Ajax - PSV 10-12-2017
Moderator: mods
Ajax - PSV 10-12-2017
De laatste kans om spanning in de competitie te houden. Want de opdracht voor Ajax is natuurlijk simpel. Winnen en het gat daarmee tot 7 punten terugbrengen.
Het zal wederom de vraag zijn hoe onze opstelling eruit ziet. Wie staat er linksback? Spelen we met 3 of 4 verdedigers? Frenkie de Jong op het middenveld of weer op de bank?
De aftrap is zondagmiddag om 16:45. Mooi tijdstip om in ieder geval niet helemaal nuchter aan de wedstrijd te beginnen.
Het zal wederom de vraag zijn hoe onze opstelling eruit ziet. Wie staat er linksback? Spelen we met 3 of 4 verdedigers? Frenkie de Jong op het middenveld of weer op de bank?
De aftrap is zondagmiddag om 16:45. Mooi tijdstip om in ieder geval niet helemaal nuchter aan de wedstrijd te beginnen.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - PSV 10-12-2017
Zie er niet bepaald naar uit. Ik zou graag willen doorspoelen naar de zomer.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- InnerHarbour
Same here, maar toch wil ik deze wedstrijd wel graag winnen. Ik kan er slecht tegen dat PSV met zo'n matig elftal zo'n voorsprong in de schoot geworpen heeft gekregen. Ok, zij hebben daarvoor hun wedstrijden gewoon gewonnen. Maar Ajax heeft het natuurlijk wel een paar keer echt heel lelijk laten liggen.Thijs schreef:Zie er niet bepaald naar uit. Ik zou graag willen doorspoelen naar de zomer.
Nil volentibus arduum
-
Mixed feelings. Aan de ene kant wil ik graag winnen van PSV, aan de andere kant wil ik dat Keizer ASAP verdwijnt. Verlies zou dat bespoedigen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Wöber, Dijks en Huntelaar trainen nog apart
BVeenstra, 06-12-2017 om 11:30,
Het is nog maar de vraag of Ajax aankomende zondag in het thuisduel met PSV kan beschikken over Max Wöber, Mitchell Dijks en Klaas-Jan Huntelaar. Ajax-watcher Freek Jansen van Voetbal International laat weten dat het trio apart traint van de groep.
Wel is er goed nieuws omtrent Amin Younes. De Duitser zou volledig met de groep meetrainen. De buitenspeler kampte met knieproblemen. Tijdens zijn afwezigheid blonk Justin Kluivert meerdere malen uit als linksbuiten. Verder moet Ajax het sowieso stellen zonder Nick Viergever, Daley Sinkgraven en Vaclav Cerny. Zij zijn langdurig geblesseerd.
Het duel tussen Ajax en PSV begint aankomende zondag om 16.45 uur. De Amsterdammers moeten winnen om de titelstrijd in leven te houden. Bij winst op PSV komt het op zeven punten van de koploper, een nederlaag zou een achterstand van dertien punten betekene
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Kan me niks voorstellen met dat je hoopt dat je ploegje verliest. Ik hoop altijd dat Ajax wint.
De keuze om afscheid te nemen van Keizer is al lang genomen. De vraag is alleen wanneer het juiste moment is. Je moet ook niet bezuinigen of gokken mbt de trainer. Is een te belangrijke positie in het voetbalgedeelte. Zeker als zo’n trainer het maximale uit het elftal haalt, haal je die kosten via transfers er dubbel en dwars uit.
Achterin gaan we met vier verdedigers spelen, dat kan niet anders. 3 verdedigers is dodelijk tegen deze counterploeg. En laat aub ieder op zijn eigen positie staan en ga niet alles schuiven.
De keuze om afscheid te nemen van Keizer is al lang genomen. De vraag is alleen wanneer het juiste moment is. Je moet ook niet bezuinigen of gokken mbt de trainer. Is een te belangrijke positie in het voetbalgedeelte. Zeker als zo’n trainer het maximale uit het elftal haalt, haal je die kosten via transfers er dubbel en dwars uit.
Achterin gaan we met vier verdedigers spelen, dat kan niet anders. 3 verdedigers is dodelijk tegen deze counterploeg. En laat aub ieder op zijn eigen positie staan en ga niet alles schuiven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wooow.. geen Viergever en Sinkgraven en dus misschien ook geen Wober.
Dat wordt dan niks.
Dat wordt dan niks.
IK GELOOF!!!!!!
Mauro Savastano zal, mits fit, bij de groep zitten.
Wel pijnlijk dat we hier zo'n beetje allemaal in de voorbereiding naar de linksback positie hebben gewezen. Nu zitten we zonder bij een cruciaal duel.
Wel pijnlijk dat we hier zo'n beetje allemaal in de voorbereiding naar de linksback positie hebben gewezen. Nu zitten we zonder bij een cruciaal duel.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Met wat slagen om de arm:
Veltman - De Ligt - Wober - Dankerlui
Vd Beek - Schone - Ziyech
Neres - Dolberg - Kluivert
Als Wober niet fit is:
Zeefuik - Veltman - De Ligt - Dankerlui
Veltman - De Ligt - Wober - Dankerlui
Vd Beek - Schone - Ziyech
Neres - Dolberg - Kluivert
Als Wober niet fit is:
Zeefuik - Veltman - De Ligt - Dankerlui
Zo zit ik er ook in. Ik hoop altijd op een goed resultaat. Als Ajax wint komen we op 7 punten. Dan is er echt nog wel iets mogelijk. Zelfs met in gedachte de gang van zaken tot nu toe in dit seizoen. Bij PSV valt in de competitie werkelijk alles de goede kant op. Maar die spelen ook slecht. Ajax heeft ook helemaal geen minder materiaal.Ajaciedjuh schreef:Kan me niks voorstellen met dat je hoopt dat je ploegje verliest. Ik hoop altijd dat Ajax wint.
Gaat het mis en is het spel weer slecht dan hoop ik wel dat de directie ingrijpt want je kunt niet door blijven gaan met slecht spel en het vergroten van je achterstand.
Nil volentibus arduum
-
.......Peter schreef:Zeefuik - Veltman - De Ligt - Dankerlui
Wimpey lang niet gezien. Waar zal die uithangen?
Nog steeds niks bekend over Wober he... Kut.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
de nieuwe pispaal aan het uitzoeken vermoed ikAlexander schreef:Wimpey lang niet gezien. Waar zal die uithangen?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Ik weinig voorpret voor deze wedstrijd. Gevoelsmatig verliezen we die vaak (al is dat de laatste jaren een stuk minder, maar ik beschrijf dus mijn gevoel) en het recent vertoonde spel geeft me weinig aanknopingspunten om wat meer vertrouwen te hebben. Wordt ook nog kutweer zondag, dus zal het wel weer kut zijn.
Eigenlijk best idioot; dit seizoen is er vermoedelijk een waarin ik sinds mensheugenis de minste wedstrijden in het stadion zie (omdat we niet Europees spelen) en toch heb ik niet zo veel zin om te gaan. Gezien de toename van lege plekken op de tribunes in de afgelopen thuiswedstrijden sta ik daar niet alleen in en is het een teken aan de wand, maar kennelijk doet Ajax er niks mee. Helemaal nergens pik ik iets op over een aanstaand of zelfs maar mogelijk vertrek van Keizer.
Nu ja. Nog een paar wedstrijdjes tot de winterstop (waarvan 3 thuis) en dan maar eens even een paar weken helemaal niet aan Ajax denken.

Eigenlijk best idioot; dit seizoen is er vermoedelijk een waarin ik sinds mensheugenis de minste wedstrijden in het stadion zie (omdat we niet Europees spelen) en toch heb ik niet zo veel zin om te gaan. Gezien de toename van lege plekken op de tribunes in de afgelopen thuiswedstrijden sta ik daar niet alleen in en is het een teken aan de wand, maar kennelijk doet Ajax er niks mee. Helemaal nergens pik ik iets op over een aanstaand of zelfs maar mogelijk vertrek van Keizer.
Nu ja. Nog een paar wedstrijdjes tot de winterstop (waarvan 3 thuis) en dan maar eens even een paar weken helemaal niet aan Ajax denken.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik weinig voorpret voor deze wedstrijd. Gevoelsmatig verliezen we die vaak (al is dat de laatste jaren een stuk minder, maar ik beschrijf dus mijn gevoel)....
Volgens mij al een jaar of 10 dat we voornamelijk van ze winnen thuis. Maar ik snap je gevoel wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Wel reteknap van de boven ons gestelden bij Ajax om het goede gevoel van mei in een half jaar tijd zo grondig naar de klote te helpen dat trouwe fans met loden schoenen (of niet meer) naar het stadion gaan danwel verwachtingsloos voor de buis gaan zitten. Grrrrr.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik weinig voorpret voor deze wedstrijd. Gevoelsmatig verliezen we die vaak (al is dat de laatste jaren een stuk minder, maar ik beschrijf dus mijn gevoel) en het recent vertoonde spel geeft me weinig aanknopingspunten om wat meer vertrouwen te hebben. Wordt ook nog kutweer zondag, dus zal het wel weer kut zijn.![]()
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wat statistieken:
Winstpercentage Ajax: 50,8%
Percentage gelijkspel: 14,8%
Winstpercentage: PSV 34,4%
Doelgemiddelde ajax: 1,87
Doelgemiddelde PSV: 1,38
Laatste 5 ontmoetingen
2016-2017 1-1 (0-0)
2015-2016 1-2 (1-1)
2014-2015 1-3 (1-0)
2013-2014 1-0 (0-0)
2012-2013 3-1 (1-1)
Laatste overwinning Ajax: 2013-2014 1-0 (0-0)
Laatste gelijkspel: 2016-2017 1-1 (0-0)
Laatste overwinning PSV: 2015-2016 1-2 (1-1)
Bron: AN
Winstpercentage Ajax: 50,8%
Percentage gelijkspel: 14,8%
Winstpercentage: PSV 34,4%
Doelgemiddelde ajax: 1,87
Doelgemiddelde PSV: 1,38
Laatste 5 ontmoetingen
2016-2017 1-1 (0-0)
2015-2016 1-2 (1-1)
2014-2015 1-3 (1-0)
2013-2014 1-0 (0-0)
2012-2013 3-1 (1-1)
Laatste overwinning Ajax: 2013-2014 1-0 (0-0)
Laatste gelijkspel: 2016-2017 1-1 (0-0)
Laatste overwinning PSV: 2015-2016 1-2 (1-1)
Bron: AN
Nil volentibus arduum
Wöber is inzetbaar want hij heeft volledig mee kunnen trainen. Dat is dan alvast een meevaller voor zondag.
Verder valt me op dat Keizer duidelijk Ziyech in bescherming neemt tijdens de persconferentie. Nu eens kijken of Ziyech 'm daarvoor op zondag terugbetaald met een paar beslissende acties. Wij hebben achterin misschien problemen maar de defensie van PSV is ook heel matig. Wanneer we onze vleugelaanvallers op de juiste manier lanceren moet daar toch wat te halen zijn.
Verder valt me op dat Keizer duidelijk Ziyech in bescherming neemt tijdens de persconferentie. Nu eens kijken of Ziyech 'm daarvoor op zondag terugbetaald met een paar beslissende acties. Wij hebben achterin misschien problemen maar de defensie van PSV is ook heel matig. Wanneer we onze vleugelaanvallers op de juiste manier lanceren moet daar toch wat te halen zijn.
Nil volentibus arduum
Marcel Keizer vindt Ajax met Frenkie de Jong op het middenveld nog niet voldoende ingespeeld. Dat laat de Ajax-trainer doorschemeren aan Ajax Life.
Ajax Life berekende dat Ajax zonder De Jong gemiddeld 0,6 doelpunt per wedstrijd tegenkrijgt, terwijl dat mét De Jong oploopt naar 1,3 tegengoal. Keizer heeft wel een vermoeden hoe dat kan. "Als je Frenkie opstelt, krijg je heel veel voetbal terug en dan wil je natuurlijk ook een goede balans hebben. Andere spelers op het veld moeten daar rekening mee houden. Het is een teamsport, we moeten het met z'n allen voor elkaar zien te krijgen."
"Het is een kwestie van ingespeeld raken. Journalisten halen iedere week aan dat ik zoek naar balans, en ik ben daar inderdaad naar op zoek, maar de principes van het spel zijn hetzelfde", vervolgt Keizer. "We willen hoog druk zetten, snel aansluiten, terug sluiten en spelen volgens dezelfde principes in balbezit, zoeken ook dezelfde ruimtes op. De ene week doen we dat met de ene speler, de andere week met een andere speler. Ze kunnen het allemaal."