Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

elliquido

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door elliquido » zo dec 03, 2017 11:34 pm

voor de kerst staan we op 4 punten van PSV. mark my words
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander

Bericht door Alexander » ma dec 04, 2017 9:56 am

We moeten nog naar Alkmaar ook. Daar verliest Ajax gegarandeerd.

Ik ben geen groot fan van John van de Brom, maar het komt toch regelmatig voor dat zijn elftallen goed presteren.

Toppie

Bericht door Toppie » ma dec 04, 2017 10:15 am

elliquido schreef:voor de kerst staan we op 4 punten van PSV. mark my words

:drecul.gif: 14 JC stand

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 04, 2017 11:13 am

Alexander schreef:We moeten nog naar Alkmaar ook. Daar verliest Ajax gegarandeerd.

Ik ben geen groot fan van John van de Brom, maar het komt toch regelmatig voor dat zijn elftallen goed presteren.
Subtop coaches. Van 't Schip, Ten Hag, vd Brom. Ajax zou een enorme stap maken als ze de 'onderkant JL' coach eruit smijten en kiezen voor een dergelijke trainer. Is dat ideaal? Nee, maar we gaan er met iedere naam echt op vooruit.

Wat vonden we trouwens van de wissel zaterdag? Wober is geblesseerd en om dan extra onrust te zaaien gooi je alles om. Je speelt al heel onwennig 3-4-3.
Nu ken ik die Dankerlui niet heel goed, maar die gozer speelt toch op links? Nu kies je voor Zeefuik en zet je de Veltman op links? Hilarische taferelen weer.

Alexander

Bericht door Alexander » ma dec 04, 2017 12:14 pm

Ja, was weer een bizarre stap. Nu had je op 2 kanten een nieuwe speler staan. Waarbij moet worden aangemerkt dat Veltman aan de linkerkant echt een verschrikkelijk grote grap is. Maar goed, daar kan die jongen verder ook niks aan doen.

Iedere trainer is beter dan wat we nu hebben. Maar goed, ik denk dat we in Nederland niet 1 Ajacied vinden die dat niet met ons eens is.

Ik zou liever Schip dan van der Brom zien. John 'Jodenjacht' van den Brom. Ten Hag past niet bij Ajax en zou ik hier niet willen zien.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma dec 04, 2017 1:42 pm

Liever geen van die 3. LvG, FdB (als het moet) maar liever een buitenlander. Tuchel bijvoorbeeld. Je ziet wat een trainer met je resultaten doet (Bosz - Keizer), mag dus wat kosten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 04, 2017 2:18 pm

Wat doet de Tuchel tegenwoordig btw? Wacht ie op een telefoontje ergens of heeft ie bewust ook wel wat tijd vrij ingelast?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » ma dec 04, 2017 2:40 pm

De Dominee schreef:Liever geen van die 3. LvG, FdB (als het moet) maar liever een buitenlander. Tuchel bijvoorbeeld. Je ziet wat een trainer met je resultaten doet (Bosz - Keizer), mag dus wat kosten.
Don't get me wrong. Zo denk ik er ook over, maar we moeten zo snel mogelijk afscheid nemen van deze beunhaas.

Dolberg als spits. Dolberg op het middenveld op 10. Dolberg op linksbuiten.
Veltman als rechtsback. Veltman centraal. Veltman in driemansverdediging. Veltman als linksback.

Even vijf opstellingen.

Groningen 20/8. Met Dijks en Frenkie als verdedigende middenvelder. Huntelaar en Cerny links.
Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Dijks; F. De Jong, Van de Beek, Ziyech; Kluivert, Huntelaar en Cerny.

Zwolle 9/9. Dolberg op 10. Geen verdedigende middenvelder. Dolberg op 11.
Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Dijks; Neres, Van de Beek, Ziyech; Younes, Huntelaar en Dolberg.

Willem II 28/10. Schone als verdedigende middenvelder. Viergever naar back. Dolberg op 10.
Onana, Veltman, De Ligt, Wöber, Viergever, Van de Beek, Ziyech, Schöne, Neres, Dolberg, Huntelaar

Utrecht 5/11. Siem op rechts.
Onana; Veltman, De Ligt, Wöber, Viergever; Ziyech, Schöne, S. de Jong; Neres, Dolberg, Younes.

Twente 2/12. Frenkie als verdediger.
Onana, Veltman, De Ligt, Wöber; Van de Beek, Schöne, Ziyech, F. de Jong; Neres, Dolberg en Kluivert.

En dit alleen nog maar de startopstelling. Vervolgens wisselt hij het zo dat er geen ene mallemoer van te maken valt. Die invalbeurt van Siem als spits was ook weer legendarisch. Zou Keizer het woord 'automatisme' überhaupt kennen?

Wouter

Bericht door Wouter » di dec 05, 2017 12:17 am

Peter schreef:
Alexander schreef:We moeten nog naar Alkmaar ook. Daar verliest Ajax gegarandeerd.

Subtop coaches. Van 't Schip, Ten Hag, vd Brom. Ajax zou een enorme stap maken als ze de 'onderkant JL' coach eruit smijten en kiezen voor een dergelijke trainer. Is dat ideaal? Nee, maar we gaan er met iedere naam echt op vooruit.

Wat vonden we trouwens van de wissel zaterdag? Wober is geblesseerd en om dan extra onrust te zaaien gooi je alles om. Je speelt al heel onwennig 3-4-3.
Nu ken ik die Dankerlui niet heel goed, maar die gozer speelt toch op links? Nu kies je voor Zeefuik en zet je de Veltman op links? Hilarische taferelen weer.
Ik weet dat ze hem bij VI altijd afzeiken, maar ik vind Van den Brom gewoon een prima trainer. Zou Fraser zo voor hem inruilen als ik het bij Vitesse voor het zeggen had. In dat jaar Van den Brom was het voetbal helemaal niet zo verkeerd en de resultaten ook niet.

Misschien zou hij het wel helemaal niet zo gek doen bij Ajax. Kent de club maar is toch een relatieve buitenstaander. Vraag is wel of hij goed met de druk om kan gaan. Die is bij Ajax toch wat hoger dan bij AZ of Vitesse en Brom is een vrij emotioneel type. Aan de andere kant ligt er ook weer niet zo veel druk op als je nu bij Ajax instapt, want de verwachtingen zijn niet meer zo hoog.

999

Bericht door 999 » di dec 05, 2017 10:12 am

Peter schreef:

Het ergste vind ik nog dat je met een trainer die er een klein beetje verstand van heeft, dit elftal en zijn spelers gewoon 200%+ beter kan laten voetballen.Als team, en als individu ...
Blij met de punten ...

De Dominee

Bericht door De Dominee » di dec 05, 2017 12:37 pm

Peter schreef:
De Dominee schreef:Liever geen van die 3. LvG, FdB (als het moet) maar liever een buitenlander. Tuchel bijvoorbeeld. Je ziet wat een trainer met je resultaten doet (Bosz - Keizer), mag dus wat kosten.
Don't get me wrong. Zo denk ik er ook over, maar we moeten zo snel mogelijk afscheid nemen van deze beunhaas.
Eensch. Iedere relatief normale trainer wordt lachend kampioen met deze selectie. Met een echte topper als coach kunnen we ook in Europa misschien een kleine beetje mee hobbelen in de EL. Maar goed...what could have been.

Van den Brom ging toch flink ten onder aan de druk bij Anderlecht trouwens als ik me niet vergis? Lijkt me nauwelijks een aanbeveling...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 05, 2017 6:13 pm

999 schreef: Het ergste vind ik nog dat je met een trainer die er een klein beetje verstand van heeft, dit elftal en zijn spelers gewoon 200%+ beter kan laten voetballen.Als team, en als individu ...
Yep. Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een prima selectie.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di dec 05, 2017 6:28 pm

Vd brom is prima vent zolang ie geen druk heeft, zo gauw er druk opstaat doet die gekke dingen. Lijkt me geen aanbeveling als trainer van Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 05, 2017 7:03 pm

Klopt, die man lijkt me niet geschikt. Regelmatig raar gedrag. Snel emotioneel en gespannen. Dat is geen aanbeveling wanneer je bij Ajax aan de slag gaat. Je moet dan tegen een stootje kunnen.

Je ziet het aan Keizer ook. Die man weet heus wel iets over voetbal. Maar hij ziet eruit alsof hij continu onder hoogspanning staat. Spelers zien dat ook en dat helpt niet. Je hebt dan geen gezag.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di dec 05, 2017 7:32 pm

Keizer komt inderdaad niet sterk over, maar komt deels ook wel door het lastige parket waarin hij Ajax en zichzelf gemanoeuvreerd heeft.

Het grootste probleem bij Keizer lijkt me niet hoe hij over komt, maar hoe hij zijn werk doet (of niet doet).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » di dec 05, 2017 8:38 pm

Marcel Keizer denkt niet dat het teleurstellende gelijkspel van Ajax bij FC Twente (3-3) een mentale kwestie is. De Ajax-trainer verwijst in dat kader naar de tragische gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri.

"Ik denk dat wij mentaal juist heel sterk zouden moeten zijn, gezien de tik die we hebben gehad aan het begin van het seizoen", verwijst Keizer in gesprek met Ajax TV naar Nouri. "De jongens zijn doorgegaan, hebben het opgepakt en hebben er alles aan gedaan om weer voor Ajax te trainen en spelen. Mentaal vind ik ze sterk."

