Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Arthur

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » ma nov 27, 2017 5:01 pm

Some #Ajax results with 13 games played.

Keizer - 17/18
Goals 40-11
W9 D1 L3
28 pts

Bosz - 16/17
Goals 31-11
W9 D3 L1
30 pts
Mooi bewijsje dat statistieken niet het hele verhaal vatten. Iedereen die Ajax kijkt kan zien dat er weinig van klopt en er geen solide basis is om vanuit door te groeien.

Daarbij speelde Bosz ook nog gewoon Europees voetbal.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 27, 2017 5:14 pm

Volgens mij is het voor het eerst op AT dat er werkelijk niemand is die het nog in de trainer ziet zitten, of is er nog wel iemand? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » ma nov 27, 2017 5:17 pm

Lijkt me sterk.

Misschien kan Wouter hem nog waarderen :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 28, 2017 11:32 am

“Het stond helemaal vast bij ons. Dat heeft ook te maken met de achterste vier. Met Sinkgraven als linksback was er de afgelopen wedstrijden meer beweging. Als we dit duel waren gestart met Daley hadden we het in vijf minuten opgelost.”

Fox
Wat een gast, zeg. :biggrin.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di nov 28, 2017 12:06 pm

Ja, vond ik ook lachen. Lionel Sinkgraven, de redder in nood. Daar lag het aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 28, 2017 12:54 pm

Er is maar 1 Lionel!
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 28, 2017 12:58 pm

Ja de 145 minuten (waarvan 81 tegen de ellende van NAC) van Daley hebben grote indruk gemaakt. :smallgrin.gif:

Keizer is gek op aanvallende backs. De inspeelpass van de centrale man Wober wordt niet gewaardeerd, want dat resulteert in een plekje op de bank of een linksback invalbeurtje. Het is niet voor niets dat we Dijks van stal halen, want die kon ook altijd zo lekker draven.
We gaan er aan werken dat we opbouwen via de backs. Je kan er vergif op innemen dat we in de winter een aanvallende back gaan kopen. Junior Tavares ofzo. Of een andere verrassing.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 28, 2017 2:59 pm

Duke schreef:Volgens mij is het voor het eerst op AT dat er werkelijk niemand is die het nog in de trainer ziet zitten, of is er nog wel iemand? :confused.gif:
Ik denk ook dat dit klopt; ook onder mijn Ajax-vrienden kom Ik er geen een tegen. Maar gek genoeg heeft de Arena zich tot nu toe nog geen enkele keer openlijk tegen Keizer geuit.

Yopii

Bericht door Yopii » wo nov 29, 2017 2:46 pm

Inderdaad. Reacties die ik hoor getuigen van onbegrip, ergernis of medelijden. Keizer is zo duidelijk incompetent dat je zelfs niet boos op hem kunt worden.

999

Bericht door 999 » wo nov 29, 2017 4:40 pm

En die mag dan een seizoentje aanklooien ...
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » wo nov 29, 2017 11:27 pm

Al die nederlagen komen door het drama-Appie, hoor. :hypocrite.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do nov 30, 2017 1:09 am

Yopii schreef:Inderdaad. Reacties die ik hoor getuigen van onbegrip, ergernis of medelijden. Keizer is zo duidelijk incompetent dat je zelfs niet boos op hem kunt worden.
Ik blijf het zeggen: neem Henk Fraser over van Vitesse. Zelfde CV als Bosz, maar wint wel prijzen!

Khraa

Bericht door Khraa » do nov 30, 2017 8:17 am

Prijzen? De beker en het kampioenschap van Gelderland?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Mano

Bericht door Mano » do nov 30, 2017 8:36 am

Yopii schreef:Al die nederlagen komen door het drama-Appie, hoor. :hypocrite.gif:
Dat deze tekst nou van jou moet komen :excited.gif: die op andere discussies zo begeven is met de medemens

het verlies van een vriend heeft echt wel diepe impact.
Wat ik heb gehoord, is dat het erg slecht met hem gaat en de kans groot is dat hij ipv keizer de kerst niet gaat halen. Hij ligt niet vredig in bed te ademen totdat.... hij vecht zich rot
waarschijnlijk krijgen een aantal spelers dat nieuws/beeld ook mee en dat is geen prettig beeld.

Ja ben het met je eens dat je gewoon je werk moet doen. Dat doen ze dus ook, 'gewoon' hun werk.
de bevlogenheid ontbreekt bij sommige en ik zeg niet dat het ermee te maken heeft, maar wel dat het KAN.

ik heb een hekel aan excuses voor niet presteren, altijd naar jezelf kijken.
Maar ik kan niet ontkennen dat een dergelijk situatie impact heeft. Even slecht gezegd: als Nouri op het veld was overleden, was de verwerking wellicht sneller gegaan. Je werd er niet meer mee geconfronteerd en dan kan je sneller doorpakken. Wij als supporters horen niets maar spelers wel en zeker zijn directe maten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 30, 2017 8:50 am

Mano schreef:
Yopii schreef:Al die nederlagen komen door het drama-Appie, hoor. :hypocrite.gif:
Dat deze tekst nou van jou moet komen :excited.gif: die op andere discussies zo begeven is met de medemens

Wat ik heb gehoord, is dat het erg slecht met hem gaat en de kans groot is dat hij ipv keizer de kerst niet gaat halen. Hij ligt niet vredig in bed te ademen totdat.... hij vecht zich rot
waarschijnlijk krijgen een aantal spelers dat nieuws/beeld ook mee en dat is geen prettig beeld.

Ja ben het met je eens dat je gewoon je werk moet doen. Dat doen ze dus ook, 'gewoon' hun werk.
de bevlogenheid ontbreekt bij sommige en ik zeg niet dat het ermee te maken heeft, maar wel dat het KAN.

Maar ik kan niet ontkennen dat een dergelijk situatie impact heeft. Even slecht gezegd: als Nouri op het veld was overleden, was de verwerking wellicht sneller gegaan. Je werd er niet meer mee geconfronteerd en dan kan je sneller doorpakken. Wij als supporters horen niets maar spelers wel en zeker zijn directe maten.
:biggthumpup.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do nov 30, 2017 9:25 am

Khraa schreef:Prijzen? De beker en het kampioenschap van Gelderland?
Is meer dan Bosz in de afgelopen paar jaar heeft binnengeharkt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 30, 2017 9:28 am

Blijft 1 (troost)prijs en geen prijzen bluffer.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 30, 2017 9:45 am

Wouter schreef:
Khraa schreef:Prijzen? De beker en het kampioenschap van Gelderland?
Is meer dan Bosz in de afgelopen paar jaar heeft binnengeharkt.
Ik sta liever in een Europese finale tegen United dan in de bekerfinale tegen AZ. Zal wel aan mij liggen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do nov 30, 2017 10:52 am

Het gaat om de prestaties/prijzen voor Ajax, uiteraard zal elke trainer bij Ajax meer presteren dan bij clubs als Vitesse.

Yopii

Bericht door Yopii » do nov 30, 2017 11:52 am

Mano schreef: Dat deze tekst nou van jou moet komen :excited.gif: die op andere discussies zo begeven is met de medemens
Nou, nou... :excited.gif:

Nee, uiteraard niet. :sad.gif:
Ontzettend rot, en intens verdrietig voor zijn familie en vrienden. Voor de spelers ook, in verschillende mate.
Helaas weet ik wat een rouwproces is. Zelf een aantal keren van dichtbij meegemaakt.
Een beperkt aantal mensen belandt in een depressie en kan niets meer. Voor de rest komt en gaat het, en hoe hard het ook klinkt: het leven gaat door.
Spelers moeten een, hooguit twee keer per week pieken. En concentratie opbrengen tijdens de trainingen. Dat moet toch op te brengen zijn? Wij gewone stervelingen krijgen vier verlofdagen als een naaste overleden is. Dan moeten we er gewoon weer staan op ons werk.

Waarom accepteer je deze kletspraatjes dan?
Laat Zyech zijn man lopen vanwege Appie? Dekken de verdedigers niet door omdat ze aan hun collega in het ziekenhuis denken?
Het gaat een eigen leven leiden. Voetballers lopen niet over van de zelfkritiek, Keizer staat onder druk, enz. Dan is het verleidelijk een externe reden aan te voeren voor de slechte prestaties. Je kunt het ook omdraaien: alsof je Appie er een plezier mee doet het seizoen weg te gooien. Doe het voor hem! Dan sta je daar straks met de Schaal voor hém. Zíjn schaal.
Een trainer moet zoiets managen. Zelfs uit zo'n drama iets halen waar de spelersgroep verder mee kan. Denk je dat Cruijff of Van Gaal het zo had aangepakt? Dat machteloos hadden toegekeken hoe het hele seizoen naar de knoppen ging? Zwakke, onervaren trainers verliezen het overzicht en huilen mee. Een toptrainer neemt de leiding en kanaliseert de emoties.
Natuurlijk, en er zullen best momenten zijn dat bepaalde spelers even helemaal stuk zitten. Dat moeten ze dan aangeven. Wie er niet met zijn gedachten bij is, moet even passen. Ook dat hoort bij de verantwoordelijkheid van ee topsporter. Op het moment dat je het veld oploopt, speel je voor de hoop en de trots van de supporters. Dan telt de rest niet.

zeux

Bericht door zeux » do nov 30, 2017 12:57 pm

Ik vind nog steeds dat ze met een 'badge' met bijvoorbeeld zijn rugnummer hadden kunnen spelen. Gebeurt bijv in Amerikaanse baseball.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do nov 30, 2017 1:19 pm

Bijvoorbeeld.

Constructief omgaan met zo'n drama hoeft niet respectloos te zijn. Integendeel. Niemand vraagt van de spelers dat ze hem vergeten.

Een verloren seizoen is niet bepaald een fraai eerbetoon aan Appie.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 30, 2017 1:38 pm

Fuck ik ben het met Joey eens, die Keizer laat ze er veel te veel in zwelgen lijkt het wel. Tis kut maar doorgaan daar wordt je groot en sterk van. Je moet hem niet vergeten maar je kan en mag er niet bij bliven stil staan, veel te lang als excuus gebruikt voor klote voetbal en verliezen.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 30, 2017 4:51 pm

Ben het ook met Joey eens.

En die Keizer haalt elke keer Nouri erbij, meestal niet direct maar wel tussen de regels door.

Mano

Bericht door Mano » vr dec 01, 2017 8:56 am

iemand met overwicht/coaching-skills zou het Nouri-drama inmiddels hebben omgetoverd tot een gretig seizoen.
Waarbij men voor Nouri de longen uit het lijf loopt en vecht.

deze coach heeft die klasse niet dus moet het van spelers zelf komen en dan blijft het een teamsport. de ene kan het wel en de andere niet...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie