Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

zeux

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » zo dec 10, 2017 1:59 pm

Javiskamp schreef:Bosz terug?
Zou hij dat zelf überhaupt willen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo dec 10, 2017 2:03 pm

Waarom niet?
Als hij krijgt waar hij om vroeg...

Maar ik zie het niet gebeuren hoor... dan zou het TH zichzelf een brevet van oncermogen opspelden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 2:04 pm

Dat gaat niet gebeuren.

Maar het is wel een raar fenomeen dat je elkaar de tent uitvecht en achteraf dan nooit meer samen kan werken...

Waarom gaat iemand die succesvol is bij een club niet gewoon door de voordeur naar buiten? Kans bestaat dat ze op een gegeven moment bij bijv Tottenham Hotspurs of Arsenal gaan werken, clubs die maar erg weinig presteren zodra ze geen ex Ajacieden in de gelederen hebben rondlopen.

En dan ga je met je oud werknemer duurzaam samenwerken ipv je club alleen maar leeg laten kopen door zulke clubs.

Maar nee, bij Ajax moet het vrijwel altijd op 'de slangenkuilen manier' eindigen. :blush.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo dec 10, 2017 2:04 pm

Natuurlijk niet. Zijn reputatie heeft hij in één seizoen bij Ajax, waarin geen prijzen werden gewonnen, opgebouwd. Stel hij komt terug en het loopt niet dan is die hele reputatie ook aan gort.

Zie trouwens sowieso maar een fatsoenlijke coach te vinden die nu wil instappen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 9:42 pm

mattie schreef:
Cruijff schreef:Keizer is na AZ-Ajax zeer waarschijnlijk en anders na Ajax-Willem II op 24 december, geen trainer van Ajax meer. Hij wil er blijkbaar met een knaller uit.

Ik hou je aan je woorden..
Je geduld zal nog wat langer beproefd worden. :smallgrin.gif:

Ooit besloot de clubleiding van Ajax al in augustus dat Co Adriaanse er uit zou gaan. Na uitoverwinningen bij Celtic en Feyenoord konden ze dat niet maakte, uiteindelijk werd Co er pas in december uit gekickt.

Naar aanleiding van vandaag zal hij toch behoorlijk gebenchmarkt worden met grijze muis Cocu. Is die tactiek van Cocu naast saai niet ook nog eens ontzettend laf en kleurloos... die ga je vanavond en morgen heel erg veel horen en dat is dan ook meteen een pluim aan het afjagen en de instelling die Ajax daar tegenover zette.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2017 10:53 pm

Het maakt hem absoluut niet ineens een geweldige trainer maar Keizer heeft vandaag natuurlijk gewoon tactisch gewonnen van Cocu. Met de inzet van De Jong in deze rol nam hij ook wel een risico. Hij heeft goed ingeschat dat PSV daar geen gebruik van zou durven te maken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 10, 2017 11:05 pm

Cocu heeft tactisch nog ongeveer nooit een tegenstander afgetroefd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 11, 2017 7:52 am

Aan de ene kant heeft Keizer het goed gedaan. Ajax was echt superieur aan PSV. Maar wat waren die slecht.

Het uitvallen van Locadia was overigens ook een zege voor Ajax.

Benieuwd naar de komende wedstrijden. Kijken of Keizer het zo kan aanpassen tegen teams die wel tegenstand geven.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma dec 11, 2017 8:07 am

Marillion schreef:Het maakt hem absoluut niet ineens een geweldige trainer maar Keizer heeft vandaag natuurlijk gewoon tactisch gewonnen van Cocu. Met de inzet van De Jong in deze rol nam hij ook wel een risico. Hij heeft goed ingeschat dat PSV daar geen gebruik van zou durven te maken.
Ja. Toch ben ik hier ook voorzichtig mee. Hij speelde met dezelfde tactiek als tegen Twente, dus ik weet niet in hoeverre dit nu een tactisch meesterplan was. Aan de andere kant had hij in de defensie ook niet zoveel opties.

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 11, 2017 12:47 pm

De tactiek van Keizer werkt alleen als iedereen zich het apezuur loopt, omdat er overal op het veld teveel gaten zijn. Dat kunnen de spelers alleen opbrengen tegen de topclubs, dus vandaar dat we vooral tegen de kleintjes punten verliezen.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 11, 2017 1:07 pm

Sandro schreef:
Marillion schreef:Het maakt hem absoluut niet ineens een geweldige trainer maar Keizer heeft vandaag natuurlijk gewoon tactisch gewonnen van Cocu. Met de inzet van De Jong in deze rol nam hij ook wel een risico. Hij heeft goed ingeschat dat PSV daar geen gebruik van zou durven te maken.
Ja. Toch ben ik hier ook voorzichtig mee. Hij speelde met dezelfde tactiek als tegen Twente, dus ik weet niet in hoeverre dit nu een tactisch meesterplan was. Aan de andere kant had hij in de defensie ook niet zoveel opties.
Wat zijn de verdedigende opties naast Wöber-De Ligt-Frenkie-Veltman?

Zeefuik? Volgens mij was dat geen succes de wedstrijden dat hij speelde.
Orejuela? Ik zag dat hij nog nooit in het eerste heeft gespeeld, 4x Jupiler League (sept/okt), 2x beker. Zijn laatste wedstrijd was eind oktober tegen De Dijk. Is dat de 'redding'?

Zijn er jeugdspelers die je er tegen AZ op kunt zetten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 11, 2017 1:36 pm

Schone is geschorst tegen Excelsior, dus dan zal de boel wel doorschuiven.