De Ajax-coach vindt wel dat 'de dingen die gebeuren niet mogen gebeuren', doelend op de late gelijkmaker van Twente. De namen van Davy Klaassen en Davinson Sánchez passeren de revue. "Davy en Davinson zeggen in zo'n wedstrijd: oké, we trekken het over de streep. Maar goed, ook met die spelers zijn er wedstrijden weggegeven. Ik noem een Feyenoord-uit. Je wilt het uitsluiten, maar soms overkomt je dat."
Het overkomt je... maak jullie niet druk... ook volgend jaar overkomt het Ajax wel vaker dan andere clubs het overkomt...

Zou die man mediatraining krijgen?

Het “overkomt je” in de Jupiler League... het mag he niet overkomen als je kampioen wil worden...

Zie PSV, Feyenoord enzo... die werden wel kampioen

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 05, 2017 9:02 pm

Godallejezuschristus, sleept hij die zaalvoetballer er nu weer bij? :excited.gif:
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 05, 2017 10:47 pm

Wat hebben ze dan opgepakt? :excited.gif:

Eerst Europees voetbal door de plee, daarna de competitie verneuken. Waar leidt die man uit af dat de spelers mentaal sterk zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 06, 2017 12:42 am

Het al dan niet tussen de regels door aanvoeren als excuus van het noodlot dat die arme Nouri heeft getroffen vind ik misselijkmakend. En het is niet de eerste keer dat keizer dit doet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 06, 2017 9:51 am

Sandro schreef:Keizer komt inderdaad niet sterk over, maar komt deels ook wel door het lastige parket waarin hij Ajax en zichzelf gemanoeuvreerd heeft.

Het grootste probleem bij Keizer lijkt me niet hoe hij over komt, maar hoe hij zijn werk doet (of niet doet).
Het is natuurlijk niet alleen presentatie maar ik denk wel dat het een belangrijk onderdeel van het vak is. Wanneer spelers merken dat je onzeker en gespannen bent dan heb je een probleem want dan nemen ze je niet serieus. Als je Keizer voor een camera ziet staan dan is het één en al onzekerheid. Zelfs wanneer dat in de kleedkamer anders is heb je al een groot probleem. Vergelijk het maar met een situatie op de werkvloer. Een manager met deze uitstraling krijgt ook niets gedaan.

Maar ik ben het er mee eens dat het schuiven met de opstelling en vreemde tactische formaties zeker zo schadelijk is geweest hoor.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 06, 2017 12:10 pm

Jöhnk schreef:Het al dan niet tussen de regels door aanvoeren als excuus van het noodlot dat die arme Nouri heeft getroffen vind ik misselijkmakend.
Inderdaad. :1evil.gif:

Keizer is een faalhaas. Opdonderen, die vent! :1evil.gif:

peter

Bericht door peter » wo dec 06, 2017 1:37 pm

Klaassen en Sanchez trekken de wedstrijd over de streep en dankzij het wisselbeleid van Keizer is dat nu wel anders. :smallgrin.gif:

Het blijkt maar eens te meer dat het beter is dat we het verleden achter ons laten. Met een nieuwe coach zal een ieder hier minder aan herinnerd worden. :hypocrite.gif:

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » vr dec 08, 2017 6:55 pm

Keizer: 'ik kan niets met kritiek van buitenaf'

8 december 2017 - VI.nl

Tijdens zijn persconferentie liet Marcel Keizer weten niets te kunnen met kritiek van buitenaf op zijn functioneren. Hij krijgt daar ook maar weinig van mee. "Ik lees niks en kijk niet naar die praatprogramma's. Iedereen mag zeggen wat-ie wil. Ik weet wat ik kan en wat ik er allemaal aan doe. Kritiek van binnenuit; daar kan ik wat mee. Denk dan aan de technische staf-evaluaties enzo. Kritiek van buitenaf, daar kan ik niet zoveel mee en dat krijg ik ook niet mee."
Ik vind dt alrijd zo makkelijk he...

Kritiek van binenuit krijgt hij toch niet dus wat maakt het uit... en als iedereen hem een topper zou vindn staat hij zeker te weten te glunderen voor de cameras...

Arrogant is het eigenlijk ook..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 1:04 pm

Zelfs voor mijn doen een nogal onbetrouwbaar klinkende bron, maar het verhaal gaat dat hij er komende week sowieso uit gaat.

En dat er ook al besloten is wie de opvolger wordt. Steek m'n hand niet voor mijn bron in het vuur hoewel de kans zeer aanzienlijk is dat Studio Voetbal en Rondo deze speculatie vanavond overnemen.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo dec 10, 2017 1:56 pm

Bosz terug?

Plaats reactie