Joost is een grappenmaker met zijn 36 in de race. Hij vermeld maar even niet dat hij eind 2016 #58 van de wereld was en nu #82.

Moderator: mods
Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...InnerHarbour schreef:Overigens is het bureau Luiten nu dicht tot 14 januari en dat terwijl iemand als Justin Rose a.s. donderdag in Hong Kong aan zijn 4de toernooi in 5 weken begint.
De verdienste van Rose in 2017 zijn 4.2 miljoen op de PGA tour en 4.9 op de Europese. Luiten iets van 9 ton, verschil moet er zijn nietwaar.
Er gaat sowieso 5% naar zijn caddie, zeg maar 45.000 euro, soms hebben ze nog andere deals met hun caddie maar ga meer van die 45.000 uit. Dan komt de belasting 52% is even makkelijk gerekend 440.000. Kosten vliegen, Klm is zijn sponsor en verblijf wat zou dat zijn 25.000? Praat je over 500.000 euro, 4 ton over.Sandro schreef:Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
Klopt.zeux schreef:Luiten heeft 26 toernooien gespeeld op de Europese Tour. Daarmee zit hij in de 'top' (qua aantal gespeelde toernooien). Een aantal spelers zal ook her en der elders nog wedstrijden spelen, maar met die 26 zit hij absoluut niet aan de lage kant. Integendeel zou ik zeggen.
Kosten gaan natuurlijk eerst van de inkomsten af voordat de fiscus langskomt.InnerHarbour schreef:Er gaat sowieso 5% naar zijn caddie, zeg maar 45.000 euro, soms hebben ze nog andere deals met hun caddie maar ga meer van die 45.000 uit. Dan komt de belasting 52% is even makkelijk gerekend 440.000. Kosten vliegen, Klm is zijn sponsor en verblijf wat zou dat zijn 25.000? Praat je over 500.000 euro, 4 ton over.Sandro schreef:Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
Ik weet niet wat hij voor contracten heeft, zal niet zoals McIlroy 21 miljoen per jaar zijn en dat 10 jaar lang. Zijn kledingsponsor is Quick ja dat zegt het eigenlijk wel een beetje, dat zijn niet de jongens met
de echte munten.
Sponsorlijst
Maar goed die gaat nadat hij stopt niet meer een baantje zoeken als hij niet stom gedaan heeft.
Dat maakt voor het sommetje natuurlijk weinig uit. Nu ga je expres vervelend doenzeux schreef:Kosten gaan natuurlijk eerst van de inkomsten af voordat de fiscus langskomt.InnerHarbour schreef:Er gaat sowieso 5% naar zijn caddie, zeg maar 45.000 euro, soms hebben ze nog andere deals met hun caddie maar ga meer van die 45.000 uit. Dan komt de belasting 52% is even makkelijk gerekend 440.000. Kosten vliegen, Klm is zijn sponsor en verblijf wat zou dat zijn 25.000? Praat je over 500.000 euro, 4 ton over.Sandro schreef:Hoeveel zou hij van die 9 ton overhouden? Er gaan nogal wat kosten vanaf. Aan de andere kant zal hij naast prijzengeld ook nog wel wat sponsorgeld verdienen, maar dat zal vast niet heel veel zijn. Niet dat ik denk dat we hem zielig moeten vinden...
Ik weet niet wat hij voor contracten heeft, zal niet zoals McIlroy 21 miljoen per jaar zijn en dat 10 jaar lang. Zijn kledingsponsor is Quick ja dat zegt het eigenlijk wel een beetje, dat zijn niet de jongens met
de echte munten.
Sponsorlijst
Maar goed die gaat nadat hij stopt niet meer een baantje zoeken als hij niet stom gedaan heeft.
Natuurlijk wel. Van die 900.000 gaat eerst de caddie af, alle verblijfskosten, etc. Kom je al gauw aan een ton (hij eet, hij slaapt, neemt taxi's etc). Zit je dus al op 800.000. Hij heeft trainers. Een manager? Kost ook van alles. Hij zal nog hypotheken hebben en dat soort grappen. Ik geloof nooit dat hij 440 aan belasting betaalt.Sandro schreef: Dat maakt voor het sommetje natuurlijk weinig uit. Nu ga je expres vervelend doen
Verblijfkosten, mensen die je inhuurt (hij zal vast ook een financieel adviseur hebbenSandro schreef:Niet alles wat je noemt lijkt mij aftrekbaar voor de belasting.
Ben jij een fiscalist?Arthur schreef:No way dat Luiten de helft van zijn centjes aan de belastingdienst betaalt. Hij verdient het verreweg grootste deel toch al in het buitenland, dus een beetje adviseur zorgt wel dat er zo min mogelijk in NL terechtkomt.
Om dat laatste ging het ook niet per se. Ik was benieuwd wat hij van die 9 ton overhoudt, als je dat even ziet als zijn jaarinkomst. En dat blijkt dus nog niet zomaar te berekenen.zeux schreef:Verblijfkosten, mensen die je inhuurt (hij zal vast ook een financieel adviseur hebbenSandro schreef:Niet alles wat je noemt lijkt mij aftrekbaar voor de belasting.
), transportkosten, allemaal 'verrekenbaar'.
Hij zal vast een prima constructie hebben opgezet. Paar BV's tje en een Foundation.
Joost tikt echt niet de helft van zijn golfinkomen bij de fiscus af.