt helaas meer tegen kleintjes dan tegen topploegen.
En ook in deze ruim gewonnen wedstrijden waren de tekortkomingen van het huidige Ajax diverse keren te zien.
Daarnaast ook de structureel slechte wissels die je én in de competitie zonneklaar punten hebben gekost als ook Europees voetbal gecombineerd met twee dingen aan Keizer die ik persoonlijk erg raar in zijn presentatie vond is het vrij logisch dat hij er nu uit ligt.
Hij liet de ploeg goed hoog druk zetten. Dat heeft een hoop kansen en doelpunten opgeleverd.Yopii schreef:Wat kan hij dan? Ik heb het niet kunnen ontdekken.
Af ten toe, ja. Tot Ajax de grip kwijtraakte. Of tot hij de boel aan gort wisselde.
Per saldo was het zeer teleurstellend. Ik vond Ajax vooral rommelig, zeg maar chaotisch, en vaak ook ongemotiveerd ogen.
Per saldo was het zeer teleurstellend. Ik vond Ajax vooral rommelig, zeg maar chaotisch, en vaak ook ongemotiveerd ogen.
Dat vind ik ook, vandaar mijn opmerking dat hij wel iets kan maar niet genoeg.Yopii schreef:Af ten toe, ja. Tot Ajax de grip kwijtraakte. Of tot hij de boel aan gort wisselde.
Dan wordt het een woordspelletje, want in de top staat 'iets' gelijk aan 'niets'. Het is alsof je zegt: 'Die schaatser rijdt wel hard, alleen in dat ene is hij iets minder: hij kan geen bochten lopen'. Een toptrainer moet alle aspecten van zijn vak beheersen.Arthur schreef:
Dat vind ik ook, vandaar mijn opmerking dat hij wel iets kan maar niet genoeg.
Keizer oogt voor de camera als een bang konijntje, alleen dat is al een probleem. Presentatie is de laatste jaren in het voetbal veel belangrijker geworden. Kan me ook niet voorstellen dat spelers onder de indruk waren als ze hun coach na afloop van een wedstrijd commentaar zagen geven.
Monkey Tonk schreef: De start was slecht. Maar dat is juist niet de fout van Keizer.

Keizer heeft het helemaal zelf verkloot. Tegen Nice en Rosenborg werd al pijnlijk duidelijk dat hij nooit aangesteld had mogen worden. Gebrek aan inzicht, gebrek aan persoonlijkheid, leiderschap en verbale kwaliteiten. Defensieve wissels die keer op keer verkeerd uitpakten. Neres en Wöber lange tijd op de bank houden. Aan Younes vasthouden. Kluivert op rechtsbuiten. Zeefuik. Dijks. In de weinige wedstrijden van Ajax die ik dit seizoen heb gezien, zag ik amper teamverband. Veel is trainbaar, blijkbaar werd er slecht getraind. The guy was f*cking clueless.
Experiment hobbyist voor de groep is dus mislukt. Surprise. Ik vermoed dat de directie m.n. Bergkamp wilde dumpen: konden ze meteen ook Keizer en Hennie eruit mikken. Prima. Je blijft nu wel met 2 directieleden zitten die er ook niets van kunnen. Die FdB veel te lang lieten aanmodderen. Die zich Keizer lieten aanleunen. Die Jonk e.c. eruit mikten om de klok terug te draaien. Die voor de zoveelste keer een trainer met een gemankeerde selectie het seizoen instuurden.
Van de directie van een beursgenoteerde onderneming verwacht je meer dan een positieve transferbalans in euro's. Ajax is rijk, maar heeft z'n opleiding, eerste selectie en technische staf niet op orde. Hmmm.
De selectie is best aardig. Een goede trainer kan daar iets van maken. Stel de beste spelers op en zorg voor organisatie in het team, dan is er al veel gewonnen.
Durf de stelling wel aan dat met een beetje trainer die er verstand van heeft je nu nog gewoon met de EL, Beker mee deed en geen vijf punten achter stond op PSV.
Blij met de punten ...
