Ajax - Sparta 14-10-2017
Moderator: mods
Ajax - Sparta 14-10-2017
De volgende thuiswedstrijd tegen de kasteelheren van Sparta. Op zaterdagavond deze keer. Dat was mooi handig geweest als we de week daarna Europees voetbal hadden gespeeld.
Nu heeft het ook een voordeel. Namelijk dat je de tijd hebt om vooraf een paar biertjes naar binnen te gieten zodat je de wedstrijd niet nuchter hoeft te bekijken.
Nu heeft het ook een voordeel. Namelijk dat je de tijd hebt om vooraf een paar biertjes naar binnen te gieten zodat je de wedstrijd niet nuchter hoeft te bekijken.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax - Sparta 14-10-2017
En je hebt nog een behoorlijke nazit qua biertjes na de wedstrijd, want om 20:15u sta je weer buiten. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
hoe dan ook met een kater :-)beelzebub schreef:En je hebt nog een behoorlijke nazit qua biertjes na de wedstrijd, want om 20:15u sta je weer buiten.

NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Laat ze er alsjeblieft vol op klappen, meteen vanaf het begin. Qua doelsaldo lopen we ook al behoorlijk achter volgens mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
Eerst maar eens winnen. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dijks zit niet bij de wedstrijdselectie 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Mooi. Viergever zal dus starten morgen, naast hem Wober, Ligt en Veltman. Sinkgraven gaat Viergever op termijn (volgende week?) vervangen. Siem komt er ook aan, aldus Keizer...vraag me af in welke rol en op welke positie dan precies.
Morgen dus:
Younes - KJH - Neres
Ziyech - Beek
Schone
Viergever - Wober - Ligt - Veltman
Onana
Ben benieuwd.
Morgen dus:
Younes - KJH - Neres
Ziyech - Beek
Schone
Viergever - Wober - Ligt - Veltman
Onana
Ben benieuwd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Ik zou Sinkgraven morgen al wat minuten laten maken. Viergever moet het maar centraal uitvechten. Lijkt me dat Siem op het middenveld erbij komt. Of wie weet gaan we 343 spelen.
IK GELOOF!!!!!!
-
Ik ook, maar Keizer heeft al gezegd dat hij Sinkgraven niet laat starten morgen. Viergever is imo eerste backup voor Sinkgraven en Wober.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
“Het is heerlijk om hem er weer bij te hebben. Hij is sterk aan de bal en kan prima wenden en keren”, laat Marcel Keizer vrijdagmiddag weten via de officiële kanalen. Sinkgraven zal zaterdag echter nog niet aan de aftrap verschijnen: “Hij is goed op weg en zou een uur kunnen spelen”. De trainer licht met de mededeling dat Klaas-Jan Huntelaar en David Neres wel in de basis zullen verschijnen alvast een tipje van de sluier op voor het duel met de Rotterdammers.
Keizer is daarnaast zeer te spreken over de ontwikkeling van Maximilian Wöber: “Hij is een grote verdediger die nog niet zo heel sterk is in de duels, maar voetballend is hij heel goed. Max heeft tegen sc Heerenveen gespeeld en daarna ook twee interlands. Daarnaast komt Siem de Jong eraan, het ziet er steeds beter uit. We hebben veel goede spelers in de groep. Nu moeten we doorpakken, maar dat is niet zomaar gedaan.” Mitchell Dijks is sowieso niet van de partij in de Johan Cruijff ArenA, aangezien hij buiten de selectie is gelaten, terwijl Benjamin van Leer door een blessure ontbreekt.
Luis Manuel Orejuela zit wel op de bank, maar is volgens Keizer nog niet klaar voor een basisplaats: “Hij moet nog een paar stappen maken.” Ajax ging de interlandperiode in met een ruime overwinning in Friesland en Keizer hoopt daarop voort te kunnen borduren: “Het lek is natuurlijk nog niet helemaal boven, maar het was gewoon een goed resultaat. We moeten snel en creatief spelen tegen Sparta, verdedigend goed staan en hoog druk geven.”
Lees meer op www.voetbalzone.nl
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Sinkgraven linksback, Viergever uitvechten met Wöber, Ziyech/Siem op het middenveld. Schöne, Frenkie en Donny vechten het maar uit voor de 3e plek. We hebben de diepgang en scorende vermogen van Siem nodig op het middenveld.
Neres rechtsbuiten en Kluivert/Younes en Huntelaar / Dolberg vechten het ook maar uit. Waarbij ik hoop dat Dolberg het gaat winnen, want die is completer, waardoor er meer snelheid voorin zit (inclusief individuele actie).
Neres rechtsbuiten en Kluivert/Younes en Huntelaar / Dolberg vechten het ook maar uit. Waarbij ik hoop dat Dolberg het gaat winnen, want die is completer, waardoor er meer snelheid voorin zit (inclusief individuele actie).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Van mij hoeft Viergever niet uit de basis trouwens. Heeft zich ontwikkeld als een stille kracht. We misten hem zelfs in de EL-finale.
1985 + 16 = 2001Ajax rolde Sparta twee keer op met 9-0:in 1985 (zes treffers Van Basten) en in 2001 (vier goals Arveladze).
2001 + 16 = .....

Waren het geen 4 goals van Cedric Van Der Gun? Of was dat weer een andere wedstrijd?Sandro_Calaaabro schreef:1985 + 16 = 2001Ajax rolde Sparta twee keer op met 9-0:in 1985 (zes treffers Van Basten) en in 2001 (vier goals Arveladze).
2001 + 16 = .....
2 goals en 3 assists had hij in die wedstrijd (zie ik, wist ik niet uit mn hoofd). Is er een wedstrijd geweest dat vd Gun vier keer scoorde voor Ajax? Kan het me bijna niet voorstellen.
-
Ajax - Sparta 14-10-2017
Ik kan me helemaal geen wedstrijd herinneren waarin Van Der Gun 4x voor Ajax scoorde?
Ik kan me wél een Ajax - Sparta uit 2007 herinneren waarin we veel moesten scoren en Ten Cate besloot om tijdens de wedstrijd zo idioot te wisselen dat we ineens (achteraf héle dure) tegengoals kregen; en een 0-0 waarin we statistisch gezien meer dan 40 kansen kregen.
Ik kan me wél een Ajax - Sparta uit 2007 herinneren waarin we veel moesten scoren en Ten Cate besloot om tijdens de wedstrijd zo idioot te wisselen dat we ineens (achteraf héle dure) tegengoals kregen; en een 0-0 waarin we statistisch gezien meer dan 40 kansen kregen.
Volgens mij koste dit ons toen het kampioenschap ?.
Blij met de punten ...
Dat heb ik kennelijk dus verkeerd 'herinnerd'. Gek hoe dat gaat soms...
Hij was dus wel bij 5 goals betrokken in die wedstrijd.

Hij was dus wel bij 5 goals betrokken in die wedstrijd.

Is dat zo? Ik herinner het me anders..na 20 minuten 3-0, waarna ten Cate een aanvaller bracht voor de rechtsback. Daarna stokte de productie opeens en eindigde de wedstrijd in 5-0 ofzoWie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik kan me helemaal geen wedstrijd herinneren waarin Van Der Gun 4x voor Ajax scoorde?
I think I lost my fucking headache
-
Was dat maar waar, dan waren we kampioen geweest. Na die bezopen wissel werd het eerst 3-2 en daarna nog 5-2.
Een van die goals viel toen wij een vrije trap kregen, maar de nemer hem passte naar iemand die dat helemaal niet doorhad. Sparta kon toen zo doorlopen naar het doel.
- Ajaciedjuh
Grossieren in slechte aannames. En balletjes over 10m gaan fout. Niveau is bedroevend.