Zeefuik - Veltman - De Ligt - Wober.
Donny - De Jong - Ziyech.

Dijks is de enige optie nog op links. En anders Dankerlui.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma dec 11, 2017 1:52 pm

Orejuela, Eiting, Siem?

Bijvoorbeeld:

Veltman-Ligt-Frenkie-Wober
Beek
Siem-Ziyech
Laatst gewijzigd door De Dominee op ma dec 11, 2017 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 11, 2017 1:54 pm

De Dominee schreef:Orejuela, Eiting, Siem?
Wat? Opties als rechtsback?? Of begrijp ik dat verkeerd?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma dec 11, 2017 1:56 pm

Orejuela ipv Zeefuik, Eiting ipv Schone of Siem erin zoals hierboven aangegeven.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 11, 2017 2:19 pm

De Dominee schreef:Orejuela ipv Zeefuik, Eiting ipv Schone of Siem erin zoals hierboven aangegeven.
Weten we of Orejuela op Ajax-1 niveau kan presteren?

Hij heeft sinds 6 oktober geen JL-wedstrijd meer gespeeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2017 5:07 pm

Peter schreef:Schone is geschorst tegen Excelsior, dus dan zal de boel wel doorschuiven.

Ik verwacht eerder dat hij Siem de Jong brengt voor Schöne en de achterste linie laat staan.

Het valt hier verder toch wel zwaar om Keizer een keer een complimentje te geven he? Hij heeft er regelmatig een potje van gemaakt maar deze wedstrijd had hij het gewoon goed voor elkaar.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 11, 2017 5:54 pm

Blijkbaar kan die Orejuala ofzo er geen klote van als Zeefuik speelt of is hij geblesseerd?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 6:09 pm

Orejuela komt ook net terug van een blessure he. Laat staan dat :smallgrin.gif: hij aan :smallgrin.gif: 'het systeem' al gewend is. :smile-ajax.gif:

Keizer heeft door deze pot toch ineens wel weer mega veel krediet (alleen wanneer het tegen Excelsior, AZ en tot de winterstop nog Twente beker + Willem II resultaten blijft opleveren uiteraard!!)

Hij heeft echt lef getoond met een tactiek die zéér goed uitpakte. Eerdere seizoenen begon Ajax ook sterk in grote wedstrijden, maar ging Sinkgraven tegendoelpunten uitdelen als cadeautjes....
....Resultaat naar de maan, iedereen schreeuwen op de trainer.

Dat is Keizer bewaard gebleven,

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 6:11 pm

Heel veel dingen klopten gisteren weer.
Dat PSV en Cocu dan zo voor de dag komen, iedereen herinnert zich opeens weer waarom je Ajacied bent, waar je dan voor moet staan.

Aan Ajax om niet slechts 1 opleving te tonen maar meteen een hele serie!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 11, 2017 6:11 pm

Marillion schreef:
Peter schreef:Schone is geschorst tegen Excelsior, dus dan zal de boel wel doorschuiven.

Ik verwacht eerder dat hij Siem de Jong brengt voor Schöne en de achterste linie laat staan.

Het valt hier verder toch wel zwaar om Keizer een keer een complimentje te geven he? Hij heeft er regelmatig een potje van gemaakt maar deze wedstrijd had hij het gewoon goed voor elkaar.
Zou ik ook slimmer vinden, want dan hoef je maar 1 wijziging aan te brengen in plaats van 3. Alleen vind ik Siem nou niet bepaald op die positie thuishoren, en dan zou je toch Donny daar gaan gebruiken. Of Eiting, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 7:00 pm

Inderdaad, wat Marillion zegt: mag Keizer een keer een complimentje krijgen? Feyenoord uit was wellicht niet erg fraai en mooi allemaal, maar achterin deed men het toen ook vrij goed. Nice uit was ook niet zo verkeerd, thuis extreem, EXTREEM :blush.gif: wisselvallig.

Deze wedstrijd kan wel echt een turning point worden. Bij (punt)verlies was de speculatie om zijn aftreden groot geweest. Zoals Dortmund al de trainer van 1. FC Köln klaar had staan om hem te vervangen, zo was er bij Ajax misschien.... heeeeeeel misschien :smallgrin.gif: voor na Keizer ook al een Plan B.

Sandro

Bericht door Sandro » ma dec 11, 2017 7:06 pm

Zal vanavond nou dat gerucht waar jij mee kwam voorbij komen bij VI?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 8:34 pm

Sandro schreef:Zal vanavond nou dat gerucht waar jij mee kwam voorbij komen bij VI?
De naam Ten Hag zal (niet of) nauwelijks als optie komen. Leek mij in ieder geval een erg slecht idee en zoals ik zei zelfs voor mijn doen was de bron die ik dit keer kreeg een nogal vage.

Maar de positie van Keizer zal zeker wel even besproken worden. 't is natuurlijk een no-brainer dat bij (punt)verlies ongeveer de hele 90 minuten speculeren over Keizer het gevolg zou zijn geweest

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 8:36 pm

Maar door de manier waarop het gisteren allemaal ging komt hij wel flink wat steviger in het zadel zeg. Ik heb er gewoon dus echt een hoop vertrouwen in.

Excelsior én AZ moettt je écht winnen maar als ik jou vraag. Wie zou je het liefst als trainer willen hebben. Keizer of Cocu?

Of een Verbeek? G. van Bronckhorst... Ten Hag.....? :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie