Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma nov 20, 2017 8:56 am

Doordat ik Liverpool was niets van meegekregen maar deze keer niet gewonnen.

Joost is een grappenmaker met zijn 36 in de race. Hij vermeld maar even niet dat hij eind 2016 #58 van de wereld was en nu #82. :biggrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 2:22 pm

Overigens is het bureau Luiten nu dicht tot 14 januari en dat terwijl iemand als Justin Rose a.s. donderdag in Hong Kong aan zijn 4de toernooi in 5 weken begint.

De verdienste van Rose in 2017 zijn 4.2 miljoen op de PGA tour en 4.9 op de Europese. Luiten iets van 9 ton, verschil moet er zijn nietwaar. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 4:49 pm

Tigertje kon het ook wel een beetje. :biggrin.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di nov 21, 2017 5:02 pm

InnerHarbour schreef:Overigens is het bureau Luiten nu dicht tot 14 januari en dat terwijl iemand als Justin Rose a.s. donderdag in Hong Kong aan zijn 4de toernooi in 5 weken begint.

De verdienste van Rose in 2017 zijn 4.2 miljoen op de PGA tour en 4.9 op de Europese. Luiten iets van 9 ton, verschil moet er zijn nietwaar. :smallgrin.gif:
Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » di nov 21, 2017 5:32 pm

Luiten heeft 26 toernooien gespeeld op de Europese Tour. Daarmee zit hij in de 'top' (qua aantal gespeelde toernooien). Een aantal spelers zal ook her en der elders nog wedstrijden spelen, maar met die 26 zit hij absoluut niet aan de lage kant. Integendeel zou ik zeggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 5:40 pm

Sandro schreef:Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
Er gaat sowieso 5% naar zijn caddie, zeg maar 45.000 euro, soms hebben ze nog andere deals met hun caddie maar ga meer van die 45.000 uit. Dan komt de belasting 52% is even makkelijk gerekend 440.000. Kosten vliegen, Klm is zijn sponsor en verblijf wat zou dat zijn 25.000? Praat je over 500.000 euro, 4 ton over.

Ik weet niet wat hij voor contracten heeft, zal niet zoals McIlroy 21 miljoen per jaar zijn en dat 10 jaar lang :smallgrin.gif:. Zijn kledingsponsor is Quick ja dat zegt het eigenlijk wel een beetje, dat zijn niet de jongens met
de echte munten.

Sponsorlijst

Maar goed die gaat nadat hij stopt niet meer een baantje zoeken als hij niet stom gedaan heeft.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di nov 21, 2017 5:51 pm

zeux schreef:Luiten heeft 26 toernooien gespeeld op de Europese Tour. Daarmee zit hij in de 'top' (qua aantal gespeelde toernooien). Een aantal spelers zal ook her en der elders nog wedstrijden spelen, maar met die 26 zit hij absoluut niet aan de lage kant. Integendeel zou ik zeggen.
Klopt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 5:57 pm

Doe dat nou niet joh! :1evil.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di nov 21, 2017 6:07 pm

InnerHarbour schreef:
Sandro schreef:Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
Er gaat sowieso 5% naar zijn caddie, zeg maar 45.000 euro, soms hebben ze nog andere deals met hun caddie maar ga meer van die 45.000 uit. Dan komt de belasting 52% is even makkelijk gerekend 440.000. Kosten vliegen, Klm is zijn sponsor en verblijf wat zou dat zijn 25.000? Praat je over 500.000 euro, 4 ton over.

Ik weet niet wat hij voor contracten heeft, zal niet zoals McIlroy 21 miljoen per jaar zijn en dat 10 jaar lang :smallgrin.gif:. Zijn kledingsponsor is Quick ja dat zegt het eigenlijk wel een beetje, dat zijn niet de jongens met
de echte munten.

Sponsorlijst

Maar goed die gaat nadat hij stopt niet meer een baantje zoeken als hij niet stom gedaan heeft.
Kosten gaan natuurlijk eerst van de inkomsten af voordat de fiscus langskomt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » di nov 21, 2017 6:22 pm

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:

de echte munten.

Sponsorlijst

Kosten gaan natuurlijk eerst van de inkomsten af voordat de fiscus langskomt.
Dat maakt voor het sommetje natuurlijk weinig uit. Nu ga je expres vervelend doen :1evil.gif:

zeux

Bericht door zeux » di nov 21, 2017 6:37 pm

Sandro schreef: Dat maakt voor het sommetje natuurlijk weinig uit. Nu ga je expres vervelend doen :1evil.gif:
Natuurlijk wel. Van die 900.000 gaat eerst de caddie af, alle verblijfskosten, etc. Kom je al gauw aan een ton (hij eet, hij slaapt, neemt taxi's etc). Zit je dus al op 800.000. Hij heeft trainers. Een manager? Kost ook van alles. Hij zal nog hypotheken hebben en dat soort grappen. Ik geloof nooit dat hij 440 aan belasting betaalt.

Sandro

Bericht door Sandro » di nov 21, 2017 6:48 pm

Niet alles wat je noemt lijkt mij aftrekbaar voor de belasting.

Overigens, misschien maakt de belastingdienst ook wel deals met mensen als Joost, weet jij veel :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 6:51 pm

Was dat nou zo moeilijk?! :confused.gif:
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 21, 2017 7:07 pm

No way dat Luiten de helft van zijn centjes aan de belastingdienst betaalt. Hij verdient het verreweg grootste deel toch al in het buitenland, dus een beetje adviseur zorgt wel dat er zo min mogelijk in NL terechtkomt.

zeux

Bericht door zeux » di nov 21, 2017 7:10 pm

Sandro schreef:Niet alles wat je noemt lijkt mij aftrekbaar voor de belasting.
Verblijfkosten, mensen die je inhuurt (hij zal vast ook een financieel adviseur hebben :ajaxsmiley.gif: ), transportkosten, allemaal 'verrekenbaar'.

Hij zal vast een prima constructie hebben opgezet. Paar BV's tje en een Foundation.

Joost tikt echt niet de helft van zijn golfinkomen bij de fiscus af.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 21, 2017 7:36 pm

Arthur schreef:No way dat Luiten de helft van zijn centjes aan de belastingdienst betaalt. Hij verdient het verreweg grootste deel toch al in het buitenland, dus een beetje adviseur zorgt wel dat er zo min mogelijk in NL terechtkomt.
Ben jij een fiscalist?
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di nov 21, 2017 7:58 pm

zeux schreef:
Sandro schreef:Niet alles wat je noemt lijkt mij aftrekbaar voor de belasting.
Verblijfkosten, mensen die je inhuurt (hij zal vast ook een financieel adviseur hebben :ajaxsmiley.gif: ), transportkosten, allemaal 'verrekenbaar'.

Hij zal vast een prima constructie hebben opgezet. Paar BV's tje en een Foundation.

Joost tikt echt niet de helft van zijn golfinkomen bij de fiscus af.
Om dat laatste ging het ook niet per se. Ik was benieuwd wat hij van die 9 ton overhoudt, als je dat even ziet als zijn jaarinkomst. En dat blijkt dus nog niet zomaar te berekenen.

Mijn grove schatting:

9 ton -/- 1,5 ton "kosten" = 7,5 ton. Ik ga er inderdaad vanuit dat hij wel wat creatieve trucjes heeft op belastinggebied en per saldo een procent of 30 betaalt. Dan houdt hij 525.000 over. Dus in de buurt van de 5 ton.

Sandro

Bericht door Sandro » vr nov 24, 2017 7:51 pm

Wie is jouw golfer van het seizoen, IH? Wie heeft het meeste indruk gemaakt?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 24, 2017 10:00 pm

Wanneer je dat in mei gevraagd had was het antwoord Dustin Johnson geweest, die was de eerste maanden zo goed maar daarna een stuk minder. Rahm is gestegen van 137 naar 4 maar die vent heeft dus echt een lelijk swing, verder is hij 23 maar lijkt hij wel 40 en heeft hij de uitstraling van een doodgeboren kuikentje. Vind ik dus niks.

Verder waren er een stel Yanks die van 1000 zo de tot 100 binnenstapte maar die spelen voornamelijk hier in de nacht, zie ik buiten de grote toernooien niet veel van. Tommy Fleetwood, winnaar van de race naar Dubai van 99 naar 19 sympatieke Engelsman, zou jammer zijn als die ook op de PGA gaat spelen volgend jaar.

Nee een van de leukste verhalen was die van Ian Poulter die dacht dat hij zijn card kwijt was. Hij speelde al een tijdje slecht en miste de cut bij zijn laatste kans om na afloop te vernemen dat er iets fout gegaan was in de berekeningen en dat hij gewoon door kon spelen. Promt ging hij veel beter spelen en steeg van 184 naar 53. Mooie vent ook heerlijk brommerig. :smallgrin.gif:

Natuurlijk deed mijn favoriet goede zaken door lekker in vorm te komen op het eind en nu weer op 6 staat. El in zijn eerste jaar PGA tour ook goed. :biggthumpup.gif:

In 2018 weer een Ryder Cup, moet alleen een beslissing van een waanzinnige om dat aan Parijs te geven. :excited.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » za nov 25, 2017 11:54 am

Mooie samenvatting. Grootste dalers zijn denk ik Willett en Watson (wat vervelend voor hem nou!). En Luiten viel tegen, maar dat wisten we al.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 26, 2017 12:37 pm

Zo zeg gooit El het zomaar weg op de laatste hole
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 26, 2017 5:21 pm

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 28, 2017 7:20 am

Tigertje gaat het weer eens proberen, verwacht geen topklassering van hem maar ben benieuwd hoe het met zijn rug gaat.
Leuk tournooi van 18 topspelers en het wordt georganiseerd door TW. Is voor zijn stichting die daarmee goede doelen sponsord.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 28, 2017 7:40 am

Realiseer mij ineerns dat het om Albany, New Providence (Bahama's) gaat en niet Albany US. Met andere woorden, thuiswedstrijd voor Rose die in Albany woont.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » zo dec 03, 2017 9:09 pm

En toen kreeg Rickie Fowler het op zijn heupen. Niet normaal.

Woods zal tevreden zijn met zijn prestatie.

Plaats reactie