Ik zie niet hoe dat in tegenspraak is met wat ik zeg.Yopii schreef:Het is alsof je zegt: 'Die schaatser rijdt wel hard, alleen in dat ene is hij iets minder: hij kan geen bochten lopen'. Een toptrainer moet alle aspecten van zijn vak beheersen.Arthur schreef:
Dat vind ik ook, vandaar mijn opmerking dat hij wel iets kan maar niet genoeg.
www.parool.nlZo verliepen Marcel Keizers laatste uren bij Ajax
Ajax werd woensdagavond door FC Twente uitgeschakeld in het bekertoernooi. De volgende dag werd Marcel Keizer op non-actief gesteld. Zijn laatste dag als de trainer van Ajax.
DOOR: DICK SINTENIE 22 DECEMBER 2017, 13:00
Marcel Keizer zag Matthijs de Ligt naar de stip lopen en dacht: de beste speler van het veld zal zijn penalty toch niet missen? Maar dat deed Matthijs de Ligt wel. Een misser met verstrekkende gevolgen.
In de bus terug naar Amsterdam tuurde de trainer van Ajax voor zich uit, de donkere nacht in. Hij keek af en toe op zijn telefoon. Na de recente overwinningen op PSV en AZ kreeg hij een hoop appjes. Allemaal duimpjes omhoog. Nu bleef het stil. Vrienden en bekenden lieten hem maar even met rust.
Kort nachtje
Om half twee was hij thuis. Zijn vrouw was nog wakker. Dat is ze niet altijd als hij zo laat thuiskomt, maar nu wel. Gelukkig. Het is fijn om een zware dag nog even door te nemen. Ze dronken wat samen, en kletsten een beetje. Om half vier ging Keizer slapen. Hij maakte een kort nachtje, zoals altijd na een wedstrijd, ongeacht winst of verlies.
Rond 07.00 uur stond hij op, met ontbijt en met de door Ajax zelfgemaakte videobeelden van het bekerduel. Waar ging het mis? Wat moet beter, en waar legt hij later deze ochtend het accent op tijdens de wedstrijdbespreking met zijn spelers?
De uitlooptraining had niet veel om het lijf. Een half uurtje liet hij zijn hoofd zien op het veld. In de kantine was het behaaglijk warm. Er stond een interview met Het Parool gepland. Er was een fotograaf meegekomen. Ze nam foto's van hem in een van de leslokalen op De Toekomst. Ze liet hem het resultaat zien. "Die niet," zei hij, "die lach is gemaakt."
Een onbekende
Vond hij het eigenlijk leuk om te poseren? "Nee," zei hij eerlijk. "Het hoort bij dit vak. Net als interviews geven. Maar dat doe ik niet vaak. Het liefst sta ik op het veld. Ik wil mijn spelers beter maken. Daar steek ik heel veel uren in."
Hij was al een half jaar trainer van Ajax en toch was hij voor velen nog een onbekende. De clubleiding had hem doorgeschoven naar het eerste, nadat Peter Bosz naar Borussia Dortmund was vertrokken.
Dennis Bergkamp had hem een jaar van dichtbij aan het werk gezien met het beloftenelftal. Zijn manier van trainen en coachen, zijn benadering van de spelers en het spel, en de manier waarop hij Jong Ajax liet voetballen, spraken bij Bergkamp tot de verbeelding. Keizer kreeg één opdracht mee: breng het voetbal van Jong Ajax naar de Arena.
Ambitieus en leergierig
Hij had geen honderd interlands achter zijn naam. Had niet voor topclubs gevoetbald. En hij was als trainer onder aan de ladder begonnen, bij de amateurs. Maar hij was ambitieus en leergierig. Hij ging op eigen houtje naar FC Utrecht om stage te lopen, naar Bayern München en Bayer Leverkusen om trainingen te bekijken.
Bij die laatste club was Roger Schmidt werkzaam, die als trainer van Red Bull Salzburg ooit Ajax tweemaal van het veld had geblazen. Keizer wilde het fijne weten van de aanpak van Schmidt. In een conservatieve wereld wilde hij een moderne trainer zijn, met een moderne speelwijze, en gebruikmakend van alle innovatie op het gebied van statistieken en videoanalyse.
Hij genoot ervan om bij Ajax met zo veel goede voetballers op het veld te staan. De laatste weken kon het spel hem meer en meer bekoren. Beetje bij beetje klom Ajax uit het diepe dal waarin de ploeg - en eigenlijk de hele club - de eerste maanden van het seizoen had gezeten. Het noodlot dat Abdelhak Nouri trof op de laatste dag van het zomerse trainingskamp in Oostenrijk had iedereen diep geraakt.
Verbindingsman
Hoe hij met zijn eigen verdriet en met dat van zijn spelers was omgegaan? "Er is geen draaiboek voor. Ik heb het op gevoel gedaan. En veel hulp gekregen van persvoorlichter Miel Brinkhuis en teammanager Tjerk Smeets, en van de overige stafleden."
"Ik moest als trainer voor de troepen gaan staan, de pers te woord staan, zoals ook Joël Veltman dat als aanvoerder een paar keer heeft gedaan. Je krijgt een camera voor je neus, je haalt een keer diep adem en je geeft naar eer en geweten antwoord op de vragen."
Maar de pijn zat diep, heel diep. 'Appie' was bij Jong Ajax een van de oogappeltjes van Keizer. "Hij was de verbindingsman tussen de generaties. In het verleden hadden spelers van het eerste elftal niet altijd trek om met Jong Ajax mee te doen. Maar in mijn tijd was daar geen sprake van, en dat kwam door Appie. Zijn drive, het plezier dat hij uitstraalde en het lef waarmee hij voetbalde, werkten aanstekelijk op elke ploeg waarin hij speelde."
Donkere schaduw
Hij miste Nouri als mens én als voetballer. Met zekerheid kon hij het uiteraard niet stellen, maar de kans dat Nouri onder hem dit seizoen basisspeler zou zijn geworden, noemde hij vrij groot. "Elke trainer heeft een visie en je hebt een aantal spelers die daarin heel veel kunnen geven: Hakim Ziyech, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Lasse Schöne. En ook Nouri kan dat."
De eerste maanden van dit seizoen waren door de donkere schaduw van Nouri's noodlot waardeloos. Het teamproces stokte. Etentjes met de staf en de spelers, of met de staf en de directie, die zo belangrijk zijn om elkaar beter te leren kennen; niemand had er zin in. Keizer en zijn ploeg gingen ten onder in twee Europese voorronden. De trainer zag zijn spelers vaak net onder hun kunnen presteren. "Het was vlak. De manier waarop je voetbal hoort te beleven, hoe je met elkaar op het veld staat, en het plezier dat daarbij hoort, waren weg. Ook bij mij."
Als excuus voor het wisselvallige spel en de povere prestaties heeft hij het drama rond Nouri nooit willen aanvoeren. "Eigenlijk hoop je dat je dat helemaal niet hoeft te zeggen. Maar ik miste bij pers en publiek in die eerste maanden wel empathie."
Niet fair
"Hoe kun je kritiek hebben op spelers die zo diep zitten? Ik vond dat niet fair. Die kritiek was nutteloos. Een maand geleden ben ik daar tijdens een persconferentie op ingegaan. Ik vond dat ik het voor mijn spelers moest opnemen. Natuurlijk moet Ajax winnen, maar er is geen seizoen zoals dit seizoen."
Nouri is nooit uit de gedachten geweest. Niet bij Keizer, niet bij de spelers. Hij heeft een plekje in de kleedkamer, er ligt nog kleding van hem. Zijn naam staat nog op de spelerslijst. "En dat is wel mooi. Hij is nog bij ons. Al blijft het moeilijk om over te praten. Omdat ik al die mooie herinneringen aan Appie in mijn hoofd heb."
Het plezier in het voetbal keerde geleidelijk aan terug bij Ajax. Mooi waren de recente zeges op PSV en AZ. En broodnodig ook, want de achterstand op de koploper was zo groot geworden dat de positie van Keizer onder druk was komen te staan.
Niet goed genoeg
"Maar ik ben daar geen moment mee bezig geweest. Als je niet tegen kritiek kan, moet je geen trainer van Ajax worden. Ik had vorig seizoen een kantoortje naast dat van hoofdtrainer Peter Bosz. Toen hij terugkwam uit Rostov (4-1 nederlaag en Europese uitschakeling), dacht ik: dat is geen lekkere baan. Maar datzelfde zal Michael Reiziger vandaag misschien gedacht hebben, toen hij mij zag."
Je moet hopen dat iedereen alles meeneemt in de beoordeling van de trainer Marcel Keizer, zei hij ter afsluiting van het interview. Dat de nuance niet ontbreekt. "Dat er voor 100 miljoen aan spelers is verkocht en voor 20 miljoen teruggekocht. Dat er vorig jaar vijf internationals op de reservebank zaten en nu nul. Dat het spel beter wordt en dat het gat met PSV overbrugbaar is, terwijl we met z'n allen van heel ver moesten komen. Als dat allemaal wordt meegewogen en het is niet goed genoeg, dan hoor ik het wel."
Een uur later hoorde Marcel Keizer van Edwin van der Sar dat hij geen trainer van Ajax meer is.
Trainer/coach van Ajax is zo'n beetje het hoogst haalbare in Nederland: het is geen schande als je daar niet slaagt. De omstandigheden waren niet ideaal, maar uiteindelijk komt hij toch tekort voor dit niveau.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Het lijkt mij het beste als de nieuwe trainer daar onmiddelijk mee kapt, hij is geen speler van Ajax meer en blijven hangen in verdriet is nog nooit ergens goed voor geweest IMHO.Nouri is nooit uit de gedachten geweest. Niet bij Keizer, niet bij de spelers. Hij heeft een plekje in de kleedkamer, er ligt nog kleding van hem. Zijn naam staat nog op de spelerslijst. "En dat is wel mooi. Hij is nog bij ons. Al blijft het moeilijk om over te praten. Omdat ik al die mooie herinneringen aan Appie in mijn hoofd heb."
YNWA
Tja, tis natuurlijk een sympathieke vent.Maar aan de kassa bij een winkel zitten ook sympathieke personen maar dan moet je toch nog afrekenen.
Blij met de punten ...
-
Ik hoop dat hij bij andere clubs de kans krijgt. Hij lijkt me echt een aardige en sympathieke vent die te snel voor het grote werk is (en heeft) gekozen. Hij kon Ajax geen 'nee' verkopen, maar hij was er nog niet helemaal klaar voor. Het siert hem dat ie veel investeert in z'n carrière. En hij heeft in de Eredivisie aardig gepresteerd, al was die wedstrijd tegen Vitesse wel een dieptepunt.
Maar voor een kleinere club lijkt het me een ideale trainer.
Maar voor een kleinere club lijkt het me een ideale trainer.
Whitey on the moon.
Dat vraag ik me af. Bij een kleinere club kun je niet zo aanvallend spelen en hoog druk zetten, terwijl dat zijn enige kunstje lijkt. Hij is vooral ideaal voor de top van de JL.
Met de nadruk op "lijkt".
Het "lijkt" mij ook sterk dat jij weet of, en hoe, hij zich aanpast bij een kleinere club in de Eredivisie. Hij slaat in ieder geval geen flater als je hem afsteekt tegen de gemiddelde coach in de Eredivisie. Als je ziet wat er bij de kleinere clubs rond loopt en in de afgelopen jaren rondgelopen heeft.
Het "lijkt" mij ook sterk dat jij weet of, en hoe, hij zich aanpast bij een kleinere club in de Eredivisie. Hij slaat in ieder geval geen flater als je hem afsteekt tegen de gemiddelde coach in de Eredivisie. Als je ziet wat er bij de kleinere clubs rond loopt en in de afgelopen jaren rondgelopen heeft.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Eerlijk gezegd denk ik dat hij terecht kleine clubjes trainde. Hij heeft niets van een toptrainer.
Mee kappen, inderdaad.
Natuurlijk blijf je erin hangen als je het zo aanpakt. Elke keer zie je die kleding liggen.InnerHarbour schreef:Het lijkt mij het beste als de nieuwe trainer daar onmiddelijk mee kapt, hij is geen speler van Ajax meer en blijven hangen in verdriet is nog nooit ergens goed voor geweest IMHO.Nouri is nooit uit de gedachten geweest. Niet bij Keizer, niet bij de spelers. Hij heeft een plekje in de kleedkamer, er ligt nog kleding van hem. Zijn naam staat nog op de spelerslijst. "En dat is wel mooi. Hij is nog bij ons. Al blijft het moeilijk om over te praten. Omdat ik al die mooie herinneringen aan Appie in mijn hoofd heb."
Mee kappen, inderdaad.
Dat klopt. Maar een middenmotertje in de Eredivisie ofzo, zie ik hem nog wel doen hoor.Eerlijk gezegd denk ik dat hij terecht kleine clubjes trainde. Hij heeft niets van een toptrainer.
Sommigen lijken te denken dat hij nu veroordeeld is tot het leven onder een rots. Maar hij komt vast weer ergens bovendrijven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- Jinne
- Site Admin
Voor Adrie Koster gingen ook nog wat onverwachte deuren open na zijn interim baan bij Ajax 1.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Hij is zeker niet slechter dan Bassie, Wouters en misschien wel Blind. Hij deed geen rare dingen toen Ajax uit Europa werd gekegeld, hij bleef redelijk trouw aan z'n visie.Sandro schreef:Met de nadruk op "lijkt".
Nogmaals, op z'n huidige niveau was ie te licht, maar inderdaad, voor subtop Eredivisie heeft ie wel laten zien dat ie wat kan.
Whitey on the moon.
Mee eens. Niet in het rouwproces blijven hangen maar leg het zo uit dat je met elkaar voor Nouri die 34e landstitel wil en gaat halen. Gebruik de gebeurtenis, hoe tragisch ook, als een extra stimulans. Dat bereik je echter niet door net te doen of hij ieder moment nog binnen kan lopen.Yopii schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat hij terecht kleine clubjes trainde. Hij heeft niets van een toptrainer.
Natuurlijk blijf je erin hangen als je het zo aanpakt. Elke keer zie je die kleding liggen.InnerHarbour schreef:Het lijkt mij het beste als de nieuwe trainer daar onmiddelijk mee kapt, hij is geen speler van Ajax meer en blijven hangen in verdriet is nog nooit ergens goed voor geweest IMHO.Nouri is nooit uit de gedachten geweest. Niet bij Keizer, niet bij de spelers. Hij heeft een plekje in de kleedkamer, er ligt nog kleding van hem. Zijn naam staat nog op de spelerslijst. "En dat is wel mooi. Hij is nog bij ons. Al blijft het moeilijk om over te praten. Omdat ik al die mooie herinneringen aan Appie in mijn hoofd heb."
Mee kappen, inderdaad.
Keizer heeft diverse beginnersfouten gemaakt. Niet zo gek als je een beginner de functie van hoofdcoach geeft.
Nil volentibus arduum
En een hele jonge groep hebt. Een jonge directie. Alles is rookie bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Hoe meer ik erover nadenk, hoe duidelijker het voor mij is dat Ajax de verkeerde beslissing heeft genomen. Ik weet ook wel dat Keizer geen toptrainer is. Daar gaat het niet om. Het gaat om DIT seizoen. Juist dit seizoen, uit de hele clubgeschiedenis, had een ervaring kunnen zijn waar de hele selectie, en de coach, hun verdere leven inspiratie uit hadden kunnen putten. Je komt SAMEN als groep uit een onwaarschijnlijk zwart dal, en groeit daardoor heen. Ajax heeft en kans voor open doel gemist om de spelers iets bij te brengen dat ze nooit zouden vergeten. Namelijk de kans om deze groep, en coach, TOCH kampioen te worden...Duke schreef:Zo verliepen Marcel Keizers laatste uren bij Ajax
De eerste maanden van dit seizoen waren door de donkere schaduw van Nouri's noodlot waardeloos. Het teamproces stokte. Etentjes met de staf en de spelers, of met de staf en de directie, die zo belangrijk zijn om elkaar beter te leren kennen; niemand had er zin in. Keizer en zijn ploeg gingen ten onder in twee Europese voorronden. De trainer zag zijn spelers vaak net onder hun kunnen presteren. "Het was vlak. De manier waarop je voetbal hoort te beleven, hoe je met elkaar op het veld staat, en het plezier dat daarbij hoort, waren weg. Ook bij mij."
Als excuus voor het wisselvallige spel en de povere prestaties heeft hij het drama rond Nouri nooit willen aanvoeren. "Eigenlijk hoop je dat je dat helemaal niet hoeft te zeggen. Maar ik miste bij pers en publiek in die eerste maanden wel empathie."
Niet fair
"Hoe kun je kritiek hebben op spelers die zo diep zitten? Ik vond dat niet fair. Die kritiek was nutteloos. Een maand geleden ben ik daar tijdens een persconferentie op ingegaan. Ik vond dat ik het voor mijn spelers moest opnemen. Natuurlijk moet Ajax winnen, maar er is geen seizoen zoals dit seizoen."
Je moet hopen dat iedereen alles meeneemt in de beoordeling van de trainer Marcel Keizer, zei hij ter afsluiting van het interview. Dat de nuance niet ontbreekt. "Dat er voor 100 miljoen aan spelers is verkocht en voor 20 miljoen teruggekocht. Dat er vorig jaar vijf internationals op de reservebank zaten en nu nul. Dat het spel beter wordt en dat het gat met PSV overbrugbaar is, terwijl we met z'n allen van heel ver moesten komen. Als dat allemaal wordt meegewogen en het is niet goed genoeg, dan hoor ik het wel."
Voor wie denk je de spelers dit seizoen spelen? Aan wie denk je dat ze een kampioenschap hadden opgedragen? Je had een band kunnen scheppen tussen deze spelers die geen andere selectie ooit gehad heeft. En juist omdat er zoveel jonge spelers in het team lopen, hadden zij, en Ajax, daar nog heel lang plezier van kunnen hebben. Nu verbreek je dat sprookje, uit een zwart dal geboren, door de coach weg te halen. Nu vergeet je dat, juist dit sprookje, dat werkelijkheid had kunnen worden, veel meer had betekend onder lediing van een trainer die helemaal uit zijn element leek aan het begin van het seizoen. Inmiddels stuurde Ajax de kampioen en psv met dikke nederlagen het riet in. Ajax lag op schema. De betekenis van de stijgende lijn dit jaar staat in geen enkele verhouding tot een stijgende lijn in andere jaargangen. Dit was de belangrijkste stijgende lijn ooit bij Ajax. Het gaat om de mentaliteit die erachter zit. Veel teams hadden niks meer laten zien, en hadden de moed opgegeven. Dit jonge Ajax stond op uit het graf. En nu haalt zo'n etterig ventje als Overmars daar een streep door. Wat een lulletje rozewater is dat. Ik verwacht dat Ajax na de winterstop niet zo goed meer zal draaien. De jongens hebben het verhaal, dat ze dit seizoen samenbracht, niet af kunnen schrijven. We zijn weer terug in de harde realiteit waarin alleen geld telt, waarin Overmars het roer grijpt, waarin Bergkamp niet telt. Who the fuck is Overmans? De zielloosheid wint weer eens. Dan moet je straks ook niet gek staan te kijken als het spel zielloos is.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op za dec 23, 2017 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
-
De hele structuur die door Cruijff was bedacht, sloeg natuurlijk nergens op. Maar dat was al een tijdje duidelijk...
Ik denk dat Overmars an sich wel capabel is. Ik vind dat hij met Bosz een uitstekende keuze heeft gemaakt die niet tot het Ajax kliekje behoorde. Zelfde met Ten Hag als dat rondkomt. Moderne trainers met ervaring.
VD Sar heeft al min of meer een tik op de vingers gehad van de RvC dat ze te laat zijn geninformeerd over de perikelen rond de technische staf (Bergkamp vs. Bosz). Dus het lijkt me dat vooral Bergkamp en VD Sar rookie mistakes hebben gemaakt. Ook de scouting functioneert aardig moet ik zeggen met spelers als Sanchez en het actief scouten in Zuid Amerika en dat is de verantwoordelijkheid van Overmars.
Ik denk dat Overmars an sich wel capabel is. Ik vind dat hij met Bosz een uitstekende keuze heeft gemaakt die niet tot het Ajax kliekje behoorde. Zelfde met Ten Hag als dat rondkomt. Moderne trainers met ervaring.
VD Sar heeft al min of meer een tik op de vingers gehad van de RvC dat ze te laat zijn geninformeerd over de perikelen rond de technische staf (Bergkamp vs. Bosz). Dus het lijkt me dat vooral Bergkamp en VD Sar rookie mistakes hebben gemaakt. Ook de scouting functioneert aardig moet ik zeggen met spelers als Sanchez en het actief scouten in Zuid Amerika en dat is de verantwoordelijkheid van Overmars.
Whitey on the moon.